رواية عشقت فهد الصعيد البارت الرابع عشر 14 للكاتبة المجهولة
رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الرابع عشر 14
خرجوا البنات لي الجنينه الخلفيه و الرجاله راحوا الصالون
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
شيماء : ها أحكولي حصل إيه
نور بكسوف : هوا إيه الي حصل
شيماء : ونبي أحنا هنستعبط
ضحي بحزن : بي النسبه ليا أنا كان عادي
شيماء بحزن : ليه كده يا ضحي
نور : ياضحي انتي بتحبي فهد وكل الناس عارفه كده ليه بقي بتعملي كده
ضحي و هيا بتنام علي النجيله وبتبص في السماء
ضحي بحزن : معرفش بس أنا مكنتش عايزه كده كونت عايزه فهد يجي ويتقدم ونعمل خطوبه زي كل الناس
شيماء : ضحي احنا هنسطبط احنا كلنا عارفين إن مش دا السبب
ضحي : ولله مش عارفه اعمل إيه بجد أنا ملخبطه أوي
نور : أحنا جانبك متخافيش وإن شاءالله كل حاجه هتكون كويسه
ضحي : يارب
شيماء : فكوكوا بقي من الجو ده بقي فرح سحر بنت عمتك سكينه أكيد هنروح
ضحي بفرح : دا أكيد هيا أصلا وحشاني قوي وهيا قالت إن لازم احضر الفرح
نور : تفتكري عمر وفهد هي هايرضوا أننا نروح
ضحي : ومش هيرضوا ليه إن شاءالله
نور : عشان يا حيوانه إحنا كنا فرحنا لسه إمبارح مش معقول هنخرج كده علي طول
شيماء : يعني إيه مش هنروح دا سحر هتزعل قوي
ضحي : لا أكيد هنروح
نور : ودا إزاي إن شاء الله
ضحي بخبث : هقولك بعدين
شيماء : ولله باين إنها هتعمل مصيبه
ضحي : طب يلا بقي نروح عندهم
وقاموا البنات دخلوا القصر
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
كان الجميع قاعدين بيشربوا الشاي وبيتكلموا في مواضيع مختلفه
سالم : ها يا حازم يا ولدي ناوي تعمل إيه
حازم : في إيه يا جدي
سالم : في شغلك يا ولدي
حازم بجديه : ولله يا جدي أنا بفكر اشتغل في الشركه
سالم : ودا زين العقل إنت مهندس محترف والشركه أصلا عايزه ناس زي كده وبعدين تكون انت وفهد وعمر مع بعض
فهد : يبقي علي خير الله إن شاء الله بعد بكره هننزل الشركه وحازم يشوف الوضع
سالم : علي بركه الله
وهنا دخلوا البنات
ضحي والبنات : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الجميع : وعليكم السلام
سالم : تعالوا يا عرايس هنا كنتوا فين
ضحي : كنا قعدين في الجنينه الخلفيه
فهد بحده : بعد كده متخرجوش الجنينه عشان في حرس بره
ضحي بضيق : احنا كنا في الجنينه الخلفيه وبعدين كنا لبسين طرح و العبيات مكناش بشعرنا
بص فهد ليها بصه كفيله بخرصها
محمد : خلاص كفايه عاد
ضحي : ماهوا يا جدي الي بدأ
سالم : خلاص يا ضحي يا حبيبتي بعد كده لما تخرجوا يبقي قولي لي حد
ضحي : حاضر يا جد اممم جدي أنا عايزه اطلب منك طلب وخايفه إنك متوفقش
سالم بضحك : إيه هوا يا لمضه
ضحي : بكره فرح سحر بنت عمتي سكينه وكنا عايزين احنا والبنات نروح الفرح
زينب : وه ودا إزاي يابنتي دا فرحك كان إمبارح لا طبعا مينفعش
ضحي : ونبي ونبي يا جدي
سالم : تمام أنا موافق بس خدي رأي جوزك الاول
بصت ضحي لي فهد بصت ترجي
فهد : تمام روحوا بس احنا هنكون معاكوا
فرحوا البنات وكانوا متحمسين
سالم : ربنا يخليكوا لي بعض يلا أستعجلوا أنا عايز أشيل عيالك يا فهد انت وعمر
بصت ضحي ونور في الأرض بكسوف شديد وشيماء عمال تضحك علي منظرهم
فهد بخبث : قريب إن شاء الله
عمر بضحك : إدعي لينا بس يا جدي
فاطمه : يلا يا عرايس عايزين نضوق اكلكم
سالم : أيوا عايز اضوق اكلك يا ضحي انتي ونور وشيماء
شيماء : وأنا مالي يا جدي ماهما الي عرايس مش أنا
سالم : ما قريب هتكوني برضوا عروسه فا اعتبري دا تدريب
بصت شيماء للموجودين بكسوف وحازم كان عمال يبص عليها بخبث ويضحك
ضحي : إيه رأيك يا جدي نعملكم سمك
سالم : تمام
قامت ضحي شدت إيد شيماء ونور وجريوا علي المطبخ وهما مبسوطين
ضحي بصوط عالي : يلا علي المطبخ
فهد بي همس : ربنا يعدي اليوم ده علي خير ومنبيتش في المستشفى
حازم بضحك : ربنا يستر
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
ضحي : يلا انا هعمل السمك تمام
شيماء : وأنا هعمل الجمبري و السلطات بتاعتوا
نور : وانا هعمل الرز
ضحي بفرح : تمام يلا بينا
وراحت ضحي غسلت إيدها وخلعت الحجاب و لمت شعرها علي شكل كعكه فوضويه
وبدأو البنات في تحضير الاكل
شيماء وهيا بتغسل الجمبري : ها تلبسوا إيه في الفرح
ضحي وهيا بتعمل السمك : ولله لسه مش عارفه
نور : ولا أنا ولله
شيماء : تمام بس أحنا عايزين نروح بدري
ضحي وهيا بتفتح درج من دروج المطبخ
ضحي : هوا ما فيش هنا خل
نور : هوا خلص روحي المخزن هاتي واحده وتعالي
ضحي : تمام
وخرجت ضحي راحت المخزن إلي هوا كان بعيد عن المطبخ بي شويه
دخلت ضحي المخزن ونورت النور وبصت في المكان شافت الخل
ضحي : يالهوي دا هوا بعيد قوي أكيد في سلم هنا
بصت ضحي حوليها ولقت سلم جابتوا وراحت طلعت عليه
كانت ضحي بتجيب الخل وسمعت صوت حد
فهد : بتعملي إيه هنا
بصت ضحي عليه واتخضت وكانت هنقع بس بحركه سريعه من فهد كان محاوط وسطها وشعرها أتفك علي الاخر وبان الطول بتاعوا
فهد وهوا لسه محاوط ضحي
فهد : بتعملي إيه هنا
ضحي : ها أنا أنا أنا كنت بجيب خل
سابها فهد واتعدلت
فهد بغضب وزعيق : وحضرتك يا مدام خارجه من المطبخ بشعرك ليه هوا انتي مش عارفه إن في رجاله في البيت
ضحي بدموع وخوف : أنا مكنش قصدي أنا كنت هجيب الخل وكنت هروح علي المطبخ علي طول
وهنا ضحي عيطت جامد
نفخ فهد جامد وشدها ليه وفضل يمسد علي شعهرها
فهد بهمس : هشش متعيطيش خلاص اهدي أنا بس مش بحب حد يشوف حاجه تخصني خاصه انتي انتي ملك فهد الصعيد
ضحي : انتي انتي أنا خوفت لما زعقت ليا
فهد : خلاص يا ستي انا أسف
أدركت ضحي الموقف وبعدت عنوا وهيا بتبص لي الأرض بخجل
ضحك فهد علي شكلها
ضحي : أنا همشي بقي
وراحت خدت الخل ولسه هتخرج لقت صوت فهد
فهد : استنيني هنا
وخرج فهد وبعد مده رجع وهوا معاه طرحه
قرب فهد من ضحي وحط الطرحه علي شعرها ورجعها لي ورا
فهد : كده تقدري تخرجي
بصت ضحي ليه وابتسمت وبعد كده مشيت
فهد : كل يوم بحبك اكتر من اليوم الي قبله يا طفلتي المشاغبه
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
كانت البنات مشغوله في الي هيا بتعملوا وشويه ودخلت ضحي
شيماء : اتأخرتي ليه كده
ضحي وهيا بتخلع الحجاب
ضحي : متسأليش ونبي
نور بشك : في حاجه
ضحي : مافيش يلا نعمل الغدا عشان احنا اتأخرنا
بصت شيماء لي نور بشك وبعد كده بدأت البنات في تحضير الغدا
بعد ساعه ونصف
نور : بس كده خلصنا
ضحي : شيماء روحي نادي عليهم قولي ليهم الغدا جاهز لحد مانطلع أنا ونور الغدا
شيماء : تمام
راحت شيماء غسلت إيدها ولفت الحجاب وخرجت
ونور وضحي بدأ يطلعوا الاكل علي السفره
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
دخلت شيماء وكان الكل موجود ماعدا حازم
شيماء : الغدا جاهز يا جماعه
سالم : يلا بينا شيماء يا بنتي اطلعي نادي لي حازم عشان ينزل يتغدي
شيماء : حاضر يا جدي
وطلعت شيماء عشان تنادي حازم والباقي اتجه لي السفره
سالم : الله الله إيه الروايح الحلوه دي
ضحي : لا والطعم أحلي
نور : اتفضلوا اقعدوا لحد ما نجيب باقي الاكل
وجلس الجميع وراحت نور و ضحي يجيبوا باقي الاكل
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
طلعت شيماء فوق واتجهت لي جناح حازم ألي كان جمب جناحها
راحت الجناح وخبطت ومحدش رد فضلت تخبط ومحدش رد راحت دخلت الجناح
دخلت شيماء الجناح وبصت حوليها ملقتش حازم
شيماء : حازم انت فين
سمعت شيماء صوت باب بيتفتح بصت وراها لقت حازم خارج من باب الحمام ومان عاري الصدر ولابس بنطلون اسود قطني
شهقت شيماء وراحت لفت وشها علي طول
شيماء : أنا أسفه ولله أنا فضلت اخبط ومحدش رد عشان كده دخلت
حازم : ولايهمك لفي وشك أنا خلاص لبست التيشيرت
لفت شيماء وشها وهيا بتبص في الأرض من الخجل
شيماء : أنا كنت جايه أقولك إن حدي بيقولك إنزل عشان الغدا جاهز
حازم : تمام يلا ننزل
وفتح حازم الباب وخرجت شيماء بسرعه وهوا خرج وهوا بيضحك علي شكلها
كان الكل جالس علي السفره مستني نزول شيماء وحازم
بعد مده نزلت شيماء وكان جمبها حازم
بصت ضحي عليهم وبعد كده بصت لي شيماء وهيا بتبص ليها بي خبث فهمت نور نظرتها وهيا بتضحك
حازم : الله إيه الروايه الحلوه دي
ضحي : طب تعالي يا خويا اتاخرت ليه
حازم : أصل كنت بصطاد سمكه فوق
ضحك الجميع عليه وهما فهمين قصدوا راحت شيماء قعدت جمب نور وهيا هتموت من الكسوف وحازم قعد جمب ضحي وكان قصاد شيماء
سالم : يلا بسم الله
وبدأ الجميع في الاكل
سالم : تسلم إيدكوا يا بنات الاكل زي العسل
ضحي : بي الهنا والشفا يا جدي
حازم : الصراحه انا مكنتش متوقع الاكل هيطلع بي الجمال ده انا قولت أحنا هنبيت في المستشفى النهارده
مسكت ضحي قطعه سمكه وراحت حطتها في بق حازم
ضحي بغيظ : طب كل يا خويا كل
حازم : يخربيتك هتموتيني
ضحك الجميع علي شكل حازم وضحي
فخريه : نضفي لي جوزك السمك يا ضحي
ضحي بغيظ : حاضر يا عمتي
بدأت ضحي تنضف السمك لي فهد وتحطوا في الطبق بتاعوا
قرب فهد من ودن وضحي وهمس
فهد : تسلم إيدك الاكل حلو
ضحي بي ابتسامه : بي الهنا والشفا
بدأ الجميع في الاكل في جو اسري سعيد
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشقت فهد الصعيد" اضغط على أسم الرواية