رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل التاسع و العشرون 29بقلم اميرة رمضان
رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل التاسع و العشرون 29
دااااااااانتي يووووووومككككككك اسوووووووود 😳
ميرا بخوف : في اي
احمد :اي اللي انتي عاملاه في وشككككككك ده اناااااا مش قووووووووولت متحطييييييش زفت ميكب ولااااا لاء
ميرا بعصبيه : انت بتزعق ليييييه وبعدين ده يوم خطوبتي ولازم اكون مميزه
احمد : من غير كلام كتير اتفضلي ادخلي امسحي الزفت ده من علي وشككك
ميرا بعند : مش همسح حاجه
احمد : هتدخلي تمسحيييييه ولا امسحه انا بنفسي
ميرا : انا كنت واثقه انك مش هتعديها علي خيير
عمر : في ااااي صوتك عالي كده ليه ي زفت الناس برااا
يوسف : في اي بقا لدوشه دي كلها
احمد : انا قولت مش هتطلعي كده وامسحي الزفت ده وبطلي عنااااد
ميرا : بقا كده ي خالي ي عوض تعالي وديني الورشه
احمد وهو منفعل : ده وقت استظراف
ريم : في اااي ياض في اااي هو كل مناسبه لازم اتخانق معاااك مالك مزعل البت ليييه #بقلمي_اميره_رمضان
احمد : اطلعي انتي ي بت من الموضوع
زين : احمد مش وقت جنانك وبعدين جايبها ليه البيوتي سنتر طلاما مش عايزها تعمل حاجه
احمد : معرفش جبتها عشان متزعلش لاكن هتطلع معايا كده ده علي جثتي
بعد شويه في العربيه
ميرا باستفزاز : احمااااا مقولتليش اي رايك في الميكب
احمد خبطها علي كتفها : بطلي استفزاز اقسم بالله انتي بارده وانا مردتش اعند عليكي عشان مش عايز انكد عليك في يوم زي ده
ميرا بضحك : مش عاااايز تنكد عليا يابني داحنا كنا هنضرب بعض بالجزم من شويه
احمد : اعمل اي ي زفته بغير عليكي
ميرا : لاء انا مابحبش الخنقه
احمد : وانا راجل ديمقراطي بسيط خالص مش هتحسي بيا
ميرا بصتلو بحب : بجد
احمد : يخربيت ام عنيكي دي ملبستيش لينسز اسود ليييييييييه
ميرا بعصبيه: احماااااا انت متخلف
يعني البنات دي كلها بتلبس لينسز ازرق او رمادي او اي لون يوم فرحها عشان تبقي حلوه وانا ربنا كرمني ورازقني بعيون ملونه عايزني اخبيها ي عم الديمقرررررررراطي
احمد : ماهو العيون دي هي اللي جابت رجلي وخلاص وقعت فيكي ودلوقتي خطوبتنا افرضي وقعتي حد تاني ساعتها اعمل فيكي ااااااااااي
ميرا بصوت عالي : لااااااا ده شكلو هيبقي يوم اسووووود فعلاااااا (نسيبهم يتخانقو ملناش احنا في الاكشن😂 )
_______ #بقلمي_اميره_رمضان
يوسف : ايااااااااكي ترقصي هناك
(طبعا هو كده بيلعب في عداد عمره )
اتكلمت ببرود : يوفي متقلقش هرقص عقباوي بس
يوسف : نعااااااام
_ مش هعرف عشان الفستان صح
يوسف : ملككككك متخلنيش اقلبها خناااقه وننكد علي بعض وهيبقي ميرا واحمد وانا وانتي
ساره : انا مش عارفه اي النكد ده يخربيت الارتباط وسنينو
رنا : انا عن نفسي هصرف نظر علي الموضوع ده
ريم : جالكم كلامي لما قولتلكم ان الارتباط خنقه وقرف
_ عاجبك كده خليت اللي يسوا وميسواش يتكلم علينا
يوسف : اسمعي الكلام ومحدش هتكلم علينا
_ ده علي اساس انك مش هترقص يعني
يوسف : انا هرقص براحتي لكن انتي لاااااء
_ده ااااي العنصريه دي اوووووووف
_______
في القاعه
ريم : ممكن تسيبهااااا ترقص معانا شويه كفايه رقص انت وهي بقاا
احمد : لاء مش هترقص مع حد غيري
رنا : احمد سيبها بقا متبقاش رخم
عمر : طول عمره رخم تعالا ي لطخ ارقص معانا احنا
(العريس رقص مع الشباب والعروسه مع البنات )
طبعا انا واقفه ماسكه نفسي بالعافيه والمهرجانات كانت جاااامد مقدرتش امسك نفسي ودخلت رقصت مع العروسه والبنات
انتي معلمه في الشياكه والاناقه نظره منك اقوه باقه ..........
ريم بضحك: مين اللي هيتنفخ انهارده
_ بس ي بت علقه تفوت ولا حد يمووت
رنا : بس كده في حد هيموووت
ساره : ينهار اسود شوفو مين جااي
_ انا مش هبص انا عارفه اللي هيحصل (ولقيت حماتي قاعده بعيد رحت عندها بسرعه )
_حمااااااتشي عامله اي وحشاني
امال : هههههههه اي مالك ي بت
_ ابنك هيقتلني
يوسف من ورايا : طب كويس انك عارفه اي اللي هيحصل فيكككككك
امال : في اي ي ولد البت عملت اي يعني
يوسف بغضب : قولتلها مترقصش ورقصت
امال : قالك كده
_ حصل
امال : عادي يعني ماهو كل البنات بترقص واختك بترقص برضو
يوسف : انا حذرتها هي مش اختي
_ وربنا انا حاولت امسك نفسي بس مقدرتش
امال : اهو شفت من الفرحه الفرحه بتعمل اكتر من كده
______
جاسر : اعاكس طيب ولا اعمل اي
ساره اتكسفت ووشها جاب الوان
جاسر : بس بس اااي هو انا قولت حاجه امال لو قولتلك انك زي القمر
ساره : طب بس عشان امي لو سمعتك هتاجي تطلعك القمر بنفسها 😂 #بقلمي_اميره_رمضان
جاسر : طب ماهي شيفاني واقف معاكي وعادي اهو
ساره : انت بتدربني وهي عارفه كده اخرنا كلام في الشغل لكن قمر ومش عارفه اي لاااااء معندهاش تفاهم في كده
جاسر : ده كلو ميمنعش اني اقولك انك حلوه اوووي
(جه عز )
عز : اهلااا ي استاذ حضرتك مين بقااا
جاسر : انا جاسر المشرقي محاسب في الشركه مع ساره
عز : اهاا اصل سامعك بتقول كلام كده خارج شغلكم
جاسر ببرود : وده مزعلك في حاجه
عز : طبعااا انا وساره مخطوبين ومينفعش انك تقولها كده
جاسر : خطيبتك😳
ساره بضيق من عز : هههههه عز ديما بيهزر ي جاسر انا وهو جيران واصحاب وتقدر تقول في مقام اخويا الكبير
عز اتضايق من كلامها هو فكر انها هتفرح لما يقول كده
سابهم ومشي
جاسر : اسف لو عملتلك مشكله
ساره : مشكله اي بس انا قولتلك هو بيحب يهزر تعالي نروح ناخد صوره جماعيه مع العريس والعروسه
________
زين : انسه ريم
ريم : اهلاا مستر زين عقبالك
زين : تسلمي هو من بداية الشغل كده هناخدها اجازات
ريم : والله مش قصدي انت شفت لسه متعينه وتاني يوم دخلنا في حورات الخطوبه فيوسف اداني اليومين دول اجازه وخلاص راجعه بكرا
زين : طيب كده تمام
ريم : علفكره ماما زعلانه من المره اللي فاتت لما وصلتني ومردتش تطلع
زين : هو انا اقدر لاء طبعا لازم اصالحها هي فين
ريم : قاعده هناك اهي
زين : طب تعالي نروحلها
كريمه : ازيك ي ابني
زين : اي القمر ده مش خايفه تتعاكسي ي جميل
كريمه بضحك : ههههههههههه الله يجبر بخاطرك ي بني
زين : ريم قالتلي انك زعلانه مني
كريمه : كنت زعلانه بس لما شفتك خلاص
ريم : والله بسهوله كده سامحتيه
كريمه : انا مقدرش ازعل منه اصلا كفايه اللي عملو معانا
زين : انا معملتش حاجه ده اقل واجب ووقت متحتاجيني انا تحت امرك
كريمه : ربنا يحفظك يابني وعقبال مشوفك عريس ان شاء الله بس يبقي اعزمني
زين بحب وهو بيبص لريم : يارب وبعدين اعزمك اي دانتي هتبقي اول وحده موجوده
ريم : هاااا طب يلا بقااا عشان بيندهو علينا عشان نتصور
_________
عدي اليوم وكلو كان فرحان رغم انه كان يوم مليان بالخنااق بس برضو كان جميل اووي
تاني يوم
ريم وساره وصلو الشركه
ريم : ي بت متاجي تقعدي معايا
ساره : ايوا اصل احنا قاعدين في بيت ابونا
وليد : وفيها اي ي قمر لما تقعدي معاها
ساره خافت منه
ريم : وانت مال الحجه امك بتدخل بينا ليييييه
زين كان واقف بعيد وشايفهم
وليد : اتكلمي بادب انتي مش عارفه انا ممكن اعمل فيكي اي
ريم : وانت متعرفش انا عملت اي في بنت لما دايقتني بس بكلمه
بقالها اسبوع في المستشفي بيعالجوها
وليد بصدمه : لييه بلطجيه بس برضو مش خايف منك الجمال ده كلو مش معقوله يأذي حد
ريم : لاء دانا ممكن اتقلب جمال شخصيا وانفخك لو فضلت تتحشر في الكلام معانا كده ده اي القرف اللي علي الصبح ده يلا ي بنتي
(زين كان بيضحك علي ريم وشمتان في وليد )
_________
سهر : الو
المجهول : ايوا ي هانم
سهر : هبعتلك صوره بنت ومعلومات عنها عايزاك تنهيلي عليها
المجهول : اقتلها يعني
سهر: لاء مش قتل عايزاك تكسر عينها عايزاك تندمها طول حياتها انا عايزاها تعيش اللي باقي من عمرها بتتحسر علي نفسها وانا هبعتلك الفلوس اللي عايزها
المجهول : جيتيلي في ملعبي ي ست هانم انا ممكن اعمل كده من غير فلوس كفايه اني هتبسط
سهر : مش هنختلف المهم تنفذ انهارده
المجهول : امرك ي فندم (وقفل التلفون)
سهر : هندمك ي ريم علي اللي عملتيه في بنتي وهخلي حياتك جحيم
=هتعملي ااااااي في رررريم
سهر 😳
يتبع الفصل الثلاثون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية