Ads by Google X

رواية معشوقي الصعيدي الفصل السابع 7 - بقلم نيجار محمد

الصفحة الرئيسية

رواية معشوقي الصعيدي البارت السابع 7 بقلم نيجار محمد

رواية معشوقي الصعيدي كاملة

رواية معشوقي الصعيدي الفصل السابع 7

ثم اتجهت الى الغرفة مجددا قائلا : اسفة ياجماعة اتاخرت شوية
سيف : تعالي يابت اخيرا هنخلص منك
نورين بعدم فهم : تخلصوا مني ليه ؟
احمد بخبث : الولا يوسف صاحبه شافك وعاوز يجي يتقدملك
نورين بصدمة : ه هو مين ده؟!..انهت حديثها رأت يوسف غمز لها فهمت قصده وقالت : اااه افتكرته الولا اللي كنت مفكراه اجنبي الموووز القمر ده..برقلها يوسف وهمس فودنها : الله يخربيتك ايه التمثيل الاوڤر ده..
سيف بقرف مصطنع : چبتيلنا العار بجوووولكككك ايهههه الطاااار ولا العار
امير وهو بيجز على اسنانه وبيكتم غيظه ورجع يتكلم صعيدي : لا والله ومين ده عاد
يوسف بتوتر وبيحاول يفتكر اسم اي حد من اصحابه شكله حلو : ا ا اممم ا ا اااه محمد 
امير ببرود : تمام خلص حدد معاه معاد بكرة..انصدم الكل من جملته بالتحديد نورين ويوسف وبعديها خرج امير ببرود 
نورين بدموع مخفية : ط طب ايه مش هتروحوا هفضل انا مع سيف
يوسف : لا انا هفضل
عامر : طيب يلا احنا يا احمد نروح زمانهم في البيت قلقانين ويوسف هيخلي باله من سيف ونورين يلا بينا ياخوي
احمد : تمام خلي بالكوا من نفسكوا وبكرة الصبح هنيجي ناخدكوا 
نورين بحزن مخفي وراء ابتسامة : حاضر يابابا خلي بالكوا من نفسكوا..وذهب احمد وعامر ومر الوقت حتى حان المساء وسيف قد نام 
يوسف بتوتر : طب هنعمل ايه لو استمارة ٢ منجحتش 
نورين بدمعة : خلاص يا يوسف يبقا خلاص!!
يوسف ببعض الغضب : هو ايه اللي خلاص احنا مش لازم نستسلم لو منجحتش هنعمل استمارة ٦
نورين بخوف : انت متأكد الاستمارة دي هتدمر حياتك 
يوسف بحزن : ماهي حياتي اصلا اتدمرت وبعدين ده الحل الوحيد
نورين بتنهيدة : خلاص يا يوسف موافقة بس دي اخر حاجة عشان انا تعبت
يوسف بحزن : ومين سمعك ما انا تعبت وزهقت وكل حاجة
نورين باستغراب : قولي بقا ايه حكاية العريس ده
يوسف : ياستي انا لقيتها فرصة وكمان هكلم واحد صاحبي قريب من مواصفات سوبر مان اللي انتي قولتيها دي وهحكيلوا على كل حاجة
نورين بامل : يارب تنجح بس بس انت ايش ضمنك ان هو هيوافق
يوسف : هو ان شاء الله هيوافق هكلموا اهو..امسك الهاتف واتصل على رقم 
يوسف : الووو ازيك يابرووو
محمد بمرح : بخير ياشقيق خير المكالمة دي فيها مصلحة
يوسف 🤨 : ليه هو انا مش بكلمك غير لما اعوز حاجة
محمد : اكيد ياخويا 

يوسف بقرف مصطنع : طول عمرك واطي اتفووو
محمد : عارف يابرنس المهم قول عايز ايه..حكى له يوسف كل الحكاية
محمد بتفهم : خلاص وانا موافق 
يوسف بفرح : تسلم يابرووو
محمد : تعيش وتسلم ياخويا
يوسف باستغراب : ايه ده ما هذا هل شتمتني ل التو
محمد بمرح : لا يا اخي بل هزقتك ل التو
يوسف بمرح : لا مدام تهزيق نو مشكل سلام بقا صدعتني الله!
محمد بضحك : سلام ياخويا سلام
نورين بنفاذ صبر : صاحبك ده رغاي اوي 
يوسف باسف مصطنع : نعمل ايه بقا مضطرين نتحوجلوا ربنا ما يحوجني ليه..مر الليل وقد حان وقت يوم جديد وذهب عامر واحمد وامير الى المستشفى بعد مناهدة طويلة لان الامهات كانوا يريدون الاطمئنان عليه ولاكنهم صمموا ان يذهبوا لحالهم واحضروا سيف ونورين ويوسف واتجهوا الى القصر ركضت فريدة على ابنها سيف وهي تبكي : ابني ضنااايا حبيبي انت كويس 
سيف بضحك : هو انا مت ولا ايه..ضربته امه في كتفه قائلا : بعد الشر عليك يازبالة ياواطي
سيف بمسكنة مصطنعة : انا؟! ده انا غلبان مسكين بريئ
فريدة : انت هتقولي اطلع يا اخرة صبري غير عشان زمان عريس اختك على وصول وانتي يابت روحي البسيلك حاجة عدلة
نورين : ماشي ياماما..واتجهت هي وسيف على غرفهم وغيروا ثيابهم وحان موعد قدوم العريس ورن جرس الباب وفتح احمد الباب قائلا : منور ياعريس بنتي اتفضل اقعد
محمد بمرح : تسلم ياحج..وجلس على كرسي وكان يجلس امامه امير ينظر له نظرة جعلته يقول في سره بلطم : الله يخربيتك يا يوسف بيه موديني بيت هولاكو انا مال امي بقصة روميو وجوليت دي 
امير بنظرة مخيفة ولاكن ببرود : وانت بچا بتشتغل ايه
محمد بتوتر وخوف : ا انا بشتغل محاسب 
امير ببرود : اااه وانت على كده عاد من البندر صُح؟!
محمد وهو بيقلده : صُح
امير : وانت اسمك ايه
محمد : ا اسمي محمد سمير الزنخ
امير بسخرية واستغراب : زنخ؟!
محمد بهيبة مصطنعة : الله متزعلنيش منك بقا امال انت تقرب ايه اصلا للعروسة
امير : ابن عمها
محمد : امال فين العروسة
احمد : زمانها جاية يابني..لمحها امير بطرف عينه ولاكن لم يلاحظها احد فقال باستعجال : طب عن اذنكم انا..وركض مسرعا نحوها ودفعها بقوة وادخلها غرفة اخرى واغلق الباب واقترب منها بهدوء مرعب : هو انا مش قلت تبطلي لبسك المسخرة ده ايه اللي انتي لبساه ده لا وايه حطالي مكياج (نورين كانت ترتدي فستان احمر فوق الركبة بعض الشيء ومن غير اكمام وتضع روج احمر فاقع جدا وبعض مسحوقات التجميل)
نورين ببرود : وانتي مالك بيا انا هيبقى عندي خطيبي وانت ملكش دعوة..مسكها امير بقوة من ذراعها وقال بغضب : اطلعي غيري الزفت ده احسنلك
نورين بالم اخفيته بقوة مزيفة : مش هغير..جذبها امير الى الاعلى حتى وصل الى غرفتها ورماها بقوة على السرير واغلق الباب بقدمه وفتح الدولاب واخرج فستان باكمام وطويل لونه ازرق قائلا : ادخلي غيري بدل ما هوريكي وش مكنتيش تتخيلي تشوفيه
نورين بخوف : خ خلاص هغير..واخذت الفستان ودخلت الحمام وخرجت وكانت ترتديه ولاكنها لم تمسح الروج اقترب منها امير بشدة وهي رجعت للخلف حتى التصقت بالحائط كانت ستتكلم ولاكن قاطعها قبلة منه تعبر عن غيرته وعنفه ابتعد عنها لتلتقط انفاسها وكان فمها ملئ بالدماء 
نورين ببكاء : انت ايه انا تعبت 
امير ببرود وهو يعطيها المنديل : عشان تبقي تسمعي الكلام خدي المنديل ده امسحي المكياج وانا نازل عارفة لو نزلتي من غير ما تمسحيه انتي حرة..وخرج من الغرفة ورزع الباب مسحت نورين المكياج ونزلت تحت 
محمد بتمثيل : ما شاء الله قمر ياعروسة
نورين بخجل مصطنع : مرسي..ومر الوقت حتى قال محمد : طيب هنحدد معاد الخطوبة امتى

google-playkhamsatmostaqltradent