رواية احببته رغم قسوته البارت الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية احببته رغم قسوته الفصل الثاني عشر 12
على بصدمة ايه طايب سليم فين دلوقت
الشاب فى مستشفى المدينه
على : مسافة السكة و هكون عندك
كيان وقد انقبض قلبها : فى ايه يا على طمنى ايه اللى حصل ماله سليم
على : سليم عمل حادثة وفى المستشفى يا كيان
كيان : طايب مستني ايه يلا
احمد : يلا بسرعة يابنى
على : يلا و اخد كيان واحمد و توجهوا ناحية المستشفى
وكانت كيان تتمنى ان يكون بخيرا
بعد مدة ليست بقصيرة وصلوا المستشفى
على فى الاستقبال : هى واحد لسه جاى دلوقتى عامل حادثة
الممرضة: اه الاستاذ سليم الدمنهورى
كيان بلهفة : اه اه هو فين دلوقتى
الممرضة هو دلوقتى فى العمليات يا فندم الحادث كان خطير جدا عليه
طلع على وكيان واحمد
على و قد رأى الشاب الذى أتى بسليم
على جرى بسرعة : هو سليم عامل ايه دلوقتى
الشاب : سليم باشا عايز نقل دم لانه فقد دم كتير جدا
على : دا فصيلة سليم نادرة جدااا
الشاب : مهى دى المشكلة يا باشا لان الفصيلة دى مش متوفرة فى بنك الدم بتاع المستشفى و العمليه متأخرة وانا حاولت اشوف لكن للأسف مفيش ..
أتى الدكتور
كيان بخوف و لهفة و حزن جريت على الدكتور : هى فصيلة دم سليم ايه دكتور
الدكتور : O سالب
كيان : انا فصيلة دمى كدا
احمد : بس انتى ضعيفة يابنتى و ممكن يحصل ليكى مضاعفات
الدكتور : احنا عايزين على الاقل كيسين دم يا آنسة وحضرتك ضعيفة
كيان بعصبيه: انا حرة قولت ليك انا موافقة يلا لو سمحت حالته متسمحش التأخير
الدكتور : تمم تعالى عشان نشوف تطابق الدم
و بالفعل تطابقت فصيلة دمهم
اخد الدكتور كيسين دم من كيان بعد الاصرار الشديد منها
الدكتور للمرضة : خلي بالك منها لان ممكن تحصل ليها مضاعفات
الممرضة: تمم با دكتور
خرج الدكتور
قامت كيان من على السرير عشان تمشى
الممرضة بسرعة : مينفعش يا فندم احنا اخدنا من حضرتك دم كتير و ممكن تحصل مضاعفات
كيان بعصبيه وصوت عالى : ملكيش دعوة انا عايزة اشوف سليم الاول
الممرضة: يا فندم مينفعش
كيان ولم تسمع لها و قامت بسرعة وقد احست بدوخة ولكنها حاولت أن تمشى وأخذت تسند حتى وصلت إلى غرفة عمليات
على بسرعة راح ناحية كيان : ايه اللى قومك يا كيان كدا هيحصل ليكى مضاعفات
كيان : هو عامل ايه دلوقتى
على : لسه الدكتور مطلعش من جوا
كيان : طايب انا هقعد هنا لحد م يطلع
على : طايب قومى ارتاحي انتى كدا هتتعبى يا كيان
كيان : لا انا هنا لحد م سليم يقوم
على فى نفسه شكلك حبتيه يا كيان وهو بيموت فيكى بس الماضى مأثر عليكم ياريت بقى كل حاجة تتكشف و نعرف ناخد حقكم ياريت
........
بعد مدة طويلة
خرج الدكتور وباين عليه التعب الشديد
على وكيان بسرعة: هو عامل ايه دلوقتى يا دكتور
الدكتور: هو دلوقتى تعدى مرحلة الخطر الحمد لله و قدرنا نطلع الرصاصة لأنها كانت جنب القلب
على : طايب هو هيفوق امتى
الدكتور : ان شاء الله كلها كام ساعة و يفوق و هننقله غرفة عاديه
على : ماشى شكرا ليك يا دكتور
ولسه بيلتفت لقى كيان واقعة مغشى عليها
على واحمد جريوا عليها بلهفة : كيان كيان فوقى يا كيان
على : حد يجيب دكتور بسرعة
احمد ببكاء : قومى يا بنتى بلاش توجعى قلبى عليكى كيااان
جت الممرضة واخدت كيان
الدكتور بزعيق انتى ازاى تسيبيها تقوم
الممرضة بخوف : هى اللى اصرت والله يا دكتور
الدكتور علق ليها محلول
بعد شوية خرج الدكتور من عند كيان
احمد بخوف : كيان عاملة ايه دلوقتي يا دكتور
الدكتور: انا علقت ليها محلول
احمد: طايب هى هتفوق امتى
الدكتور : هى ممكن تاخد وقت على م تفوق لان حصل ليها مضاعفات جامدة
بعد شوية وصلت سناء وسارة و سالم و أمنه
سناء ببكاء: هى فين بنتى يا احمد هى عاملة ايه دلوقتي
احمد : هتبقى بخير ان شاءالله
سارة : طايب الدكتور قال ايه
احمد : قال إنها هتاخد وقت على م تفوق لان حصل ليها مضاعفات
سالم : سليم عامل ايه دلوقتى يا على يا ابنى
على : هو الحمد لله يا عمو عدى مرحلة الخطر إنما كيان دلوقتى ربنا معاها انا خايف اوى تدخل فى غيبوبه لان حصل ليها مضاعفات كتيرة اوى بعد م تبرعت بكل الدم ل سليم لان هى الوحيدة اللى فصيلة دمها طابقت فصيلة دم سليم
سالم : انا قولت ان كيان مطابقة لسليم فى حاجات كتير
على : ادعيلها يا عمى ربنا يقومها بالسلامة
.......
بعد شوية الكل دخل ل سليم بعد م فاق
احمد و سناء : الف سلامه عليك يا ابنى
سليم: الله يسلمكم
على : الف سلامه يا بطل
امنه بخبث وهى تتصنع الخوف : الف سلامه عليك يا سليم
لم يرد سليم على كلامها
سالم : خوفتني عليك يا نور عيني قوم لينا بالسلامة يا سليم
سليم : متخفش يا بابا انا كويس
سليم وعنيه بتدور وكأنه يبحث عن شئ محدد
قرب منه على ...
على : بتدور عل كيان مش كدا
سليم : لا مش بدور على حد
على : عموما كيان فى الأوضة اللى جنبك
سليم بلهفة وخوف : ليه مالها كيان
على : خوفت عليها يا صاحبى
سليم : اخلص يا على مالها كيان
على : انت كنت محتاج نقل دم و فصيلة دمك نادرة اوى ومكنش
فى غير كيان اللى فصيلة دمها مطابقة لفضيلة دمك
وهى صممت تتبرع بالدم كله ليك و بعدها قامت عشان تتطمن عليك
بس حصل ليها مضاعفات جامدة
سليم بعصبيه: انت غبى وأنت ازاى توافقها على حاجة زى كدا
انا عايز اشوفها دلوقتى
على : لا طبعا مش هينفع تتحرك
سليم بعصبيه: ملكش دعوة بيا دلوقتى
سالم : يابنى انت كدا هتتعب
سليم : انا مش صغير انا عايز اروح اشوف كيان
سليم وهو بينزل من على السرير و لكن انفتح الجرح و نزف كثيرا
ذهب للى غرفة كيان
دخل سليم وقعد بجانب كيان
سليم : كيان قومى انتى ليه انقذتينى انا كنت عايز اموت
كنت عايز اروح لامى
عارفة يا كيان انا عمرى م حبيت حد زى امى
سليم : قومى يا كيان متسبنيش زيها انا عارف انى جرحتك بس صدقينى غصب عنى انتى لو تعرفى الماضى بتاعى هتعرفى انى غصب عنى صدقينى قومى يلا
و فجأه فاقت كيان
سليم : حاول يتماسك أمامها عشان ميضعفش
كيان : سليم انت عامل ايه دلوقتى
سليم : انا تمم
سليم : ايه اللى خلاكى تتبرعى بالدم لي
انا مكنتش عايز شفقة منك ولا من حد
كيان بحدة : دى مش شفقة يا سليم بيه دى مساعدة لانى مبعرفش اشوف حد محتاج مساعدتى و اتخلى عنه انا مش زيك يا سليم بيه
سليم خرج وترك كيان و لكن نزف الجرح كثيرا و أغمى عليه أخذه الدكتور
وكيان أخذت تبكى على تلك القلب القاسى و الجبروت الذى قد أصبح نصيبها
ولكن كل م يدور فى ذهنها هو كيف ان تنتقم من سليم و كيف تدمره لدماره لها
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببته رغم قسوته" اضغط على أسم الرواية