Ads by Google X

رواية مذكرات فاشل الفصل الثامن 8 بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

   رواية مذكرات فاشل الفصل الثامن بقلم يوستينا سامي

 رواية مذكرات فاشل الفصل الثامن 

كريم بصلها بصدمة ومكنشي عارف يتكلم / ايييه مش عايزة تتجوزيني يا بسنت ....طب ليه
بسنت / انا اسفة صدقني انا متوترة اوي وخصوصا ان انا الوحيدة الي بخلي بالي من بابا وماما فصعب عليا اسيبهم واتجوز غير اني معرفكش والسرعة دي موتراني اوي انا اسفة بجد  وجاية تخرج 
كريم مسك ايديها واتكلم بحنية /
طيب ممكن تهدي ولو ع اهلك فده حقك اكيد ولعلمك بقي دول مش اهلك لوحدك دول اهلي انا كمان انا يتيم ولو ع السرعة فبرضوا معاكي حق ..بس انا بحب لعمل كل حاجة في النور 
بسنت ........
كريم ابتسم / هاا فرحي قلبي وقولي انك موافقة بقي حرااام عليكي ...بسنت ادي نفسك فرصة تعرفيني 
بسنت بكسوف / موافقة 
كريم بفرحة /  يا شيخة روحي الله يسترك ..عمي يا طنط 
بسنت وافقت 
عم ابراهيم/ الف مليوووون مبروووك 
حسن/مبروك يا كيمو .. يلا بقي نقري الفاتحة 
ياسر /طيب اي رايك يا عمي لو ننزل نجيب الدهب والخطوبة اخر الشهر 
ام بسنت/ أيوة بس يا ابني  احنا ١٧ في الشهر يعني ده بدري اوي 
كريم / لا بدري ولاحاجة ده حلووو اوي هااه قولت ايه يا عمي .
محسن / ههههه موافق موافق 
كريم كان هيموت ويحضن  بسنت و حسن حس بيه وقرب منه وحضنه / كلها ايام وتبقي في بيتك اجمد  
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
تاني يوم الصبح 
قمر واقفة عند الشاطئ بتاخد السمك وبتوديه الاوضة يتجمع علشان يودووه بالعربيات للمحل ..بس كان شكلها متبهدل اوي و تعبان اوي 
فجاه حسن ظهر من وراها 
قمر/  يا ربي انت ايه رجعك بقي تاني يا عم السكر انت 
حسن /وحشااااااني طب اعمل ايه مش بمزاجي يا قمري 
قمر /ولاااه بقولك ايه انا مش عايزة اشوفك ولا عايزة مشاكل بقي فكك مني وغور من هناااااا 
حسن برخامة / تؤ تؤ 
قمر /ايه ياض السماجة اللي انت فيها دي ..يعني مش هتمشي طيب انت اللي جبته لنفسك 
طيب الحقوووو.....حسن حط أيده ع بقهاااااا بسرعة 
حسن / لو صوتي هبوسك قدام الناس كلهاااا واقول انك مراتي وبصالحك هاااااه عايزة تستمعي الكلام ولا لاء وتحققي امنيتي يااا قمري 
قمر شالت أيده بسرعة وبعدت عنه/ في ايه يا عم انت انت فاكرني هخاااف ولا اسكت مثلا لا حااااسب كدة وقول انت عايز ايه مني يا سكر
حسن/ ولله مافي سكر غيرك يا قمري 
قمر /بقولك ايه انا مش عايزة فضايخ اخلص وامشي 
حسن  /بصراحة كدة بقي انا مش همشي من هنااا غير 
لما توافقي ع الجوااااز 
قمر/ نجوم السما اقربلك مني يا عم الحلوو 
حسن ابتسم / والنبي مافي احلي منك يا قمر 
قمر/ ياربي بقولك ايه يا حسن ماتدور ع واحدة حلوة وبنت ناس تتجوزهااا وتعيش معاها في هدوء لكن انا عصبية و مجنووونة وفيا كل العبر 
حسن /بس انا عايزك انت هاااه اجي أتقدم امتي
قمر  /انا بجد مش فاهمة انت  مش شغال ومش وراك حاجة ولا صحيح  الحرامية مش محتاجين يشتغلوا 
هو انا لما شفتك في المخزن كنت بتسرق  صح ..تصدق انك لو ممشتش هبلغ عنك ياض 
حسن/  ههههههههههه بس اسكتي خالص ايه الي بتقوليه ده  بقي انا حرامي لا ياستي انا مهندس ميكانيكا بس القدر بقي شغال ميكانيكي بس شاطر اووي وبقالي في اسكندرية ٣ اسابيع واول ما شفتك سحرتني بجمالها ههه هاه قولتي ايه يا قمري 
قمر / واشمعنة اناااا يا عم الميكانيكي
حسن/ علشان  شايفك مراتي وام عيالي لعلمك بقي انا مش هخلف عيل انا هخلف دستة 
قمر/  لا والنبي دستة مين هيجيبهم بقي 
حسن/ يعني مشاركة ههههه 
قمر اتجمعت الدموع في عينيها / بس انا مش هتجوز واحد  وفاجاه يبيعني وضربني ويكسرني واطلع عيالي معقادين 
او اموت من الحسرة يقوم هو  متجوز عليا بعد ما اموت بشهر 
جاية تمشي حسن مسك ايديها / انت رايحة فين و بعدين ايه كل العقد دي و انا اللي كنت فاكر اني بس اللي  معقد طلعتي زي يا عسسل هههههههه 
عارفة يا قمر انا عمري ما تخيلت اني في يوم اجي أتقدم لواحدة انا كنت بكره صنف الستات لحد ما شوفتك غيرتي 
نظرتي تماما .. 
أنا أبويا مات وامي بعد ما مات اتجوزت وسافرت مع جوزها 
كانت بتسال علينا وتبعتلنا فلوس بس رفضت اخد منها أي حاجة ومن ساعتها معرفش عنهااا اي حاجة 
شوفتي بقي انك مش لو حدك هنااااا يا برعي 
قمر / يا سكر انت طلعت معقد يا حسن
حسن / وانت الي خايفة تخلفي عيال يتعقدوا لا يختي اطمني هما كدة كدة هيطلعوا معقدين هههههههه
ها  بقي يا ام ادم فكري 😂 😂😜
قمر ابتسم /  ولله لو آدم يبقي افكر 
يالهووي المراكب قربت من الشط امشي بقي يا وحسن ورحمة ابوك 
حسن / ماشي همشي وهستناكي عند الكورنيش الساعة ٧ ولله لو اتاخرتي لأقول انك مراتي عرفي
قمر /يخربيتك امشي بقي حاضر هاجي يلااااا
حسن /باي يا قلب حسن يا ام ادم 
قمر/ ههههه مجنوون 
________________________________________
ياسر عمال يرن ع منار كتير مش بترد خالص
واخيرا 
ياسر / الوو يا جزمة انت مش بتردي ليه بقي انشاء الله 
منار بصوت مخنوق من العيااط/ مكنش شايفاها معلش يا ياسر 
ياسر /انت فكراني عبيط مال صوتك حد عملك حاجة ولا ايه يا بنتي 
منار بدمووووع/ مراه أبويا حطاني في دماغها وعايزة تشغلني خدامة في بيت ابويا واسيب الدراسة 😭😭 وانا نفسي اذاكر واطلع دكتوورة 
ياسر/ طيب اهدي يا حبيبتي وحياتي عندك انا اهدي بقي 
طب بصي حاولي تقولي لابوكي طيب
منار /بابا مش بيدخل بينا خالص وبيقول بتعلمكم الادب والطبخ انتوا ستات بيت ومش بعيد تتبلي عليا كمان انا تعبت ولله 😭😭
ياسر /طيب اهدي كدة وتعالي نروح نذاكر في أي كافيه 
قولتي ايه 
منار /انا عايزة اقابلك اووي يا ياسر محتجالك 
ياسر/ وانا كماااان يا منار ولله محتاجك 
______________________________________________
كريم شغال في الورشة لوحده من اول اليوم وكان تعب اوي 
حسن / هاي يا برنس 
كريم /طبعا حضرتك سايبني لوحدي في الشغل ده كله وبتصيع ماشي يا حسن 
حسن/ لله ما انا كنت امبارح لوحدي وانت بتخطب ولا حلال ليك وحرام ليا 
كريم/ طيب يا عم ..المهم  ايه بقي طمني قبلتهاا 
حسن /اهاااا وهقابلها النهاردة الساعة ٧ ع الكورنيش 
كريم/ ايه الثقة دي ممكن ماتجيش 
حسن/ تؤ تؤ هتيجي يلا اشوف شغلي بقاااااا 
كريم / عارف ان وحشني اسمع صوتها اوي تخيل هستني لحد اخر الشهر ١٢ يوم علشان تقابلها طب حتي اسمع صوتها 
حسن/ ولله صعبت عليااااااا 
كريم /اففففف بجد 
حسن /معلش هنفكر في حل اشتغل بس وسيبني امخمخلك يا حلوووووو 
كريم/ ياريت يا حسن 
وفعلا ياسر ومنار راحوا قعدوا ع الكورنيش 
وحسن كان مستني قمر ع الكورنيش واخيرا شافها جات 
حسن بحدة / اففففف اخيرا جيتي ايه يا اماااا كل ده تاخير مستني مين ميرفت أمين 
قمر/  اهاااا واضح انك وحشك الاسلوب الزبالة ورقع الصووت صح ولا يمكن وحشك الضرب قوولي قووولي ماتتكسفش وبعدين انا اصلا مكنتش هاجي 
حسن /ماشي يا ام لسان عايز شده لبره 
بت يا قمر انت عارفة اننا هنرتاح اووي لو كنتي خرسااء 
وبعدين ماتجتيش ليه بقي 
قمر/ شده رقبتك من ع جتتك وخرسااء مين يا اعمي العين واحوول يا حرامي يا ميكانيكي الخرد ولا لو انا لساني طويل فأنت دبش وانا بقي غلطااانة اني كنت هديك فرصة وسع امشي جاتك بلوة تخدك 
حسن/ تعالي بس يا قمري 
قمر /اوعي الهي ينزل عليك نيزك يخدك للابد 
حسن/ ويهون  عليكي سونة قعدي بقي يا قمر يلااااا 
قمر /أما نشوف اخرتها من مصيبتك دي 
حسن /طيب ممكن حبة هدنة كدة ع الماشي حتي 
قمر /هدنة لااا احنا بينا حرب يا قاتل يا مقتووول 
حسن /طب ما تدي نفسك فرصة تعرفيني مش يمكن تحبيني وتشوفي مميزاتي لله يسترك 
قمر/ انت جاي تشحت يا عم انت بقولك ايه  يا حسن انا خايفة بجد من الارتبااااط  فأنا ولله لا أصلح 
جاية تمشي حسن مسكها /تعالي بس استني 
قمر/ ولله لا أستطيع ولا أصلح يا حسن ولله 
حسن/ ولله انا استطيع عادي استني بقي لله يسترك بجد يا قمر انت صعبة اووي انت اصعب من الثانوية يا شيخة 
قمر/ يالهووي فكرتني انا اختي ثانوية ادعيلهااا معايا بقي 
حسن/ محاسن الصدف وانا كماان ....اوبا بقي
قمر/ ايه مالك في ايه بتعاكس وانا معاك يا اخي عيب حتي ولله انا قلت لا أصلح محدش صدقني 
حسن /بس بقي اخرسي شوية .اخويا قاعد مع  بنوتة 
قمر /اخوك مصاحب طبعا هيجيبوا من برا قلة أدب بردو ثانوية عامة
حسن /اه بس اخويا ساقط سنتين علشان ظروف حصلت لينا 
قمر/ اخوك ساقط سنتين وفي مدرسة.....
حسن /عرفتي اززاي .
قمر اههلااا  فضلت تبص ع الكورنيش لحد مالقت اختها فعلا .........يا بنت 🐶 
حسن/ في ايييه يا حاجة 
قمر تعااي معايا يا عم اللذيذ .. راحت لمنار 
منار /خلاص يا ياسر هقول لأختي وارد عليك 
قمر / يا حبيبة اختك و ناوية بقي تقوليلي ايه .
مش كنت من الأولي تقولي انك خارجة مع واحد يا جزمة انت
منار/  قمر متفهميش غلط ولله ..انا هفهمك كل حاجة 
ياسر/ اهدي يا آنسة قمر بس احنا زمايل وأصدقاء مافيهاش حاجة ...
حسن/ انت بتعمل ايه هناااااا  يا كلب
منار بتبص لقمر بخبث /ايه ده حسن  شاب المخزن ياترا بتعمل ايه مع اختي ع الكورنيش 
قمر /ا انا انا احنا زمايل وشفته صدفة اصلا صح 
حسن /يالهووي انت بتكدبي يا قمر وقدام اختك الصغيرة ما احنا متواعيد أننا نتقابل هنا علشان نتكلم ع جوازنا يا قلبي 
منار /جوازكم 
قمر/ ولله كداااب .اوعي يا منار تصدقي .ده حرامي اصلا 
حسن /طيب يا ستي انا كدااب 
بس هثبتلك
وفاجاه حسن جري و قف قدام الشباب والبنات علي الكورنيش / يا جماعة معلش انا هاخد من وقتك دقيقة 
معظم الي هنا حبيبة بس انا  عمري فكرت اني ممكن اعمل كدة لحد ما شوفتها   بعيونك الي لون البحر دي 
انا بحبك يا قمر وعايز اتجوووزك واعيش معاااكي باقي حياتي 
قمر بتبصله متفاجاه وبتدمع جاااااامد 
حسن بصدمة / انت فقدتي النطق  ..ونبي تقولوها توافق 
وقعد ع ركبة ونص وطلع خاتم 
تتجوزيني يا قمري. 
منار/ يلا يا قمر بقي انت كنت معترضة ع الطريقة ومافيش بعد كدة ..ده بجد قمر ..
ياسر / مين ده ده حسن ولله ..انا مش مصدق عينيا بجد 
حسن/  اه حسن بس بعد التعديل يا خفة .هااا يا قمر 
قمر بدموووع ومش قادرة تنطق 
ياسر/   منار عرفة لو اختك رفضته ولله ليرميها في البحر 
منار /ياراجل صحيح هو ده حسن الي ملهووش في رومانسية اومال لو كان ليه كان عمل ايه
ياسر بفهم / اراكي بتلقحي عليا يا منار 
منار/ والله كلك نظر
حسن خاااف اوي لقمر ترفض 
حسن بصوت واطي/ بقولك يا قمر لله يسترك في اكتر ١٠٠ شخص بيتفرجوا علينا ايه رايك وافقي عليا دلوقتي وبعد كدة ارفضي عادي 
قمر /هههههههههههه  موافقة 
الناس صفرت والي زغرت 
هاصوا في الهيصة الشعب المصري 😂😂😂
حسن/ بحبك يا قمري بصوت عالي نسبيا 
قمر/ بحب يا يا حسن برغم انك حيوااان و زبالة ودبش  بصووت عاالي
حسن/ احم احم يا خرابي ع أدب عروستي هههههه مافيش منها اتنين ولله لانفخك بقي بتقولي كدة قدام الناس 
قمر /ههه معلش اسفة مخدش بالي 
حسن سرح في عينيهاااا 
اول مرة تعترف بحبها أو تكوون هادئة اوي كدة 
حسن بحب/ ولله بحب وهمووت بقي ويجمعنااا بيت يا خرااابي ع الي هيحصل 😉
قمر /لم نفسك يا حي
حسن قاطعها في الكلام واتكلم بجدية / يا ايه 
قمر/  يا حياتي 
حسن /أيوة كدة اعملي حسابك بكرة هاجي اتقدملك 
قمر/ أيه بدري اووي يا حسن .
ياسر/ مابدري من عمرك 
حسن/ أيوة هتقدملك بكرة والخطوبة مع بسنت وكريم اخر الشهر وكتب الكتاب وفرح بعدها بشهر .
قمر /استني انت معاك فلوس لكل ده 
حسن/ مش عايزك تشغلي نفسك بأي حاجة ربك هيعدلهااا اهم حاجة انك تعيشي معايا في بيت واحد وتعيشي ملكة متوجه
قمر /انا اعيش معاك إنشاءالله في المخزن يا حسن انا عايزاك انت 
منار /ياعيني ع الكلام الحلوووو بقي ساااامع والنبي لتتعلم منه 
حسن /صحيح انت كنت بتقولي انك هتاخدي راي اختك في ايه 
ياسر /اصل منار مش عارفة تذاكر في البيت 
فقولتلها انها تتكلم مع قمر واننا نروح نقعد في أي كافيه نذاكر مع بعض 
حسن /ولله فكرة حلوة اوي كمااان 
وكدة كدة كلها شهر ونتجووز وتيجوا عندنا تذاكروا 
ايه رايك يا قمر 
قمر /موافقة مدام مصلحتهم بس يذاكروا هااااه 
تذاكروا ولله لو ماجبتوش مجموع سامعة يا محسوكة وانت يا ابو سنتين انا الي هنفخكم وانت كمااان معاهم 
حسن/ وانا مالي يا برعي 
ياسر /خلاص بقي تعال يا حسن اعزمنا ع العشا
قمر /هي فلوس وخلاص 
حسن/ هههههه مفرقة الجامعات يا سيتي سيبيهم يدلعوا شوية .. تكلوا فين 
منار وياسر.. كنتاكي 
قمر/ بجد طفسين 
حسن/ طيب روحوا انتوا عقبال ما اروح مشوار بسرعة واجي 


يتبع الفصل التاسع اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent