رواية دائرة الخطر البارت الأول 1 بقلم هنا سلامة
رواية دائرة الخطر الفصل الأول 1
_ أختك مع شباب في مكان مقطو*ع و في خط*ر .. إلحقيها قبل ما تمو*ت في إيدهم ..
" جريت أق*لع لبس الشغل أول ما الرساله دي جاتلي و أنا حاسه إني هتـ*ـشل من التفكير، أختي عندها 16 سنه بس !! الخوف تملك من قلبي و أنا بلبس بسرعه و لقيت رساله تانيه بتقول .. "
_ العنوان /////// .. متتأخريش عشان الحفله إلي هتحصل على أختك متفوتكيش
" حطيت إيدي على بوقي بصدمه و أنا بمنع نفسي من أي إنهيار، جريت بره مصنع الهدوم إلي بشتغل فيه و خدت أول تاكسي يوديني على المكان، كان راجل عجوز فـ .. "
السواق بتوتر : بس المكان ده مقطوع يا بنتي و سُمعـ/ـتُه مش كويسه و أخاف أدخل فيه
" محستش بنفسي غير و أنا بعيط و بقوله بتوسل و أنا ببو*س إيده .. "
بعياط : أبو*س إيدك يا حج وديني المكان .. خليني ألحق أختي بالله عليك .. هتضيع مني بالله عليك
السواق بضيق : على عيني و الله يا بنتي بس مش هقدر، الله يسهلك بقى ..
بقلم : #هنا_سلامه.
" بصيتله بقهر*ه و طلعت بره التاكسي و و أنا بخطي أول خطوه ليا جالي صوت إشعار رساله تانيه من نفس المجهول، قلبي إتقبـ*ـض و أنا بفتحها و كان مكتوب فيها .. "
_ لسه 10 دقايق بالضبط و الحفله تبدأ .. صدقيني هيفوتك مشاهد جبا/اره
" بصيت حواليا بتوهان و أنا بجري، رجلي مش شيلاني و هو كل شويه يبعت لسه 9 دقايق ..
لسه 8 دقايق ..
الوقت بيضيع مني و أنا تايهه، لحد ما وقفت شويه أجمع أفكاري و أعصابي، لقيت واحد شكله قليل الآد*ب، و فيه بشل*ه في وشه و بيشرب حشيـ*ـش تقريبًا ..
كحيت من الدخان و أنا بقرب منه و هو لسه رايح يركب عربيته فـ قولت بسرعه و لهوجه .. "
_ لو سمحت ممكن توصلني ل /////////////
" بصيلي من فوقي لتحتي و هو بياكلني بعينه الإتنين و أنا قلبي دقاته بتتصا*رع فـ قالي بوقا*حه و سُكر .. واضح إنه سكر*ان طينه ..
_ ده أنا رايح هناك .. بس غريبه أول مره أعرف إن النسو*ان الحلوه إلي زيك كده ليهم في العُ//نف و الد*م و الحاجات دي ..
بلعت ريقي و برقت و قولت برُعب :
_ د*م و ع//نف !!! طب .. طب بسرعه وديني بسرعه
_ _ إركبي
ركبت جمبه و أول ما ركبت رساله إتبعتتلي من نفس المجهول و هو بينبهني من الوقت إلي بيضيع و كاتب فيها :
6 دقايق و نُص .. و نُص
بعت مع الرساله صوره لرغد أختي و هما كاتمين بوقها بسلوتيب و هي لابسه قميص أحمر متق*طع و راسها في الأرض و نور أحمر متسلط عليها !!!
مقدرتش أعمل حاجه غير إني أعيط في صمت عشان الي جنبي ده باين عليه خط*ر ... "
بقلم : #هنا_سلامه.
" في المكان المجهول "
_ فين التذكره بتاعتك ؟؟
" كان جارد طول بعرض بيسألني، بلعت ريقي و قولت بسرعه و أنا بمسك دراع إلي جيت معاه و قولت بلهوجه و أعصابي سايبه ..
_ أنا جايه مع جوزي ..
بصيلي بشك و قال :
_ طيب إتفضلي مع إيهاب بيه يا حرم إيهاب بيه ..
عرفت ساعتها إن الشاب ده معروف هنا، بس أول ما دخلنا فتحت بوقي بصدمه و أنا ببص للمكان ..
كإنه مخزن كبير و نور أحمر في كل مكان، قفص فيه أسد و حلمه من النا*ر !! و فيه 6 رجاله شكلهم أغنيه أوي ماسكين كا*سات و بيشربوا و واضح إنهم في عالم تاني خالص ..
لقيت أختي و بنت كمان لابسه نفس إلي هي لبساه و مربوطين على رمل، جيت أجري على أختي و أنا بصر*خ بإسمها :
_ رغــــــد !!
بس لقيت حد بيكلـ*ـبش إيدي من ورا و حد تاني بيشلني على كتفه و أنا بصر*خ بإسم أختي و هما بيطلعوني فوق للرجاله دول ..
_ مالك ؟ ما أختك جايه هنا بمزاجها .. و عارفه إنها هتبقى في خط*ر .. و هتاخد فلوس لو كسبت ..
بدأت أعيط بإنهي*ار و قولت بصُر*اخ :
_ طلع أختي و البت إلي معــاهاااااا بدل قسمًا عظمًا لأقت**لكم واحد واحد ..
قال واحد فيهم بضحك :
_ مش هتقدري يا قُطه .. أنتِ شكلك قُطه بيتي آخرك تخر.بشي .. كان غير شيرازي و سِيامي و معرفش يعمل معانا حاجه ..
بصيتله بقهره و قولت بثقه و رجلي سايبه :
_ هب*لغ عنكم و هتصل بالبو*ليس ..
لقيت واحد تاني بيضحك بصوته كله و قال :
_ إذا كان أنا ظابط !
1
2
3
.... Gooooooooo
داااااايرة الخطـررررر إبتدت !
كان صوت غليـ*ـظ في السماعات، إنتبهوا للمشهد كلهم و أنا ببص بصدمه للي هيحصل و جسمي بير*تعش ..
فتحوا الأغلا*ل إلي رابطه أختي و البنت التانيه، البنت التانيه إتحركت و بدأت تز*حف و أختي عشان جسمها ضعيف كانت شبه المي*ته ..
قالتلي بهمس بس فهمت حراكات شفا*يفها :
_ أنا آسـفــه ...
كان في جمر مو*لع في شبكه بينزل و الشبكه قربت تفتح فـ صر*خت :
_ إبعدي يا رغد !! يا رغد إبعدااااااي !!!
البنت التانيه كانت بعدت و أول ما البنت التانيه بعدت قفص الأسد إتفتح ..
و إكتشفت إن كان في أسدين مش أسد واحد !!!!!
بيفتحوا بوقهم و بيعملوا صوت مرعب فجأه لقيت سا*ئل نازل من أختي و بيغ*رق القميص و ...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية دائرة الخطر" اضغط على أسم الرواية