Ads by Google X

رواية انتقام عاشق الفصل التاسع 9 بقلم وتين الصافي

الصفحة الرئيسية

  رواية انتقام عاشق الفصل التاسع بقلم وتين الصافي

رواية انتقام عاشق الفصل التاسع 

بصيت عليه منتظره رد 
منتظره ييرر يقول ان د هزار يقول اي حاجه 
لكنوا كان ساكت ف اتكلمت انا-ه هي بتقول اي مراتك ازاي يعني
رد ببرود وهو بيقعد السفره_زي الناس ياوتين
قعد ف مكانوا وهي البجحه قعدت ف مكاني انا اللي علي يمينوا كنت واقفه مكاني وبدات تحط اكل لي ب فطبقوا وهي بصالي بنظرات إنتصار 
قربت من اخر السفر وشديت المفرش ووقعت كل حاجه والطباقه والكوبيات كلها كانت بتتكسر وكانت بتعمل صوت عالي لكنوا مش اعلي من صوت قلبي اللي اتكسر 
ااه عارفه انوا متجوزني ع زفت الانتقام لك لكن كان عندي امل انو يحبني بجد ويلغي كل الافكار دي من دماغوا 
بصلي بزهووول وهي كانت بصالي بصدمه 
اتكلمت ببرود -سوري اصل الاكل اتلوث لما قعدتوا 
نظراتوا اتحولت من صدمه لغضب كان باين ف عينوا 
بس اتجاهلتوا 
وسحبت كرسي طنط ع نطلع فوق 
وسمعت الحربايه دِ بتقولوا وهي شبهه لازقه في =ولا تزعل نفسك يا بيبي انا هعملك اكل احسن منوا 
ابتسمت ب انتصار لا عارفه وواثقه انو هيرفض لان ببساطه احمد مبياكلش من ايد اي حد لانو شخص مهووس ب النضافه 
سمعتوا بيرد عليها_هاه احم لا خلاص انا اصلا مش جعاان 
اخدت طنط وسبتهم تحت وطلعنا الاوضه 
قعدتها ع السرير ف حركت دراعها وفتحتهم بصعوبه دليل اني عاوزه تحضني جريت ع حضنها زي الطفل الصغير 
بكيت كتيير اووي -ليهه يعمل د معايا انا كنت مستحمله معاملتوا الوحشه والله وكان عندي استعداد استحملها بقيت حياتي بس هو يكون جنبي ومعايا ل لكن هو هدم كل حاجه يا ماما خلاص 
كملت كلامي و انا بقوم من حضنها وبمسح دموعي اللي تقريبا غرقت هدومي -ء انا همشي مبقاش لوجودي فايده 
بصتلها ورجعت حضنتها تاني-متخفيش يا ماما هاجي ازورك من فتره للتانيه من غير م احمد يعرف 
طلعت من حضنها وكنت هفتح الباب لكني وقفت لما سمعت =متمشيش يا وتين ء انا محتجالك يا بنتي
لفيت بصتلها بصدمه وفرحهه شديده هي بقيت بتتكلم طبيعي زينا جريت عليها وحضنتها للمره اللي مش فاكره كام
حركت اديها ببطئ ع ضهري وهو بتتكلم بحنان=هشششش يابنتي اهدي ابني ميستهلكيش بالله م يستاهل طيبة قلبك دِ وحبك لي 
دام الصمت شويه وكان صوت عياطي وشهقاتي بس اللي ظاهره 
=بس يا وتين يا بنتي وحياتك عندي ل هيندموا ع اللي عملوا 
-ايهه لا لا انا مش حمل د كلو يا ماما انا همشي سلام
كنت هخرج م الباب لكنها وقفتني لتاني مره بجملتها=هتمشي وتسيبي حبيبك ليها يا وتين 
رجعت تاني وقعدت قدامها واتكلمت بزعل واضح-أعمل اي ه هو مبيحبنيش واكيد بيحبهاهي 
=مين قال 
-مين قال اي 
=مين قال انو بيحبها هي 
-قصدك اي 
=قصدي ان ابني بيخطط ل حاجه د ابني وانا عرفاه 
-طيب وهنعرف ازاي بيخطط ل اي 
=بسيطه أحمد بيكره التجاهل ود بيعصبوا واحمد لما بيتعصب بيجيب اخرو ف الكلام وبيقول كل اللي مخبيه
-بس اا..
قاطعتني وقالت بمكر=بس د لو انت عاوزه احمد يبقي معاكي وليكي لوحدك ومش عاوزه تسبيه للحربايه اللي تحت 
بس عموما براحتك
بصتلها وعيوني بتلمع بتحدي-وانا معاكي ومش هسيبها تاخد جوزي 
بصتلي وبعدين بدأت تحكيلي الخطه 
كنت خايفه ومتوتره ومش عارفه ازاي هنفذها
طلعت من عندها وروحت ل اوضتي وقفلت الباب كان النور مطفي فتحتوا وشهقت بقوهه -بسم الله الرحمن الرحيم أنت بتعمل اي هنا خضتني 
_كنتي فين كل د 
اتجاهلت النظر لي وروحت للدولاب وخرجت بجامه رقيقه ليا -عند طنط
_امممم
-وانت بتعمل اي هنا مش المفروض تكون مع مراتك 
_هاه ل م هي نامت وجيت اشوفك اصل انا راجل حقاني 
وااه ب المناسبه انا و لينا قررنا اني هبات يوم هنا ويوم عندها 
بصتلوا بغيره بس عرفت اداريها وقربت منوا -تؤ تؤ يا حرام وليه الباشا مفكر نفسوا حلاوه هنتخانق عليها روح عندها نام يوم يومين اسبوع انت حرر 
وسبتوا ف صدمتوا ودخلت الحمام فتحت المياه ع تداري ع صوت عياطي 
ك كان عندها ااااه يا وجع قلبي 
غيرت هدومي وخرجت كان واقف قدام الشباك ولما حس بيا التفت لكني تجاهلتوا 
وروحت نمت 
كان خارج ف قولوا-ابقي اطفي النور لو سمحت 
بصلي بغيظ ونظرات مش مفهومه وطفي النور وخرج
ساعتها سمحت لدموعي المحبوسه ق عيوني انها تنزل 
غلبني النوم ونمت 
احمد
عارف انها بتتظار ب القوه وانا زعلانه وانا قلبي واجعني عليها 
فتحت باب الاوضه بهدوء ع اتاكد انها نامت 
دخلت نمت جنبها واخدتها ف حضني اللي بقي ب النسبالي ادم"ان 
اتنهد وقال_اسف اسف يا حبيبتي ع كل اللي بعموا عارف اني وحش ومستهلكيش و وعشان كدا اول م تخلص المسرحيه د هسيبك ياوتين يمكن تلاقي الشخص اللي يقدرك ويقدر قلبك 
تاني يوم الصبح 
صحيت بدري وحضرت الفطار ليا انا طنط وخرجنا ع الجنينه
كنت بناكل سوا وبتكلم معاها قاطعنا دخول احمد 
_صباح الخير عليكم
طنط بصتلوا وكشرت 
هو فهم ف سكت وقعد وقال ب استغراب_اي مفيش طبق ليا ياوتين ولا اي 
كنت هرد واقول لا لكن صعب عليا وانا عارفه انو متعشاش امبارح 
اخدت قطعت كيك م اللي كنت عملاها ومدتلوا الطبق ف اخدوا 
كان بياكل بنهم وواضح انها عجباه -عاوز تاني 
مد الطبق وقال _ااه ياريت 
ف ضفتلوا قطعه 
كان الجو جميل لحد م جات الحربايه ااه سوري لينا 
واتكلمت بسهوكه ودلع مبالغ فيه=احمد حبيبي صحيت بدري محستش بيك
وقربت وباستوا من خدوا 
كنت بموت م الغيره طاب كان اشفق ع قلبي المسكين 
شدت كرسي وقعدت 
=وااو اي د كيك ب الفراوله انا بحبوا اووي ممكن اخد 
ابتسمت بخبث -ااه طبعاا 
اخدت الطبق وقومت حطيطتلها قطعه ع الكيك كان قاعد ع اخر الترابيزه 
وصلت عنها اتكعبلت والطبق وقع من ايدي 
ف اتكلمت ب اسف-سوري يا اسمك اي ماخدتش بالي م الحجر 
كانت بصالي بغيظ واضح واحمد كان ماسك ضحكتوا انما ماما فكانت مبتسمه بفرحه وشماته فيها 
قامت وقفت=خلاص خلاص انا هروح اعمل فطار هيلثي اعملك معايا يا احمد
قبل م يرد كنت رديت انا وباكل اخر قطعت كيك ف طبقي 
-الغاز مفصول عن البيت ولسا العمال مجوش يركبوه وب النسبه ل احمد ف فطر 
مشيت بغيظ وهي بتدبدب برجليها ف الارض 
ف رجعت بصيت ل احمد اللي كان وشو احمر ع كان كاتم الضحك 
اتكلمت بجديه -انا هنزل شغلي كفاياه الفتره د كلها اللي قعدتها ف البيت 
رد بحده_بس احنا متفقين مفيش شغل بعد الجواز 
اتكلمت بسخريه-م ايه ! متفقين طب م احنا كنا متفقين ع مية حاجه وحاجه وكنت واعدني مية وعد فكرني كدا ب اتفاق واحد انت مشيت عليه 
سكت شويه وكملت هاه فكرت مفيش صح يبقي انا مش مطلوب مني امشي ع الاتفقات د 
قومت وسبتوا 
روحت ع اوضتي وخرجب بدلة شغل للسيدات كانت م اللون الرمادي وفردت شعري وحطيت ميكيب ونزلت ودعت طنط واحمد كان مشي تقريبا كان فاكرني بهزر معاه 
وصلت الشركه وكل كان بيبصلي ب انبهار عارفه اني حلوه وااه دَ مش ثقه ف النفس د غرور عادي
وصلت لمكتبي ولاني عرفت انا احمد كان كل فتره يطرد سكرتيره واخر واحده طردها كان من حوالي شهر ومفيش حد قدم ع الوظيفه د ف الكتب كان فاضي
ابتسمت براحه اني رجعت ل مكتبي ولشغلي 
بدات اشيل شويةحاجت ليا كنت نسياها هناا
وروحت عملت قهوه ساده ل احمد
ووصلت قدام باب المكتب اخدت نفس عميق وخبط ع الباب سمعت صوتوا وهو بيأذنلي ب الدخول 
دخلت مشلش عينوا م علي الورق وقال=حط القهوه هنا يا عم اسماعيل واتفضل 
-وبما ان عم اسماعيل كل مره بينسي وبيعملها سكر ذياده 
ف
ابتسمت وحطيتها وخرجت فعلا وانا بعد 1....2...3...4...5 
الباب اتفتح جه وقف قدام المكتب وهو باصصلي بصدمه 


يتبع الفصل العاشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent