رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثالث و العشرون 23 بقلم اميرة رمضان
رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثالث و العشرون 23
هدي وهي بتلطم علي وشها : ملك مش موجوده البت بينها اتخطفت
يوسف : ااااااي
______
امال قاعده تبكي الباب خبط
قامت فتحت
امال : ملك
_ مش هتقوليلي اتفضلي
آمال: اتفضلي
_شوفي بقي انا عملت مصيبه عشان اجيلك
امال : خير عملتي اي
_ اول حاجه جيت من غير مقول لحد لاني عارفه انهم هيرفضو اني اجيلك
امال : وانتي تعملي كده ليه
_ عشان اجيلك
امال : جايه تشمتي فيا
_ يعني انا سيباهم قلبين الدنيا عليا ولما اروح هاخد علقه موت وتقوليلي جايه عشان اشمت
امال : طب جايه ليه
_ جايه عشان اخدك معايا عشان تحضري كتب كتاب ابنك
امال : بس ابني مش عايزني
_ متقوليش كده هو عايزك طبعا وبعدين انا عايزه حماتي تحضر عايزه الناس تقول عليا اي حماتي خايفه مني
امال: عايزاني احضر انتي مش زعلانه مني
_ امممم زعلانه بس لو ادتيني حضن وقولتيلي مبروك هسامحك علطول
امال : بس كده
_ اه طبعا امال انتي مفكره اي
حضنتني حماتي وعيطت كتير
امال : انا اسفه والله اسفه علي سوء الظن فيكي وعلي اللي عملتو
_ خلاااص كفايه كفايه كده هنتاخر اكتر وهيحصل مشاكل
امال : مكنش ينفع تطلعي من غير متعرفي حد كده
_ منا قولت لصاحبتي لو حصل حاجه قوليلهم انا طلعت مشوار ضروري وراجعه
امال : طب يلا بسرعه
_ استني اي رايك في فستاني
امال : جميل اوووووي مخليكي ملاك فعلا
_ ابنك اللي جايبه اصلا
امال: طول عمر ابني ذوقه حلو كفايه انه اختارك انتي
_ لاء كلمه كمان وخسيبهم وقعد معاكي
امال: لاء طبعا يلااا عشان ميقلقوش اكتر
_______
يالهووووي البت هتكون راحت فين
ميرا : اهدي ي خالتي هنلاقيها جايه دلوقتي
وحده من الجيران : والنبي تلاقيها هربت
ريم : بقولك اااااااي انتي تخرسي خالص
يوسف : انا هنزل ادور عليها
هدي بدموع : طب لو ملقتهاش
يوسف : هبلغ الشرطه
هوووب انا جيييت (طبعا مش عايزه احكيلكم عن الريأكشن اللي كان علي وشهم )
يوسف بيمسك اعصابه بالعافيه : كنتي فين
امي : انت لسه هتسالها دي تضرب كده
_ ااااه ي ماما الطرحه هتبوظ
امي : انطقي ي بت كنتي فين
_ ادخلي انتي مستنيه اااااي
دخلت حماتي
يوسف : انتي اي اللي جابك هنا
_انا اللي روحت جبتها
يوسف بعصبيه : وتجبيها ليييه انا مش عايزها تحضر
_ بس انا عايزاها تحضر
امال بدموع : بلاش كلامك ده يابني عشان بيوجعني اوووي
يوسف : جايه بعد مشتمتيهم واتهمتيهم بالباطل
_ حماتي مكنتش تعرف حاجه روفان هي اللي عملت كل ده
هدي : خلاص ي ابني عيب كده دي مهما ان كان امك
امال : انا اسفه ي ام ملك انا فعلا ظلمت بنتك وغلط فيك انا اسفه
هدي بشفقه : استغفرالله العظيم خلاص بقي حصل خير
امال : سامحتيني
هدي : انتي حمات بنتي يعني في مقامي وانا اتمني انك تعامليها كويس وانا مش هزعل منك ابدااا
بابا : خلاااص بقي ي جماعه اتفضلي ي ام يوسف
الكل كان فرحان وابتدو يكتبه الكتاب
المؤذون : موافقه ي بنتي
_ يعني بعد كل الدراما اللي حصلت والفستان ده بتسالني موافقه ولا لاء
المؤذون : ههههههه لازم اسمعها منك
_ موافقه موافقه موافقه موافقه موافقه موافقه
المؤذون: خلااااااااص هما تلاته بس
وخلصو كتب الكتاب
البنات : لولولولووووووووووووووووي
رنا : مبروك ي مرات اخويا
ميرا : كده بقيتي مدام يوسف الهلالي
باركولنا كلهم
جات حماتي عشان تبارك ليوسف بس هو سابها وجه عندي
يوسف : ممكن نقعد لوحدنا شويه
سمعهم عز : مستعجل علي اي
يوسف : اديني كتبت الكتاب اهووو وبقت مراتي رسمي اقسم بالله ي يعز لو خنقتني ولا قربت منها لانفخك عشان انت خنقني طول فتره الخطوبه
_خلاص خلاص تعالي نقعد في البلكونه
(طبعا انا عارفه انه عايز يولع فيا بس كنت بارده)
_ اي رايك في الورد ياختي اسم الله كبر اهو
يوسف : اي اللي خلاكي جبتيها هنا
_ كان لازم تكون موجوده معاك في يوم زي ده
يوسف : بس هي كانت هتبعدني عنك
_ كلنا بنغلط احنا مش ملاك وبعدين انا سامحتها خلاص انت كمان سامحها
يوسف مسك ايدي جامد : مقولتليش ليه انك طالعه
_ عشان عارفه انك كنت هترفض
يوسف : بعد كده اي حاجه قوليلي عليها انتي متعرفيش كام سيناريو جه في دماغي كنت هموت من القلق عليك
اتكلمت بدلع : خلاص بقي ي يوفي الله
يوسف خطف بوسه من شفايفي مره وحده
انا وقفت لحظه في صدمه
_ اااااعاااا اي اللي عملته ده
يوسف بضحك رجوليه : دي عشان تبقي تعملي حاجه من غير متعرفيني تاني
_ انت واحد قليل الادب وانا شكلي اتسرعت انا هجيب المؤذون ياجي يطلقنااا
يوسف : خدي هنا ي بنت الهبله 😂
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية