رواية غدر الصحاب البارت الحادي عشر 11 بقلم شيرين جمال
رواية غدر الصحاب الفصل الحادي عشر 11
تروح نور وهي حرفيا مكسوره صعب انك تأمن لحد يغدر بيك وانك تحب تنجرح وانك تثق يخون ساعاتها الوجع على قد الحب وصعب كلمه اللي بيحب يسامح لا اللي بيحب فعلا وينجرح عمروا ما يعرف يسامح
تدخل نور.. وتحس ان ضربات قلبها سريعه وم قادره تاخد نفسها تدخل مريم نور مالك
نور.. بألم مش قادره تعبانه اوي
مريم.. اللبس بسرعه وتنزل بيها المستشفى
مريم.. دكتور بسرعه
تدخل نور ويعمل ليها رسم قلب وايكو وتحاليل وفعلا يطلع عندها
مريم.. بره هتموت من الخوف
الدكتور... تجري مريم في اي يا دكتور
الدكتور.. دي حاله Broken heart Syndrome
يعني مرض القلب المكسور وده اعراضو نفس النوبه القلبيه والعلاج بياخد اسابيع وبندي حاجه تنشط عضله القلب
مريم.. بصدمه طيب ده من اي
الدكتور... زياده هرمون التوتر او وفاة حد عزيز او صدمه عطفيه بيحصل كدا حتى لو الشخص بحاله صحيه كويسه مفيش قلق ان شاء الله خير بس اهم حاجه تبعد عن التوتر وممكن تخرج بكره
مريم.. بدموع انتي يا نور اللي بتضحكي على طول يحصل معاكي كدا اي اللي حصل علشان قلبك ينكسر اعرف مين السبب وحياتك عندي هيدفع التمن
تعرف هند وتيجي وبدموع هي مالها 🤨شوف ازاي
مريم.. تعبانه شويه انتي متعرفيش في اي
هند برتباك وانا اعرف منين
مريم بنظره جانبيه تمام يا هند طيب ممكن تروحي نور هتبات انهارده هنا
هند... هطمن عليها وبعدين امشي
تدخل الممرضه.. ممكن تخرجو هنعمل شويه تحاليل ممكن تعودو في الكافيه ساعه بس
تنزل هند ومريم
يدخل مراد.. بدموع سامحيني يا نور انا كنت، وراكي وعرفت من الدكتور كل حاجه حقك عليا انا السبب في كسر قلبك بس انتي كمان كسرتي قلبي والله انا هبعد يا نور وم هرجع تاني بس هعرف أخبارك من بعيد هبعد يمكن انسى وانتي تنسى البعد احسن لينا
ويمسك ايدها ويبوسها على عيني بعدك بس م هعرف اسامح ولا انتي هتسمحي
هند.. تتصل على ناديه كل حاجه تمام وامها عرفت كل حاجه ومراد كمان كرها
ناديه.. بغل م كافيه لازم اضغط على نور علشان مراد لو فكر يرجع مستحيل يرجع ليها
هند... هنعمل اي كمان
ناديه.. انتي صورتي مراد ونور صح
هند.. اه كنا حطين كامير 😭كدا كتير
ناديه.. حلو اوي الفديو يوصل على تليفون نعمه بس يكون من تليفون مراد علشان نور تعرف ان مراد اللي عمل كدا
هند.. بس كدا كتير على نور(لا يا بت🥺 قلبك كبير)
ناديه.. انتي م عايزه مراد تنفذي
هند.. اه طبعا
ناديه.. ابعتي الفديو وانا هبعتو على تليفون مراد
هند ... تمام كمان يومين اما تخرج من المستشفى
تخرج نور من المستشفى وهي م بتكلم ولا بتضحك واتغيرت تماما
ومراد.. بيعرف اخبره من بعيد وبيحضر للسفر
يوم سفر مراد
ام نور... تضرب نور بصدمه بتشوف الفديو اللي اتبعت من تليفون مراد وهو بياخد شوار واتمسح اي حاجه على التليفون
ام نور... تعالي يا نورررر
تدخل نور امها اتفرجي كدا،
تمسك نور ومريم التليفون بصدمه من الفديو
ونور صدمه اكبر ان من تليفون مراد
نور.. بدمع ماما انا
تقع ام نور من، طولها
نور ومريم ماااااما
في المستشفى حاله جلطه
تقع نور، من، طولها
اما تفوق نور تمسك التليفون الو
مراد.. بشتياق وكان نفسو يسمع اي كلمه علشان يعود وميسفيرش
نور... بدموع تعرف حاجه انا حبيتك اووووي وكنت بقول عوض ربنا على ابويا بس للاسف طلعت غلطانه مراد انا بكرهك انت السبب في كل حاجه ندمانه اني عرفتك
مراد.. من الصدمه م قادر يتكلم نور انا اسف على اللي عملتو
نور... بضحك هستيري أصعب حاجه اما تضحك وتعيط في نفس الوقت
اه اسف عادي نجرح ونقول اسف نوجع ونقول اسف ونموت ونقول اسف هههه اسف على أي على اني م بنت ولا على امي اللي بتموت بسببي
مراد.. بوجع على نفسو وعليها مامتك مالها
نور.. لا كتر خيرك عملت الجواب وزياده انا بكرهك بكرهك بكرهك
مراد.. يلم كل حاجه ويمشي ومفيش حاجه بيفكر فيها غير كلمه نور وخيانه نور وكمان ان هي كرهتو اكيد علشان في حد في حياتها
(اكتر عيب ان كل واحد يفكر مكان التاني كل واحد بيشوف الحاجه من وجهه نظرو وكل واحد قدام نفسو ضاحيه م في كل الأوقات انت ضحيه ممكن تكون ظالم على فكره وبلاش نفكر مكان بعض علشان كل واحد ليه دماغ ياريت نعاتب ونتكلم بلاش موضوع انت عارفواو انتي عارف لا علي فكرة لا انت تعرف ولا انا اعرف انا اسفه اني طولت بس بجد الموضوع ده منتشر اوي)
بعد سفر مراد
نور تتعب وتعرف ان هي حامل
ام نور.. م بتحرك علشان الجلطه قصرت على الحركه
هند... مضايقه من نفسها علشان مراد سافر
وناديه... تكون مبسوطه اكتر واحده مستفاده من الحوار كلو ان مراد ساب الورث وكمان نور بعدت عن طريقها
بعد تسع شهور نور تكون بتولد وامها واختها بيعرفو كل حاجه وامها بتسمحها
الدكتور.. يخرج ولد زي القمر
مريم.. تكون مبسوطه بس م عارفه الوالد هيتسجل باسم مين
عمرو بيعرف كل حاجه ويرجع يقف جمب نور ومريم
تخرج نور الولد كويس
مريم كويس يا حبيبتي وزي القمر هتسمي الولد اي
نور...تسرح يوم هي ومراد كان مع بعض نفسي اسمي ابني يوسف
نور الله حلو اوي الاسم ان شاء الله نسمي الولد كدا طيب افرض بنت
مراد... نسميها نور
تضحك نور بجد
مراد... اه طبعا
ترجع نور
نور هسمي الولد يوسف
مريم.. بحزن بس في مشكله في اسم الأب
نور... هو لازم اسم الأب
عمرو.. اه طبعا انا فكرت في حاجه
مريم... اي هي
عمرو... اتجوز انا ومريم واكتب الولد باسمي
نور... بدموع لا طبعا
عمرو... طيب اهدي هنعمل اي هتعرفي مراد
بلاموضوع
نور... انا خايفه بس برضو ده ابنو لازم يعرف
انا عارفه الفيلا بتعتو هروح واعرف من اي حد طريقو يكتب ابني بس باسمو انا
تروح نور الفيلا وتقابل ناديه
ناديه خير
نور.. انا نور وكنت عايزه مراد في موضوع مهم
ناديه...امشي من هنا ومتجيش هنا تاني
نور... اعرف بس هو فين الموضوع مهم
ناديه... تاخد بالها من الطفل اللي شبه مراد اوي وتخاف يكون فعلا صح
نور... ده ابن مراد ولازم يتكتب باسمو
ناديه... انتي كدابه مستحيل طبعا
نور... بدموع والله ابنو انا بس يتكتب باسم ابوه م عايزه منو حاجه تاني
ناديه... بتفكير شيطان انتي عارفه لو مراد عرف هياخد ابنك منك ويكتب باسم واحده تليق بمستوى العياله
نور... بصدمه لا طبعا ده ابني حرام عليكو
ناديه... تنادي الجردات ويخدو الولد من نور
نور... بدموع لا خلاص م عايزه حاجة سيبو ابني يوسفففف
ناديه... هسيبو بس بشرط
نور... بسرعه موافقه والله على أي حاجه هنفذ
ناديه... تنسى أن الولد ده ابن مراد وتسجيل ريكورد صغير
نور... مواقفه لو ابني قدام مراد موافقه
ناديه شاطره
فعلا تسجل نور، ريكورد كفيل يخلي مراد يموت منو
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية غدر الصحاب" اضغط على أسم الرواية