Ads by Google X

رواية حب مجهول المصدر الفصل السادس عشر 16 - بقلم سارة احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية حب مجهول المصدر البارت السادس عشر 16 بقلم سارة احمد

رواية حب مجهول المصدر كاملة

رواية حب مجهول المصدر الفصل السادس عشر 16

في قصر عتيق الطراز تعيش فيه اسره من الشياطين... لا تعرف الرحمه ولا الشقفه لهم دستور....
دستورهم فقط المصلحه ففي سبيلها كل شئ متاح.....
يدخل ذاك البركان المتحرك كتله من الشر والدمار ... اول ما قدمه تطئ اي مكان يتحول لي خراب.... قلبه متجمد لي درجه مائه تحت الصفر......... يتوجه نحو رجل في عقده  السابع نائم علي سرير في غرفه
بيضاء تشبه العنايه المركزه والاجهزه تحاصره من كل مكان...
يجلس بركان علي كرسي امام.... سرير ذاك الرجل الذي دخل في غيبوبه منذ ١٥عقد ماضت وهو علي حاله.... يتامله بركان ولهيب الشر والانتقام تنطلق من عيونه ... وبصوت يفوح منه سموم الشر العتيق كا قصره.....
بركان:جدي قسما بلله مش هيعدي اللي حصل فيك ده بساهل وكل عيله شرف هتدفع التمن وحملك في السيطره علي نفوذ العالم وسلطانه وكنزك قارون اللي اكتشفته انت ابو شرف  لازم هيكون ملك عيلتك مهما طال الزمن يا جدي انا حفيدك بركان وانت اللي سميتني لازم هينفجر فيهم ومفيش حد من عيلته شرف هيبقي علي وش الدنيا.... وانا بركان.... اسمي لوحده يدمر بلادن
بدأت لعبه الدمار من زمان واخرها
بيتم دلوقتي..... تعرف يا جدي ان حفيدت عدوك دلوقتي بتتباع في مزاد الرقيق....  زمانه هيبدا متجي نتفرج ياجدي....
واتجت انظار بركان نحو شاشه ضخم تقريبا بعرض الحائط وعندما ظهرت نادين وهي مقيده لمعت عيناه بشر الدفين وراتسمت بسمه الشياطين بعريض  وجه 
اعلن فتح مزاد البيع علي نادين شرف زوجه بكر ها مين يشتري
نبدا المزاد بي ١٠مليون يوروا
الكل يراقب نادين التي تلبس فستان ازرق قصير وبحملات ومقيده الايدي بسلاسل من ذهب
الكل يردها من ساعه الفديوا الذي انتشر فجأه علي كل  وسائل التواسل وقد سبب انقالب شديد
وفجأه يعلن احد رجال المافيا 
انه سيشترها ١٠٠مليون....
وتعالت الاصوات حتي تشترها لارقام جنونيه
لكن فجأه يحصل ما غير الاحداث كلها....
الفوضي سيطرت علي المكان .... خصوصا بعد ما وصل كل رجال المافيا ورؤساء دول وملوك جاؤ من كل انحاء العالم طمعن في الوصول لي سر خريطه كنز قارون
تشعر نادين بلقهر والذل من حالها وقلبها مبعثر لي شذاي تحملها رياح الحزن والالم علي ما حدث لها ولي زوجها الذي لا تعرف عنه شئ منذ ما حدث.....
عندما راي الحزن والانكسار ظاهر علي وجهها ومسيطر علي كيانها....
اقترب من الشاشه ولمسها وعيونه تفرح فرحه ابليس... وانفاسه تتعالي فرحا وشماته فيها... وضحك بشر فظيع.....
بركان:ولسه عذابك هيبدأ دلوقتي....
واخرج هاتفه وامر رجاله باشعال النار في قصر الشهو"ات اللعين....
وفعلا نفذ رجاله هذا خصوصا ان الخريطه اصبحت بين يده ونادين لم يعد لها اي لازوم ففرصته ان يتخلص من كل اعدائه ومنافسينه
ونادين في ضربه واحده....
اول ما تشتعل النيران في القصر فتتعالي اصوات الانين لي اوراح تحترق في الحجيم...
هو راي وسمع هذا ويري الاشخاص تحترق حتي تتفحم يفرح هو ويضحك.....
بركان:كده تام افضي انا لي كنز قارون وباقي عيله شرف.....
يمكرون ويمكر الله والله خير الماكرين......
في بدايات الحريق يتسلل حاتم لي داخل القصر حتي ينقذ نادين لكنه وصل متاخر وكانت النيران قد طالت وجهها.... واثار حروق بسيطه في انحاء جسدها.....
جن جنان اياد عندما شاهد حال نادين وانها تصارع الموت....
فقد نقلها اياد لي مستشفي تكون ملكه..... تحت سريه تامه....
نادين في غرفه العمليات...
منذ ساعات....
اياد:انت ايه يا حاتم مش انسان انا قولتك تروح قبل الحريق ايه اللي خالك تتأخر ردي عليه....يتوتر حاتم ولا يجد ما يقال...
هذا يثير جنون اياد ويمسك في خناقه لكن فجاه يخرج الدكتور والحزن عنوانه....
يترك اياد حاتم ويجري علي الدكتور بلهفه وقلق
اياد:ايه اخبارها؟
فيقول الدكتور.....


google-playkhamsatmostaqltradent