Ads by Google X

رواية احببت معلمتي الفصل الثالث 3 - بقلم نيجار محمد

الصفحة الرئيسية

رواية احببت معلمتي البارت الثالث 3 بقلم نيجار محمد

رواية احببت معلمتي كاملة

رواية احببت معلمتي الفصل الثالث 3

ادهم باستغراب لعمر : مين الاستاذة؟
عمر : دي مس جديدة اسمها هايدي مكان استاذ سمير
ادهم : اااه تمام
وهايدي خارجة من غرفة المدرسين كانت هتقع وووووووو
وكان عمر كمان هيخرج واول ما شافها بتقع جري عليها ومسكها وبقت في حضنه وكان فارس استأذن من صحابه هيروح يجيب حاجة من الفصل والفصل كان قريب من غرفة المدرسين وشاف هايدي في حضن عمر
فارس بصدمة : بقا انتي طلعتي مقضياها لا وكمان مع مستر عمر لا مستر ايه بقا ، خليني اخذ صورة حلوة كده للذكرى..والتقط صورة وبعد التقاطها هايدي ابتعدت عن عمر وشكرته واتجهت الى منزلها وذهب فارس لاصحابه 
خالد باستغراب : مالك متنح كده ليه
فارس في نفسه : لا انا لو قلتلهم هيزعقوا وهيخلوني امسح الصورة وانا مش عايز كده
محمد باستغراب : مالك يابني ما ترد
فارس : هااا لا مفيش عندي شوية صداع يلا نمشي
احمد باستغراب هو الاخر : الف سلامة عليك طيب يلا بينا…وروحوا بيتهم والصمت كان صاحب الموقف
في بيت فارس وهو بيكلم نفسه : انا لازم ابتزها اسوء ابتزاز وطلع مذكراته وكتب… أول حاجة مدرسة رخمة ثاني حاجة عاملة نفسها كبيرة علينا ثالث حاجة المفروض انها بتعلمنا بس لا ده هي اللي عايزة تتعلم وتتربى رابع حاجة عاملة نفسها الشريفة الطاهرة..واخذ المذكرة وحطها في الدولاب (فارس مامته ماتت عنده ابوه اللي مبيسألش فيه وفين وفين لما يشوفوا بعض لان ابوه نادر بيه مبيهموش غير الشغل ومتجوز واحدة ثانية ومخلف منها ولد واحد)
تاني يوم في الثانوية كانت عندهم اول حصة ، حصة هايدي 
هايدي : انت ياللي ورا..وبتشاور على فارس
فارس : نعم
هايدي : اشرحلي اللي كنت بقوله
فارس : وانا اشرح ليه مش انتي المس
هايدي : ما انا ياخفيف عايزة اشوف فاهم ولا نايم
فارس : لا ياستي انا فاهم
هايدي : قولي بقا اللي انت فهمته
فارس : فهمت ان حصتك مملة اساسا زيك
هايدي بهدوء : حلو اوي اتفضل اطلع من الحصة المملة دي
فارس : عادي يعني هتخرجيني من الجنة..وخرج من الحصة
هايدي : حد تاني شايف ان حصتي مملة؟
نورة بقرف : ايوة انا
هايدي : طيب ياحبيبتي اتفضلي برا..وخرجت نورة بغيظ من هذه المعلمة واكملت هايدي الحصة الحصة التالية كانت حصة الاستاذ عمر
عمر بغضب : ايه اللي انا سمعته ده من مس هايدي يا فارس انت ونورة
نورة بدلعها المعتاد : يا مستر هي اللي غلطانة وكمان مستفزة
عمر بغضب : اول حاجة لما اكلمك تقومي تقفي وعيب لما تقولي على مدرستك الكلام ده
فارس ببرود : عادي يعني كنا قولنا الكلام للوزير وبعدين سؤال صغير هو حضرتك مالك ومالها اساسا كانت من بقيت اهلك؟..انصدم اصحابه من سؤاله الجريء ومن ضمنهم نورة
عمر بهدوء : اه يا خفيف مس هايدي تبقى بنت خالتي واختي في الرضاعة
فارس بصدمة : نعععم ازاي 
عمر بهدوء : انت ونورة تروحوا تعتذرلوا لمس هايدي حالا يا اما هحولكوا للعميد..وفعلا اضطر نورة وفارس بالاعتذار لهايدي وهم ينظرون لها بغيظ كبير ويتوعدون لها..الحصة التالية كانت حصة الاستاذ ادهم
ادهم بمرح : مالوا مستر عمر حاسوا كده هيولع فينا انتوا هببتوا ايه
فارس بمرح : يا عم مش دلوقتي الحصةةةة الحصة يا مستر
ادهم : ماشي ياعم ليك يوم بس هتحكيلي بردوا..وخلصت الحصة وهم يتمشون في طريقهم الى المنزل
فارس : مالكم يا جماعة انتوا مش بتكلموني ليه
شهد بغضب ولاول مرة : عشان انت اتغيرت يا فارس احنا عمرنا ما قلينا ادبنا على مدرسين نهزر معاهم اه نعمل مقالب ماشي نسقط اوك لاكن مش توصل للي انت عملته ده لا وكمان مش مع حد واحد لا اثنين
فارس بغضب : اول حاجة متعليش صوتك وانتي بتكلميني ثاني حاجة انا متغيرتش هي مس هايدي دي اللي راحت اشتكت لمستر عمر وعملت دور البريئة وعموما محدش عرف لغاية دلوقتي انها اخته في الرضاعة وده لحد ذاته كويس اوي
احمد بغضب : فااارس بطل غباوة بقا مش احنا اللي نستغل ناس انت عمرك ما كنت كده يا..يا صاحبي
خالد : احمد وشهد معاهم حق
محمد : فيه ايه ياجماعة مالكم نازلين على الراجل طحن كده ليه عادي يعني انا مش شايف الموضوع كبير
احمد وهو بيضربه على قفاه : اسكت انت ياجحش
محمد : الله هو انا قولت حاجة انا بقول الحق
خالد : لا وانت حقاني اوي بسم الله ما شاء الله
فارس : انا ماشي مش ناقص وجع دماغ..خالد مسك ايده وقال : ياصاحبي متزعلش احنا صحابك وبنحبك وبنخاف عليك انت مش قد اللي انت عملته ده مش عايزين نعمل حرب مع المدرسين
فارس في نفسه : انا اللي استاهل ضرب الجزم عشان قولتلهم الكلام ده لازم اخطط لوحدي 
فارس : وانا كمان اسف سامحوني..وحضنوا بعض كلهم
عند بيت ادهم رجع من البيت وهو بيداني على امه دخل غرفتها لقى امه قاعدة مع واحدة واول ما شافها قال : انتتتتتتتتتت وو
google-playkhamsatmostaqltradent