Ads by Google X

رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم اميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

   رواية مصيبة سكنت قلبي بقلم اميرة رمضان 


رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الخامس عشر 15

 

  امال بعصبيه : ملك اااااااي وزفت اي دلوقتي انت مش قولت انك سبتها 
يوسف : لاء انا قولت هسيبها بس كان سوء تفاهم واتحل خلاص وملك دي ملكه قلبي لوحدها  وسلام بقي عشان طالع انام 
روفان بعصبيه : ااااااعااا شايفه ابنك يعني بعد كل اللي عملته ده وبرضو لسه معاها 
رنا : عملتي اي  
روفان خدت بالها ان رنا قاعده 
قالت بخبث: يعني ي رورو انتي شيفاني قاعده هنا سايبه بيت اهلي عشانو وكمان بهتم بيه وهو مش مقدر ده غير اني بحبه  وهو مش معبرني 
رنا : قصدك كل ده عشان بتحبي فلوسه 
امال : رنا عيب الانتي بتقوليه ده 
رنا : والله العيب انها تكون عايزه واحد خاطب وبيحب خطيبته 
روفان : انا مسمحلكيش تتكلمي عليا كده
رنا : معلش اصل الحقيقه بتوجع    (وسابتها ومشت)#بقلمي_اميره_رمضان
روفان : شفتي ولاااادك 
امال : معلش ي حبيبتي انا معرفتش اربي اصلااا
_________
تاني يوم في الشركه 
يوسف : عندنا اجتماع انهارده 
زين : ايوا 
يوسف : طب مالك متضايق ليه 
زين : منتا لو مهتم كنت عرفت 
يوسف : هو انت خطيبتي ي ابني متقول في ااااي 
زين : والله بتكلم بجد انت لو مهتم بالشركه كنت عرفت احنا عايزين سكرتاريه وعايزين محاسبين وعايزين 
يوسف : اااي عايزين عايزين وانتو شغلتكم اي متجيبو 
زين : انا هركز في الاجتماعات والصفقات ولا هركز في ده 
احمد : سلاااام عليكووو 
زين : اهلاا بالشملول ماهو لسه بدري 
احمد : منا عارف انه بدري هريح جنبيكم علي الكنبه شويه 
يوسف : ياض نفسي مره تسترجل وتشيل مسؤليه
احمد : انا مش عايز اشيل المسؤليه انا عايز اشيل العروسه 
زين : ده جاي فايق ورايق وانت مش هتخلص منه 
يوسف : متشلش هم الوظايف الفاضيه دي انا هجيب الناس 
احمد : احم 
يوسف :قول  عملت ااااي
احمد: ماهو بصراحه انا كنت بتكلم مع رنا في الموضوع ده عادي يعني بفضفض فسمعتني طوفان وراسها والف سيف تاجي تشتغل 
يوسف : منك لله ي شيخ انت عارف هببت ااااي مش كفايه مستحملها في البيت بالعافيه كمااان هتاجي الشركه 
زين : هههههههه بعد المصيبه اللي عملها احمد اكيد روفان هتاجي وهتبقي هي السكرتاريه يبقي كده عايزين ومحاسبين
يوسف وهو بيبص لاحمد بغيظ : متقلقش هجيبهم 
انا ماشي 
احمد بدلع : رايح فين ي حبي 
يوسف : ملكش دعوه بيا دلوقتي ي زفت 
_______
ساره : لوكا ختي البرشامه اللي قبل الاكل بساعه 
_ يختااااي كلعاده بنساها 
ساره : طب اتنيلي خديها 
الباب خبط 
_ طب قومي افتحي الباب 
ساره فتحت الباب لقت عز 
ساره بفرحه : اتفضل 
عز : عامله اي ي بت امال فين لوكا 
ساره :قاعده جوا ومرات عمك في المطبخ 
عز : لوكااا حبيبت قلبي
_ قول عايز تشقط مين تاني   #بقلمي_اميره_رمضان
عز : بنت عمي اللي فهماني 
عايزك تشوفيلي البت اخت يوسف 
ساره عنيها دمعت : انا داخله اشوف خالتو بتعمل اي 
(خت بالي انها زعلت وهي صعبانه عليا لكن محلفاني مقولش حاجه لعز )
عز : بت بقولك هتعرفي تظبطيلي معاها     (انا اتضايقت من استهتار عز وكميه البنات اللي يعرفها دي)
_ اظبطلك معاها 
عز : ايوا وهي دي اول مره يعني 
_ عارفه ي اخويا انك عرفت بنات بعدد شعر راسك ي فرحتي 
عز : مالك ي ملك متغيره المرادي ليه
_ عشااان المرااادي دي تبقي اخت خطيبي يعني مينفعش مشاعرك المؤقته دي اعجبت بشكلها فعايز ترتبط وشويه وتسيبها 
وتخرب عليااا
عز : اي ي ملك مش لدرجادي 
_ لاء لدرجادي وارحم شويه البنات دي حرام عليك هيتردلك 
عز : اها هندخل في حوار المحاضرات دي سلام انا بقي 
(كان لازم أكلمه بطريقه دي عشان يفوق شويه ويبطل صياعه ويمكن يحس باللي قلبها اتقهر من اعماله ومش حاسس بيها )
ماما : اتفضل ي يوسف 
يوسف : صباح الفل 
يخراشي على القمر ده يا ناااس 
_ ي صباح الورد 
يوسف : اها صحيح الورد عامل اي 
_ الورد وصاحبة الورد زي الفل 
يوسف : انا بطمن علي الورد بس علفكره
_ عادي وانا طمنتك تحب تشوفو 
يوسف : لاء احنا هنزاكر 
_ بجد هتزاكرلي 
يوسف : طبعا ولا عايزه تفشلي عشان يقولو بسببي 
_هههههههه دانا مخطوبه مخصوص عشان لما اسقط اجيب العيب عندك واقول فعلا انك السبب
يوسف : ههههه عارف انا الحركات دي هاتي الكتب بقي 
_ ساااااااااره 
يوسف : يخربيت صوتك 
_ احسد احبالي الصوتيه بقي 
ساره : اي ي لوكاا ازيك ي يوسف 
يوسف : الحمد لله انتي عامله اي 
ساره: الحمد لله
_ هاتيلي الكتب من علي المكتب 
ساره : كتاب اي 
_ اللي يعجبك هاتيه 
يوسف : اي اللي واقف قدامك بقي 
_ مفيش اي حاجه واقفه قدامي 
يوسف : الله اكبر داحنا شاطرين بقي 
_ لاء انت فهمت اي انا اقصد اني معرفش عن المنهج اي حاجه اصلا 
يوسف : منك لله 
ساره : جابت الكتب 
يوسف : ساره هو انتي في كليه تجاره صح 
ساره : اه 
يوسف : مفكرتيش تشتغلي 
ساره : يختااااااااي دانا من يوم مدخلت الكليه وانا عايزه اشتغل 
يوسف : ومشتغلتيش ليه
ساره : مفيش شغل ي اخوياااا انت مفكر الناس كلها مرتاحه زيك 
_يخربيت عنيكي ي شيخه امسكي الخشب ي بت 
ساره : هههههههههه لاء المفروض يوسف اللي يمسكه 
يوسف : بسيطه احنا عايزين في الشركه محاسبين اي رايك تاجي تشتغلي ومنه تدريب ليكي وتاخدي خبره 
ساره : بس انا ميييح معرفش اي حاجه غير المنهج اللي بدرسه وامتحنو لكن شغل وكده لاء 
يوسف : متقلقيش هتتعلمي كل حاجه 
ساره بحماس : اشطااااا هقول لا ابويا وهرد عليك 
يوسف:  معاكي لحد يومين كمان ولو وافقو تعالي الشركه يوم التلات عشان هتعملي الانترفيو 
ساره : تمام هسيبكم بقي 
يوسف : يلا ركزي هشرحلك الشويه دول وهسألك فيهم 
_ اسأل براحتك انا مستعده لا اي سؤال 
يوسف : اما نشوف 
_________
وبعد ساعه شرح 
يوسف: هاا الاجابه اي بقي 
_ كنت فكراهااا ياااربي طب قولي اول كلمه 
يوسف خبطني  بالكتاب علي دماغي 
_ اه براحه دماااغي 
يوسف : عايز اعرف انتي بتفكري بأيه انا بقالي ساعه بشرح في السؤال ده واسألك متعرفيش تجاوبي اعمل فيكي اي 
_ طب متتعصبش عشاااااان انا بتوتر وبنسي 
يوسف : يا ختي هو انتي كنتي افتكرتي اي عشان تنسيه 
_ هههههه طب اهدي اهدي خلاص ياريتني مكنت قولتلك زاكرلي ولا نيله عمال تقولي فاشله فاشله ومش مقدر المجهود اللي انا بعمله 
يوسف : بتعملي اي يعني 
_ قاعده بسمعك وسكته مش راضيه اتكلم 
يوسف : انا ظالمك ي بنتي معلش 
_ ابقي كلبه لو وافقت انك تزاكرلي تاني 
ومسكت صنيه العصير وطبلت عليها 
_ طب كنتي فين يا لاء لما انا قولت اهاااا وكنت فين ي عقلي لما لما مشيت وراه 
(هوووووب لقيت المخده لابسه في وشي ) 
يوسف : انا هقولك كانت فين اللاء دي وقام مسك المخده حطها علي وشي 
_ يالهووووووووي هيموتنيييييي
يوسف : مش خساره فيكي الموت يخربيت ذكأءك وقال اي انا عمري مسمعت عن كلمه غباء دي ماهو اكيد مسمعتيش عنه لانك انتي الغباء شخصيااا
_ ههههههههه اقعد بقي يخربيتك فرهدتني بقي تعمل كده في ام العيال 
يوسف : ماهو حرام اللي بيحصل فيا ده 
_ معلش ي حبيبي اصبر واحتسب قدرك ان ربنا ابتلاك بيا هتعترض بقي علي قدر ربناااا 
___________
روفان : الو انت واحد ملكش لازمه خت مني الفلوس عشان توقع بينهم بس معملتش اي حاجه 
محمود : انا مليش فيه انا عملت زي مقولتي واكتر الموضوع متظبتش دي حاجه مش بتعتي انا عايز باقي  الفلوس 
روفان : ملكش فلوس عندي 
محمود : خلاص بقا طلاما بداتيها بشر انا هقول ليوسف علي كل حاجه 
روفان : انت بتلوي دراعي 
محمود : لو ادتيني الفلوس هيبقي ولا كأني شوفتك لكن لو مردتيش تدي يبقي استحملي بقي 
روفان : اووووف طيب لسه عايزاك تعمل حاجه تاني وساعتها هديك اكتر من الفلوس اللي اتفقنا عليها 

يتبع الفصل السادس عشر 16: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent