رواية ماسة الادهم الفصل الثالث والعشرون بقلم هند علي
رواية ماسة الادهم الفصل الثالث والعشرون
اللهم اني استغفرك يا عالم الغيب والشهادة من كل ذنب اتيته في ضياء النهار وسواد الليل وفي ملآ وخلاء وسر وعلاتيه يا حليم...
اللهم اغفر لي ذنبي مغفره انسي بها كل شي سواك،
وهب لي تقواك واجعلني ممن يحبك ويخشاك "🤲🤲
تميم اخد هنا الي منزل آخر
ونومها علي سرير يتأمل فيها قليلا وهو بيشيل خصلات شعرها من علي وجها وضعها خلف اذنها وقال عارف انك مش ذنبك حاجه بس قدرك هو اللي وقعك في يدي وكمان عرفتي كل حاجه عني ولو سبتك هتبلغي عليه
وقام وتركها ودخل الغرفه اللي جانبها
وبعد وقت
فاقت هنا من الغيبوبه هههههه احمم من النوم
وقعدت وتبص حوليها
وقالت بمرح ..وقالت ايه ده هو انا رحت الجنه ولا ايه وايه الاوضه الروشه الجامده ده ده اكبر من بيت بتعتنا
هههه وقعدت تلف في الاوضه بتستكشف الاوضه وكانت وسعه وفيها غرفه الملابس وحمام مشترك وكانت مبهوره من التصميم
وجي ترجع خطوه للخلف اتخبطت في جسم عرض
لفت وشها
وقالت بمرح ...الله ايه الحلوه ده يا ولد ده في انوثه عني ههههه
ضحك تميم علي هذه المشاغبه
وقالت هنا بتسال .. سال بس هو انتي هربان من ابطال الروايه ولا ايه
ضحك تميم من قلبه علي هذه الطفله والمجنونه
تميم ... انا علي ما أظن أنك مخطوفه مش وخدك ملاهي يعني مبسوطه مش باين انك خايفه
قعدت هنا بطريقه دراميه وبتقول ... اصل كان نفسي من زمان اعيش زي بتوع روايات يعني يخطفي ويجلدني ويطفي السجاير في قفايه ويعزبني وبعد كده يحبني
وها حصل اول حاجه كان نفسي فيها وتحققت مع واد مز وحلو شبها يا جميل انتي وقامت قربت عليه وبصتلو بخبث وهو قلق من نظرتها في ايه يا بت بتقربي كده ليه
هنا ....ايه يا جميل خايف ولا ايه يا بطه ها ها وقامت بتزغزغو وقعد يضحك
تميم هههه مش قادر ابعدي يا بت وصرخ فيها خالص بقا ووو
تعرفو علي الواد تميم باشا يختااااي اسف يا تميم ده انتي روحي وفلذت اكبدي هههههههه تميم لو سمع أو شاف البارت ده هيموتني هههه تميم انتي الكرش بتعي فا بلاش تخدها علي اعصابك
تميم علي الانصاري شاب في أواخر العشرينات ٢٨ سنه شخصيه طيبه ولا كان في شئ خلاله قاسي الطبع مهندس ديكور وفاتح شركة الانصاري لديكور واهي صورتو

______________ماسه الادهم
بقلم ..هند على
في الجهه الأخري في مستشفى
دخلت رهف غرفت العنايه عند ياسين
انهارت رهف فور رأيت ياسين بهذا الشكل هذا الوجه الشاحب وهذا الاسلاك المتوصله والأجهزة علي جسمو وهو لا حول ولا قوه
رهف قعدت علي الكرسي الامامه ونهارت من البكاء
وقالت بصوت ضعيف ياسين قوم بالله عليك قوم انتي وعدتني انك هتفضل جانبي ومش هتسبني صح ومسحت دمعها وقالت قوم بقا انتي وعدتني انك هتفضل جانبي قوم علشان خاطري
انا مليش خاطر عند وانهارت قوم يا ياسين قوم يا حبيبي اه انا بحبك بس بس كنت خايف بس قوم علشان اقولك واعرفك اد ايه انا بحبك لا انا عشقتك قوم بقا علشان تفضل جانبي ومسكت ايدو وخفضت رأسها وقعت تبكي
دخلت الممرضه وقالت مينفعش كده يا انسه وقت الزياره خالص اتفضلي باره
رهف .... ارجوكي سبيني شويه
المرضه ....صدقيني مش هينفع علشان حالتو
رهف قامت وخرجت
وقعدت مع سعاده جده ادهم
يا تري ياسين هيعيش ولا القدر ليه راي تاني ؟!
