رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثاني و العشرون 22 بقلم اميرة رمضان
رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثاني و العشرون 22
حقيقي انا اسفه و مش هتاخر تاني
وهعوضكم وهنزل حلقات هديه كتير تعويض ليكم بحبكم ي قمرات🤗❤)
دخلت انا واصحابي وكلنا في صوت واحد : لولولولولولولووووووووووووووووي
بابا : يلا ي بنت الكاااااا* ااالب انتي وهي علي جواااااااا
ااااعاااااااا وجرينا بسرعه
يوسف بضحك :ها قولت اي ي عمي
بابا : والله كان نفسي اقولك بنتي مش هتوافق تسيبنا بسرعه كده بس بعد اللي حصل مفتكرش
يوسف: علي خيرت الله بكرا الصبح بابا وابن عمي هينزلو من السفر وهناجي بليل نكتب الكتاب
بابا : طب مستعجل ليه خليهم براحتهم ويبقي تعالو اي يوم تاني
يوسف : لاء بكرا يعني بكرا
بابا : هقول اي والله اذا كانت بنتي مجنونه فانت اجن منها
يوسف😄 : يلا سلام بقي وهناجي بكراااا
_____
تاني يوم
رنا قاعده والباب خبط
فتحت الباب
رنا بفرحه: عمرررررر
عمر : اي ي بت صرعتيني
رنا : ههههههه سلامتك من الصرع يبن عمي ادخل
امال بابا فين
عمر : راح لحد الشركه هيخلص كم حاجه وياجي
عمر : اخوكي فين
رنا : نااااايم
عمر: نايم هو حد ينام في يوم زي ده
رنا : تعالا نغلس عليه زي زمان😉
عمر : اشطااا
ودخلو بسرعه اوضه يوسف
رنا : يوووووووووووووسف
يوسف : اي في ااااي
عمر : مبرووووك ي عررررريس وكب كوبايه مايه في وشه
يوسف : يا بن *****
عمر : عيب ياض انت بقيت عريس وكبرت علي الشتيمه
رنا : هو فيه عريس ينام لدلوقتي
يوسف بضيق: يعني هروح من دلوقتي اعمل اي ي غبيه انتي وهو واطلعو برا عايز اتخمد
عمر : كلمت المؤذون
يوسف : لاء كلمو انت وكلم الاتيليه يبعتو الفستان اللي اخترته علي عنوان ملك الكرت عندك علي المكتب
عمر : ماشي طب جهزت الورق والحاجات اللي هيحتاجها المؤذون
يوسف : لاء جهزو انت
عمر : طب جبت التورته والشوكلاته اللي هتوديها للعروسه
يوسف : لاء هات انت
عمر : هو كلوو اعمل انت جهز انت كلم انت
ده علي كده بقي اروح اتجوزها انا #بقلمي_اميره_رمضان
يوسف قام بسرعه من علي السرير : ولاااااااااا
_______
ميرا : ده احنا قولنا هندخل نلاقيكي نايمه
_ انام ااااي دانا هموت من الفرحه ومعرفتش انام
ريم : ودعتي العزوبيه ي بت
_ ههههههههه اها يختي طول الليل انا ويوسف بنودع فيها
ساره بفضول : كنتو بتقولو اي
_ وانتي مالك ي حقنه وبعدين مش انتي دماغك مفتوحه جايه ليه
ساره : اخص عليكي واطيه
_ عادي يعني واي الجديد
ريم : طب يلا ي واطيه هتلبسي اااي
_ مش عارفه والله
(دخلت امي واحنا بندور علي حاجه البسها )
ماما : ي لوكاا يوسف بعتلك الفستان ده
جريت بسرعه خته منها وفتحته
ميرا : وااااااااوووو
ريم : يخربيت ذوقه
ساره : الحمد لله اتحلت
______
بليل
رنا : لولولووووي
عمر : اي الزغروطه اللي عايزه محلول دي
رنا : ملكش دعوه اخويا وفرحانه بيه
يوسف : حياتي 😘عقبال فرحتك يارب
رنا : يارب ي قلبي بابا جه تحت وبيستعجلك
يوسف : انا خلاص خلصت يلاااا ي عم دانا العريس وخلصت انت بتعمل اي
عمر : طب انت العريس وخلاص البنت اتدبست فيك انا بقي لسه ملقتش اللي تدبس فيا
رنا : والله😏طب يلااا خلينا نخلص
يوسف : رن علي الزفت ابن عمك خليه يجيلنا علي هناك انا مش عارف اي اللي اخرو كده
عمر : كل حاجه اعمل ي عمر هو انت مبتعرفش تعمل حاجه خااالص #بقلمي_اميره_رمضان
بعد شويه
عمر : الو ي زفت انت فين
احمد : انا مروح
عمر : مروح فين انت ناسي ان يوسف كتب كتابه انهارده
احمد : مش قادر اروح روحو انتو
عمر : في حاجه ي احمد ولا اي
احمد : لاء مفيش بس مش عايز اروح
عمر : يوسف هيزعل منك اوي لو مجتش
احمد بتنهيده : خلاص جاي
________
يوسف : يلا ي بابا انا جهزت
امال : بسم الله ماشاء الله ربنا يحميك ي ابني
عبدالله : يلا ي حبيبي
(يوسف مشي من غير ميبص لامه)
امال : هتمشي من غير ماتسلم عليا مش كفايه انك مش هتاخدني معاك
يوسف : انت اللي عملتي كل ده
امال : والله ي بني مكنت اعرف ان روفان هتعمل كده
يوسف : والله معقوله روفان هتعمل حاجه من غير متقولك
امال : وحياتك عندي ي ابني مكنت اعرف هي فعلا قالتلي انها مش هتسكت بس متوقعتش انها تعمل كده
يوسف :انتي كنتي واقفه معاها وسمحالها تعمل اي حاجه حتي انها تاجي علي سعادت ابنك ده غير انك ديما بتميزيها عن رنا وحاجات كتيره اوووي وجايه دلوقتي تقولي انها غلطانه
امال : انا اسفه ي ابني
يوسف : انتي مغلطيش فيا عشان تعتذري انتي غلطي فيها هي
وعلعموم اللي حصل حصل سلام
(امال زعلت وفضلت تعيط)
____________
بابا : ي اهلاا ي جماعه اتفضلو
(ميرا كانت بتدور علي احمد بس ملقتهوش دخلت عندنا الاوضه )
ريم : مالك ي حزينه في حاجه حصلت ولا اي
ميرا : لاء بس العريس وعيلته جم برا
_ طب وزعلانه ليه
ميرا : احمد مش معاهم
ساره : وبتسألي عليه ليه مش انتي كل ماتشوفيه تتخانقي معاه
ميرا : عادي يعني مش المفروض ياجي مع ابن عمه في مناسبه زي دي
ريم : هو وابن عمه حرين مع بعض شاغله بالك انتي ليه
ميرا : اي ي ريم في اي خلاص هسكت ومش هتكلم
_ متزعليش ي ميرا هي متقصدش حاجه بس انتي اللي مكبره الموضوع
ريم : لاء اقصد اصل شغل الدلع والهبل ده مينفعش
ميرا : برضو ي ريم
ساره : ايوا ريم عندها انتي مغروره وعنيده علي نفسك
ميرا بدموع : حتي انتي ي ساره وانا عنيده ومغروره ليه بقا ان شاء الله
ساره : انك بتحبي احمد بس بتكابري ومش معترفه بكده وكل متشوفيه تتخانقي معاه
ريم : اها وكمان هو طلب منك الجواز وانتي قولتيلو انت اهبل وبتعامليه بطريقه بارده ومش حلوه فمتزعليش بقي لما تعرفي انه هيتجوز غيرك
ميرا : انا طالعه برا (ومشت )
_ اي ي ريم انتي وساره مالكم داخلين في البت شمال كده ليه
ريم : معرفش بقي هي جات كده بس هي لازم تفوق وتفكر شويه لو فضلت تعامله بطريقه دي هيحصل اي هي مفكره انه هيجري وراها طول العمر
ساره : هي هتزعل شويه بس هتفكر في كلامنا هتلاقيه صح
ميرا كانت واقفه قدام الشقه واحمد جه
ميرا : اهلا نورتنا اتفضل
دخل احمد من غير كلام
ميرا في بالها : هو ساكت ليه كده
بعد ربع ساعه
المؤذون جه وطلب ان العروسه تطلع
ريم : حاضر انا هندهلها
ودخلت ملقتش ملك
ريم دورت عليها في الشقه كلها مش لاقياها
هدي بخوف : البت مش في الشقه راحت فين
عز : انا هنزل اشوفها لتكون عند الجيران
شويه وعز طلع
عز : مش عند حد
يوسف : فين ملك خليها تطلع بسرعه عشان المؤذون عايز يمشي
هدي وهي بتلطم علي وشها : ملك مش موجوده البت بينها اتخطفت
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية