رواية بحر آمالي الفصل الثامن بقلم نور عبد الغني
رواية بحر آمالي الفصل الثامن
جنه بصت لمصدر الصوت وفرحت جدا لانها شافت بباها (ملحوظه:كيان كانت بتوريها صور بباها علطول وتقولها انو مسافر )
جنه بفرحه بابي وجلست عليه ولكن قاطعها بيتها وهو مرمي ع الأرض اثر ضربه ع رأسه وبعدها يأتي نفس الرجل ويضع المنديل ع أنفها فتقع اثر المخدر
مراد كان بيغيب عن الوعي وسامع صوت جنه وعينه وهي يتغمض وشافها وهي بتتخطف
___________________________________________
عند فهد
اول ما وصل عند كيان وجدها مغمي عليها ع الأرض (هي ايه العيله اللي كلها بيغمي عليها دي 😂😂😂😂)جري عليها فهد علشان يفوقها مردتش تفوق نادي باعلي صوته مايه بسرعه فاتت إليه أحد الخادمات تدعي امل وأعطته الماء وحاول ايفاقتها أيضا ولم تفق فجري بها إلي السياره واخدها الي المستشفي.
فهد بصوت جهوري دكتوره بسرعه
جاءت الدكتوره ودخل فهد معاها
الدكتوره بعد اذنك ي استاذ فهد ممكن تخرج علشان اكشف ع المريضه
فهد تمام وخرج
خرجت الدكتوره بعد وقت وقالت دا بسب سوء التغذيه شكلها ماكلتش بقلها كتير ونا ركبتها محاليل وان شاء الله تقوم بالسلامه
فهد طيب هتفوق امتا
الدكتوره بعد ما تخلص المحاليل
فهد تمام
ودخل لكيان وجلس بجانبها وتأمل في ملامحها البريئه
ولكن قاطعه صوت هاتفه وكان المتصل مراد
فهد ايوا ي مراد
المتصل انامش مراد صاحب الفون دا واقع ع الأرض وبين'زفمن رأسه
فهد طب أنا جاي حالا
وقبل ما يمشي كتب ورقه لكيان وكان محتوي الرساله
(كيان أنا مشيت لأن ف سبب طارئ ومقدرتش اقعد لحد ماتفوقي ي كياني انا اسفه
وع العموم جنه مع مراد ابوها كان نفسي انتي اللي تقوليلي ومتخبيش عليا حاجه زي كده هكلمك أما اخلص أما بالنسبة لجنه ماتخافيش مراد هيجبها ع البيت أما يقضي معاها وقت )
ونزل دفع الحساب ومشا
____________________________________
جهه المجهوله
هو :جنه معانا ي باشا نعمل ايه
الباشا :.......................واكمل كلامه بضحكه شر'يره
هو تمام ننفذ امتا
الباشا :ساعتين بالظبظ واعمل اللي قولتلك عليه
هو تمام ي باشا
الباشا قفل الخط وقال هد'مرك ي فهد وهخلي سمعتك ف السوق تحت التراب واكمل كلامه بضحكه شر'يره
_______________________________________
فاقت كيان وقراءت الرساله وانصدمت وقعدت تعيط يعني مراد عرف أن جنه بنته وهياخدها مني
العقل امال انتي مفكره ايه ما هو كان لازم ياخدها ف يوم من الايام
القلب بس فهد بيقول انو هيرجعها
العقل كان ع الأقل قعد أما فاقت
القلب ما هو قال عنده سبب طارئ
كيان ببكاء وزعيق بس بس كفايه حرام عليكو حرام وبداءت تفك كل حاجه متواصله بجسمها وتزعق وتعيط
فجاءت الممرضه واعطتها حقنه مهدئه
ونامت كيان وهي تردد كلمه واحده جنه جنه جنه جنه حتي نامت مره اخري اثر المهدئ
_____________________________________________
عند فهد
راح لمراد وجده ملقي ع الأرض والهاتف بجانبه
وينز'ف د'م من رأسه
لحظه فورا ع المستشفي ونسي أمر جنه التي لا حول لها ولا قوه
____________________________________________
عند نسرين (والده كيان )
بداية ترن ع هاتف كيان ولكنه مغلق
ورنت ميرارا وبداءت تقلق كثيرا وجلست حزينه فهي لاتعرف اين ابنتها وحفيدتها
وشردت قليلا ثم تذكرت
فلاش باااااااك
نسرين كيان هاتي رقم فهد
كيان ليه ي ماما
نسرين هاتفيه بس هتبقي تعرفي بعدين
كيان قولي الاول وبعدين هديهولك
نسرين بزعل خلاص ي كيان مش عوزاه
كيان خلاص ي ماما واعطتها رقم فهد
اند فلاش باااااااك
نسرين بٱيتسامه كويس اني اخدته
وبداءت ترن ع فهد الذي كان ينتظر مراد خارج غرفه العمليات
ولكن قاطعه صوت رن هاتفه ووجده رقم غير مسجل عنده
فلم بغيره اي اهتمام ولكنه رن كتيرا فرد فهد
فهد بعصبيه الو
نسرين بقلق من صوته أنا نسرين ي فهد والده كيان
فهد وحاول أن يصتنع الهدوء السلام عليكم ي طنط
نسرين وعليكم السلام ي حبيب طنط هوا انت متعرفش فين كيان وجنه
فهد بخوف علي جنه الذي نسي أمرها فرد قائلا اسف جدا كيان قالتلي أن فونها هيفصل شحن واني اتصل عليكي ونسيت لان الشغل كتير ع العموم هي وجنه بخير وموحودين ف البيت عندي
نسرين الله يطمن قلبك ي بني عاوز حاجه
فهد سلامتك
وقفل فهد بقلق فهو لا يعرف أين جنه
وجد الممرضين يخرجون من غرفه العمليات بسرعه ويدخلون
وبعد قليل خرج الدكتور من الغرفه
فهد طمني ي دكتور
الدكتور ................
فهد😳😳😳😳😳😳😳😳
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية بحر آمالي" اضغط على اسم الرواية