______________ماسه الادهم
بقلم ..هند على
في شركه الرفاعي
اسر قاعد علي المكتب لأنهم طلبوه لاني في اجتماع مهم واسر اتصل علي ادهم علشان يعرف هو ادهم ليه ماشي وادهم حكالو كل حاجه وراح ادهم يطمن علي ياسين واسر مشي علشان وره اجتماع
اسر كان قاعد وبيتكلم في تلفون وقعد علي الكرسي وهو باص علي نافذه المكتب
حد دخل براحه من غير ما حد يحس
اسر ...تمام كده يلا مع السلامه ولف بكرسي تاني
الشخص وطه تحت المكتب وقال يا رب ما يكون ش
شفتي
ولاكن للاسف اتقفشت
اسر ...رحمه
قامت وهي بتبتسم بغباء ( هنزل الفديو فيه شكل رحمه وهي اتقفشت شوفو شكل رحمه هههههه
رحمه ...هاي وقعدت بكبرياء
اسر ...انتي بتعملي ايه هنا واذاي تدخلي
رحمه وهي تضع رجل فوق الاخر وقالت قطع كلمها
دخول السكرتيره
السكرتير ...اس لاكن انتبهت علي هذه الفتاه القاعده
انتي بتعملي ايه هنا مش انا جبتلكم الأمن و يرموكي بره الشركه اذاي دخلتي هنا تاني ها انطقي يا بت
اسر بخبطه علي المكتب ....اسراء احترمي نفسك اخرجي باره
اسراء ...انتي بتطردني علشان خاطر ده وشورت عليه وهي بتكلم بقرف
رحمه ...نعم يا عنيه مالها ده علي أقل ده أنضف منك يا ولله مش قادره انطق اسمك ولا اقل مش راسمه بلياتشو في وشي زيك كده
اسراء ...بغضب جامح شفت يا اسر بتقول ايه
اسر ....بس انتي وهي ايه مش محترمني ولا ايه ها اسراء اطلعي باره
اسراء ...ماشي يا مستر اسر وخرجت وهي غضبه
رحمه ...اسف علي اللي حصل
اسر بهدوء ... لا عادي يا أستاذه رحمه
رحمه ...أستاذه اه ماشي انا كنت جايه علشان اعتذر انا اسفه كمان مره بعد اذنك ومشيت
وهي خارجه قابلت اسراء
اسراء بصت لرحمه بحقد وكره رحمه في سرها يعني اسر يطردني من مكتبو علشانك انتي لا انا هوريكي اذاي تحديني ماشي
وخبط علي المكتب واسر سمح ليها بدخول
اسراء بتمثيل الحزن ...كده يا اسوره تزعلني وتطردي علشان خاطر ده
اسر ... اسراء احترمي نفسك لما تجيبي سيرتها ده محترمه مش زيك
اسراء بغضب ..قصدك ايه خالص شفت وحده جديده و هتركني علي الرف لا يا اسر وآلاف لا انتي بتاعي انا بس مفهم
اسر ومسكه من شعرها ...اولا متخطيش حدودك لما تكلمي مع اسيادك ها واحترامي نفسك وصوتك ميعلش عليه تاني
اسراء بغضب وفي نفسه ماشي يا اسر ولله لهوريك ولزم انتقم بسبب الاهانه ده مش انا اللي اسراء اللي يتعمل فيها كده اه شعري
اسر كان مسك شعر اسراء جامد وقالت بوجع اه اه حاضر حاضر ماشي سيب شعري بقا
في لحظه لمحت اسراء رحمه دخله عليهم وحمد ربها اني الباب مفتوح شويه
وقالت ولله لانتقم منكم ماشي
وجايه تمشي مثله أنها هتقع رحت حضنت اسر واسراء وقعت اسر وهي فوق بعض
دخلت رحمه وشهقت ودمع نزلت وقالت بدموع اسف اسف لو عطلتكم علي اللي بتعملو وجريت اخدت شنطها اللي نسيتها في المكتب ورجيت اسر ذق اسراء وخرج جري علي رحمه وهو بينادي عليه تحت استغراب الموظفين وتلك الشيطانه الواقف الذي تضحك بخبث و وشماته
ضحكت بشماتها وهي بتشاو بايديها وقالت باي باي وضحكت ههههههههههه
______________ماسه الادهم
بقلم ..هند على
في القسم وقفت سيارت مالك جامد لدرجت اني منه اتخبطت في رأسها
منه اه
مالك بخضه ...انتي كويس ها ردي ومسك وجها وبينفخ علي جرح وقال بأسف اسف
منه بتوتر من قربه ...لا عادي ممكن نزل
وجي تنزل مالك أوقفها وقال استني وخرج علبه الاسعاف الاوليه ورجع مسك وجها وبتدي يعقم جرحها
مما خلي منه تتوتر وتشعر بخجل واحرج من قربه منها وتشعر بفرشه بتدعب أسفل بطنها وهي تشعر بانفاسه الساخنه بسبب قربه منها ورفعت عينها وركزت في ملامحه الوسيم
خالص مالك بعد وقت وقد انتهى من تعقيم الجرح وبعد عنها
يلا نزل
اومات منه برسها بنعم ونزلو
مالك انتي كويسه لو حاسه بحاجه اوديكي المستشفى
منه ...لا لا انا كويسه متقلقش يلا ندخل
ودخلو وقدموا بلغ
دخل زين القسم بخوف لقا منه قعده وشخص قعد جنبها مخدش في باله وجري علي منه
لمحت منه زين وجريت عليه وحضنتو
مما زاد غضب هذا الشخص ما هو اللي مالك الذي كان قعد ونار تأكله من كتر الغيره من داخله بسبب قرب منه من هذا الشخص
مالك في نفس وانتي زعلان ليه ها وانتي مالك
فاق من شرودو علي صوت زين وهو بيقول
منه اهدي وبعدها عن حضنو وبيلمس شعرها اهدي واحكيلي في ايه
حكتلو كل حاجه حاصل
زين ..يا ولاد ال*** ودين لاهربيهم
بس امسكهم واشرب من دمهم
مالك ادخال وقال متقلقش يا استاذ
زين بستغراب منه بسرعه قاله ده الدكتور مالك دكتور اللي بيدرسلنا في الجامعه وكمان ساعدني علشان نيجي نعمل بلغ وجهت كلمه ل مالك
دكتور مالك ده بشمهندس زين اخو هنا واخويه في الرضاعه
وارتاح مالك فور سمع كلمات الاخيره وفرح جدا وهو مش عارف سبب فرحتو عندما ألقت جملتها الاخيره
مد ايدو مالك ليسلم علي زين ....اهلا بيك يا بشمهندس زين
ابتسم زين اهلا بيك وبلاش القاب زين وبس
ضحك مالك ..تمام
منه هنعمل دلوقتي ايه يا ابيه زين
زين ... مش قدمنا غير نستنا أنهم حد يرن من الخاطفين يطلبو فديه أو اي حاجه توصنا بيها وانا مش هيهدلي بال اللي لما القيها و____
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ماسة الادهم " اضغط على اسم الرواية