رواية احببته دون قصد البارت الخامس 5 بقلم انجي محمود
رواية احببته دون قصد الفصل الخامس 5
أحمد: فريده في ايه
امي
جليله:الحقني يا ولدي مش قادره اتحرك
أحمد:قومي تعال يا عمر قومها معايا بسرعه وحد يرن على الدكتور ايه اللى حصل يا فريده
فريده:ها
نواره: أنا كنت نازله من فوق ولقيت فريده بترش زيت على السلم فاستغربت إلا لما لقيت عمتي نازله ووقعت
فريده: انتي كدابه أنا ماعملتش حاجه يا أحمد هي أنا كنت نازله وسمعت صوت فصرخت علشان لقيت مامتك واقعه من عالسلم انت مصدقني صح
أحمد:اطلعي فوق
فريده:بس
احمد:قلتلك اطلعي وحسابي معاكي بعدين
جليله: يا ابني
أحمد: خلاص يا ماما الموضوع انتهي
نواره بسرها:هههه تحسبي نفسك شاطره يا بت البندر لو ماوريتك
عمر:ماما حبيبتي بقي أول مانزل يحصل كده
جليله:حبيبي اتوحشتك كيفك
عمر:بخير طول ما انت بخير
أحمد: أنا طالع عن إذنكوا
في الاعلى
فريده ببكاء: أنا اللى عملت ده في نفسي لما وافقت عليه ياريتني كنت رفضت وخلصت من الموضوع ده وخالد خاين وأحمد عصبي وقتال قتله والله ماشي يا نواره الكلب انتي
أحمد: مين ده اللى قتال قتله
فريده بشهقه:يا عم ماتكح حتي
أحمد:عم انتي متاكده إنك كنتي في فرنسا
فريده:وعرفت منين بقي إني عشت هناك
أحمد:عمر قالى انكوا كنتوا مع بعض في نفس الجامعة
فريده بفرحه:عموري نسيت اسلم عليه
أحمد بنرفزه:مين ده اللي عمورك ياختي
فريده:اخوك
أحمد: اخويا اه صح عارفه لو سمعتك بدلعيه تاني ايه اللى هيحصلك
فريده:لا ياراجل يعني تهزقني تحت وتسمع كلام ست ضلمه دي وأنا هضر مامتك ليه ها
أحمد: وأنا عارف انك مالكيش ذنب بس خلى الخطه تمشي زي ماهيا
فريده:خطه ايه ها قول قول
أحمد: اسكتي بقي ويلا علشان نطمن على امي
في الأسفل
مهران:كيفك يا ولدي
عمر: الحمد لله يا بوي انت اكتر وعلشان كده ناوي أقعد هنا خلاص
جليله:يا احلى خبر اخيرا يا ابني وجوزك ست البنات
عمر:وياتري مين ست البنات اللى هنا
جليله: نواره
عمر: اعوذ بالله دي ست البنات اومال ست الرجال عامله ازاي
مهران وجليله:هههه
فريده: عموري
أحمد:شكلك عايزه تنقتلى انهارده
عمر:ديده عامله ايه يا بت ماكنتش متوقع انك تجوزي أخويا المصون
فريده: اهو البخت بقي والله لو احكيلك لتاخدني تشحت بيا عمر:مالك ياختي قولى
احمد:اهو التم المتعوس على خايب الرجا
فريده: أنا المتعوس
أحمد:لا خايب الرجا
فريده:اه بحسب واحكيلى يا موري بقي ايه اللى حصل للشله بعد ماسبتها
عمر:اقول ايه ولا ايه الواد جون اتقبض عليه والبت لوسيندا ماتت محروقه وجوليا اتخطفت ومايكل بقي يبيع منوعات
فريده ببكاء مزيف:يالهوي ليه ايه الل حصلهم واشمعنا انت اللى مانحرفتش
عمر:تربيتك يا كبير
فريده:جدع ياه
فريده:ماما أنا أسفه ماكنتش اقصد والله
جليله:ولا يهمك يا بتي ده لولا انتي مسكتي ايدي
مهران:يلا الحمد لله حصل خير
الخادمه:الغدا جاهز
على السفره
عمر:ياه الأكل ده وحشني قوي
أحمد:ده انت هتزيد ميه كيلو في قعدتك هنا
نواره:وياتري هتقعد قد إيه يا عمر
فريده:سيبلى الطلعه ده والنبي
عمر:بكل حريه
فريده:وانتي مالك هو حد سألك انتي بتقعدي هنا ليه ده حتي امك مابقتش طايقاكي جايه هنا تعملى ايه ها
نواره:شاف يا عمي
مهران:بتهزر معاكي
نواره: والله طب أنا ماشيه ومش جايه تاني
أحمد وعمر وفريده: في داهيه
بقلمي#إنچي محمود
بعد مرور وقت
فريده: عمر أنا عايزه اخرج
عمر: يلا والله فكره بس جوزك هيرضي
فريده:من وراه
عمر: وأنا مالى مش عايز اتقتل انهارده
أحمد:احممم وأنا موافق نخرج يلا
فريده: الله عليك يا بو حميد
وعلى الكورنيش
عمر:الجو روعه
فريده: اوي نفسي افضل الف كده مش هزهق
أحمد:اتفضلى يا ستي حمص الشام
فريده:مريسي
واخذوا يضحكون بقيه الليل
أحمد: أنا هروح اجيب العربيه خليك معاها يا عمر
عمر:فريده أنا هروح اجيب حاجه من المحل ده وجاي
وفي تلك الأثناء وصلت رساله الى فريده
الرقم:ديده حبييه قلبي اوعي تكوني فاكره إني نسيتك ابدا ولسه هتشوفي الوش التاني بصي قدامك كده
فريده بصدمه: خالد
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببته دون قصد" اضغط على أسم الرواية