رواية الوسيم والقلبوظة البارت الرابع 4 بقلم رنا احمد عماد
رواية الوسيم والقلبوظة الفصل الرابع 4
في دوار نور ...
كانت الصدمه والفرحه أيضا تعتلي الجميع وخصوصا نور الذي اخيرا بدأت أن تشعر بالطمانينه فهي مثل اي ام تريد فقط الاطمئنان علي ابنها .
نور بلهفه وسعاده /بجد ي عاصي بجد فين البنت دي شوفتها فين وبنت مين اتحدد ي عاصي ساكت كده ليه .
كابر بابتسامه/هو انت مدياه فرصه يتكلم ي نور اهدي شويه مش كده .
نور بدموع وفرحه/اهدا كيف ي كابر ده لساني كان نشف من كتر الحديد معاه كنت قربت اتجنن من خوفي عليه اتكلم ي عاصي .
عاصي بتنهيده /دي بنت شريكي في الشغل ي امي بنت كويسه جدا اسمها نسمه .
ياسين بغمزه ومرح/ايوه ي عمي ماشيه معاك تلاقيها مزه كده زي بنات مصر .
نور بابتسامه /واه عليك ي واد ي ياسين واحنا يفرق معانا كده برضك المهم انها تكون بنت ناس ومتربيه ها ي ولدي هنروحوا نطلبوها ميتا .
عاصي بارتباك شديد وهروب/ربنا يسهل ي امي سبيني بس ارتاح وبعدين تبقا نتكلم .
كابر وهو يربت علي كتفه بحنان /عندك حق ي ابني اطلع انت ارتاح .
كادر بجديه /وانا كمان لازما انام عندي شغل كتير الصبح تصبحوا علي خير .
عاصي بتفكير وشرود /وانا كمان تصبحوا علي خير .
نور بدعاء وتمني /ربنا يسعدكم ي ولادي ويحافظ عليكم يارب .
كابر بشرود وهو يحدث ذاته /ي ترا ايه الموضوع ي عاصي ي ترا الموضوع ده بجد ولا كلام بتصبر به امك وخلاص .
نور بسعاده /شوفت عاد ي كابر ربنا جبر بخاطري ولوني كنت عيزاه يتجوز من الصعيد مش من مصرلكن يلا كل شي نصيب عاد المهم تريح ولدي وخلاص .
كابر وهو يحتضنها بعشق/ومالهم بتوع مصر بقا ي ست نور .
نور بابتسامه ساحره/احسن ناس كفايه اوي أن روحي وحبيب قلبي واحد منيهم بحبك ي كابر بحبك جوي مهما الستين تمر .
كابر وهو يحملها بعشق /انا بقول فوق هنعرف نتكلم في الموضوع ده احسن من كده .
في غرفه عاصي ...
كان يحاول أن يغفا لكن صورتها تأتي أمامه باستمرار يتذكر مخطاتتها الطفوليه يسأل ذاته كثيرا لما قال ذلك لوالدته لما فعل ذلك ف نسمه لا تناسبه اطلاقا فهو عاصي عبد الحي من تتهافت عليه النساء وماذا سيفعل في القادم فهو يعلم أن والدته لم تمر ما سمعته ليحاول أن يغفا في ثبات عميق ليرتاح قليلا من ذلك الصراع ....
في فيلا عاطف المصري ...
في غرفه نسمه .
كانت تقف بضيق وهي ترمي بملابسها أرضا .
/سبحان الله الهدوم دي بتكش في الدلاوب ده ولا ايه دي كلها ضاقت.
ندي بضحك /لا يشيخه ضاقت برضه حرام عليكي دي عمي عاطف قرب يعلن إفلاسه بسببك سواء الهدوم ولا الاكل ارحمي ي شيخه .
نسمه بغرور وثقه/جاهله ي بنتي ده انا عامله زي الممثلين وعارضين الازياء شوفي بيغيروا كام فستان في الشهر الي اتلبس مبيتلبسش تاني انت عارف من زمان أن كان حلمي اكون عارضه ازياء بس قولت لو انا اشتغلت الباقي مش هيشتغل فتنزلت عن حلمي علشان الباقي يأكل عيش .
ندا بضحك شديد /هههههههه لا ي شيخه قلبك طيب اوي بصراحه كتر خيرك بس المهم هنعمل ايه دلوقتي الحفله بكره ومش لقين ولا فستان .
نسمه بمرح /ههههه ودي صعبه زي كل مره هنروح للاستيلست الشهيره ام بلبل تشوفلنا ملايه عندها من الي بتبوظها والزبائن مبيردوش ياخدوها نظبطها فستان .
ندا بضحك /ربنا يستر .
نسمه بجديه/علي فكره تليفونك بيرن من بدري وواضح أنك مش عايزه تردي اونكل طاهر مش كده .
ندا بالم ووجع/ايوه هو ومش هرد عليه .
نسمه بحزن علي صديقتها /ده مهما كان ابوكي ي ندا اكيد عايز يطمن عليكي ردي بس اسمعي مني .
ندا بتمني /حاضر ي نسمه اللو .
طاهر بوقاحة/ايوه ي ندا اسمعي بكره فرحي متتاخريش هبعتلك العنوان في رساله .
ليغلق بكل برود الهاتف لتسير دموعها كالشلال للتحدث بانهيار /شوفتي شوفتي ي نسمه الي بتقويلي عليه ابوكي اهو هيتجوز وطبعا بنت قدي في السن زي كل مره ده مفكرش حتي يسأل عليا .
نسمه وهي تحتضنها بدموع /طب اهدي اهدي علشان خاطري إن شاء الله كل حاجه هتبقا كويسه .
ندا بدموع وهي تحمل حقيبتها /انا هنزل اتمشا شويه ي نسمه .
نسمه بحده /لا طبعا مش هسيبك تنزلي في الحاله دي هنزل معاكي .
ندا برجاء /لا ي نسمه علشان خاطري سبيني لوحدي من فضلك مش هتاخر .
نسمه بحنان /طيب هستناكي اوعي تتاخري .
عاطف بجديه /نسمه ابقي يلغي عاصي واعزميه علي حفله بكره .
نسمه بضيق /واشمعنا انا ي بابا الي هكلمه ده انا وهو عاملين زي الديوك مبنطقش بعض.
عاطف بجديه /لانك هتبقي المسؤوله عن الشراكه دي عيازكم تتعاملوا زي اي اتنين شركاء مفهوم .
نسمه بضيق وهمس/مفهوم ي بابا ال شركاء قال .
في دوار نور ...
غرفه كادر ..
كانت تجلس فيروز بدموع مائده الطعام المزينه بالشموع كان ينظر إليها كادر بهيام وهو يراها معشوقته وطفلته الصغيره مما تمر السنوات .
كادر بابتسامه عاشقه /ايه عاد كل ده كل ده علشاني .
فيروز بابتسامه حنونه/اكيد علشانك هو انا عندي اغلا منك ي حبيبي .
كادر بسعاده وعشق/ياه ي فيروز وحشتني جوي ووحشني كلامك الي كان بيشفي كل همومي وتعبي في لمح البصر.
فيروز وهي تمسك يده بحنان/كادر انت لسه بتحبني زي الاول ولا انا خلاص اتنسيت في كل الي انت فيه ده ..
كادر وهو يضع يدها علي قلبه /لما ده يقف ويبطل ينبض ساعتها بس ممكن تقويلي كده .
فيروز بلهفه وخوف /بعد الشر عليك ي مالك قلبي.
كادر بابتسامه/فيروز انا عارف اني مقصر في حقك عارف زين أن مشاغلي بقت كتير جوي وقصاد ده حقوقك عليا بتضيع في الوسط بس والله العظيم انتي عندي اغلا من حياتي كلها لازما تصدقي ده علشان حياتنا تمشي والله يخليكي خليكي جنبي .
فيروز وهي تحتضنه بدموع وسعاده /يااه ي كادر جواك كل الحب ده ومحرمه عليا بس انت عندك حق انا هفضل جنبك علطول ي حبيبي واوعدك اني مش هزعلك تاني ابدا بحبك ي كادر بحبك .
كادر وهو يقبلها بعشق /وانا بموت فيكي ي روح كادر .
في فيلا الدهشان ....
كانت تجلس عفت علي طاوله الطعام بغضب جحيمي من تأخير اخواتها فعفت برغم انها اصغر سنا من مراد لكنها قويه والجميع يعتبرها كبيره نساء الدهشان لتتحدث بصوت يلمؤها الغضب .
/مراد ي مهره انتوا فين عاد .
مراد وهو يرتدي جلبابه علي عجاله /ايوه ي خيتي جاين اها .
مهره بضيق/ادينا جاين .
عفت بغضب /ايه مالكم عاد علي رجليكم نقش الحنه كل ده تأخير عن الوكل .
مراد بقلق /معلش عاد ي خيتي كانا شقيان ليل ونهار في الغيط لازما ارتاح شويه .
عفت بكره وتوعد /اه احنا نشتغل في الغيطان وسي كادر يبقا العمده علينا وسي عاصي يكون من أكبر رجال الأعمال والصعيد كله بيعمله حساب مش كده اه النار القايده في قلبي وتنهش فيه .
مهره بخبث واستفزاز /بس مش هو ده السبب الرئيس لكرهك ليهم ي عفت .
عفت بغضب جحيمي/قصدك ايه عاد ي بت .
مهره بخبث /قصدي انتي فهماه زين ي خيتي وبعدين كادر إذا كان العمده فتناول خابرين زين أنه يستحقها وعاصي بقا رجل اعمال كبير يشغله واجتهاده يعني ماخدوش حاجه من حد واصل .
مراد بحده /وانتي بتدافعي عنهم كده ليه ي بت .
عفت بحده /هيكون ليه عاد ي اخوي علشان الي ميتسما الي اسمه ياسين بس ده بعدك ي مهره فاهمه عمرنا مهيكون بينا وبين العائله دي اي عمار .
مراد بجديه /متقلقيش عاد ي خيتي العموديه كده كده هتكون لينا في الاخر وهتشوفي .
صباحا ..
في دوار نور ..
غرفه عاصي ...
كان يفتح عيناه بانزعاج من ذلك الصوت صوت هاتفه ليرد سريعا بضيق .
/اللو .
نسمه بغيظ شديد/ي حلاوتها سعادتك لسه نايم طبعا ماهو مال سايب .
عاصي باستغراب /مين معايا .
نسمه باستفزاز وخبث/اهي اهي وكمان مش فاكر صوت مراتك ام ابنك قد ايه انت جاحد ومعندكش قلب .
عاصي وهو يرمي الغطاء بغيظ /هو انتي ي ام اربعه وأربعين عايزه مني ايه علي الصبح مش كفايه الي عملتيه .
نسمه بضحكه عاليه/هههههه فيه دي عندك حق ده البت بهدلتك ونفختك هههههه.
عاصي بغيظ وتوعد/ده غوري بقا من وشي بدل مانفخك اكتر مانتي منفوخه .
نسمه سريعا /استنا استنا بكره احتفال الشركات بتاعتنا في الفيلا عندنا وبابا مصمم أن حضرتك تيجي رغم أنها هتبقا كده حفله غم بوجودك بس معلش علشان الشكل الاجتماعي .
عاصي بغيظ/اظن مش هتبقا اغم من وجودك انتي فيها ده انتي هتسد النفس عن الناس .
نور بابتسامه/عاصي الفطار ي قلب امك .
عاصي بجديه /ثواني ي امي .
نسمه بصوت عالي سمعته نور /ازيك ي طنط اخبارك ايه .
نور بلهفه وهي تاخد الهاتف من عاصي /الحمد لله ي حبيبتي اكيد انتي نسمه صح .
نسمه باستغراب /هو حضرتك عرفتي اسمي ازي .
نور بسعاده /واه عاد علي لؤم البنات دي كيف معرفش مرات ابني والي هتكون بتي أن شاء الله .
عاصي بهمس وغيظ /مش كده ي ماما .
نسمه بخبث ومكر /اه انتي عرفتي ي طنط حضرتك كسفتيني اوي .
عاصي بغيظ /لا ي شيخه وش كسوف اوي انتي .
نور بسعاده /احلا حاجه البنات الي بينكسفوا ده انتي متربيه زين ي بتي ليه حق عاصي بحبك كده .
نسمه بخبث واستفزاز / عندك حق ي طنط من ناحيه بيحبني فهو بيحبني اوي انتي عارفه أن كان هيموت نفسه لما قولتله اني هبعد عنه .
عاصي بصراخ وغيظ /انا .
نسمه وهي تكتم ضحكتها بصعوبه/ايوه ي طنط ده ركع تحت رجلي وفضل يبكي لحد مرافت بحاله ووفقت اتجوزه علشان بس صعب عليا كان هيموت نفسه .
عاصي بغيظ وصراخ /وحياه امك .
نور بابتسامه/واه عاد عليك متكبرش امال ي عاصي ده حبها مشعلل جوه قلبك وباين اها .
نسمه باستفزاز/ههههه مشعلل ده ابقا اقفل الانبوبه قبل متنام ي عاصي لتولع ههههههههه.
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية الوسيم والقلبوظة" اضغط على أسم الرواية