رواية ملكة الاسد البارت العاشر 10 بقلم سلمى هاني
رواية ملكة الاسد الفصل العاشر 10
ساعه 2بليل مليكه نزلت تشرب المايه وسمعت صوت عند المكتب وراحت تشوف في أيه وهنا انصدمت
مليكة بصدمه: نداااا
نداا بتوتر وقع الملفات ال في ايدها: مليكه
مليكة : بتعملي اي الوقتي واي الورق ده
ندا بتوتر : هاا.. لا مافيش .. كنت بشوف بس ملف القضيه جديده
مليكه بستغراب وشك:الوقتي
ندا : مش عارفه انام قولت اشوف الملف
مليكة :تمام اطلعي نامي علشان ف شغل كتير بكره
ندا : تمام تصبحي ع خير وسبتها وتطلعت
ندا بدموع:سامحني ي مليكة مافيش حل غير كده انا اسفه
صباح يوم جديد
متجمعين علي الفطار
مليكه : ملك ندا ان شاء الله هنسافر اخر الاسبوع
ندا بتسرع:اييي بسرعه كده
مليكة :ندا ملك .. انا مش هفضل هنا كتير وبعدين الفرع في لندن محتاج ان احنا نكون هناك
ندا بتوتر:هاا .. لا مافيش .. خلاص عادي الورق جاهز
ملك : وانا كمان ورقي جاهز
مليكه :خلاص اخر الاسبوع وكل فتره هنجي هنا علشان الشركه
ندا: تمام
مليكة :انا همشي ع الشركه الاول وبعد كده هروح المكتب هتجي معايا
ملك :انا هجي معكي توصلني للمستشفي
ندا : وانا معكي ع الشركه في كام حاجه لازماً اخلصها
مليكة :تمام .. يلا
واتجاهم للخارج
في قصر المنشاوي
ف جناح اسد
هو بيتكلم ف تلفون
اسد بعصبيه:يعني أيه .
-شخص:*****
اسد :ازي اكيد لاااا
اسد :انا شويه وهكون عندك سلام وقفل ونزل
لقي اميمه وعصام قاعدين
اسد:صباح الخير عليكم
اميمه بحب:صباح نور ي حبيبي
عصام: اسد كلمت مليكه
اسد:أحم لا هو انا مكلمتهش
عصام:ليه ؟
اسد: لازماً تهدا الاول ي بابا وبعدين نتكلم تاني معها وسيف هيحاول معها ... بس هي شكله مش متقبله حد فينا
اميمة: معلش غصب عنه ماهو مش سهل
اسد:ربنا يحلها انا هروح الشركه عاوزين حاجه
عصام واميمة:سلامتك
اسد خرج وسبهم واتجاه الي الشركه
عند مليكة وصلت ملك المستشفي
وصلوا الي الشركه
مليكه : ندا شوفي انتي بقي الملفات الشركه وانا هشوف القضيه
ندا:ماشي وخرجت
مليكة فضلت تتشتغل ع القضيه
وبعد وقت خبط الباب سمحت مليكه بدخول
منه السكرتيرة: في شخص عاوز يقابل حضرتك
مليكة بستغراب:مين
منه:بيقول انه اسمه سيف
مليكة :تمام خليه يتفضل
منه خرجت ودخل سيف
مليكة:أتفضل ياا استاذ سيف
سيف بدموع : استاذ ... تعرفي انا لم عرفت اني ليا أخوات حصل أيه .... انا فضلت تلات سنين بدور عليكم
مليكة بحب ولكن بتمثل الجمود: انا مش يهمني ... خير محتاج حاجه
سيف:مش هيهمك بجد .. مش يهمك اخوكي ... وفجاة قعد يكح جامد
مليكة قامت بخضه وخوف حقيقي ع اخوه .. سيف سيف انت كويس
سيف وهو يكح :انا. كحح كويسه خائفه عليا
مليكه بتسرع :طبعا الازماً اخاف عليك انت اخويا
سيف بفرحه:بجد
مليكة :انت كويس
سيف :كويس .. انا
مليكه وهي تجاه الي كرسي المكتب : انا مسالتش
سيف بحرج: احمم طب كنت خائفه ليه؟
مليكه :مش خائفه ... انت عاوز أيه... جاي ليه
سيف : جايه اقولك تعالي نروح سوا عندي عمي عصام انا سبتك تهدي
مليكة :وانا قولت مش عاوزه اعرفهم تاني .. واه قولهم اني احنا هنسافر..
سيف بصدمه:انتي بتقولي أيه اكيد لا مش هتسافري فاهمه
مليكة بعصبيه:انت مين علشان تتحكم فيا.. لو انت هتقول انك اخويا ... هقولك اني مليش اهلي فاهم وأخرج بره بعد اذنك
سيف :تمام ي مليكه وخرج وسبها وقبل ندا
ندا :سيف انت كويس
سيف عنيه كانت حمراء من العصبيه
سيف :كويس ... وهو انتي هتسافري
ندا بحزن : لازماً اسافر
سيف بحزن :وانا
ندا :انا قولت ليك مش هينفع نكون لبعض
سيف بعصبيه:ليييه مش هينفع هاااا ... انا مش يهمني انتي بنت مين
ندا:انا يهمني ... وكملت في نفسه :لو عرفت انا اكون أيه استحل تبص في وشي
سيف:تمام براحتك... بس انا مش هسيبكم تمام وسبها وخرج
اسد في شركه
رنه تلفونه
اسد:الووووو
الشخص:***********
اسد بصدمه:اييييه لا اكيد في حاجه غلط
الشخص:************
اسد :ازي ده حصل هي كانت مااتت ازييييي
وقفل تلفون وفضلت يكسر المكتب بعصبيه
اسد :لو حد عرف مش هيحصل كويس اهاااااا لييييييه بس كده يا رب ....
ياتري اسد يقصد مين او اي الحكايه ومين ال مات
وندا مخابيه أيه ...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ملكة الاسد" اضغط على أسم الرواية