رواية ملاكي الخائف البارت الأول 1 بقلم دعاء احمد
رواية ملاكي الخائف الفصل الأول 1
نسمه ببكاء : بابا انا مش عايزه اتجوزه والنبي ابوس ايدك
والدها برجاء : يا بنتي ابوس ايدك وفقي عليه عشان خاطري
نسمه بدموع : وانا ذنبي اي؟ تجوزني لواحد زي دا انا عندي ١٧سنه
اخوها (باسم) مسكها من شعرها بغضب جحيمي :بت انتي هتتجوزيه يعني هتتجوزيه.... ما هو انا مش هسيبه يحبسني بسببك
نسمه بدموع ورعب : حرام عليك انت ايه لا يمكن تكون بني آدم
باسم:ايوه مش بني آدم فجهزي نفسك من سُكت بدل ما ورب الكعبه اقت"لك واخلص منك ما هو انا كدا كدا داخل السجن.. فاخلص منك
الاب؛ ابعد عنها يا حيو"ان مش كفايه انها هتدفع تمن اخطائك
باسم بشيطا"نيه: أسد الهلالي هيجي بليل مش عايز وجع دماغ و اجهزي لان قسما بالله لو دخلت السجن لاكون قت"لك فيها يا بنت فيروز
نسمه بخوف:حاضر حاضر
ام باسم: قومي يا اختي نضفي الشقه قبل ما يجي الحمد لله هخلص منك ومن قر"فك
باسم ابتسم بخبث و مشي
نسمه منصور :بنوته كيوت جدا ١٧سنه لطيفه و جميله جدا وخصوصا شعرها التلجي و عيونها فضيه......
في مكان اخر
عز:ناوي على اي يا اسد؟
أسد ببرود:ياااااههه ناوي على حاجات كتير اوي.... دا انا مستني اللحظه دي من سنتين... و اللي اسمه باسم دا هيدفع التمن بالهداوه... و د"م خلود مش هيروح هدر
عز:طب والبنت دي ذنبها اي؟ ليه تدخل في لعبتكم
اسد وهو بياخد كأس :ااامم و اختي ذنبها اي؟؟ ها كان ذنبها اي؟؟كانت في نفس سن اخته بنت ١٧سنه...... اغت"صبها بكل د"م بارد..... خلها تنت"حر أدام عيني و انا مقدرتش الحقها
..
وبزعيق...... هاااااا اختي كان ذنبها اي؟؟؟؟؟ عيله بريئه متعرفش حاجه عن الدنيا.......
انا هخليه يتعذ"ب زي كل لحظه اتعذ"بت فيها وانا شايف جث'ه اختي..... بس اللي هيحصل هيبقى تحت مسمى الجواز......
عز: بس دي مالهاش ذنب دي عيله يا اسد.....
اسد قام وك*سر كل الكاسات اللي على البار:: وانا مش هغير خطتي و اللي هيحصل هو السبب فيه هههههه فاكر اني مش هعرفه لكن القوه انك تخلي عدوك يحس باللي انت عايز تخليه يعرفه مش اكتر من كدا
عز:اتمنى تراجع حساباتك... انت هتروحليهم امتى؟
اسد ببرود :كمان ساعه المهم
خليني نتكلم في الشغل
مصدرنا اللي في تركيا وصل لأى معلومه عن شحنه السلا"ح اللي هتدخل مصر قريب
عز: اسد المصدر اتكشف وصفوه....
اسد بعيون ناريه :ناااااااااااااعم ولسه فاكر تقولي
عز:انا كنت جاي اقولك لقيتك بتقولي على حكايه البنت دي
اسد بصله بغضب واخد جاكت بدلته وخرج من الشقه و طلع على مقر أمن الدوله
اسد الهلالي :٢٩سنه.... ظابط شرطه (أمن دوله... المهام الخاصه) شاب وسيم... ذكي جدا شخصيه واثقه من نفسها لكن حكايته صعبه شويه ودا هنعرفه مع الأحداث
في مقر أمن الدولة
اسد:بلغ اللوا سالم ان الرائد اسد الهلالي عايز يقابله
العسكري :اللوا سالم منتظرك يا اسد باشا
اسد دخل و هو بيفكر في حاجه :تمام يا فندم
اللوا سالم:اقعد يا اسد
اسد: لسه عارف باللي حصل الباقيه في حياتك الرائد سيف كان من أكف الناس اللي اشتغلت معهم
اللوا سالم: أسد انا عارف انك ذكي جددداااا
اسد بابتسامه جانبيه : دي خطه صح
اللوا سالم:العزا هيتعمل عادي جدا كل المراسم هتم لازم الكل يفهم ان سيف ما"ت وأنهم فعلا صفوه...... على فكره معظم الناس هنا فاكرين انه ما"ت وطبعا محدش لازم يعرف حفاظا على السريه للمعلومات اللي عندنا....... انت اللي هتقدر تتواصل مع سيف في تركيا
اسد :طبعا يا فندم فاهم.....
اللوا سالم : دا ملف لازم تدرسه كويس
اسد :كارولين موسى؟؟؟!!!!
اللوا سالم: عارف اي اهم سمه موجوده عندك مش موجوده في اي ظابط في أمن الدوله يا أسد.... غير انك ذكي جدا.... انك مش معروف ليهم بالرغم انك اللي وراء تخر"يب شغلهم..... وغير كدا انك عندك دافع قوي انك تنت"قم منهم
اسد:اي علاقه دا... بكارولين... اللي فهمته انها هتكون مهمتي
اللوا سالم:بالظبط كدا كارولين عندها معلومات كتتتتيييررررر جدا و انت لازم تعرفها و طبعا مش هقولك ازاي ... على فكره هي مش هتنزل مصر دلوقتي... المصدر قال إنها بتجهز لدا كمان شهر من دلوقتي ربنا معاك
اسد :تمام يا فندم..... بعد اذنك
خرج من المكتب و دخل مكتبه قل"ع جاكيت بذلته و حط الملف ادامه و فضل يقلب فيه بعد كدا قام مشي
عند نسمه
واقفه أدام المرايه وهي لابسه دريس ابيض لبعد الركبه و رافعه شعرها ديل حصان حطه مكياج خفيف.وملمع شفاه بسيط
مسحت دموعها بسرعه
عند اسد
كان وصل بيت نسمه ودخل قعد طبعا بعد ترحيب منصور و باسم ليه.... وهو نظراته كلها برود وغموض
اسد بحده:هي فين؟ عايز اخلص من الموضوع دا
باسم:ثواني يا باشا نادي لنسمه يا ماما
شويكار:حاضر
خارجه ببط بتقدم رجل وتأخر رجل أسد بيرفع عيونه يبصلها وووووووو
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ملاكي الخائف" اضغط على أسم الرواية