رواية ملاكي الخائف البارت الرابع عشر 14 بقلم دعاء احمد
رواية ملاكي الخائف الفصل الرابع عشر 14
أسد فضل قاعد جانب نسمه و هو بيفكر في كل اللي بيحصل حواليه
محاوله قت"له...... كارولين اللي المفروض هتكون في مصر في خلال اسبوعين.... و الا نفجا"ر اللي بيخططوا ليها
تالين بنته لو جراله حاجه هتعمل اي لوحدها....
وجود نسمه في حياته و المشاكل اللي بتحصل وراء بعضها.....
نفض الأفكار من دماغه وقام نزل يعمل فنجان قهوه عشان يفوق و يروح الشغل..
لكنه وقف قصاد نسمه و فضل يبصلها بهدوء مريب..... لقاها بتترعش قرب منها و حط ايديها على دماغها لقى حرارتها مرتفعه جدا
أسد :نسمه فوقي قومي.....
لكن كانت بتترعش بس
أسد بدون تفكير اشتالها ودخل الحمام حطها في البانيو وشغل المايه الساقعه....
عدي ربع ساعه و مفيش اي تحسن لكن بتتنفض بقوه
كلم الدكتوره سلمي... دكتوره تالين
سلمي:أسد باشا اومرني... تالين كويسه؟
اسد بجديه: دكتوره سلمي.. نسمه درجه حرارتها مرتفعه اوي وانا حطيتها في البانيو وشغلت المايه لكن مفيش اي تحسن
سلمي:هو حصل حاجه معينه اتسببت في السخونيه
اسد: دماغها وقعت من البلكونه من الدور التاني و اتخبطت في دماغها عند حمام السباحه والدكتوره جيت خيطتها
سلمي:اعتقد حضرتك لازم تجيبها وتيجي على المستشفى لان ممكن يكون في نز"يف داخلي او ك"سر....كان لازم تجيبها من بدري..... هستني حضرتك تجيبها دلوقتي
اسد قفل الموبيل بغضب و دخل لنسمه غيرها هدومها لدريس و شالها وخرج من البيت حطها في العربيه و طلع على المستشفى
بقلم دعاء احمد
............ **************.............
عند تيا و عدنان
عدنان بيفك ايديها و كان الحبل سايب علا"مات على ايديها ورجليها
تيا بدأت تقوم و فجأه صر"خت و قل"م نزل على وش عدنان
عدنان بقى مصدوم و هو حاطط ايديه على خده و عيونه بتطق شرار
تيا بخوف :انا انا اسفه مكنتش اقصد... بس انت خوفتني و بعدين ازاي تبقى قريب مني كدا لا وكمان نايم على سريري وااااهههاا شعري ياض
عدنان بغضب :انتي عارفه اللي مديتي ايدك عليه دا يبقى ايه..... دا في لواءت بيعملولي الف حساب و انتي ياام شبر ونص بتمدي ايدك عليا......
تيا برعب من شكله :اسفه و الله اسفه يا باشا ما هو محدش يخض حد كدا عادي يعني و انا مش متعوده اصحى القى حد جنبي...... و بعدين اي هو خدوهم بالصوت سيب شعري يا حيلتها انا ابان كيوت و بنت ناس لكن انت متعرفش مواليد الفين دول ايه..... خبره
عدنان وهو بيمسك شعرها بقوه اكبر:لسانك دا عايز قطعه..... قومي حضرلي الفطار انجزززي
تيا بزهق و ببرطمه:حاضر جتك الارف... ياكشي تنشك في معاميعك يا بعيد و تبقى تحت ايدي في اوضه العمليات اعمل فيك ما بدالي... القلب هبيعه لوحده... بس القرنيه برده مهمه
عدنان :خلصتي برطمه على الصبح
تيا بعيون القطط:ايوه طبعا تؤمر بحاجه معينه في الفطار
عدنان بغيظ؛ اي حاجه انجزي
دخلت تاخد شاور و بعد شويه خرجت و نزلت المطبخ لقيت الطباخ بيحضر الفطار
تيا:صباح الخير يا عم خليل
عم خليل الطباخ:صباحيه مباركه يا عروسه
تيا:عروسه... اللهم اخزيك يا شيطا"ن المهم حضرت الفطار لعمي مصطفى
عم خليل:ايوه يا بنتي وطلعتهوله و اتاكدت انه اخد الدوا
تيا:طب فين فطاري انا و الهندزه اللي فوق
عم خليل:تحبي تفطروا هنا ولا في اوضتكم
تيا:لا هنفطر في الجنينه
عم خليل: حاضر يا ست البنات
بعد مده
عدنان و تيا كانوا بيفطروا في الجنينه مصطفى نزل قاعد معهم
مصطفى :صباح الخير يا قمري
تيا:صباح الجمال يا قبطان
عدنان:حضره اللوا طيارتك امتى؟
مصطفى :الساعه اربعه
عدنان؛ ان شاء الله هتبقى كويس وهترجعلينا قريب
مصطفى :ان شاء الله
تيا بصتله بعيون حزينه مدمعه
مصطفى :هرجع يا تيا يا حببتي اومال فين تالين
تيا:نايمه فوق هو أسد الهلالي هيجي لحضرتك قبل ما تسافر
مصطفى :أسد في ناس هجموه هو مراته امبارح بعد كتب الكتاب
عدنان بسرعه:أسد ازاي... مين؟
مصطفى :زيدان الفرماوي اللي أسد قبض عليه من مده.....
................*****************...........
عند لارين قاعده في البيت و بتفكر في كلام باسم وانه هيتجوزها حتى لو غصب عنها و انه هيندمها على عملته
لارين:يارب يارب انا تعبت من التفكير طب اقول لماما انه كان عايز.... اااههه هقولها اي بس دا واحد حق"ير ممكن يكدب كلامي بس لايمكن اتجوزه لا وكمان ميكانيكي و انا بشتغل في شركه انترنشونال
تليفونها رن ردت بلهفه
كريم:ازايك يا لارين... فينك متأخره على الشغل بقالك بومين مش بيتجي
لارين بسعاده:انا اسفه يا مستر كريم والله بس حصل ظرف طارق و كنت مش قادره اشتغل
كريم:اامم لو حابه تتكلمي انا موجود و بعدين بطلي كلمه مستر دي لو سمحتي
لارين بهيام:انا واقعه في مشكله ومش عارفه اتصرف
كريم بخبث: طب اي رايك نتقابل و تحكيلي المشكلة و انا نساعدك لو اقدر
لارين باحراج:بس
كريم:مبسش ياله انا هجيلك ننزل نتكلم في اي مكان.... اجهزي على ما اجيلك
لارين: حاضر
قامت بحماس عشان تغير هدومها ما ونزلت بعد نص ساعه تقريبا
اول ما قبلته ركبت عربيته و راحوا مكان عام لكن لارين مقدرتش تحكيله ان باسم
في كل لحظه كان في شخص بيصورهم مع بعض و هما مش حاسين........
...............
في المستشفي
الدكتوره بدأت تعمل اللزم لنسمه و بتحاول تساعدها في انها تنزل درجه حرارتها كل دا وهي فاقده الوعي
بعد ساعه ونص خرجت الدكتوره من الاوضه
بقلم دعاء احمد
اسد:هي كويسه؟
الدكتوره بانفعال:ممكن افهم ازاي دا حصل.... يعني ازاي تقع من الدور التاني و حضرتك تستهون بالموضوع و عادي....
البنت جسمها ضعيف جدا و كان لازم تيجي هنا اول ما وقعت هي هتفضل معانا لحد ما تفوق و الحمد لله مفيش نز"يف داخلي
اسد ببرود:يبقى تحترمي نفسك واحترمي اسلوبك عشان انتي متعرفيش ممكن اعمل اي
الدكتوره:انا اسفه بعد اذنك
اسد دخل اوضتها كانت نايمه لاحول ليها ولا قوه
قعد على كرسي جانبيها و مسك ايديها بحنان و با"سها
اسد :انتي متعرفيش انا شفت اي في حياتي كل اللي حبيتهم راحوا و وعد مني للايام مش هسيب حقهم حتى لو على حساب ناس ملهمش ذنب.... محدش لم"سك لكن دا نفس شعور خلود بعد اللي حصلها لكن هي حظها كان اسوء واخوكي د"مرها
غمض عنيه بتعب و هو بينام جانبها على السرير و بيحضنها بتملك وهو بيد"فن وشه في رقبتها ......
..............
بعد كم ساعه
عند تيا و عدنان
رجعوا الفيلا بعد ما وصلوا مصطفى للمطار
عدنان:لمى حاجتك بسرعه على ما اعمل مكالمه تكوني خلصتي عشان نروح شقتي
تيا بخوف وتوتر:حاضر
عدنان خرج يعمل مكالمته و تيا كانت طالعه اوضتها لكن سمعت صوت وقفها
حياه:تياااااااا
تيا بسعاده نزلت جري و حضنتها
حياه:وحشتيني اوي اوي... انا سمعت حاجه غريبه اوي انتي اتجوزت بجد
تيا: ما انتي لو صحبتي فعلا كنتي هتبقى معايا امبارح و انا بتنيل اتجوز
حياه:معليش بقى انتي عارفه كنت مع بابا في المانيا بس بصراحه زهقت قالت ارجع مصر بقى..... المهم مين العريس.. سمعت انه حد تبع عمك يعني ظابط.. و مالك عمل اي صحيح دا اكيد بيولع
تيا:اه يا اختي اتجوزت واحد عمود نور كدا بس يخوف... انتي قوليلي مين المز اللي قالت إنه وقعك في غرامه
حياه :واحد كاريزما ووسيم عنيد و مش سهل تقيل و مختلف عن كل اللي عرفتهم اااه يا تيا لو احكيلك عنه بس هو عنده مشكله
تيا:ايه هي بقي
حياه:مش في دماغه الجواز... وو
عدنان وهو جاي من برا:خلصتي....
حياه بصدمه.............
عدنان..........
الثنائيات بتاعتنا عشان منتوهش
(أسد.. نسمه)
(تيا.... عدنان.. وأطراف اخري)
(لارين... باسم... أطراف اخرى)
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ملاكي الخائف" اضغط على أسم الرواية