رواية عشقت فهد الصعيد البارت الرابع 4 للكاتبة المجهولة
رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الرابع 4
خرجت ضحي وكانت ترتدي دريس أحمر وحجاب أبيض ولمسات خفيفه من الميكب التي أبرزت ملامحها الجميله
ضحي.أنا جاهزه يا جدي يلا بينا
محمد.كويس أنك فهمتي وحطيتي دماغك في راسك
قربت ضحي من جدها وهمست جمب ودنوا وقالت.عيب عليك يا جدي دا أنت ألي مربيني وعارف أن مش بتنازل بسهوله وأنا هخليك أنت ألي تقولي يلا نرجع مصر
محمد.وأنت شكلك متعرفيش جدك كويس وكلامي هيمشي وعلي فكره في مفاجأه مستنياكي هناك وسبها
محمد.يلا كدا جهزنا يلا عشان نلحق كتب الكتاب وحازم كلمني وقال أنوا ركب الطياره وجاي النهارده بليل
أحمد.تمام يابوي يلا يا جمعا
وزهبوا الجميع إلي العربيه وأتجهوا إلي الصعيد وكانت هذه العنيده تفكر في صديقها الذي وعدت نفسها بأن سوف تقطع كل ما يربطهم بي بعض ولاكن لم تستطيع هل للقدر رأي أخر في هذان المعشوقان
___________________♡
كان الجميع يرقصون فأن اليوم فرح بنت عائلة المنياوي
شيماء..يلا يا نور قومي أرقصي معنا
نور..مش قادره ولله أحنا من الصبح وأحنا عمالين نرقص ناخد هدنه شويه
شيماء..معاكي حق تعالي نطلع فوق شويه
نور..يلا تعالي
وقاموا البنات ولسه هايمشوا ندا عليهم جدهم
نور..خير ياجدي
سالم وهوا بيطلع صندوق وفيه دهب..الصندوق ده في دهب جدتك قالتلي ألبسوا ليكوا يوم فرحكوا أنتي ونور و ضحي
شيماء بضحك..بس النهارده فرح نور ياجدي مش فرحي أنا
سالم بخبث..ما هوا عريسك جاي النهارده من السفر وضحك ضحكه خفيفه زادت من هيبته
أحمر وجه شيماء جدا ونور كانت عمال تضحك عليها
نور..بجد يا جدي هوا حازم جاي النهارده من السفر
سالم..أيوا جدك محمد كلمني وقالي أنوا جاي بليل
نور غمزت لي شيماء
شيماء بهمس..ماشي يانور أما وريتك بس لما نطلع لي فوق
سالم..بس يانور البنت هتموت من الكسوف يلا أطلعوا فوق ولما ضحي تيجي ألبسكوا الدهب ده
نور بضحك..طب شيماء وعرفنا ضحي هتلبس الدهب ليه ليكون عريسها جاي النهارده برضوا
سالم بخبث..لا ضحي عريسها موجود من زمان
بصت شيماء لي نور بأستغراب..مين ياجدي
سالم..بعدين يلا روحوا هند الحريم
ومشي سالم وطلعت نور وشيماء علي فوق
سليم.. أنت فين يا بوي الحج بادوي بيسأل عليك
سالم.. أنا هوا يا ولدي كنت بشوف نور
سليم..صحيح كلمت عمي محمد وقال أنوا أتحرك و قداموا ٣سعات ويكون هنا
سالم..طب كويس يكون بقيت الناس جت والمأذون يكون جي ،ألا فين فهد وعمر
سليم..فهد وعمر وقفين هناك مع صحابهم والشباب
سالم..طب يلا نروح عند الناس
___________________♡
في جناح شيماء
دخلت نور وشيماء الجناح وأول ما نور دخلت شيماء جريت ورها
شيماء..بقي تقولي هوا حازم جاي النهارده وبتغمزي ليا
نور..وأنا مالي يا لمبي مش جدك هوا الي قال
شيماء..بت أحنا هنلف وندور ما أنتي عارفه أنوا جاي النهارده
نور..تصدقي صح إزاي نسيت
مسكت شيماء المخده ورمتها في وش نور
شيماء..عشان بعد كده تنسي
نور..خلاص يا سيتي متزعليش ألا صحيح جدك كان قصدوا اه أنوا عريس ضحي مجود من زمان
شيماء..انتي متخلفه يا بنتي ما أكيد قصدوا علي فهد
نور..أه صح تصدقي نسيت
شيماء..نور حبيبتي شكلك جالك زهايمر أما أروح أقول لي عمر قبل ما يدبس يا حبه عينوا
نور..خودي يابت يدبس مين وهوا يطول أصلا وبعدين عمر عمروا ما يقدر يسبني
شيماء..أوعي الحب ولع في الدره
نور..بس يابت فاكره يا شيموا لما كنا صغيرين لما كنا بنلعب أنا وأنت وفهد وحازم وعمر وضحي
شيماء..ياه دي كامت أيام بس ضحي الندله سبتنا ومشيت ولله لما تيجي
نور..أنت عارفه ضحي مشيت ليه يا شيماء
شيماء..أيوا عارفه بس بجد كان لازم نقول لي فهد
شخص..تقولوا لي فهد أيه
بصت نور وشيماء وأتصدموا من ألي شفوا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشقت فهد الصعيد" اضغط على أسم الرواية