رواية عشقت فهد الصعيد البارت التاسع 9 للكاتبة المجهولة
رواية عشقت فهد الصعيد الفصل التاسع 9
دخلت ضحي الجناح وقعدت
علي السرير وهيا حزينه
ضحي. طب أنا ليه حاسه أني سعيده
قلبها. عشان بتحبيه يا ضحي
عقلها. لا مش بتحبوا هيا بس فرحانه زي أي بنت بي يزم فرحها
قلبها. لا بتحبوا
عقلها. لا مش بتحبوا هيا نسيت هوا عملها إزاي وكتب عليها إزاي من غير ماتعرف
قلبها. بس هيا مرحتش قالت لحد انوا متجوزاه غصب اكيد بتحبوا
عقلها. لا مش بتحبوا
قلبها. بتحبوا
عقلها. مش بتحبوا
ضحي. بس أسكتوا أنتوا الاتنين
وهنا خبط الباب وكانت نور و شيماء
نور. قومتي ليه ياضحي من علي الاكل
ضحي. عادي
شيماء. لا قامت لما جدي قال علي موعد جوزكوا
ضحي. اسكتي يابت
نور. ضحي انت مش بتحبي فهد
ضحي بتنهد. لا بحبوا وبعشقوا كمان بس انا في حاجه جوايا مضايقه
شيماء. ياحبيبتي دا عداي ممكن عشان طريقه معرفتك لي كتب كتابوا عليكي
ضحي. يمكن
شيماء. ضحي ايه الي في الشنطه جمبك ده
ضحي. دا فستان عجبني فا أشتريتوا ومش عارفه كان عقلي فين وانا بشتريه
نور. ليه في ايه وحش
ضحي وهيا بطلع الفستان. اهوا يا ستي إلي مش حلو
أنصدمت البنات من الفستان كان فستان قصير جدا يصل إلي الرقبه ولونه أسود وكان قمه في الاناقه
شيماء. هوا الي انا شيفاه دا بجد
نور. ما شاء الله جميل أوي
ضحي. ماهوا جميل بس علي أيه ما انا مش هلبسوا
شيماء بخبث. البسيه لي فهد
ضحي بكسوف. أخرصي يابت
ضحكت البنات عليها وقالت نور
نور. طب ما تقومي تقسيه عايزين نشوفوا
ضحي. لا طبعا لحد يجي
شيماء. ومين هيجي مافيش غيرنا هنا وبعدين كلهم تحت بيكلموا
ضحي. تمام هقوم اقيسه
شيماء. أيوا يا جامد
ودخلت ضحي وبعدها بي دقائق
خبط الباب ودخل فهد
فهد. أمال ضحي فين
نور بتوتر. ضحي ضحي في الحمام
فهد. طب لو سمحتوا سيبونا شويه
شيماء بهمس. أحيه دي شكلها هتبقي ليله تمام
فهد. بتقولي حاجه
شيماء. ها لا يلا يانور
نور بهمس. يلا فين ضحي هتم.وتنا
فهد. يلا بسرعه
قامت البنات بخوف وخرجوا بره بسرعه وهما بيدعوا إن ضحي متمو.ت.همش
قفل فهد الباب وقعد علي السرير بيقلب في التلفون بتاعوا لحد ما ضحي تخرج
بعد مده وليست طويله
خرجت ضحي وهيا بتبص علي الفستان وبتقول
ضحي. ها إيه رأيكم
رفع فهد عينه علي صاحبه الصوت وأنصدم من جملها واللبس التي كانت ترتديه
فهد بتوهان. يهبل عليكي
رفعت ضحي عينها علي صاح الصوت ولقيتوا فهد شهقت ولسه هتدخل الحمام كان فهد شدها من وسطها وهوا بيقرب منها
فهد. أيه الجمال ده
ضحي بكسوف. فهد أوعي لح
ولم تكمل الكلمه وكان فهد أنقض علي شفايفها
كانت ضحي مصدومه من فعلتوا راحت زقتوا وبعد عنها
ضحي بغضب وكسوف. إنت إزاي تقرب مني دي تاني مره
فهد بخبث وهوا بيقرب منها وهيا بترجع.أنا جوزك يا هانم
ضحي. وحتي لو كان
ضحك فهد عليها و همس جمب ودنها وقال. لما تبقي حابه تلبسي كده يبقي البسيه قدامي مش قدام حد
وبعد عنها وهوا خارج غمز ليها ،توردت وجه ضحي من الكسوف
خرج فهد ودخلت البنات علي طول
شيماء. يالهوي هوا فهد شافك كده
نور. بس يا غباء ما هوا جوزها
شيماء. تصدقي نسيت إنما أيه الجمدان ده
ضحي بكسوف شديد. اخرسي يا حيوانه وأكملت بغضب انتوا إزاي متقولواش ليا إن فهد هنا
نور. هوا إلي جي يما وقال نطلع بره
ضحي بغضب. كنتوا قلتوا مش هنطلع
شيماء. أحنا نقول لي فهد كده دا كان موتنا
نور. فكك بس أيه الجمدان ده ما شاء الله قمر
ضحي. حبيبتي هاروح أغير بقي قبل ماحد يدخل تاني
ودخلت ضحي وبعد شويه خرجت ونزلت هيا والبنات تحت يسعدوا في تحضير الاكل
________________________♤
في المطبخ
كانوا الجميع يجهزون لي الغداء لي تقول فاطمه. قطعي البطاطس حلو يا ضحي
ضحي. ما اعمل ايه ما هيا مش راضيه تتقطع
زينب. هاتي يا ختي أقطع أنا وروحي نقي الملوخية مع البنات
ضحي. حبيبتي يا زنوب
فخريه بضحك. أمال هتبقي ست بيت إزاي لما مش عارفه تقطعي البطاطس لا وفرحك خلاص فاضل عليه ايام
نور. ربنا يخليكوا لينا بقي
فاطمه. ما هوا دا الي انتوا شاطرين فيه الكلام
زبنب. هاتروحوا تجيبوا اللبس أمتي
ضحي بغباء. لبس أيه
فخريه. جهاز العروسه ولا انتي هتدخلي بي بيجامه وضحكوا الجميع عليهم
ضحي بكسوف. مش هاجيب حاجه
فاطمه. الحقي بنتك يا زينب عايزه جوزها يطلقها من اول يوم
زينب. دي بنتي وعرفها تعملها ولله
أمال هتلبسي ليه أيه غي ليله جوازكم هتلبسي جلبيه
ضحي. أيوا
زينب بغضب. قومي يابنت الجز.مه من هنا أنتي وهيا وروحوا اجهزوا عشان تجيبوا الجهاز والفساتين بي المره
شيماء. خلاص قايمين يا حجه
وقاموا البنات وكل وحده راحت الجناح بتعها جهزت وخرجت نزلت تحت
______________________♤
نزلوا البنات واتجهوا لي الرجال
نور بكسوف. أحم جدي محمد و جدي سالم احنا هانروح المول أنا وضحي وشيماء
محمد. ليه يا بنتي
ضحي. هانروح نجيب الفساتين و شويه حجات
سالم. تمام يابنتي بس خدوا حراس معاكوا
شيماء. شكرا يا جدي
خرجت البنات ولسه هيركبوا العربيه أوقفهم صوت فهد
فهد وهوا يقرب من ودن ضحي ويهمس. الفستان يجي محتشم مش زي الي شفتوا عشان متزعليش وغمز ليها ومشي
ضحي. إنسان بارد
وركبوا العربيه واتجهوا إلي المول
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشقت فهد الصعيد" اضغط على أسم الرواية