رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الثلاثون 30 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الثلاثون 30
ماماا مروة احنااا جيناا فينك انت روحتي فين ي مااما
مروة: حبااايب قلبي و حشتووني جدااا تعالوا
ابرار قربت عندهاا و حضنتهاا
ابرار: وانت كماان وحشتيني جداا ي مااما والله اوماال عمو فين و فراس
مروة: حسين لسة جااي من الشغل و طلع ياخد شاور عشاان نتغدا و فرااس في الشغل
ابرار: ربناا معااهم و حشووني اووي هماا كماان
اسد: ي جمااعة اناا موجود والله مش شفااف يعني ي مااما اندمجتي معاها واناا ولا كأني ابنك اللي جاي من السفر
مروة: تعالى ي حبيبي هو اناا اقدر انسااك ده انت في القلب تعاالى تعاالي
اسد: حبيبتي ي ست الكل و حشتيني اوووي
مروة: وانت ي قلب امك والله
ابرار: عاملنلك مفاجأة
مروة بتسرع: ي الف نهاار ابيض قولي انك حاامل و هتجبولي حفيد
ابرار: لاا كده وسعت منك اووي ي ماما
مروة: وسعت اي ي بت ما انتوا متجوزين و بعدين اناا عايزة اشوف عيالكم
اسد: ان شاء الله ي ماما في اقرب وقت و بص لابرار و غمزلهاا و هي زغرتلة بعنيهاا
حسين: حمدلله ع السلااامة ي شبااب
ابرار: الله يسلمك ي عمو
اسد: عاامل اي ي ابوياا
حسين: الحمد لله ي ولدي
مروة: مش هتقولولي اي المفاجأة
ابرار مسكت فونهاا و بعتت مسدج و بعد شوية دخلت فاطمة و جوزهاا و شايل ابنهاا
مروة برفعة حاجب: اي اللي جابك انت مش حبيتي البعد خلااص روحي و متجيش تااني
حسين: اسكتي ي مروة اي اللي بتقولية ده تعاالي ي بطووط و حشتيني اووي
فاطمة حضنت ابوهاا: وانت كماان وحشتني اوووي ي بابا
فاطمة قربت عند مروة
فاطمة: وحشتيني اوووي ي ماما
مروة: وانت فاارقة معااكي امك اصلاا
فاطمة: انت اللي مش بترضي تقابليني
مروة: انت اللي اختاارتي البعد
فاطمة: بحبوا ي مااما مقدرش اعيش من غيرة طب انت يرضيكي كنت اتجوز حد من هناا بس مش هعيش سعيده ابداا
مروة: طالماا هو اغلى مننا روحي معااه و متجيش تااني
فاطمة: انت امي و هو جوزي مفيش غنى عنكم انتوا الاتنين
مروان: خلااص ي طنط سامحيهاا معلش عمرهاا ما كاانت سعيدة ابداا عشاان كاانت عاايزاكي تبقي مبسوطة بيهاا ده حتى لماا خلفت عمر مكنتش قاادرة تتأقلم ع الوضع و كاان نفسهاا تكوني جمبهاا
ابرار: انت قلبك ابيض ي ماما مروة و فااطمة طيووبة جداا زيك معلش متزعليش منهاا
اسد: ايووة ي ماما رجااءا كفااية عقااب اكتر من كده
حسين: سامحيهاا ي ام اسد
فاطمة بدموع: رجااءا ي ماما خلااص كده متزعليش مني بلييز
مروة حنت لدموع بنتهاا فهي بقالهاا 3 سنين مش بتكلمهاا
مروة قربت عند فاطمة و مسحتلهاا دموعهاا واخدتهاا فحضنهاا
مروة: خلاص متعيطيش ي قلب امك
فاطمة عيطت كتير في حضن امهاا
فاطمة: وحشتيني اوووي ي مااما حضنك و كل حاجة و حشتني
مروة: خلااص ي بطوط متعيطيش
عمر زي اي طفل لماا بيشوف امة بتعيط بيعيط هو كماان
مروة: بس كفااية شوفي ابنك بيعيط
فاطمة شالت ابنهاا و سكتتوا ووبعدين ادتوا لامهاا تشوفوا
في المستشفى
كاانت نادين فاقت و كانت نور قاعده جنبهاا بتعيط ع حالهاا و شاادي قاعد يهدي فيهااا
نور: حبيبتي فوقي انت كويسة
نادين بصوت ضعيف: تعباانة اووي جسمي كلوا واجعني ي نور مش قاادرة همووت
نور: بعد الشر عليكي ي حبيبتي شاادي ناادي الدكتوور والنبي
شاادي: مااشي
الدكتور دخل و كشف عليهاا
الدكتور: لاا كده تماام ي بطلة بقيتي زي الفل اهوو
نادين: لاا انا تعباانة اووي
الدكتور: معلش دلوقتي هتبقى زي الرهواان بس استني
و ضربلهاا حقنة في المحلول
الدكتور: ده مسكن هيخليهاا تناام دلوقت
الدكتور خرج
شادي: تعاالي نرجع البيت عشاان تغيري هدومك احناا من امبارح هناا و ترتااحي شوية
نور: لااا طبعاا مقدرش اسيب نادين لوحدهاا ابداا
قاطعهاا دخول كارما و فرااس مع بعض
كاارما: مالهاا نادو الف سلاامة عليهاا
نور: عملت حاادثة
فراس: الف سلامه عليهاا
شادي: الله يسلمك و وجه كلامه ل كارما
هنرجع احناا البيت عشاان نور تغير هدومهاا و بعدين هنيجي خلي بالك منها
نور: لاا اناا مش هسيبهاا قولتلك
كارما: نادين زي اختي ي نور هحطهاا في عنياا لغاية ما انت تيجي متقلقيش
نور: عارفة بس مش هقدر اسيبهاا
كارما: شادي خلااص شكلها مش واثقة فياا براحتها اناا همشي هتعوزوا مني حاجة
نور: لاا ي كا..
