رواية معشوقي الصعيدي البارت الرابع 4 بقلم نيجار محمد
رواية معشوقي الصعيدي الفصل الرابع 4
ركضت عليها فريدة وهي منهارة من الدموع
فريدة ببكاء هستيري : نورييييينننن بنتي ضنايا مالك ياقلبي قووومي فوقي
سيف وركض عليها بدموع : نورين مالك قوومي بابا لوسمحت هات اي برفان بسرعة
احمد بدموع : خذ فوقها بسرعة قومي يا نورينننن
سيف وهو يفوقها بدموع فرحة : اهييي فاقت
فريدة ببكاء : قوموها نحطها ع السرير
سيف : قولي بقا مين كلمك خلاكي يغمى عليكي
نورين بتعب : معلش ياجماعة ممكن تسيبوني لوحدي محتاجة اقعد لوحدي
سيف بتفهم : ماشي يانورين هسيبك واجيلك كمان شوية..تابع حديثه قائلا : يلا ياماما وبابا شوية وهشوفها
فريدة بحزن : ماشي يابني..وخرجوا بعد شوية دخل يوسف
يوسف بجدية : جاهزة
نورين بضحك : ومن امتى انت بتكلم بجد انت مش يوسف انت شكلك بتنصب عليا
يوسف بمرح : بجووولك اييه انا دمي حامي يلا نُخلُص
نورين بتفهم : بتحبها
يوسف بلهفة : اوي يانورين
نورين وهي تضع يديها : معايا نكسب حبهم
يوسف بابتسامة وهو يضع يده في يدها : معاكي
نورين : الا صحيح هي جاية انهاردة صح
يوسف : ايوة
نورين بتفكير : اوك
يوسف ولمعت عينه : بتفكري في اللي بفكر فيه
نورين : اكيد
يوسف : اوك هنعمل استمارة ١ نفعت نكمل فيها منفعتش خششش على استمارة ٢
نورين : اشطااا يابرووو…مرت دقيقة في هدوء
نورين : هااا
يوسف بعدم فهم : هاا
نورين بغمزة : الحمااار يفهم
يوسف وقد استوعب : اتفووو ولاد عم تعر انا طالع..وخرج يوسف وعدا اليوم على ابطالنا الذي كان منهم من يبكي بدل الدموع دم ومنهم من سعيد ومنهم من ملئ قلبه بالحقد والغل ومنهم من يتوعد للاخر ، في صباح اليوم الاخر وذهبت نورين الى غرفة ابيها وامها وذهبت الى ابيها واقتربت من اذنه
نورين بصراخ : باااااااااابي..سقط احمد من على الفراش من كثر الفزع نهض احمد وهو يركض وراها قائلا : اااه يا بنت الكلبببب
نورين بضحك وهو تركض : بتشتم نفسك ليه يا حج الله
احمد : فرهضتيني اتهدي بقا
نورين : بااااااابي عايزة انزل اشتري حاجات لرمضان..دخل سيف من وراها قائلا : تشتري حاجات ولا تشتري محلات
نورين بسخرية : هاها خفييف ياولاااا
احمد : ماشي ياقلبي انزلي وخدي سيف معاكي
سيف : حبيبي يابابا بس وربنا ما انا نازل غير اما تديني عربون محبة ياراجل ده احنا حباااايب
احمد بقرف مصطنع : عيال تعر خد ياخويا خد
سيف بفرح : تعالي يا اختي ياغالية
نورين بقرف مصطنع : دلوقتي بقيت اختي وغالية هااا
سيف : ده انتي اختي وحبيبتي وعمري ياقلبي روحي البسي
نورين : اوك مش هتأخر يابرووو..وراحت نورين تلبس وخلصت وكان سيف ونورين نازلين ع السلالم وشافهم امير ويوسف
امير : رايحين فين يا ولاد عمي
سيف ببرود : هننزل نجيب حجات رمضان
امير : هتنزلوا كده من غير احم ولا دستور وبعدين احنا عوايدنا ان العيلة كلها بتنزل تجيب الطلبات ولا هتخالفم العوايد عاد
نورين ببرود : عادي هجيب حجات خاصة بيا انا وبعدين نجيب اللوازم بليل
يوسف : احم طيب يا نورين سندس جاية كمان شوية ف متتأخريش
نورين : اوك يا يوسف يلا ياسيف
امير : چولت لا يعني لا هتخالفم العوااايد
سيف : يابني انت مصمم على كلامك قولنا هنجيب حجات لينا احنااا مقولناش للبيت او رمضان حجاات احنا عايزنها
امير بزهق : خلاص براحتكم انا نازل..وذهب الى الخارج وذهب بعدها سيف ونورين واتجهوا الى محل ايس كريم
سيف : تعالي يابت اما نجيب ايس كريم نفسي فيه اوي
نورين بحزن : سيف
سيف بقرف مصطنع : امممم نكدك
نورين بجدية : مبهزرش
سيف : قوولي
نورين : ه هو انت لما تتجوز هتنساني
سيف بفرح مصطنع : ياااريت ياختي يارييت انتي تتجوزي يابت وانا اعمل بدل الفرح ثلاثة واربعة
نورين بجدية : مبهزرش
سيف باستغراب : ده انتي اختي يابت يعني ولا الدنيا كلها تنسيني اختي
نورين بدموع : انا بحبك اوي ياسيف
سيف وهو يفتح ذراعيه ودخلت نورين بحضنه : وانا بحبك اوي يا اخت سيف..في القصر عند امير كان عاد ولم يجد نورين فاستغرب ولاكن لم يريد ان يظهر هذا وقد جائت سندس
يوسف : منورة البيت ياسندس
سندس : بنورك ياابن خالتي (سندس اخت سارة)
امير : طيب استأذن انا..ومر الوقت ويوسف يفتح اي موضوع ولاكنها كانت تسمعه ولاكن في الحقيقة لا تهتم فقررت ان تتنزه في الحديقة
سندس بلهفة : على فكرة انا بحبك اوي
الشخص : ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية معشوقي الصعيدي" اضغط على أسم الرواية