رواية طبيبة نفسية ولكن الفصل التاسع والاخير بقلم ملك مختار
رواية طبيبة نفسية ولكن الفصل التاسع والاخير
هتطلع يعمر والا اخلي حبيبه القلب تحصل أختك!؟
"سكوت عم المكان ويسود عليه صوت نبضات قلبي وانا هموت من الخوف !!"
_يمستر احمد حضرتك بتعمل ايه !؟ ومين عمر ده !!
*جميل يقطه تمثيلك مش بطال بس ميعجبنيش وميمشيش عليا بصراحه
"كنت هتكلم قاطعني لما غ'ز ا'لسكينه حته في رقبتي فصرخت ،خرج عمر وهو بيقلع الشنب من وشه "
=اهدي يا احمد وسيبها خلينا نتكلم هي ملهاش دعوه!!
*لا ازاي اكيد ليها دعوه مش هي عاملالي فيها استرونج وومن وبتساعدك تجيب حق أختك يبقي سيبها تجيبه بقا
=تجيب حق مين ده عبي'طه متعرفش اي حاجه !!
_اي يبتاع انت ماتلم نفسك في ليلتك السو'دا ده!!
=اخرسي بقا كل ده بسببك !!
_وحياه امك ..اقصد وحياه مامتك!!
جز علي سنانه=كده فرقت يعني كده فرقت!!؟
*بااس انتو الاتنين اومال بتحبو بعض ازاي!؟
"عمر وقف واتعدل وحط أيده في جيبه وهو بيتكلم بغرور"
=مش انا اللي حبيتها الاول هي حبيتني وفضلت تتسحب لحد ماخليتني احبها !
"سيبكو من أنه اعترفلي بحبه علني هو قال إن انا اللي حبيته الاول !؟ "
_دقيقه دقيقه انا اللي حبيتك الاول !؟ يعني مش انت اللي كنت داوشني وانا بصدك علي طول!؟الله يرحم ايام ماكنت بتلف حواليا كانك بتحج !!
=يعني كنت عارفه اني بحبك وسايباني شاغل بالي وتفكيري!!
_يبني انت كنت مفضو'ح اصلا ده انت كان ناقص تنادي في ميكرفون الجامع !!
=عقبال ماننادي علي كتب كتابنا في ميكرفون الجامع!
"مش احنا كنا بنتخانق والله كنا بنتخانق ،دقيقه مين ده !؟ ده احمد حاطط سكينه علي رقبتي وهيموتني !!"
_يالهوووي!!
=فيه ايه يابت !؟
_فيه سكينه علي رقبتي يا متخل'ف!!
=متخل'ف !؟ خلص عليها يا احمد !!
*باس بقا ده انتو صداع !! كان معاه حق والله لما قالي انكو صداع !!
_مين اللي قالك !؟ ومين اللي قالك علي خطتنا اصلا!!
*شريكي وصديقي القديم واللي كان هيبقي جوز أختك المستقبلي
=خالد!!
^عيونه يابو نسب!!
"خرج خالد وهو بيقف جنب احمد وسلمو علي بعض وبعدين خالد مسك السكينه من احمد وحطها علي رقبتي فاحمد راح لعمر وهو بيتكلم"
*مفاجاه مش كده !؟ بس بذمتك حلوه صح !؟ وجديده كده!!
=خالد انت ازاي تعمل كده !!؟ ده انا وثقت فيك!!
^واحمد كمان وثق فيا وانا مينفعش اخون صاحبي!!
_بس تخونا احنا عادي !!؟
ببرود^اه عادي !!
اتكلم وهو بيقف حوالين عمر*ايه رايك بقا يعمر!؟
=انا مش هسيبكو فيه كاميرات بتثبت انك انت وصحابك اللي عملتو كده!!
ضحك^تقصد الكاميرات اللي كانت معايا أو الكاميرات اللي اتمسحت!؟
*عاوز ترمي ابن خالك حبيبك في ا'لسجن ؟! اخس عليك !!
بصدمه_مستحيل انتو عملتو كل ده ازاي!؟
*انا احكيلك ياقطه ،بصراحه كده أختك كانت داخله دماغي بس كانت بتعاندني ومنشفه دماغها
وكل اللي علي لسانها الحلال والحرام ، فاستنينا يوم الحفله بعد ما خرجت وروحت من الطريق اللي هي بتمشي منه وقولت للشباب أن احنا عاوزينها وأن كل واحد فيهم ليه 20الف لو عمل الحوار ده وهما عيال كحيا'نه اصلا فرضيو بالفلوس واغتصبنا'ها وبصراحه الشباب قامو بالواجب وزياده مع اني كنت اتمني تبقي ليا لوحدي بس مش مشكله خيرها في غيرها بقا خلصنا ورميناها ،بس أختك طلعت ماسكه في الدنيا بايديها وسنانها وعاشت فسلطنا عليها دكتور ابن حرا'م وزودلها نسبه الدوا ودخلت غيبوبه ، وبعدها رميناك انت في مستشفي المجا'نين ،ولما فقدنا فيك الامل مبقناش نراقبك
"بصلي"
*بس لما الدكتوره ظهرت كل شي بدأ يبوظ تاني واللي نيمناه بدأ يصحي لاقيت خالد جايلي وبيحكيلي كل حاجه وبقا خالد نقطه الوصل اللي بينا وكل حاجه كانت بتحصل عندما كانت بتوصلي حتي اسكندريه ده خطه علشان اجيبك هنا في منطقتي واخلص منك بقا علشان انت كده بدأت تعاملنا مشاكل
"طلع مسد'س من جيبه وحطه علي دماغ عمر اللي بقا مغيب ومش عارف يرد من اللي سمعه"
*هسمحلك تتشاهد علي روحك يعمر ،والا اقولك خليني أحرق قلبك مره كمان واموتها هي الاول
"بدون ولا كلمه كمان ضرب طلقه في جنبي اخر حاجه شوفتها قبل ما يغمي عليا عمر وهو بيجري عليا وبيعيط "
بعياط=لا لا علشان خاطري متسبينييش قومي ومش هدايقك تاني والله قومي وهقول إن انا اللي كنت بجري وراك وأن انا اللي دوبت في عيونك الاول ،هقول أن الدقيقه وانتي بعيده عني بتبقي سنه ،هقولك انك بتوحشيني حتي وانتي جنبي قومي وانا والله هاخد الدوا من غير ما ارخم عليك ،قومي ...قومي وهقولك اني بحبك واني اختارت اسماء ولادنا هنسمي سيلين مع أنه اسم مش حلو بس انتي بتحبيه وهنسمي يزن علشان انتي بتحبي الاسم وانا.. . انا بحبك والله بحبك
"قام ومسك احمد من ياقه قميصه"
=ليه عملت كده ده هي كانت الحاجه الصح الوحيده في حياتي ليه عملت كده!!
"احمد كان هيتكلم قاطعه دخول الشرطه ".
:انت مقبوض عليك احنا سمعنا اعترافك كله وانت متهم بقضيتين اغتصا'ب ومحاولة قت'ل اتفضل معانا !
=ملك قومي يملك قومي علشان خاطري !!
_حاضر بس وسع علشان دموعك دخلت في بوقي!!
"يعيني ده أتصدم!"
=انتي عايشه !!
_اه عايشه اصل بصراحه كل ده كان خطه لعبه يعني !!
=ازاي!؟
"بصيت لخالد اللي ابتسملي اول ما بصيتله"
^بصراحه يابو نسب اللي حصل كالاتي
ملك كانت شاكه في احمد من قبل ما نيجي اسكندريه قالتلي اني ارجع لاحمد واحاول اكسب ثقته تاني عن طريق اني أوصله معلومات عنكم وفعلا احمد صدق اني خونتكم وبقيت معاه بس اللي حصل كان عكس كده نقلنا راندا مستشفي تانيه عند ناس قرايب ملك ورتبنا كل حاجه والنهارده الصبح كملنا باقي الخطه وهي أننا هنتنكر فعلا بس احمد يعرف الخطه علشان خطتنا احنا هي اللي تمشي وأحمد يفكر أنه بوظلنا الخطه كده
=طب الرصاصه!!؟
_ده كاتشب يجدع هو انا ع'بيطه !؟
"ضحكت وانا بطمنه "
"بعد مرور شهرين كنا واقفين كلنا في عزا دخلنا العزاء ويافته مكتوب عليها [اشرقت اشرف ]"
"اه ما'تت كأنها كانت عارفه كانت اخر امنيه ليها أنها تعمل عيد ميلادها يوم عيد ميلاد ريان وتحتفل بيه وفعلا لسه فاكره كلامها يوم عيد ميلاده وتاني يوم العيد ميلاد سابتنا لو كنت اعرف انها مستنيه تعمل العيد ميلاد علشان تسيبنا مكنتش عملته !!"
"عدت في بالي ذكري لآخر كلام بينا في العيد ميلاد"
•انا مبسوطه اوي يدكتورتي العيد ميلاد جميل جدا وريان كمان فرحان
_ريان !؟ هو انتي لسه بتشوفي ريان
"شاورت علي ركن في الأوضه"
•هو واقف جنبك اهوه يدكتورتي وبيشكرك بيقولك أنه فرحان لانه كان معاك قبل ما يروح وبيقولك كمان أنه بيحبك اوي هو انتي بتحبيه!؟
ابتسمت من بين دموعي_اه قوليله دكتورتك بتحبك اووي وانت وحشتها اووي
•وانتي كمان وحشتيه بيقولك ينفع تمدي ايدك !!؟
"مدينه ايدي فحسيت بحاجه سخنه"
_انا حاسه بحاجه سخنه في أيدي!!
•متقلقيش ده ايد ريان هو حابب يمسك ايدك ،بس متاخديش علي كده علشان انا همشي معاه قريب وانا بس اللي همسك أيده
"رجعت من ذكرياتي علي ايد عمر علي كتفي"
=يلا يملك كلهم مشيو
_سيبني قاعده شويه معاها سابتني من غير ماتودعني!!
"طبطب علي كتفي"
=حرام اللي بتعمليه ده هي كانت بتحبك اووي وهتزعل لو عيطتي
_خليها تزعل انا كمان زعلانه وزعلانه منك انت كمان ياريان لاني قولتلك سيبها وانت كنت مصر تاخدها معاك طب وانا!؟
"ظهرو قدامي وهما بيمسحو دموعي "
•°احنا اسفين !!
•احنا خليناك تعيطي انا اسفه بس انتي لازم تعرفي أننا بنحبك ومش بنحب نشوفك زعلانه وهنبقي معاك علي طول ممكن متزعليش بقا !؟
°احنا بنحبك اووي بس احنا لازم نمشي احنا بنحبك
_وانا كمان بحبكو اووي!!
"بعد اربع شهور "
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير "
=مبارك يا جنتي وغايتي وامنيتي الدائمه ودعوني الثابته في صلاتي من يوم لقياكِ !
ابتسمت_مبارك ليك برده
=طب ايه!؟
_ايه!؟
=معداش عليك حاجه اسمها حضن كتب الكتاب !!
_ياقليل الا
"حط أيده علي بوقي "
=في الحلال انا جوزك ياختي واخلصي علشان راندا وخالد واقفين بره وهيموتو ويدخلو وكده حرام بقا بصر..
"قاطعته وانا بحضنه"
_مبارك عليا انت يا نجمي الساطع في ظلام الحياه♥️.
شدد حضني=حضنك دافئ اووي كنت فين في ليالي الشتا اللي فاتت يشيخه!
تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية :" رواية طبيبة نفسية ولكن"