رواية صغيرتي البريئة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم دعاء احمد
رواية صغيرتي البريئة الفصل التاسع والعشرون 29
باسل اتنهد بعمق وهو بيفتح باب اوضه قمر و بيدخل ببط وقلبه وجعه
بصلها لقها نايمه وهي في عالم تاني وشها كله كد"مات و باين عليها الإرهاق....
قعد جانبها وفضل يبصلها
باسل :قريب اوي صدقيني قريب اوي هنخرج من المحنه دي
غمض عنيه وهو بيسند راسه على طرف السرير و بينام وهو ماسك ايديها كانه خايف انها تهرب منه
بعد ساعه تقريبا
قمر بتفتح عنيها ببط و وجع حاسه بدوخه و تشويش.... بصيت لباسل و ابتسمت بسعاده بتملس على وشه بحب لحد ما بيصحي
باسل بخضه:انتي كويسه؟ اجيب الدكتوره... في حاجه وجعاكي.....
قمر بدموع هزت راسها ب لا وهي بتحط ايديها على بطنها وبصوت واطي ضعيف:ابننا؟؟؟
باسل وهو بيطبع بو"سه خفيفه على راسها:ابننا بخير متخافيش عليه
قمر بهدوء :ممكن اطلب منك طلب
باسل :اومري يا حببتي
قمر :ممكن تخليني انام في حضنك النهارده.. انا خايفه
باسل ابتسم بحزن علي حالها و هي بعدت وهو نام جانبها واخدها في حضنه قمر كانت بتبكي بصمت و قلبها بيوجعها لحد ما نامت وهو كمان
بعد مده
الممرضه دخلت شافتهم نايمين خرجت بهدوء كان في عسكري واقف برا
في نص الليل
باسل :قمر لازم تاكلي معليش مينفعش كده
قمر: ماليش نفس بجد
باسل :انتي ماكلتيش حاجه ومينفعش تفضل عايشه ع المحاليل
قمر بدموع :انت هتسيبهم ياخدوني تاني... هتمشي وتسبني هنا لوحدي
باسل بعد الأكل و مسح دموعها :اولا انا مش هسيبك انا كلمت رئيس النيابه و فهمته الوضع...... ثانيا انتي مش هترجع هناك تاني انا وانت هنخرج من هنا على البيت
قمر بسعاده:بجد؟؟
باسل : بجد يا روح قلبي المهم تاكلي بقى
قمر :حاضر
بقى ياكلها و هو بيبصلها بتفكير
باسل :قمر الستات اللي ضر"ب كي دول ضر"بوكي ليه؟
قمر بخوف :مش عارفه بس هما قالوا ان في حد برا دافع ليهم فلوس عشان يعملوا معايا كدا
باسل بابتسامه جانبيه :وقعوا نفسهم بنفسهم المهم.... في حد من النيابه هيجي الصبح عشان يسالوكي عن اللي حصل دا
قوليله ان محدش قربلك وانك تعبتي بس من الحمل وانا هفهم الدكتوره تقول اي
ك
قمر بسرعه:ليه؟ دول كدا مش هيتحاسبوا
باسل : متخافيش هيتحاسبوا حساب عسير لكن مني انا و دول اللي هيدلونا على اللي قت"ل نيره
قمر :يارب يارب.... صحيح انتم د"فنتوا نيره
باسل :لا هي دا كله كانوا بيشر"حوا الجثه بكرا هند"فنها ان شاء الله
قمر بدموع :ربنا يرحمها نيره مكنتش تستاهل انها تمو"ت بالبشاعه دي
باسل بحزن:ربنا يرحمها المهم تكوني قويه و صدقيني فاضل تكه على برائتك انا والله مش ساكت
قمر بدون وعي وتلقائيه:ع فكره انا بحبك اوي
باسل بابتسامه جميله :وانا بعشقك ويعلم ربنا انا حالي كان ازاي من غيرك
وخالي في علمك كل دا يخلص واخدك ونسافر
في مكان اخر
المجهول:انتي غبيه ومتخلفه ازاي تعملي كدا من غير ما ترجعيلي
نواره:اعمل اي كنت بعملها الأدب لكن برده فلتت و الستا"ت ملحقوش يعملوا معها حاجه
المجهول:يا غبيه يا غبيه الستا"ت دول لو خرجوا وبقوا معه اكيد هيعرف انك اللي وراها
نواره بخوف:طب طب اعمل اي
المجهول :اقفلي
عند باسل
اطمن على قمر و خرج من المستشفى
باسل :عرفت تجيب صور للواد اللي كان بيراقب الفيلا
مروان:اه في صور ليه كتير و باين وشه شكله مكنش يعرف انه لو هرب من الكاميرات البيت ممكن نجيبه من حته تاني
باسل :تعرفي كل حاجه عنه و تجيبه المخزن صحيح حد خرج من الحجز
مروان:بعت حد سأل وقال انه في تلاته هيخرجوا النهارده
باسل : اول ما يخرجوا تجيبهم وخالي في بالك اكيد القا"تل هيحاول ياخدهم قبل ما توصل لهم بسرعه يا مروان
مروان:وانت؟
باسل :هستلم جث"ه نيره و هند"فنها في مقابر العيله
مروان :تمام ربنا معاك
عند قسم البوليس
بيخرج تلات ستا"ت ومنهم سيده اللي اته"جمت على قمر
بيكون في عربيتين... عربيه تبع باسل.. وعربيه تبع المجهول
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية صغيرتي البريئة" اضغط على أسم الرواية