رواية حلم الملاك الفصل الحادي عشر بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك الفصل الحادي عشر
:ليه قومتي ياحبيبتي ماكنتي خليكي اعقد معانا شوي
ملاك بصدمه:ااسستاذذ ن نورر
نور ببتسامه وقرب عندها:ايوه نور ياملاك
ملاك:حضرتك عاوز حاجه اجبهلك يعني من المطبخ
نور بيقرب منه:عايزك انتي ياملاك
ملاك بتوتر وخوف:اااق قصدك اي ياااستاذذ ن نور عشان مش فاهمك
نور ومسك ايدها:اقصدي اني بحبك ياملاك
ملاك بدهشه:ب بتححبني انا
نور وبا*سه ايدها:ايوه بحبك وبموت فيكي انتي وعايز اجوزك
ملاك وشدت ايده منه:حضرتك بتهزار صح
نور بحب وببتسامه:لا مش بهزاز ياحياتي انا بحبك من اول يوم شفتك فيه هنا بس كنت بحاول اتجاهل مشاعري دي واقول لا انا مش بحبك وبحب يارا وكنت بحاول اثبت لي نفسي ان مش بحبك بمضيقتك لكن للاسف اكتشفت ان بحبك ومقدرش اعيش من غيرك يارووحي تعرفي لما قولتلك الانتي اوحش بنت في حياتي تعرفي كانت مش طالعه من قلبي بس الحقيقي الانتي اجمل واحلي وارق بنت شفتها في حياتي انتي فعلا ملاك مش مجرد اسم وبس بحبك ياملاك انا عرف انك مش هتصدفني صح هتقولي ازي دها الاكان لسه من امبارح عايزني البس بدلته راقص قدم صحابوا ازي بيحبني صح عارف انك مش هتصدقي بس انا هثبتلك اني بحبك لا مش بحبك بس انا بعشقك انا بعشقك لحد جنون يا ملكتي
وراح سيبها ومشي وسيب يعني ملاك المسكينه محتاره في تفكيره هل هو كذب ام صدق لا لا ياملاك متثقيش فيه ممكن يكون كذب وبيعمل كده عشان الامعرفش ياخدو منك بالعافيه ياخدوا براضيك لما يضحك عليكي لا لا ياملاك ممكن يكون صدق عشان اقالك اجوزك لا لا ياملاك ممكن يكون بيقول كده عشان يخليكي تصدقي الاهو بيحبك طب خلاص عايزه تعرفي الاهو كذب ام صدق قوليلوا موافقه اجوزك لا لا برضوا ياملاك ممكن يقول دها مصدقت انها قولتلها اجوزك راحت واقفت علي طول وانا كمان مش عايزه اجوز نور دها
وفاقت من تفكيره علي صوت محمد
محمد:سرحانه في ياملاك انا بقالي الساعه بكلمك
ملاك بتوهان:بتكلمني انا
محمد بضحك:لا دها انتي مش معايه خلص هو فيه غيرك هنا حد اسموا ملاك
ملاك:لا اسفه معلش سرحت شوي حضرتك عايز حاجه
محمد:جايه اقولك اعمليلي فنجان قهوه
ملاك:حاضر
محمد:يحضرلك الخير يبقا هاتي علي اوضتي ماشي عشان انا طالع فوق
ملاك:ماشي
محمد:هو نور ضيقك تاني ولا حاجه اصل شوفته داخل المطبخ هنا
ملاك:لا مضيقنيش تاني يااستاذ محمد وشكرا علي مساعدتك ليها
محمد بضيق:انا زعلان منك ياملاك
ملاك:ليه يااستاذ محمد هو انا عملت حاجه زعلتك
محمد:اولا عشان بتشكرني والاصدقاء مفيش بنهم وثانيا عشان بتقوليلي يااستاذ محمد انا قولتلك قوليلي يامحمد فقط من غير استاذ
ملاك:ماشي انا اسفه يا محمد
محمد:وانا قابلتك اعتذرك ياملاك يلا انا ماشي بقا
ملاك:ماشي
ومحمد سيبها ومشي وطلع علي غرفته ونور شافوا وهو طلع من عند ملاك من المطبخ راح قام وداخل عند ملاك
نور:ملاك
ملاك من غير متشوف مين الابينادي ومشغوله بعميل القهوه:نعم يامحمد هو انت لسه واقف ومامشتش
نور بضيق:انا مش محمد ياملاك انا نور
ملاك ولفت وشه ليها:استاذ نور اسفه بحسبك محمد عشان محمد كان واقف هنا قبلك
نور بسخريه:هو انتي بتخدينها بدور ولا اي
ملاك بعدم فهم:اقصدك اي يااستاذ نور
نور بضحكه:لا مش قصدي حاجه ياحبيبتي بس بلاش تقولي استاذ نور دي قولي بس نور من غير اللقب ماشي ياحياتي
ملاك:ميصحش قولك اسمك من غير اللقب يااستاذ نور
نور وبيقرب منه وبهدوء وبحنيه:ميصحش ليه ياحبيبتي انتي قريب هتكوني مراتي يبقا ميصحش ازي هو عيب واحده تقول لي زوجها المسقبلي باسمه من غير اللقب
ملاك وبصت في عينه الخضروتان الا يسحروا اي حد يبص فيهم:لا ميحصش طبعا يااستاذ نور اقصدي يانور
نور بضحكه رجوليه:شوفتي بقا
ملاك وفاقت من تفكيره وبعدم فهم:شوفت اي
نور ببتسامه:خلاص متشغليش بالك هو محمد كان جاي المطبخ عايز اي
ملاك:كان جاي عايز اعمله القهوه واطلعها ليها فوق في اوضته
نور بضيق:ماشي اومال داده نسمه مش باينه في القصر ليه ديما بشوفك انتي الابتعملي كل حاجه
ملاك:اصل هي راحت البلد عندهم بنتها بتولد فاراحت تشوفها وهتجي بعد بكرا
نور:ماشي ياحبيبتي
وراح سيبها ومشي
في ناحيه اخري خالد ومريم اعقدين مع بعض في جنينه القصر
خالد:بس انتي بجد كنتي واحشني اووي لما كنتي مسافره
مريم:وانت برضوا والله كنت مش بتغيب عن بالي وانا في رحله ياحبيبي
خالد:مش هنتجوز بقا يامريومه ياحبيبتي
مريم:لما اخلص الجامعه الاول ياخالد يبقا نجوز خلاص هانت ياحبيبي اهيه
خالد:طب ممكن نجوز دلوقتي وتكمل بقت السنادي عندي
مريم:لا ياحبيبي انا عايزه اخلص الدراسه الاول وبعد كده نجوز ياخالد اصبر ياحبيبي شوي
خالد:عشان خاطر عيونك هصبر يامريم
مريم:ربنا يخليك ليها ياحبيبي
خالد:ويخليكي ليها ياعمري
ام في الصالون
يارا اعقدها جمب نور
يارا في ودانه نور:هو في اي كل شوي تتدخل المطبخ ليه يانور
نور:عادي بدخل اشرب ياحياتي وبجي
يارا:بتشرب برضوا
نور:هو في اي يا يارا هو تحقيق ولا اي
يارا:لا مش تحقيق ولا حاجه يانور انا هقوم امشي يانور سلام
وراحت سلمت علي انغام وفيروز ومشيت
وخالد ومريم اعقدين في جنينه ومريم وخالد شافوا يارا وهي ماشيه
مريم:يارا رايح فين
يارا وراحت عليهم وسلمت علي مريم وخالد
يارا:انا همشي بقا عايزين حاجه
مريم:مالسه بداري يا يارا اعقدي شوي
يارا:لا كفايه عشان والله نعسانه اووي وعايزه انام
مريم:معقوله يارا بزت نفسها تنام بداري لامش مصدقه
وراحت ضحكت
يارا ببتسامه:شوفتي بقا انا عن نفسي مش مصدقه اني نعسانه وعايزه انام بداري
مريم:ماشي سلام نوم الهنا
يارا:سلام
ام عند ملاك ملاك طلعت القهوه لي محمد واديتها ليها ونزلت وداخلت المطبخ ونور وداخل وراها
نور:ملاك بقولك اعملي ليها فنجان قهوه وابعتهولي علي سطوح فوق ماشي
ملاك بتعب من عزومه النهارده:حاضر يااستاذ نور
نور:قولنا اي نور من غير اللقب
ملاك بتعب:ماشي يانور
نور:مالك ياحبيبتي انتي تعبانه ولا اي
ملاك:لا مش تعبانه انا كويسه
نور:ماشي انا همشي بقا واعملي القهوه بقا وهاتي
ملاك:حاضر
ونور سيبها ومشي وطلع فوق
وبعد شوي ملاك عملت القهوه وماشيه تتطلع فوق
انغام:رايح فين ياملاك بالقهوه الامعاكي دي مش لسه ماطلع واحده دلوقتي لي محمد هو طلب منك واحده تانيه ولا اي
ملاك:لا القهوه دي لي نور يا ست هانم
انغام:ماشي ياحبيبتي
ملاك:عن اذنكم
وملاك مشيت وطلعت فوق
انغام:والله البت دي بتصعب عليه ياماما دنيا جايه معها اووي
فيروز:وانا والله برضوا بتصعب عليا انا لو عليه مش عايزه تشتغل وتاخد مني الفلوس الاعايزه بس متشتغلش بس هي مصممه انها تشتغل
انغام:ربنا يجبر بخاطرها ويحققلها الاهي عايزه
فيروز:يارب يابنتي
اما عند ملاك ملاك طلعت فوق واديتها لي نور القهوه ولسه هتمشي وراح مسك ايدها
نور:استني ياملاك متمشيش انا عايزك
ملاك وبعدت ايده عنه:نعم
نور:تعالي اعقدي الاول ياملاك
ملاك:لا انا هنزل عشان ورايا شغل كتير
نور:ملاك اعقدي بس انا عايزك في حاجه مهمه
ملاك:نعم
نور:اعقدي بس الاول
ملاك واعقدت
ملاك:اعقدت اهو
نور:احكيلي عنك
ملاك:نعم احكيلك عني ازي
نور:انتي طيبه اووي ياملاك مش عرفه ازاي تحكيلي عنك
يعني عرفني عن نفسك ياملاك يعني تقوليلي انتي مين واهلك مين وكده
ملاك:اها بس دها يهمك في اي
نور:مش لازم اعرف كل حاجه عن مراتي المستقبليه
ملاك:هو انت بتعمل كده ليه يانور
نور:بعمل اي
ملاك:يعني انت عايز مني اي بالظبط
نور:عايزك تكوني مراتي ياملاك
ملاك:ههههه انت كذب وفاكر بقا الانا هصدقك كده يانور انا صحيح لسه صغيره بس مش لدرجاد انه يضحك عليه انا برضوا واعيه يانور بطل بقا لعبتك دي عمرك ماهتوصل للاانت عيزو يانور متفكرش بكلمه بحبك وحبيبتي دي وعايزك تكوني مراتي فكرك هتعرف تضحك عليه بيهم انا مش البنات الاتقع في حب الشاب من كلمه مش طالع من القلب يانور فوق يانور فوق
نور وقام ومسكه من دراعه وزاق علي الحيطه وحواطه بدراعته
نور بضيق وعروق برزت:هو انتي مفكرها نفسك مين انتي حتت الخادمه ملكيش لازمه فاهمه يعني اي هو انتي اصلا مين انتي عشان تتطولي الانا احبك اصلا عملها تتنك علي اي يابت انتي
ملاك بضحكه:شفت ظهرت علي حقيقتك ازي هههه وانت قولت بنفسك اهو الانا الخادمه ومطولش انك تحبني عايز بقا مني اي يانور باشا
نور:عايزه تعرفي عايز منك اي تعالي معايا وهوريكي
ونور اخدها من ايدها وداخل بيها اوضه علي السطح واقفل الباب وراها ورمها علي سرير وبيقلع قميصه
ملاك بخوف:انت هتعمل اي
نور:اسكتي انا هوريكي هعمل اي
ونور اقلع قميصه وبيقرب منها
ملاك قامت من علي سرير وبتبعد بعيد عنه
وهو بيقرب منها.
ملاك:ابعد عني يامجنون انت
ونور لسه بيقرب منها وفجاء الباب خبط
ملاك بصدمه:يالهوي الباب بيخبط هيفتكروا اي دلوقتي
ابعد عني كده
ونور بعد بعيد عنه
نور:استخبي هنا وانا ارووح اشوف مين
ملاك:ماشي
ونور رايح يشوف مين وفتح الباب
نور:نعم
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حلم الملاك" اضغط على اسم الرواية