Ads by Google X

رواية عشقت حورية الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت حورية الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الفصل الثاني والعشرون 22

جاسر بخوف / مالك يا حياه .انت كويسة يا حبيبتي
حياه بتعب / لا مش كويسة ..ممكن تيجي يا جاسر.
جاسر / مسافة الطريق و هبقي قدامك ..
وقفل معاها و حسام كان بيسمعه وهو مستغرب طريقته اوي 
حسام / في حاجة حصلت ولا ايه . هو انت كنت بتكلم حياه 
جاسر بخوف. / اه .والظاهر انها تعبانة انا لازم اطمن عليها يا حسام بس والنبي يا اخي ما تعملش مشاكل مع اسد مراد مش ناقص كفاية اللي هو فيه ..او تروح معايا 
حسام  / لا انا هستني هنا لازم اطمن علي حسن .
و فعلا جاسر مشي وراح الفيلا ..
اما اسد فالبودي جارد بلغوه ان حور منهارة في المستشفي و عمالة تسال عنه و مكنشي عارف يعمل ايه وخصوصا ان الدكتور منبه عليه انه مايجيش .

في الفيلا .. جاسر وصل وهو ملهوف علي حياه و دخل الأوضة و لقاها قاعدة علي السرير و بتعيط ..
جاسر قرب منها / مالك يا حبيبتي.انت بتترعشي كدة ليه 
حياه بتعب / خايفة جوي يا جاسر علي حور و عيشة حاسة انهم مش كويسين خالص .. 
جاسر مكنش يعرف ان حور مع  اسد ولا يعرف شكلها .
جاسر وهو بيمسح دموعها بخوف / مين حور دي يا حياه .دي بنت عمك مش كدة 
حياه / ايوة هي و هربت علشان ماتتجووش عبدالرحيم بس اختفت و محدش يعرف عنها حاجة. وانتوا السبب 
جاسر بحدة / ما بس بقي بدل ما اتغابي عليكي وانت تعبانة وكدة .بقولك ايه انا مش هسيبك كدة يعني قومي اوديكي اي مستشفي ..
حياه بتريقة / ليه بجي خايف عليااا
جاسر بغيظ / لا بس انت روح .. وانا لما الكلب بتاعي بيتعب بهتم بيه ..يلا بقي قومي غيري هدومك دي و اوعي تتكلمي تاني . 
و فعلا حياه متكلمتشي وحاولت تقوم بس كانت تعبانة 
وجاسر ساعدها و فعلا اخدها و راحوا يكشفواااا و كانت الصدمةةةةةةةةةةةةة 😳


عند حسن ..
الدكتور خرج من العمليات و مراد جري عليه ..
مراد / ايه يا دكتور ماله حسن ..طمني بقي ابوس ايديك 
الدكتور / اهدي يا مراد. متخفشي احنا خرجنا الرصاصة من كتفه و هو هيخرج دلوقتي لاوضة عادية ..هو الخوف من مكان الرصاصة لانه حساس بس الحمدلله عدت علي خير 
مراد اتبسط اوي و حضن الدكتور من فرحته ..وخرج جري برا المستشفي يقول لاسد و حسام  ..
اسد بفرحة / طب الحمدلله يا مراد عدت علي خير .
حسام ببرود  / قول بقي لاخوك ان مش كل مرة هتسلم من الاذي ..فالاحسن ليه انوا يبعد عن الشر ..و حمدلله علي سلامته يا مراد ..
 وبص لاسد بغل / خد بالك انا وعدتك ان في اسبوووع من المصايب ..واليوم الاول خلص ..استعد بقي لتاني يوم 
و خرج حسام ومشي من المستشفى..
مراد بقلق / تفتكر بيفكر في ايه ..انا مبقتشي اعرف اتوقع تفكيره ولا خططه يا اسد .
اسد / سيبك منه ده كل الي بيعمله ده حلاوة روح ..المهم هو جدك يعرف اي حاجة حصلت .
مراد / لا طبعا .لا هو ولا جدتي ولا حتي نور ..بس خد بالك الخبر مش هيستخبي كتير و جدك هيعرف باللي حصل في المخزن و لحسن و الصحافة هتكتب .
اسد / عمتا تابع مع جدك برضو علشان ما يقلقشي علي حسن لما يعرف اللي حصل . انا لازم اروح لحور المستشفي لانها عرفت كل حاجة .
مراد / هي مين حور دي يا اسد ..
اسد بوجع / يااااه ده حوار كبير اوي اول لما ارجعك هبقي احكيلك ..انا اصلا كان نفسي احكي لحد ..
و فعلا خرج اسد و هو مخنوق اوي و ركب عربيته و الحرس بتوعه ركبه العربيات وراه بس اسد مكنشي قادر يسوق العربيه .رجع راسه علي الكرسي و حط ايده علي وشه 
و افتكر ....
فلاش بااااااك ..
اسد بحدة/ انت اكيد اتجننتي ..فيروز افهمي اللي بيحصل ده غلط و انا مش هستمر في القرف ده كتير ..انا اصلا مسافر برا مصر ..فابعدي عني بقي، انت ايه .
فيروز حطت ايديها علي بقه و عيطت / بقي هتسيبني يا اسد ..اخس عليك ده انا معرفتش طعم الحياه غير لما شوفتك اسد ارجوك افهم انت لو سبتني انا هموت  .
اسد بحدة  / فيروز بطلي كلامك ده بقي ، لو انت فعلا مش مرتاحة مع جوزك اطلقي منه لكن غير كدة يا بنت الناس يبقي اسمه قرف و خيانة .. ومش هقدر اخونه ده اخويا 
فيروز بحدة / يسلام و كان فين الكلام ده من شهرين و لا انت لسه فاكر دلوقتي ان مراة حسام صاحب عمرك .
اسد بعصبية / اسكتي بقي ..اسكتي انا بسببك سايب البلد كلها و مسافر بعيد عن اهلي و اصحابي ..يمكن اعرف اغفر عن خيانتي لصاحبي 
باااااك 
اسد بوجع/ عندك حق يا حسام انا استاهل منك كل اللي انت عملته ..انا فعلا خاين 

في المستشفي...
جاسر بصدمة  / انت بتتكلم بجد يا دكتور ..حياه حامل 
بالسرعة دي ..لا ده انا جامد بقي 🤣🤣
الدكتور ضحك / الف مبروك .. بس لازم ترتاح علشان الحمل يثبت و لازم كمان تبعد عن اي ضغط او عصبية 
جاسر في سره / ده هيحصل ازاي دي بتتغذي علي المشاكل و حرقة الدم ...احم باذن الله يا دكتور بس تيجي لحضرتك تاني امتي ..
الدكتور / اول ما تحس بتعب ممكن تكلمني علي الرقم ده 
و باذن الله اشوفكوا الاسبوع الجاي لو مافيش اي جديد 
و فعلا جاسر اخد حياه اللي كانت ساكتة خالص من الصدمة و خرج بيها من المستشفي ..
جاسر / مالك بقي ساكتة كدة ليه ..مبسوطة ولا ندمانة 
حياه / لااه مستغربة فرحتك دي ..هو انت فعلا فرحان ولا بتمثل قدامي ولا ايه يا جاسر 
جاسر ابتسم / سبق و قولتك تعالي ننسي اللي فات و نعيش مع بعض و انت افتكرتيني بهزر ..ودي بقي مشكتلك 
اما بالنسبة لسؤالك فانا مش مبسوط انا طاير من السعادة .
حياه / بس انا بجي مش عايزة العيل ده و خصوصا لو منك انت . 
وفاجاااااااااه.  جاسر / ..... 
تفتكروا ايه ممكن يكون رد فعله ... 

اسد روح البيت من التعب قرر انه يدخل ينااااام 
لكن للاسف صحي الساعة ٤ الفجر علشان تليفون بالمصيبة رقم 2. تفتكروا ايه هي بقي ...

يتبع الفصل الثالث والعشرون 23 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent