رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الثاني والثلاثون 32 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الثاني والثلاثون 32
بعد مرور شهر في الصباح
في اوضة ابرار و اسد نايمن الاتنين و هماا حاضنين بعد
ونلااقي اسد نايم اماا ابرار صاحية و حااضنة اسد جداا و مبتسمة
و بتفتكر
flash back
بعد ما اسد قاال لابرار ان هو عاملهاا مفاجأة وهي لبست دريس باللون اوڤوايت ضيق من عند الصدر و فية حزاام باللون الدهبي في النص و ناازل بوسع و طرحة دهبي بلون الحزاام و كوتش دهبي و لبست شنطة كوروس باللون الدهبي برضوا
و خرجت لاسد
ابرار: اديني جااهزة يلااا
اسد كمااان كان غير هدومة و لبس بنطلون كحلي و تيشرت اوڤوايت و كوتش اوڤوايت
اسد: يلااا ي قمر الكوون
و خرجوا بره الااوضة و نزلوا
فااطمة بتصفير: اوبااا اي الجماال ده كلوا رايحين فين
فراس بخبث: يعني متشيكين كده هيبقى راايحين فين بااينة هي
مروة: بس يااض انت و هي يلااا ي حباايبي روحوا انتوا و سيبكم منهم
اسد: ربناا يخليكي ي ست الكل
يلاا ي ابرار
و خرجوا مع بعض وانطلق اسد بالعربية
فضل مااشي كتير جداا بالعربية
ابرار: اسد انت واخدناا فين احناا مسافرين ولا اي
اسد: ايووة
ابرار: رايحين فين و طالماا مساافرين مخلتنيش اجيب هدومي لية
اسد: مش محتااجينهم
ابرار: هنساافر و نرجع النهااردة
اسد: تؤ هنقعد كتيير
ابرار: اسد انت خااطفني ولاا اي والله اصوت و الم عليك النااس كلهاا
اسد: اه خاطفك ي ابراري
ابرار: لو مقولتليش رايحين فين هصوت
اسد: صوتي ولاا تفرق معاايا اصلااا
و بعد فترة طويلة و صلوا
ابرار بصت ع الافتة وقالت بتساؤل : Hurghada
اسد: اينعم صح احناا في الغردقة
و فضل مااشي لغااية ما وصلوا الكومبوند
عطى بطاقتة للحارس
الحارس: اتفضل ي اسد بية نورت
دخلوا الكومبوند
كاان مكون من مجموعة من الفيلل جانب بعض بمساافة صغيرة
اخدهااا و دخلوا فيلاا كاانت جميلة جداا و رااقية و الااساس بتااعهاا ع اعلى مستوى
ابرار بانبهاار: ماا شاء الله الله اكبر دي جميلة اوووي ي اسد دي بتااعت مين
اسد: يعني هتكوون بتااعت الجيراان مثلاا ما هي بتاعتناا
ابرار: رووعة من الاااخر
اسد: عنيكي هي اللي حلوة
خرجوا جنب الفيلاا من ورا المنظر جميل اووي و في Swimming pool
حرجوا عند ال Swimming pool
اول ما خرجوا كاان في ورد كتيير جداا باللون الااحمر و الدنياا كانت بالليل و كاان مشغل شمووع فالجو شااعري اووي و كاان في طرابيزة في النص وعليهاا اكل و جنب الطرابيزة كرسي ومكتوب ع الاارض بالورد بحبك
ابرار: الله ده حلووووو اوووي
و كان في صوت العااب نارية في السماا بتبص ابرار كااان مكتووب
I love you, my dearest
" بعشقك ي اغلي ما لياا "
ابرار بصت لاسد وعنيهاا دمعت و اسد قرب عليها و حضنهاا جاامد
اسد : بحبكك اوووي و بمووت فيكي ي ابراري
ابرار دموعهاا نزلت من الفرحة
ابرار: واناا بمووت فيك ي اسدي بعشقككك
اسد: خلااص ي نور عيني كفااية دمووع
و اخدهاا و قعد و قعدهاا ع رجلية و اكلها بايدية وهي اكلتوا بايديهاا و بعدين شالهاا و دخلوا اوضتهم و عااشوا مع بعض اجمل اياام حيااتهم
اول سطور حب ليهم اتكتبت من اليوم ده فهي حبتة و عشقتة
وهو عشقهاا
فاقت من ذكرياتهاا و اسد بيبوسهاا
اسد: صباح الخير ي حيااتي كنت سرحاانة في اي
ابرار بابتساامة: فرحاانة اووي يوجودك معاايا ي اسدي اناا بحبك اوووي ربناا ميحرمنيش منك ابداا
اسد: ولاا منك يروح القلب و العين
ابرار: هنرجع النهااردة عشااان فراس هيقتلناا عشااان عاايز يعمل خطوبتة
اسد: ايوة هنرجع النهااردة يلا قومي البسي
ابرار: مااشي ي قلبي مش هتأخر عليك امووه و قربت و باستة ع خده
اسد شدهاا و باسهاا من شفايفهاا: كده البوسة مش بتبوسي ابنك انت
ابرار زقتة و قاامت: احلى ابن في الكوون.
اسد: طب يلاا ي هبلة من هناا
« الحب في الحلاال هو الااعظم والااجمل»
فرااس: هووف لا اناا زهقت كده مليش دعووة خليهم يجو عااايز اعمل خطووبتي
مروة: ما تهدى يااض و تسيب اخووك يتهنى هو و مرااتوا
فراس: مليش دعووة اناا عاايز اتهنى اناا كمان
فاطمة: محسسني انك هتتجوزهاا ده حياالله خطوبة لسة
فراس: خطوبة خطوبة المهم حااجة تربطهاا بياا
مروة: حددوا يوم للخطوبة واخوك جااي النهااردة
فراس: والخطوبة هتبقى بكرة
مروة: بطل سربعة يااض
فراس: مليش دعووة هاا
فاطمة: سبية ي مااما عشاان اناا عايزة احضر الخطوبة قبل ما اساافر
مروة: خليكي ي بنتي مستعجلة لية
فاطمة: مينفعش اسيب مروان اكتر من كده
مروة: مااشي ي بطوط ربنا يخليكم لبعض
فاطمة: ياارب ي ماما لحسن بحبوا اووووي
شادي: يلاا حمدلله ع سلاامتك ي نودي
نادين: الله يسلمك
نور: روحي ي نادو ارتااحي في اوضتك
نادين: مااشي
دخلت نور و الاوضة تغير هدومها و شاادي قفل باب الشقة بالمفتااح ودخل اوضتة ورا نور
كانت واقفة قدام المراية قرب منهاا وحضنها من ورا
شادي: وحشتيني اووي ي نوري
نور اتعدلت زي ما هي في حضنة
نور: وانت وحشتني اووي ي روحي و باستة بوسة سطحية ع شفايفة
نور: شكراا لكل حاجة عملتها عشااني بجد لولاا وجودك في حيااتي كنت مووت
وجودك اكبر نعمة في حيااتي
شادي: احناا واحد ي نور عيني احناا الاتنين بنكمل بعض
« وجودك جنة في الدنيا انعم الله علياا بهااا لولااك لم اكن اناا »
*************************
تااني يوم كانت خطوبة فراس و كارماا
كانوا عاملين الحطوبة في اوتيل كبير و كاانت حاجة ع اعلى مستوى
فراس: يااه ي كوكو عقباال فرحناا ياارب
كارماا: انسى اناا مش هتجوز غير بعد سنة
فراس: نعـــــــــــــــم مين ده اللي بعد سنة
كارما: وطي صوتك اي اللي بتعملوا ده
فراس: والله اقلبهاا فوق راسكم هو كلوا شهر تخلصي ترتيباتك شهر ويوم هتكوني في بيتي
كارما: خلاااص ابقى نتكلم في الموضوع ده بعدين مش هنااا
فراس: انا قولت اللي عندي و مش هتناازل ابداا فااهمة
كارما: مااشي خلاااص عدي اليووم ع خير
***************************
ع طرابيزة موجودين شادي و نور و نادين و حيدر و صفاء
شادي بهمس لنور: اي الجمال ده ي نوري كل شووية تحلوي اكتر
نور بهمس هي كماان: هششش تعرف تسكت انت كماان مش شاايف مامتك هاين عليهاا تقوم تقتلني
شادي: انت بتستعبطي ما هي مش باصة عليكي اصلاا
نور: خلااص اناا اللي غلطاانة ارتااحت كده
شادي: خلاااص ي نور بطلي نكد والنبي
صفاء: وحضرتك بقى مش عاايزة تخلفي ولاا انت ارض بور و مخبياا عليناا
نور: اي اللي بتقولية ده ي طنط لسة ربناا مأردش
صفااء: انت اصلااا نحس ولاا عمرك هتخلفي في حيااتك
نور عنيهاا دمعت و سكتت
شادي: اي اللي بتقولية ده بعد الشر على مرااتي و بعدين مين قاال كده دي حااجة بتااعت ربناا احناا ملنااش دعوة بيهاا
صفاء: خليك كده في صفهاا دايماا و مقويهاا علياا
حيدر: خلاااص بقى ي صفاااء سيبي الولااد يفرحوا مش كل ما تشوفيهاا منكده عليهاا
صفااء: اناا غلطاانة عشاان عاايزة مصلحة ابني
نور قامت و اخدت ناادين في ايدهاا: عن اذنكم هروح الحماام
شادي: طب سيبي ناادين هناا
نور: لا معلش هاخدهاا معاايا
مشيت بعيد عنهم في مكاان هادي و قعدت ونادين جمبهاا فضلت تعيط
نادين: خلااص ي نور متعيطيش
نور كانت بتعيط ومش بترد
نادين: طب بتعيطي لية
والله هعيط لو مسكتيش
نور: خلااااااص ي ناادين سيبيني مخنووقة
نادين زعلت و سكتت
شوية وجة شاادي
شادي برفعة حاجب: كنت عاارف اني هلااقيكي هناا بتعيطي
نور: مااشي عاايز اي يعني
شادي: بتعيطي لية
نور: معرفش
شادي: طب اهدي كده ي قلبي و متعيطيش خلااص
نور: لاا انت مبقتش تحبني
شادي بصدمة: مبقتش احبك اي الكلاام ده
نور: انت قولت علياا اني نكدية
شادي: حقك ع قلبي
نور: لاا زعلاانين منك
شادي: مين هماا اللي زعلاانين مني
نور: اناا وقلبي
شادي ضحك: لااا مقدرش اناا ع زعل حبيب قلبي خلاااص ي روح الروح متعيطيش كفااية
نور: مااشي مش هعيط.
وخلصت الخطوبة وعدى اسبوع
في يوم دخل اسد من برة وهو حزين جداا
ابرار: ماالك ي قلبي
اسد بحزن و حناان: هقولك بس اوعديني تكوني هاادية
ابرار بقلق: في اي ي اسد ماالك
اسد: ***********
ابرار: يلااااااااهوي يلااهوي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية