رواية ولك من القلب نصفه الفصل الثامن بقلم ايات عبد الرحمن
رواية ولك من القلب نصفه الفصل الثامن
الدكتور نور ضحك ضحكه خفيفه كده وقال:حاضر بس كمان يومين لحد ما اجمع المبلغ المطلوب وبما ان انت دلوقتي حمايا فعيونى ليك
منير:هههههه لا انا مش عايز عيونك انا عايز فلوسك ومعاك يومين ويكون عندى نص مليون جنيه مش ناقص جنيه واحد
دكتور نور بخبث:حاضر يا حمايا الغالي طلباتك اوامر بس سيبني يومين
منير طلع ورقه من جيبه وقال:امضيلي هنا عشان لو فكرت تلعب معايا
دكتور نور:ايه ده
منير:دا شيك بنص مليون جنيه مش فاضل عليه غير امضاءك
انا عارف ان هى مش هتعجبك اوى بس مش مشكلتى
انت اللي اختارت كده
وكمل بنظره لولاء:اما بالنسبه ليكى فإنتى طاااالق بالثلااااااثه
ما انا ما بقاش يشرفنى اعيش مع واحده زيك
دكتور نور بتوعد مخفي وبيبص لخالته: مش مشكله يا خالتى زى ماقال راغب علامه يروح حبيب ييجى غيره حبايب
منير:ههههههه ومين اللي هيبص لخالتك
دكتور نور:ماتقلقش 90 يوم وهتكون في بيت زوجها
نور* بتبص لأمها وبتقول:الله ماما هتت"جوز لكن بيقاطعها نظرة منير اللي كانت كفيله مش بس توقفها عن الكلام دى كانت هتدخل اوضتها لكن دكتور نور بيمسك ايديها قبل ماتمشي وبيشدها ليه وبيقول:
لسه ما اتخلقش اللي يخخخخوف شخص من عائلتي وانا موجود
نورتونا انتوا الاتنين ويلا بقي عشان انا لسه متزوج دلوقتى
منير :لا قبل ما امشي امضي الاول
دكتور نور خد الشيك ومضي عليه ومنير وعلاء مشيوا
ولاء كانت حزينه جدا علي عمرها اللي ضاع مع انسان زي ده خااااين العشره وعدددديم الكرااامه
ومالوووش اى فائده في،الحياه دائما كان بيفضل في البيت وهى تشتغل هى ونور*
وفاء:معلش يااختى هم وزااال ونحمد ربنا ان هى مرت علي خير
نور* ببكاء:ماتزعليش نفسك يا ماما انتى اتجوووزتيه ليه من الاول هو يعنى ماكانش في غيره
دكتور نور بضحكه مكتومه:دا قضاء وقدر زى ما انتى قضائي وقدرى
نور*:ليه هو انا هقعد في البيت وانت تشتغل
دكتور نور:اومال هتعملي ايه بقي ياوححش الكوون
نور*:هخليك تشتغل معايا
دكتور نور:ربنا يصبرنى علي ما ابتلااانى به
نور*:يارب ويصبرنى معاك
بيمر يومين وبييجى وقت النص مليون جنيه الاخر اللي والد نور* هياخده من دكتور نور
منير بيجهز نفسه عشان هيروح لبيت دكتور نور ولو اعترض هيبلغ عنه
بيلاقي الباب خبط بيفتح بتكون الشرطه وبياخدوه لان نور بلغ عنه وقال ان هو بيغسسل امووال وطبعا ماكانش اتصرف في النص مليون جنيه اللي خدهم الاول
كان مستنى يجمعهم ويحطهم قدامه
ويقول بقي انا بقيت مليونير والكلام ده
جت الشرطه اخدته هو والنص مليون
وبعد التحقيقات والكلام ده بتطلع الفلوس مزوووره وبكده خد القضيييه ليه
وكلنا دلوقتي عرفنا ان دكتور نور هو اللي عمل فيه كده بمساعدة صديق ليه
مين هو بقي الصديق ده
الشخص ده اللي دكتور نور ضررربه في الشارع فاكرينه
دكتور نور خرج بكفااااله واعتذر من الشخص ده وبقوا اصدقاء
وبكده دور منير انتهى
دكتور نور بيرجع البيت وهو في قمة الفرحه والانتصار
بيلاقي وفاء وولاء مش موجودين في البيت مفيش غير نور*
بيطلب منها تجهز عشان هيخرجوا
نور* بتوافق عشان اول مره حد يطلب منها تخرج بدون سبب
بعد شويه بتكون جهزت
وبيخرجوا بيروحوا عماره بعيده عن بيتهم مش اقل من 20 دور
بيطلعوا بالاسانسير للفوق خالص علي السطوح
ودكتور نور بيطلب من نور* تطلع علي السور
نور*:بس كده انا هقع وممكن اموووت
دكتور نور:انا عايز كده عشان كده بأمرك تطلعي علي السور ده وتمشي
نور* ببكاء :حححرام عليك
دكتور نور بصوت عالي:انا قولت ايييه يلا
وبيمسك ايديها لحد ما بتقف علي السور
وبيطلب منها تمشي
تحت ضغطه عليها وخوووفها شريط بيمر قدامها بكل القسوووه اللي اتعرضت ليها طول حياتها
تفكيرها ان مفيش صديقه تحززن عليها وتقول دى صديقة عمرى
اب مش همه امرها زوج عايز يخلللص منها مفيش غير امها اللي ليها
كانت ماشيه علي السور ومش مدركه هى ماشيه ازاى كانت في عالم تانى كل حاجه بتمر قدامها بسرعه
دكتور نور كان مستغرب ان هى ازاى مشيت علي السور كده وكإنها مش اول مره تعمل كده
وهى ماشيه فجأه انزلقت رجليها ووقعت من علي السور
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ولك من القلب نصفه" اضغط على اسم الرواية