رواية لم اعد طفلة البارت السابع 7 بقلم منة ايمن
رواية لم اعد طفلة الفصل السابع 7
عند بحر وغاده
غاده بغضب :- انت بتخوني يا بحر
بحر بغضب وزعيق :- بقولك ايه متعشيش الدور انت فاكره نفسك مراتي بجد أنت مجرد سد خانه يا بتاعه انت وملكيش فيه بقي بخونك مش بخونك مش بتاعتك
غاده :- انت حيوا*ن .. ومتنساش بردوا انت نفسك وان ابويا هو الي عملك
... قام بغضب ومسك*ها من شعرها واتكلم بفحيح افعي :- لو اتكلمتي با الصيغه ديه تاني هتزعلي اوي يا غاده
... حد*فها علي الارض وقال بزعي*ق :- فاهمه ولا تحبي اجي افهمك
غاده بكره :- فاهمه
عند قَسوره اتدايق بعد ما مشي نور فقام صلي ركعتين وسرح شعره ونزل يقعد في الجنينه شويه فضل فتره وبعدين سمع صوت عياط قريب منه بدأ يدور علي مصدر الصوت لحد ما لقي عائشه ضامه رجليها وحاطه دماغها عليهم و عماله تعيط
قَسوره بقلق :- مالك
عائشه بدأت صوت دموعها وشهقاتها تزداد كأنها لقت فعلا الشخص الي كانت بتدور عليه تشكيله :- انا تعبت مش عارفه ارضي مين انا نفسي ارتاح
قَسوره وهو بياخد نفس وبيبص للسما :- انسي ماضيكي ساعتها مستحيل تحسي بتعب .. وما تتعلقيش بحد زياده عن اللزوم يا عائش
عائشه :- ما بيبقاش بإرادتنا
قَسوره :- صح .. يا ريته ما كان بإرادتنا فعلا انا هروح اقعد هناك سلام
.. بعد فتره وهو ماشي عائشه قالت بصوت عالي
:- سابتك ازاي
.. غمض عينه بوجع واخد نفس عميق ولفلها :- ومين قالك اني اتسابت
عائشه بإستغراب :- وجعك شبه وجعي يا قَسوره
قَسوره بغضب :- انا محدش يستجرؤ يوجعني انا مش ضعيف
عائشه بدموع :- ومين قالك أن كل واحد اتكسر يبقي ضعيف لا يا قَسوره .. ده بيبقي مصدوم من الشخص الي كان حاطط كل ثقته فيه و في الاخر يبقي هو أول واحد ضدك مش معاك انت مش فاهم حاجه
قَسوره بغضب وزعيق :- انت الي غ*بيه ومش شايفه ولا فاهمه حاجه .. عايزك تفهميني أن جيتك هنا مش ضعف انك تسيبي عيلتك ودرستك علشان واحد ميستاهلش اساسا كل ده مش ضعف ها ردي عليا
عائشه بدموع :- انت ليه بتعايرني
قَسورخ بغضب :- يووووه .. باعيرك ايه انا بفهمك لو فضلتي كده كتير يا عائشه لاما هتموتي لاما هتفضلي عايشه تعيسه طول عمرك اسأليني انا
عائشه بدموع :- فكرك اني فرحانه .. انا بحاول والله بحاول بس للاسف قلبي متعلق بيه مش عارفه انساه يا قَسوره ... انت انت بتدمع
.. مسح قَسوره الدموع الي نزلت علي خده ورجعت حاله العصبيه :- لا والله حاجه افتكرت حاجه وبعدين وانت مالك انا قايم
.. بتمسح عائشه دموعها بكف ايدها وشكلها كان زي الاطفال اوي ووشها كله احمر من العياط :- قَسوره استني انا قايمه معاك
... وصلت الدور التاني وكل واحد دخل علي أوضته
.. عند عائشه :-
الو ازيك يا ماما
فرح :- شوشو وحشتيني اوي يا روحي عامله ايه
عائشه :- الحمد لله والله بخير تيته كويسه
فرح :- اه اهي بتسلم عليكي .. هتبدأي الجامعه أمتي
عائشه :- بكره اول يوم ليا .. انا خايفه ومتوتره اوي
فرح :- روحي صلي ركعتين لله كده ومتقلقيش والله انت متفوقه يا ماما وهتعرفي تبقي متميزه هناك يلا هقفل معاكي علشان الحق ادي ستك الدوا وانت تلحقي تناميلك شويه
عائشه بحب :- مع السلامه
___________________________________
... عند قَسوره :-
...بدأ يك*سر في كل حاجه هو شافها قدامه وفتح الدولاب وخرج صوره ليه وبدأ يبص عليها وبدأت الدموع تنزل علي خدوده تاني وبدأ يخب*ط بايده بقو*ه علي قلبه :- انساها انساها يا اخي .. افهم بقي هي بتحب غيرك وعمرها ما هتحبك افهم بقي .. كان نفسي تبدليني الحب الي حبتهولك يا عائشه بس خلاص فات الاوان بس انا هيبقي أناني المرادي واعمل زي ما نور قال و ***
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية لم اعد طفلة" اضغط على أسم الرواية