رواية بحر آمالي الفصل التاسع بقلم نور عبد الغني
رواية بحر آمالي الفصل التاسع
الدكتور خرج من غرفه مراد وقاله الخبطه كانت قويه جدا ودا ممكن يسبب فقدان ف الذاكره
احنا هننقله غرفه عاديه وياريت ميحصلوش اي صدمات لانه مش هيبقي فاكر حاجه وهيبقي صعب عليه جدا لو حصله اي صدمه
فهد ي دكتور مراد اصلا كان فاقد الذاكره ي دكتور
الدكتور ممكن ترجع له الذاكره وممكن الخبطه متسببش اي حاجه نهائي كله بمشيئه ربنا
فهد بطمئنان طيب ينفع ادخله
الدكتور تمام هيبقوله الغرفه العاديه حالا وبعدها تتدخله
فهد تمام
جاءت الممرضه وقالته أنه لازم يخلص الإجراءات اللازمه
فهد تمام وذهب لاتمام الإجراءات
وبعد فتره
كان خلص فهد الإجراءات وكلم حد علشان يدور ع جنه ويشوف الكاميرات اللي كانت ف مكان مراد
وفهد قاعد جنب مراد مستنيه يفوق
وبعد فتره بدأ يفوق مراد
فهد مراد انت كويس
مراد لا رد
فهد مراد رد عليا أنت كويس
مراد لا رد
وفجاءه مراد قام بزعيق وصدمه
وبدأ يقول ويردد حبيبه حبيبه حبيبه حبيبه حبيبه ماتت ليه ي رب ليه ي رب كنت خدني بدالها ي رب
فهد بصدمه فهو لايعرف علي من يتحدث
وبدأ يتذكر ما قالته كيان عندما كنت في المستشفي تزور عامر (والد فهد )
فلاش باااااااك
فهد مدام كيان
كيان بضحك انت فاهم الموضوع غلط جنه تبقا بنت صحبتي اللي ماتت وهي بتولدها وأبوها سابها لانه كان شايف انها السبب في موت حبيبته
اند فلاش باااااااك
فهد ممكن تكون هي دي اللي كانت كيان بتتكلم عنها
مراد ف حاله صدمه وفهد يحاول تهدئته ولكن لا جدوي
فكبس ع الزر فجاءت إليه الممرضه
الممرضه اي خدمه ي فندم
فهد بزعيق وعصبيه نادي ع الدكتور يجي حالا
الممرضه بخوف وجرت تنادي ع الدكتور
جي الدكتور ودخل عنده وشاف حاله مراد واداله حقنه مهدئه وقال لفهد هو بيقول حاجه من الماضي
فهد قاله بيقول حبيبه ماتت
الدكتور مين حبيبه حد ف الماضي
فهد مش عارف
الدكتور قاله أن مراد رجعتله الذاكره وهو مش فاكر اي حاجه من بعد فقدان الذاكره
الدكتور هو فاقد الذاكره من امتا
فهد من 4سنوات
الدكتور هو دلوقت كأنه اللي حصل من اربع سنين هو دلوقت كأنه نام وصحي يعني مش فاكر اللي حصله ف الاربع سنين دول
فهد بحزن علي صديقه ورفيق دربه تمام
هو هيفوق امتا
الدكتور لما اثر المهدئ يروح
فهد تمام
___________________________________بقلمي نور عبدالغني
وقاطعه اتصال
فستأذن الطيب ليخرج
المجهول الو ي فهد
فهد مين معايا
المجهول مش مهم تعرف أنا مين اهم حاجه لازم تعرفها أن بنت مراد معانا ومش هتاخدها
غير لما تتنازل عن الشركه الام واوعك تبلغ الشرطه لان لو بلعت هتلاقي السنيوره
مدفونه ف مدافن الشهداء
فهد بزعيق اوعك تعملها اي حاجه ونا هاجي أخدها واتنازل عن الشركه
المجهول تمام هتفضل عليك واقلك ع المعاد والمكان اللي هنتقابل فيه وقفل الخط
فهد بعصبيه ي ولاد الكل'ب وخرج من المستشفي بسرعه بعد ما حط حارس ع اوضه مراد
تسريع الأحداث فهد راح لاحمد ف شركه الأمن وعرف مكان الاتصال
وبعد كدا حاله اتصال وقاله اشوف ورق التنازل تاخد الحلوه
كمان ساعتين تقابلني ف *************
فهد لقي أن المكان بتاع الاتصال مش هو نفس العنوان وراح فهد
ليهم من غير اي حد
واول ما وصل
المجهول دا يبقي راجل شغال مع عم كيان اللي اخد ثروتهم زمان والمجهول دا كان من رجاله فهد زمان
واسمه محروس
فهد بصدمه محروس
محروس ايوا ي فهد بيه هو بعينه اجري ي بني فتشه وشوف لو معاه اي اسلحه
فهد قاله هات البنت
الولد اللي بيفتش فهد مفيش حاجه ي باشا
محروس هديهالك أما تديني الورق التنازل عن الشركه
فهد قاله هات جنه وانا اديك الورق
محروس وانا ايه يضمني انك مش هتاخدها ومش هتجيب الورق
فهد وعد الحر دين عليه ونا بوعدك اديك الورق
محروس وآداله جنه واخد الورق وفي هذه اللحظه انقض البوليس عليهم
وجه واحد من رجاله فهد واخد جنه وآداله سلاح وبدأ القتال وتم القيض علي محروس ورجالته وتسليم الورق لفهد
واخد جنه وراح لكيان
___________________________________________________بقلمي نور عبدالغني
عند كيان فاقت ونادت ع الممرضه واخدت شنطتها منها وطلعت فونها تدور عليه
لقت الفون بس فاضل شحن
كيان يلعن ابو الحظ وفجأه دخل فهد وهو شايل جنه
كيان بفرحه جنه حبيبه ماما
جنه مامي أنا شوفت بابي النهارده بس في عمو وحش ضربه بابا هنا (وبتشاور ع رأسها )
كيان بصت لفهد وقالت بخجل بجد أنا اسفه ي فهد اني مقولتش انو مراد بباها بس انا كنت خايفه تخدوها مني
فهد بابتسامه مش مشكله اللي حصل حصل
كيان قالته طب فين مراد
فهد مراد ف المستشفي هنا جنبك ف الأوضه
كيان ليه ايه اللي حصل
فهد وبدأ يحكي ع اللي حصل واللي حصل مع جنه
كيان حضنت جنه وقعدت تعيط وبعد شويه طب هو مراد رجعتله الذاكره دلوقت
فهد ايوا بس مين حبيبه دي
كيان بهمس كي لا تسمع جنه دي مامت جنه ومراد كان بيحبها جدا وكان بتولد بقا وماتت وهو ماكنش مصدق نهائي ورافض فكره موتها ونزل بعصبيه بعد الإجراءات ومشا وبعد شويه سمعنا خبر الحادثه
فهد اممم طب يلا بقا امشو انتو علشان طنط نسرين قلقانه عليكي ونا قولتلها انك عندي انتي وجنه
كيان تمم ومشت
وراحت البيت
_____________________________________بقلمي نور عبدالغني
تسريع الأحداث
تاني يوم بتصحي بطلتنا وتروح الجامعه وكان يوم اجازه جنه من الحضانه
وراحت جامعتها وخلصت وراحت الشغل عند فهد ورنت عليه وكان لسه ف البيت مستنيها
راح ليها ووراها ابوه وعرفها معاد الادويه وكل حاجه تخصه ومشا
وراح الشركه
وبعد مرور شهر كان مراد فاق وعرف الحقيقه وتقبلها أما بالنسبة لكيان فهي لسه شغاله عند فهد
وفي يوم بيصحي فهد وبيروح شركته ويجي اليوم الموعود لكي يعرف فهد الحقيقه
احمد ازيك ي فهد
فهد ازيك ي احمد
احمد بص ي فهد أنا عاوزك تهدي خالص وتجيلي المكتب كدا نتكلم واقولك كل حاجه
فهد بتوتر تمام وراحه
اول ما راحله
وسلمو ع بعض واحمد نادي ع السكرتيره وقالها تجيب لمون لفهد
فهد بضحك لمون ايه ي عم
احمد ي عم اتنيل دا انت بتصب عرق من التوتر
فهد عاوز الصراحه ولا بنت عمتها
احمد الصراحه
فهد أنا مرعوب مش متوتر
احمد وبدأ يحكي
فهد بصدمه مما سمعه
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية بحر آمالي" اضغط على اسم الرواية