قاطعتهاا كارما: خلاااص ي نور يلاا ي فراس
و خرجت هي و فراس
نور بتنهيدة: والله اناا واثقة وعاارفة ان نادين زي اختهاا بس انا مش هقدر اسيب ناادين والله
شادي: مااشي ي حبيبتي ع راحتك
***************************
في عربية فراس
فراس: انت زعلتي منهاا هي اكيد متقصدش
كارما: ما اناا عارفة بس اناا كنت عاايزة اقف معااهم
فراس: سيبك من الكل واقفي معاايا اناا
كارما: ما اناا اهو واقفة و قاعدة معااك
فراس: مش هنتجوز طااب
كارماا: لاا استنى شوية مش هينفع لماا نادين تخف
فراس: واناا ذنب اهلي اي اني افضل صاابر.
كارما: لاازم تصبر عشاان حبيبتك
فراس: اناا عنياا لحبيبتي عشاان بحبهاا مووت
كارما: و حبيبتك بتعشقك
***************************
ابطووووط وحشتيني
فاطمة: فراااس وحشتني اوووي ي اخوياا
فراس: و انت ي قلبي وحشتيني اووي كمان والوااد عمر حبيب خالو
فاطمة: عمر قاعد مع مروان جو عند باابا
مروة: يلاا ي بطوط تعاالي
فراس: ي صلااه النبي احسن ده اي الروقااان ده ي جمااعة بطوط و مروة مع بعض
مروة: ما تتلم يااض بلاا مروة بلعب معااك اناا
فراس: خلااص ي مااما لماا اروح اشووف عمور و مروان
**************************
اهلااا اهلااا ازيك ي مروان
مروان: ازيك ي نسيبي عاامل اي
فراس: عاامل خط و مااشي علية وانت
مروان: كويس جداا
فراس: هااات الواا عموور تعاالى ي حبيب خاالو الصغنن انت
فراس شال عمر و اخده و قعد يلعب هو و هو واتصوروا مع بعض و بعت الصور لكارماا
كارماا: مين القمر ده
فراس: ده عمور ابن اختي
كارماا: حلوو اووي يخلااثي علية.
فراس: اي رأيك نجيب واحد زيو
كارماا: يااريت ده حلو اووي واناا بحب الاطفاال جداا
فراس: نتجوز بس و نجيب مزرعة اطفاال
كارماا: هههههه مش للدرجة هماا طفلين بس
فراس: لماا نشووف
قاابلت يووسف اول امباارح
اسد: اوعي يكوون قرب منك او عملك حااجة
ابرار: متخاافش هو بقى كويس و خرج من المستشفى
اسد: كويس عاارفة لو كاان قرب منك كنت قتلتوا
ابرار بغيظ: لااا ابن عمي حبيبي بعد الشر علية
اسد بغيرة: متقوليش حبيبي دي تااني
ابرار: اقول برااحتي وانت ماالك
اسد: ابرار متعصبينيش عليكي
ابرار: هتعمل اي يعني هتضربني
اسد قرب و شدهاا علية
اسد: هعمل كده و قرب وباسهاا من شفايفهاا
ابرار زقتة: يغبي قطعت نفسي نااوي تموتني ولاا اي
اسد: بعد الشر عليكي
وشدهاا علية و شاالهاا و قرب وحطها ع السرير و قرب منهاا و كاان بيبوسهاا وهي بتباادلة و بعدين افتكرت لماا هو مش بيحبهاا بيقرب منهاا لية راحت زقتة من عليهاا
ابرار: ابعد عني ي اسد و متقربش مني تااني لو سمحت
اسد: اناا مبقربش منك غصب عنك كلوا برضااكي
اسد خرج من الاوضة و سابهاا قعدت تعيط
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية