Ads by Google X

رواية حطمت كبريائه الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى الشيمي

الصفحة الرئيسية

     رواية حطمت كبريائه الفصل التاسع عشر بقلم ندى الشيمي

 رواية حطمت كبريائه الفصل التاسع عشر

تفاجأ رحيم بدخول زوجته الثانية تحمل شنطة ومعها طفل صغير 
نزلت عليا فى هذة اللحظه 
عليا : مين حضرتك
زينب (زوجت رحيم الثانية) : هتقول انت ولا اقول انا 
عليا : فى ايه انت تعرفها يا رحيم 
رحيم : ......
زينب : انا مراته يا حبيبتى ودا أبنه الحفيد الوحيد فى عيلة الدمنهورى 
عليا بصدمه وعدم تصديق : رحيم رد عليا قولى الكلام دا كله كذب 
رحيم : لا مش كذب هى مراتى على سنه الله ورسولة والشرع محلل اربعة وانا كنت هقولك بس جات ظروف بابا هى إللي منعتنى 
عليا : ليه عملتلك ايه طيب ما انا قولتلك اتجوز علشان انا مش بخلف تروح تتجوز من ورايا ... وعرفتها فين انشاء الله 
رحيم : ......
عليا : رد عليااااا
زينب : عرفنى فى الكبا*رية يا روحى كنت برقص 
عليا : رقاصة !!متجوز رقا*صة يا رحيم كده خليت إسم عيلتك إللى ابوك فضل محافظ عليه فى الارض ليييه 
زينب : مالها الرقا*صة يختى مش عجباكى 
رحيم : أخر*سى خالص يا زينب ومتتكلميش كلمه زيادة معاها انت فاهمة 
زينب : انت بتقف معاها ضد ام أبنك يا رحيم 
عليا تركتهم وذهبت فى غرفتها تبكى .
(فى أمريكا )
في المطعم 
مازن : الاكل عجبك 
فجر : تحفة يا حبيبى 
مازن : تحفة يا إيه ...
فجر : ......
مازن : والله ما أنا واكل غير لما تعيدى الجمله تانى 
فجر : بس يا مازن 
مازن : علشان خاطرى
فجر بخجل : تحفة يا حبيبى 
مازن : أيوة كده يا شيخة الله على كلمه حبيبى دى كنت مستنيها من أول ما شوفتك 
فجر : .....
فارس : براحة على نفسك انا خايف لاحسن تكلينى ولا حاجة
ملك : يا عم إتنيل هو انت كنت دافع حاجة من جيبك 
فارس بغرور : لا ما أنا بحب أعيش سفلقة على الناس 
ملك : لوح تلج 
فارس : نفسي اعرف بتجيبى الاسامى دى منين 
ملك : مش هقولك علشان متروحش تجيب من عندة 
فارس : كلى ومتتكلميش تانى ياخيتى دى هى مرارة واحده 
ملك : خيتك !!! أبو شكلك دا بدل ما تقولى كلمه حلوه 
فارس : دا انا حتى محضرلك شعر هيعجبك 
ملك : بجد طيب قول 
فارس : بحبك وبهواكى    واجرى بشبشبي وراكي 
لو ضاعت الفردة الاولى 
الفردة التانية فداكى .🤣🤣
مليش حل فى الرومانسية صح
 ملك : إللهى شبشب لما ينزل يزغرط على قفاك بقا هو دا الشعر يا عديم الرومنسيه 
فارس : هههههههه هموووت 🤣🤣
ملك : يسمع من بقك ربنا 
فارس مازال يضحك عليها
( فى مصر ) 
مراد : السفقة دى أوعاا تضيع منك سامع 
حازم : حاضر أمرك
دلفت ابتسام الى المكتب بعد الاستأذان 
ابتسام : دى الملفات اللى طلبتهم وعند حضرتك مواعيد بكرة 
مراد : الغى كل المواعيد بكرة
 ابتسام بحنق : حاضر 
ذهبت ابتسام الى المنزل 
عبدالله : حمدلله على سلامتك 
ابتسام : الله يسلمك دقيقة ويكون العشاء جاهز 
عبدالله : طيب ارتاحى وانا هدوقك شويه فول زى إللى امك الله يرحمها كانت تعمله 
ابتسام بدموع : الله يرحمها ،طيب دقيقة وهاجى اساعدك 
عبدالله : طيب يا بنتى 
ذهبت أبدلت ملابسها وخرجت الى المطبخ 
ابتسام : إيه الريحة الحلوة دى يا شيف شربينى 
عبدالله : هاهاها ايه رايك 
ابتسام : تحفة 
عبدالله : صح فجر بتتصل عليك
ابتسام : ايوة لسة إللى متصله كانت بتتطمن عليك وعلى ...ماما وكانت عايزة تكلمها
عبدالله بحزن : طيب قولتيلها ايه 
ابتسام : قولتلها انها نايمة 
عبدالله : ماشي 
ابتسام : يلا علشان ناكل ريحة الاكل تحفة .
مر اليوم واشرقت شمس يوم جديد 
فى مكان خالى من الناس وشبه صحراء 
مارك : على ما أعتقد أنني مررت لك العديد من المصالح
مراد : سيد مارك لم أعد اتحمل تهديداتك 
مارك : هذة ليست أول سفقة مراد 
مراد : نعم أعلم ذالك ولكن ..
مارك قاطعه 
مارك : ولكن ماذا ؟؟!السيد رحيم دفع ضعف المبلغ المطلوب 
مراد : أجل أعلم وهذة المرة هتكون الاخيرة مع تعاملك مع رحيم 
مارك : تمام 
أستلموا السل*اح بكل هدؤ وذهب مراد الى القصر


يتبع الفصل العشرون  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent