رواية ماسة الادهم الفصل السابع عشر بقلم هند علي
رواية ماسة الادهم الفصل السابع عشر
ايه القمر ده
رحمه ...ها
اسر ...هههه شكلك حلو
رحمه بكسوف ...احم مينفعش كده بعد اذنك
اسر مسك أيدها ...استني بس
رحمه ...لو سمحت ايدي مينفعش كده
ترك اسر أيدها ورفعهم لفوق اه حلو كده ينفع نتعرف
انا اسر ومد ايدو يسلم
رحمه ..اهلا وسهلاً وسبتو ومشيت
وقف اسر مصدوم ده سبتني ومشيت لا دخلتي دماغي لما اشوف حد اتعرف عليه في الفرح اللي مليان مزز ده هههه
وماشي داخل القاعه
عند رحمه يا فين الاكل انا جعانه يا بشر
ضحك مازن اخوها .. هههههه انتي مش مبطله اكل يا لهوي عليكي
ولدتهم بتعب منهم ...انا تعبت مش قادره هروح اشوف ام ماسه بدل ما يجيلي جلطه وانا واقفه
ضحكت ضحي رحمه بخبث بس ايه الحلوه ده يا ضحي ها
ضحي بكسوف ها مرسي
ضحك مازن علي كسوفها
وقال ايه رايك يا ضحي نرقص سوي
رحمه فتحه بقها ومصدومه وقالت ..ولا ولا ده أنا اكبر منك ومعملتش كده
مازن بضحك ...بس يا سنجل يا بأس انتي
واخد مازن ضحي
(ضحي البنت اللي كان في حد عوز يتهجم عليها ومازن ويونس انقزوها وطبع ملهاش حد وهربت من الدار الايتام وعيله رحمه قرروا يخلها عندهم)
اسر من وراء رحمه ...سنجل وباس هههه عيب في حقق ولله طيب ما تيجي نرتبط وغمز ليه
رحمه ...لا شكر عجبني السنجله
وتركت ومشيت
اسر وهو يضع ايدو خلف راسو ...ايه التقل ده بس علي مين مش عليه
وماشي يقف مع رجال الأعمال
_______________ماسه الادهم
ياسين... احم احم ايه الجمال ده
ضحكت رهف ... امممم ولله ده مجامله صح
ياسين بهيام ...تق تق مش مجامله انتي فعلا طلعه جميله
رهف وهي تضع خصلت شعرها خلف ودنها شكرا
ياسين ...انتي بتكسفي هههه بس شكلك حلو وانتي حمره كده
رهف ....بارد وجايه تمشي مسك أيدها
ياسين...خالص ده انتي قفوشه اوي بقولك ما تيجي نرقص سو هو انا لسه هستاذن وشدها يلا وشده وماشي بيها يرقصو سوي
_______________ماسه الادهم
مال ادهم ليصل لمستوها
جهز يا حبيبي لمفاجأة
واخد الميكروفون وقال إن بشكركم كل الحاضرين علي وجدكم جانبي في ليلة ذي ده شكر ليكم بجد
ووجه كلمة لماسه وانا عمال مفاجاه لحبيبتي ادخل يا مولانا الشيخ
ماسه بصدمه ...أن انتي هتعمل ايه
ادهم... زي ما انتي شايفه
ولد ماسه قرب عليهم
ماسه... بابا ايه ده
احمد ..ايه يا بنتي مش اللي انتي عوزه وادهم ابني قال انتكم بتحبو بعض وعرفيني بعض من زمان وكمان طلع شخص كويس وقال بدل ما يفضل داخل طالع كده وناس تكلم اقترح تكتب كتب الكتاب علشان محدش يتكلم عليكم
ماسه ...بس يا بابا
ادهم داس علي أيدها اللي مسكها وقال مالك يا حبيبي مش انتي بتحبيني فيه ايه مش نفسك نكون مع بعض ها يا حبيتي وداس علي أيدها اكتر
ماسه ..بآلام اه
ادهم استغل الفرصة وقال ...شفت يا عمي اهي موفق اهي يلا يا حبيتي
وسحبها وره وهي مصدومة وبدا المأذون يكتب كتب الكتاب وفاقت من شردها علي كلمت بارك الله لكم وجمع بينها في خير
وتعالت الزغريط اصوات اغاني وتهاني من الجميع
رح ادهم حضن ماسه وقال مبروك يا حرام ادهم الرفاعي ايه رايك في مفجاه مش متوقعه صح ههههه وبعد عنها وباس جبنها وقرب
وقرربت ولدتها ودموع تنغمر منها مبروك يا روحي الف الف مبروك يا روحي كبرتي يا بنتي وقعت تبكي
ماسه بحزن ..متعيتيش يا امي هو هروح في حتي ما انا قعد علي قلبك وقالت الجمله الاخير بمرح علشان متبينش حزنه لوالدته
رهف ورحمه قربو عليه
رهف ...اسف اسف وعدتك اني هسعدك وتبعدي عنو بس مقدرتش
قربت ماسه عليهم وحضنتهم بس يا بنات اهو خالص انتو عملتو اللي عليكم وخالص حصل اللي حصل وابتسم بنكسار ومسحت دموع أصدقها وحضنو بعض رهف بعدت وجريت اللي خارج وهي بتلوم نفسها انها مقدرتش تنقذ صدقتها من الوحش اللي اسم ادهم
شفها ياسين وهي خارجه وخرج ورها
وقرب منها وحط ايدو علي كتفها وقال رهف ولاكن اتفاجا من الحركه اللي رهف عملتها بأنها حضنتو وقعت تبكي
ياسين مبسوط بحركه اللي عملتها بأنها حسستو أنها حضنو أمنها وايضا حزن لأنها حزينه
ياسين شده اكتر لحضنو وقال اهدي كل حاجه ليه حل متعيطيش بقا
ياسين اتشجع وقال ... رهف انا انا بحبك امتي وازاي مش عارفه بس انا بجد حبيتك حبيت البنت القويه والبنت المسترجله وحبيتك انتي شخصيا رهف انا بحبك وصدقيني
هخليكي اسعد وحده رهف انتي بتحبيني زي ما انا بحبك رهف متفضليش سكته هتسالي نفسك ازي وامتي حبيتك مش عارف
رهف كانت مصدومه ..ياسين لو سمحت ابعد وجي تمشي ياسين مسك أيدها رهف صدقيني انا بحبك ويتمنى انك تكوني عندك نفس الشعور
رهف بدموع ...مش هقدر مش هقدر وزادت في البكاء
ياسين ..ليه يا رهف مش هتقدري مع اني حاسس انك بتبدبيني نفس الشعور
رهف ...ما بين دمعه قالت ابعد يا ياسين ابعد انا وحده مريضه نفسيا ومعقده ابعد وجريت ورحت الحمام كانت منهاره
ياسين بدمع هو الآخر ...مش هستسلم يا رهف صدقيني انا لما صدقت اني حبيت وهخليكي تعشقين وده وعد مني ومسح دمعو ودخل القاعه
وقف جنب ادهم
ادهم ... مالك يا ياسين فيك ايه
ياسين ... مفيش يا ادهم والف مبروك يا صحبي وحضنو وقال ادهم متزعليش ماسه يا ادهم ده الاول وفي الاخر ده وحده
ادهم ...ياسين متنطقش اسمها علي لسانك ده بقت مراتي يعني مدام ماسه وضربو بوكس في بطنو
ياسين ...اه ههههه خالص خالص انا بتكلم بجد يا ادهم خالي بالك من المدام وخالص هههه
ادهم... متقلش يا صحبي هي بقت مراتي وغير كده الاول والاخير ده وحده ست وانا راجل واه صح عملت ايه في موضوع بتعك
ياسين بستغرب ... موضوع ايه
ادهم ...احنا هنستهبل موضوعك انتي ودكتوره ها قالتك ايه
ياسين ... ادهم انتي عارفه ازاي
ادهم اتكلم بسخرية قال .. انتي ناسي اني ضابط وبقدر المح اي حاجه وسريع البديها ولا ايه
ياسين ...ايه يا عم موفقتش بس مش هتسلم وهفضل ورها لغايت لما تحبني زي ما بحبه ولا وتعشقني كمان
ادهم ...ياسين انتي بتحبها فعلا ولا مجرد اعجاب بشخصيتها
ياسين ... صدقني انا بحبه
ادهم بابتسامه ... ربنا معاكي يا صحبي وبسرعة بقا خلينا نفرح بيك
وحضنو بعض
_______________ماسه الادهم
عند ماسه ورحمه
بعدين
ماسه ...رحمه هي البت رهف فين
رحمه ...معرفش ولله استني اروح اشفها
ذهبت رحمه حتي تدور علي رهف وهي ماشيه
وعماله تدور رحت شافت شي واتصدمت فما هو _____
في مكان آخر
المجهول ...جهزين بكره هتنفذ العمليه
الشخص ...تمام يا باشا وقفل الخط خالص البارت
توقعات رحمه شافت ايه ؟
وعن ايه المجهول بيتكلم ؟!
وعلشان تفاعل حلو نزلتلكم بارت كمان انهارده يلا تفاعل اكتر بقا علشان انزل واحد تاني يا حبيبي
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ماسة الادهم " اضغط على اسم الرواية