رواية سجينة الرعد الفصل التاسع بقلم آيات الرحمن (أثيرة لحفيد الصقر)
رواية سجينة الرعد الفصل التاسع
لمار كان صرراااخها عالي جدا ومفيش حد عارف يعمل ليها حاجه
ذياد بسكر:ماتحاوليش انتى ملكى انا ذياااد انس الجرايحي مش لحد غيري
لمار بصصرراخ :رررعد الحقنييي
ذياد:مفيش رعد في ذياد ينفع
لمار حاولت تستغللله بما ان هو سكران لكن كل ده كان من غير فايده
وبدء في الاقتراب
رعد داخل الفيلا سمع صراااخ لمار وشاف اصدقاء فارس
بيدخل بكل قوته بيضررربهم هما مش عارفين يتحركوا اصلا فدا كان سهل جدا على رعد
مراد ربطهم بالحبال ورعد طلع فوق لذياد ولمار
ذياد ضررب لمار كتير اوى
خلاص ما بقيتش قادره تتحرك
وبدء في الاقترااااب لمار كانت مفتحه عيونها بس مش قادره تتحرك ذياد استغل كده وبدء في تقبيلها بكل قوه وعنننف و هى مستسلمه لان هى فقدت القدره وفي اللحظه دى بيدخل رعد وبيشوف الموقف ده
بيتججنن وبيشد ذياد وبيضرررربه لحد مابيقع وينززف.
رعد بينادى علي الجارد لكن مش موجودين والسيكيوريتي كمان مش موجودين
بيتتصل علي ونيس وبيحكى ليه وونيس بيجيب كم شخص معاه وبياخدوا ذياد واصدقاؤه للمخزن اللي في جنينة الفيلا
وبيقفلوا عليهم
رعد بيبص للمار بمنتهى القرررف وبيتوعد ليها بيشيلها يدخلها اوضتها وبينادى علي سوزان عشان تفضل معاها
وبيتتصل علي الدكتور
بعد وقت مش كتير بيوصل الدكتور وبيطمنهم علي لمار
سوزان:خير يا دكتور لمار عامله ايه
الدكتور:اتطمنى. يا مدام الانسه اتعرضت لضغط قوى ومحاولة اعتداااااء ودا سبب الاغماء
سوزان:يعنى هى كويسه
الدكتور:ايوه بس هى خدت منوم دلوقتي عشان اعصابها ترتاح
سوزان:متشكره جدا يا دكتور
الدكتور:العفو يا مدام سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سوزان:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
رعد كان نزل لذياد واصدقاؤه وطلب من الجارد يعذبووووهم شويه
بعد عذااااب طويل اوى رعد بيروح عند ذياد وبيمسك خصلاااات شعرررره بقووووه كبيره
ذياد مش قادر يتكلم لان هو اتضرررب كتير اوى
رعد بصوت يرعب وعيونه اتحولت لسواد شديد
تووووضيح بس كده
رعد كويس جدا ومفيش فيه اى حاجه لكن عيونه لونها اسود اوووى ولما بيتعصب ممكن اللي حواليه يخااافوا منه بسبب عيونه
رعد:المره الاولى سيبتك وما اتكلمتش ولا قولت اى حاجه لكن المره دى مش هسيبك انت وقعت وكمل بهمس في جحيم الرعد لما قررت تقرب من سجينته.
ويا ويلك منى يا زياد هتشوف منى اللي عمرك ما شوفته
رعد:عنتر.
عنتر:ايوه يا باشاااا
رعد:يفضلوا كده من غير أكل ولا ميه ممنوع يناموا او يغمضوا انت تتعب رامز يستلم رامز يتعب كرم يستلم وهكذا لو عرفت ان هما ناموا هتشووفوا اسود ايااااام حياتكم معايا مفهوووم وممنوع يتغطوا وكل شويه هاتوا ميه وحطوها عليهم عايزهم يتجمدوا يلااااا
الكل :حاضر
بيخرج رعد وبيطلع عند لمار اللي بتكون نايمه
رعد:هى عامله ايه دلوقتي
سوزان:ودا يهمك في ايه لما انت تبقي دكتور وما تشوفش ايه اللي فيها وتجيب دكتور غريب يكشف عليها يبقي دى يهمك امرها
رعد:الصراحه لا ما يهمنيش ولا بيهمنى. ولا هيهمنى امرها
سوزان :هسألك سؤال واحد بس يارعد انت بتحب لمار لسه
رعد بقوه:تؤ ولا اي حاجه
سوزان:مش مصدقاك يا رعد ابدا وسابته ومشيت
بيمر شهر كامل ورعد استكفي عذاااب في ذياد واصدقاؤه وسابهم بعد ما والد ذياد ووالدته اترجوه كتير اوى
طول الشهر ده كانت معاملة رعد للمار منتهى القسوووه والجفاف
لمار خلاص. مابقاش في تحمل ولا اى حاجه خرجت الجنينه وبتفتكر اهلها اللي اتوفوا بسببها. ودموعها بتنزل وفجأة حد بيحط منديل علي وشها في اقل من دقيقه كان مغمى عليها بتفوق وبتلاقي نفسها في مكان فريب جدا وفي شخص واقف قدامها ومغطى وشه وفى بنزين علي الارض الشخص ده اول ما بتفوق بيقول ليها
انتى وحشتى اهلك اصل هما جم في الحلم وقالوا ان انتى وحشتيهم قولت اكسب ثواب وابعتك ليهم معلش بقي هى موووووته صعبه بس يلا وفجأه اشعل النار وخرج وقفل عليها الباب
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية سجينة الرعد" اضغط على اسم الرواية