Ads by Google X

رواية ماسة الادهم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

   رواية ماسة الادهم الفصل الخامس والعشرون بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الفصل الخامس والعشرون

يلا تبتدئ 
اسر ...لا يا رحمه مش هجبرك بس تقفي خمس دقائق اشرحلك اني ولله كانت اللي كانت هتزحلق وتقع و رحمه كملت بسخرية 
ولا ايه يا بشمهندس خفت يحسن  سنيريتا تقع تكسر صح وقالت نقع سوي صح ابعد ايدك عني كده وزقت أيده وجريت 
اسر ... حاسبببببببباااااا كانت عربيه جايه بسرعه جدا وكانت هتخبط رحمه 
رح اسر شد اللي حضنه  
رحمه من  مسكه  في جامد وقعدت تبكي في حضن   اسر  
اسر حضنها بتملك علشان يحسسها بالأمان 
وقعد يهديها فيها واخده وقعدها علي كرسي كان موجود جانب الشركه لاسترحه  وقعدها وهو بيلمس علي شعرها ويهديها  
وبعد وقت رحمه هديت وزقتو 
رحمه ... ابعد عني انتي انسان حقير ومشيت وسبتو 
اخدت تاكس ومشيت وطول الطريق تبكي 
عند اسر قعد يلعن في نفسو لانه السبب في زعلها 
اسر في نفسه  ... هو في ايه مالك ولا اول ولا اخر بنت تشوفك كده مضيق ليه ها وزعلان علي زعلها انت كنت هتاخذها  هتتسلى بها كام يوم واسبها وبس 
التعصب اسر من تفكير الزباله وقال بصوت عالي بطل تفكير بطال بقا وبيخبط في راسو اعععععااا وخبط أيده في الحيطه اللي جنبو 
ودخل الشركه تاني وهو ناوي  علي _____
        ________________ماسه الادهم 
                                 بقلم هند على 
دخل تميم  واتصدم من اللي شايفو 
كانت هنا قعده ومشغلها كرتون وعمله فشار وعصير ولب وقعد مندمجه 
هنا لحظت اني حد وقف بيرقبها لقت تميم مصدوم من اللي شايف 
وهنا قالت بمرح..... ايه في ايه تعالي يا معلم اتفرج معايه علي الكرتون شركه المرعبين المحدوده  ده ده تحفه اوي
تعالي ده احلا حته بس هيقول : يا صباح الرعب. الساعة دلوقتي 6 وعلى المقيمين خارج مدينة الرعب المحافظة على فروق التوقيت. درجة الحرارة في الضل 25 وده كويس للزواحف، واحتمال يبقى الجو هايل للكسل في السرير، أو النوم، أو اقولك الاحسن؟ عمل تمرينات للمخوفاتية!!!!!!!! اصحى يا شلبي!!!!ا 
قال تميم بضحك ولله ماضحكت كده من زمان انت هتفضلي هنا مش هروحك تاني
هنا قالت ..ضحك قلب  مال ايه مش قادر تبعد عني ها وبترقص حوجبها قول اعترف 
وقالت خالص بص انا اصلا حبيت القعده هنا لاني لقيت كل حاجه زي الروايه التلاجه مليانه اكل وهدوم كتير وخطف* بقا ومجر* و ويا ريت تبقا في الاخر تبع الماف*ا هيححححح  وانتي يا جميل يا جود بوي انتي يا عسل انتي وعوزني ارجع لزين وابويه وأبو ورده لا ولله انا مش متحركه من هنا 
تميم ... ايه يا بنتي كل ده يخربيت الرويات اللي بتقرايها  وسبها ودخل غرفته 
هنا ... اكبتن يا كابتن انتي يا اخ تعالي اتفرج معايه زي ابطال الرويات 
تميم .. ولله مخك اتلحس يا بنتي وقفل الباب في وجها 
هنا .. يا ابن المجانين واخدت الطبق الفشار وقعدت تاكل فيه ومندمجه 
سمعه تميم بيذعق ... هناااااااا 
هنا ... يختي يا لهوي كنتي صغيره يا لوزه هتموتي بدري وكمان علي ايد البغل ده 
تميم ... انتي يا زفته يا هناااااا وخرج من الاوضه وهو متعصب و وو 
من غير شتيمه عرفه اني فصيله مش جديده هههههه 
بس توقعات هنا عملت ايه تاني  لتميم 
***********ماسه الادهم
               بقلم هند على 
كانت رهف قعده جانب ماسه 
وادهم خرج علشان يديهم شويه خصوصيه 
وقف باره 
ورهف اتصلت  علي رحمه 
رحمه ردت حولت تداري صوتها البكي وتكون علي  طبيعيه  .. الو يا رهف في حاجه 
رهف  بستغراب .. رحمه مالك انتي معيطه 
رحمه لا يا روحي مفيش بس لسه صحيه من النوم 
رهف ..متاكده 
رحمه ... اه مفيش حاجه كنت بتصلي ليه في حاجه 
رهف ...  ماسه في مستشفى 
رحمه .. ايه ازاي وايه اللي حصل 
رهف .. كانت مخطوفه والحمد لله ادهم لقها بس عندها انهيار عصبي
رحمه .. يا لهوي كل ده وانا معرفش طيب هي في انهي  مستشفي 
رهف ... مستشفى *** وقفلت مع رحمه 
وقعدت وقالت قومي يا ماسه انا محتاجه حد يبقا جانبي هو انا ليه كل اللي بحبهم بيمشو وانتي كمان اهو مش عوزه طبقي معايه اصحي يا ماسه انا محتجاكي انا تعبت ونهارا في البكاء سمعت رهف صوت هرجله والصوت كتير  وناس بتزعق
خرجت تشوف في ايه 
وقفت المريضه علشان تسألها 
رهف  لو سمحت هو في ايه
الممرضه ... المريض اللي غرفته ٦١٢ قلبه وقف 
رهف  نزلت عليها الكلمه كا صعبه قويه 
رهف مسكت في الممرضه .. وقالت انتي بتقولي ايه ياسين وعدني انو مش هيسبني وجريت نحيت الغرفه بتعتو 
لقت الكل واقف وبيبكي  جريت علي ادهم وقالت ادهم هو اللي بيقولوا ده صح ها رد ونبي قول انو ياسين مش هيسبني 
سعاد .. اهدي يا بنتي  عمره خلاص 
رهف ... لا لا انتي كدبين أن انا عارفه اني بيمثل عليه علشان يشوف حبو  عندي خليه يفوق ونبي 
ادهم مسك رهف من كتفها وبيهز فيها علشان مدخلش في صدمه .. رهف خالص ياسين مات خالص فهما ياسين انتهاء 
رهف زقتها بقول قوتها .. انتي كداب كداب وجريت دخلت الغرفه ياسين لقت الدكتوره حوليه بيحولو ينعشو قلبه بصدمه الكهربية 
المرضه حولت تخرجها ولكن رهف كانت مش حسه باللي حوليها غير هي وياسين وبس 
وفضلت  تمشي ببطء لغايت لما وصلت ليه وبتهز في جامد 
و قعدت تضرب  في صدره وبتقول انتي كداب انا بكرهك انتي خلفت بوعدك ليه قولتي هتفضل جانبي واهو هتسبني  وتمشي وفضلت تضرب في صدره 
وحضنتو وبتبكي  واخيرا رجع نبض تاني والأجهزة اشتغلت 
الدكتوره بعدوها بسرعه وبينعشو في قلبو 
الكل دخل اللي الغرفه وهما مبسوطين 
رهف جريت علي سعاد ..وقالت مش قولتلك انو لسه عايش مامتش اهو واف بوعدو ورجع ليه 
سمعت هذا الصوت الضعيف وهو بيقول .. وانا مقدرش اسيبك وامشي 
دمعت رهف ولفت ليه وقربت منه ببطء.. وقالت بصوت متقطع  ياسين أن انتي كويس وهنا انهارت رهف واترمت في حضنه ياسين 
ياسين بوجع  ... اه 
رهف بعدت  .. اسف اسف ايه اللي وجعك 
ياسين .. قلبي وجعني علشان شايف دموعك اللي بتقطع في قلبي 
رهف ابتسمت  وياسين مسح دمعها وقال دمعك غاليه عليه اوعك ينزلو تاني 
ادهم أتدخل وقال .. ايه يا بطل قوم كده ده البت كانت هتموت عليك ده هي اللي انقذتك من الموت 
ياسين بص ليه بحب  ورهف اتكسفت 
واضاف ادهم يلا قوم بقا علشان تحضر فرحي 
رهف ... فرحك نعم علي مين 
ادهم .. ايه السوال الغبي ده اكيد علي ماسه والفرح  بعد بكره 
الكل مستغرب سعاد ايه السرعة ده يا ادهم 
ادهم انا قولت اللي عندي انا ماشي 
وخرج ادهم بدون اهتمام باللي حوليه 
فا ماذا يحدث يا تري ؟

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent