Ads by Google X

رواية حب مجهول المصدر الفصل السابع عشر 17 - بقلم سارة احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حب مجهول المصدر البارت  السابع عشر 17 بقلم سارة احمد

رواية حب مجهول المصدر كاملة

رواية حب مجهول المصدر الفصل  السابع عشر 17

يقول الدكتور انا نادين فقدت طفلها ... ووجهها احترق ومن الصعب ان يشفي من غير عمليه تجميل... لكنها لن تعود لي شكلها السابق...
نزلت الاخبار علي اياد وحاتم كا الصاعقه.... والحزن قد سيطر عليهم 
اياد: مستحيل نادين اتشوهت لا لا وكمان كانت حامل..... واجهضت قمسا بلله لازم انتقم من بركان الرعدي حتي لو كان التمن حياتي....... قالها والغضب يكتاح وجه وعيونه تفيض برغبه الانتقام 
ومن شدت غضبه احكم قبضته وضربها في الارض لانه كان منهارا باكيا جاثي علي ركبته.....
يقترب منه حاتم حتي يحاول ان يجعله يهدأ لكنه كان يتقدم منه متوتر وخائف من ردت فعله....
اقترب حاتم من اياد الغاضب....
ويضع يده علي كتف اياد حتي يوسيه.... ثما يتحدث حاتم بتردد
حاتم : مش كده يا اياد اياك تخلي الغضب يعميك الغضب اما يسيطر علي انسان بيلغي عقله ويشيل افكاره وبعدين يندم علي تصرفاته
اعقل كده واهدي عشان...نا.....
لم يكمل كلمته ووجد اياد ممسك في خناقه ومحاصره في الحائط وينظر اليه بجنون وغضب جامح.... ويصرخ فيه بغضب انت سبب اللي حصلها عشان لو كنت روحت في معادك مكنش ده بقي حالها..... وكاد ان يلكمه..لكن يوقفه
صوت باكي حزين: لا يا اياد بلاش 
....؟ يلتفت اياد لي المتحدث ليجدها نورا عمت نادين ومعها اماني.... بنت خالته نادين وهي زي بنته عشان هو الا ربها.....
تجري اماني علي  اياد وترتمي في حضنه... وتبكي... ببراءه الملائكه....
دموعها اثارت جنون اياد اكثر... لانه يكره ان يراها تبكي.....
اماني:هي ماما كويسه انا عوزه اشوفها انا خايفه عليها اوي....
يطبطب اياد علي ظهرها بحب وبصوت هادي حنون يطمنها
اياد:لا يا عيوني نادين هتبقي كويسه ان شاء الله بس ادعي انتي ماشي....
تخرج اماني من حضن اياد وبشهقات متلحق حزينه وعيون صغيره ساحره اشبه عيون نادين....
اماني:حا.....ضر.... انا .... هدعي
ورفعت ايدها لي السماء
 لها يارب يشفيها انا مليش غيرها
هي كل حاجه ليه في الدنيا يارب...
وبكت الطفله وهي تتوسل الله ان يشفها...... 
اياد يضمها اليه وعيونه تلوم حاتم....
ترتمي نورا بين احضان زوجها حاتم وبكها ينزع القلوب.... ومن كثرت شهقتاها لا تفسركلامها...
نورا:هي..... ناد..ين كويسها اانا
خايفه اوي عليها
يضمها حاتم بحب متخفيش عليها ان شاء الله خير...
يمر اليوم بصعوبه الكل في انتظار 
وياتي شمس نهار جديد
اياد ونورا واماني لم يتركوا المستشفي كلهم في انتظار لكنه صعب ويقتلهم من القلق علي نادين
لكن فرج الله قريب ده ما قالته اماني.... وفعلا تخرج الدكتوره
والابتسامه منوره وجهها
الحمد لله نادين فاقت ومفيش اي مضعافات.... ممكن  تدخلوا تشوفها بس بهدوء ومن غير انفعال...
يدخلوا وهم خائفين من ردت فعلها
لكنهم يصدموا من هدوء حالها التام ولا كانها فقدت شئ
نادين:اتفضلوا ادخلوا متخافوش انا مجننتش انا كويسه اوي ...
اماني حبيبتي تعالي في حضني وحشتني...
تجري عليها اماني بفرحه وتحضنها
تبتسم نادين طيب براحه اي بتوجعني تبتسم اماني اسفه....
طبع نادين وجهها كله مربوط بلشاش يخفي اي معالم تدل علي فرحها او غضبها لكن هدوئها هذا يخفي عاصفه من الغضب ورغبه الانتقام المدمر..... فهي كانت تخطط لي انقالب في موازين العبه وايضا سوف تعرف اين زوجها بكر وماذا حدث اليه...
نورا واياد مش مرتحين لي هدوء نادين ده وهم متأكدين انه يخفي كوارث.....
لكنهم لم يتفوهوا بكلمه واحده
ومرت الايام والشهور  ونادين ايستعادت صحتها وجمالها فقد نجحت عمليه التجميل وغيرت شكل نادين اصبحت امراه اخري
في الشكل والجوهر اصبحت قاسيه القلب جميله بلا فاتنه الشكل..... وفي يوم قررت ان تهرب من المستشفي حتي تنفذ خطه الانتقام من بركان ومعرفه اين بكر.
.. وتركت رساله في المستشفي تفيد بانهم لا يبحثوا عنها ابدا....
جن اياد وصمم عن البحث عنها....
وطبع نادين وهي  في المشفي قد اجرت التحريات وجمعت كل المعلومات الازمه حتي تبدأ رحله الانتقام.... والطويل.....
وفي اثناء تنفيذ نادين لي خطه دخول حياه بركان كان بركان مجتمع معا كل زمره الشر خدام الشيطان.....
يشطاط بركان غضب من اعوانه الاغبياء
بركان:انا عوزه افهم ازاي انتوا مش عارفين توصلوا لي حل الغاز  الخريطه... حد يفاهمني....
الكل متوتر بل مرعوب من نظرات بركان القاتله.....
طبع فرونيكا وكل اعوانها مجتمعين  حتي ياخذوا اخر التعليمات الجديده.... من زعيمهم
سام: طيب هنوصيل ازاي ومفيش الجزء التاني من الخريطه
بركان:ما انا قولت ان بكر معاه السر الباقي هو فين...؟
يعجز الجميع عن الرد...ويسكتوا
وعن الرد.....
علي فكره بركان وكلهم في مصر 
نادين تنقذ بنت اخت بركان الوحيده وهي نقطه ضعيفه.... تنقذها من الغرق اثناء هروبها من القصر الذي يحبسها بركان فيه وهذا القصر. مطل. علي البحر في الاسكندريه.... وتعيدها لي دخل القصر.... واسم بنت اختو ميرنا
وهي فتاه شابه عمرها ٢٠ عام
ودي بقي لها قصه طويله وايه سر حبسها بعيد عن الناس.....
 تجلس نادين في غرفه الانتظار تلك غرفه جهزها بركان لي استقبال الضيوف او بلاصح غرفه تعذيب الضيوف ومن قوانين قصره ان  اي شخص غريب عن العيله ياتي لي هذا القصر يمر علي تلك الغرفه حتي وبركان مش موجود الخدام ورجاله ينفذوا هذا دون تفكير...
تساق نادين لي الغرفه وهي تجهل ما ينتظرها ويفتح الباب وتلقي نادين ثما يغلق نادين تقف امام الباب وتهبد عليه وتصرخ انتوا يا بشر حد يرد عليه.... تحس نادين بأن شحص ورها
وفجأه.....


google-playkhamsatmostaqltradent