رواية عشقت حورية الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي
رواية عشقت حورية الفصل الخامس والثلاثون 35
في العربية ..حور قاعدة زهقانة و اسد كان بيسوق و مركز في الطريق .
حور / انت عارف انا زهقانه اوي بجد ، والطريق شكله طويل اوي يا اسد
اسد بتريقه/ يا سلام وانت محساني ان انا اللي عامل الطريق ما طول عمره الطريق طويل ، بطلي فرك و قولي عايزه ايه.
حور/ هعوز ايه يعني ، انا بس كنت بافكر يعني ان احنا نتكلم في اي موضوع عقبال ما نوصل عشان ما احسش بالملل .
اسد /يا شيخه وطبعا الموضوع ده له علاقه بحسام وفيروز مش كده ولا يمكن له علاقه بجاسر وصاحبتك .
حور / الصراحه بقى ما لوش علاقه بحساب ولا فيروز لاني مش طايقه الاثنين وكل ما افتكر الموضوع باتضايق بابقى نفسي اقوللك انك غلطان بس ما بقدرش اقولها ..
اسد في اللحظه دي وقف العربيه وبص الحور /ومش عايزه تقوليها ليه بقى خايفه ازعقلك ولا ضميرك مش مطواعك
حور/ لا يا اسد علشان اول مره في حياتي احس اني مش عارفه افرق ما بين الصحه والغلط ، بس انا حاسة انك
اذيت حسام و اذيته جامد قوي ووجعته وخدعته وخنته حتى لو مش بحسن نيه او بحسن نيه مش فارقه المهم النتيجه في الاخر .
اسد / بس انا ما عملتش مع فيروز اي حاجه خالص يا حور هي اللي طول عمرها بتطارتني.
حور/ لا يا اسد مجرد نظرتك ليها اللي تحمل جواك حب دي خيانه لصاحبك ، اسد لو سمحت انا كنت عايزه اتكلم في موضوع ثاني كنت عايزه اطمئن على حياه وجاسر
اسد / انتي صح ..احنا لازم نغير الموضوع ده
حور انتي لازم تعرفي ان انا مش هاسمع لحسام ولا لاي احد من تبعه انه يدمر حياتي انا .. حور اوعديني دلوقتي انك ما تتكلميش في الموضوع ده ثاني ابدا مهما حصل .
حور / ماشي يا اسد وانا اوعدك اني مش هافتح الموضوع ثاني ابدا، بس برده انت لازم توعدني ان انت تنقذ حياه وتطلقها من جاسر لو هي عايزه تطلق ممكن .
اسد / انت اتجننتي خالص بجد ..
اولا خلاص هما سافروا لامريكا، ثانيا جاسر بيحب حياه جدا انت مش شايفه نظرته ليها عامله ازاي
ده هاجر بره مصر خوفا من حسام لينتقم منه فيها
ثالث حاجه بقى هي اصلا حامل منه ....فما ينفعش.
حور/ ايوه بس انا بجد قلقانه عليها .. ولازم اطمئن عليها عشان خاطري انا يا اسدي ..
اسد حب الاسم ده اوي منها / يسلام بتاثري عليا انتي مش كدة .. عموما علشان خاطرك انت بس انا هاكلمهولك وعلى فكره ده علشانك رغم ان المنبه عليا اني ما اعرفوش ثاني بس حاضر ... بس لما نوصل بالسلامة ..
دخلت نور ولقت مراد قاعد متضايق هو وحسن
نور/ ايه يا عم مراد انت هتضايق حسن ليه .. ما تسيبه يرتاح شويه .
مراد مسح دموعه بسرعه وبصلها بتحدي و هزاؤ
مراد / وانت ما لك يا رخمه اثنين اخوات بيتكلموا انت ايه حشرك .
نور/ لا والله ايه حشرني طب على فكره بقى اسمها اثنين اخوات بيكلموا وبنت عمهم دخلت عليهم دي حاجه
ثاني حاجه بقى انت بتكلم خطيبي فلازم اتدخل
مراد بص لحسن/ لا والنبي خطيبها بقيت خطيبها خلاص
حسن / اه واعترض بقى عشان تبقي انت اول واحد مايحضرشي فرح اخوه .. يلا قوم و خذ شاور كده وتروح المستشفى تدور عليها ولو ما لقيتهاش تجيب رقم ابوها مراد انت لازم تاخذ موقف في الموضوع ده
ووجهه نظر ابوها انت لازم تثبيتها انها غلط وبالفعل مش بالكلام ..
و فعلا خرج مراد من اوضه حسن ونور بصت لحسن بعدم فهم
نور / هو ايه الحكايه بالضبط على فكره هو شكله متضايق ومتغير
حسن ابتسم/ بيحب يا ستي و الموضوع اسد وقضيته اللي انتشرت اخر الفتره دي عمل سمعه وحشه لينا كلنا والبنت اللي بيحبها ابوها قال له الكلام ده المهم انا عايزه اتكلم مع جدي على الموضوعنا
نور بتناكة / والله هتقوله انك بتحبني اووي و مش استغنى عني ولا هتقول له يا جدو جوزهالي احسن انتحر مثلا.
حسن/ لا انا هاقول له ان في واحده عندنا في البيت اسمها نور تقريبا كده هتعنس قريب وما فيش حد عايز يتجوزها فانا هاعمل خير و هطلبها للجواز.
نور اتغاظت اوي / تصدق بقى انك رخم وبدات تضربه
حسن ماسك يديها/ يا بنتي تعبان بطلي بقى افتره
عموما هاقوله فعلا ان في بنت باحبها قوي اسمها نور وعايزه اتجوزها بس انت ايه رايك موافقه .
نور / اه موافقة اوووووي كمان .
و حضنته
حسن ابتسم و حضنها / يا فرج الله ..انا اخيرا هقوله و نتجوز يا نوور ..
نور / انا اسفة انا عزبتك انا عارفة ..حقك عليا يا حبيبي ..
حسن / حبيبك دي قلتيها و احنا في المستشفي و ساعتها معرفتش اتصرف لكن المرة دي انا لازم اتصرف ..
و فعلا قرب حسن من نور و باسهاااا و نور بادلته حبه ..
احم ...يلا نروح نطمن علي جاسر 😜😉
في امريكا ..
حياه كانت واقعة علي الارض فوق اكتر من نص ساعة لحد ما وصلت الخدامة اللي جاسر جاي جايبها لحياه علشان تساعدها لانها حامل ...
الخدامة / يا خبر ايه الدم ده مدام حيااه ..ايه اللي حصل انتي كويسة ..مدام حياه ردي عليا ..
و لما ملقتش منها اي رد جريت و كلمت الاسعاف بسرعة و فعلا الاسعاف وصلت و اخدتها للمستشفي ..تفتكروا هيلحقوا ينقذوا حياتها هي و الجنين 😳. ..
في المستشفى ...
الخدامة / قوللي ..المريضة حياه اي حصلها ..
الممرضة / انتوا مصرين صح .. عموما ادعيلها الدكتور بيقول ان حالتها سيئة جدا .
الخدامة / يا خبر اسود .اوعي يا حبيبتي تموت قولي للدكتور دي مراة جاسر باشا ..
الممرضة/ ايه اللي انت بتقوليه ده يا ست انتي ..ادعيلها انتي بس ..
و فعلا فضلت حياه في اوضة العمليات فوق الساعتين و حالتها كانت مش مستقره اطلاقا
في قصر كبير و فخم جدا ... الرجالة رمت جاسر و هو مغم عليه علي الارض قدام عدنان او تحت رجله 🥹 ..
الراجل / اهو يا عدنان باشا ..جبتهولك زي ما وعدتك بالضبط
عدنان / عفارم عليكم يا رجالة .. بس انا كان نفسي تجيبوا اسد و حسام كمان .. بس معلش تتعوض
قدروا تروحوا تاخدوا باقي فلوسكوا من جون ....
و فعلا الرجالة مشيوا و سابوا عدنان و جاسر ...
جون / ناوي علي ايه يا عدنان ، الموضوع مش هيعدي بالساهل
عدنان / ولا هيقدروا يعملوا اي حاجة .. ما انا لو حبيت اضرب ضربتي اخترت الوقت السليم ..تقدر تقولي فين عيلة العقاد دلوقتي ، الاعلام قالب الدنيا عليها و اسد متشحطط
في كل مكان . و حسن في المستشفي و مراد لوحده ولا يقدر يعمل حاجة ...اما حسام خلاص فاضله تكه واحدة و يتجنن
و مش بعيد هو اللي يموت نفسه .. فانا بقي هبدا اصطاد فيهم واحد واحد علي اقل من مهي ...
جون / وانت هتعمل معاه ايه بقي
عدنان / خلي الرجالة تنقلوا المخزن تحت و تربطوا كويس و انا هفوقه بطريقتي ..
و فعلا ده حصل و نقلوووه مخزن القصر ... و دخل عدنان ووقف بعيد شوية و بدات الرجالة ترمي عليه ماية ..
جاسر / 😳😳😳😳😳 .. اهااا دماغي ..
انا فين ،. اعاااه حد يرد عليا انا فين ... عدناان 😳😳😳
عدنان / شوفت قد ايه الدنيا صغيره اوي يا جاسر
اديك اهوووو قدامي و تحت رجلي كمااااان
جاسر و الدموع بدات تتجمع في عينيه لمجرد ما افتكر منظر حياه و الدم اللي كان حواليها / مراتي يا عدنان ..ابوس رجلك انا مستعد تعمل فيا اللي انت عايزة انشالله تقطعني او تموتني انا موافق بس مراتي و ابني لاااااا
عدنان / ايه ده انت لسه فاكرها .. تصدق انا لو كنت اعرف انها مراتك كنت خلتها موجودة معانا
جاسر بنهيار / خلتها موجودة !!!؟ .يعني ايه .. فين مراتي يا عدنان ، حرام عليك احنا معملناش فيك كدة ، مراتي لااااااا
ابوس رجلك ، ارحمها هي .. ابوس رجلك .😭😭
و بدا جاسر يعيط جامد و عدنان كان سعيد اوي بمنظره ده
عدنان قرب منه و مسكه من شعره جامد و قرب من ودنه و اتكلم بغيظ و حقد / لو كنت اعرف انها مراتك و انك هتعمل كدة علشانها .. واني هشوف دموعك و كسرتك كدة كنت جبتها و قتلتها قدامك بس ما كنت قلتلها في بيتكم ..
جاسر في اللحظة دي حس ان كل الدنيا اسودت قدام عينه و بدا ما يسمعش كلام عدنان ولا اي حاجة غير كلمة ؛ قتلتهااااا
جاسر دموعه كانت بتنزل من عيونه بدون ارادة و بص لعدنان جامد / انت قتلتها بجد 🥹🥹 اكيد لااااااا
يا حيااااااااه ...يا حياااااااااه متسبنيش .
في الصعيد ..وصل اسد و حور و علي استقبلهم ..
علي / بنت خالي ..حمدلله علي سلامتك ..
حور / علي الله يسلمك .. عيشة عاملة ايه ..
علي / زينة جوي ما تخفيش عليها هي جوا في الدوار ادخوليلها ..
اسد / تدخل اي بس يا علي مش انا اتفقت معاك الاقي الماذون موجود.
علي / ايوة يا سيدي و الماذون جوا .بس ارتاح الاول ..
اسد / لا اكتب الكتاب الاول يا اخي نفسي اطمن بقي ..
حور ضحكت جامد و اتكسفت من كلامه / اي يا ابني مستعجل كدة ليه ما براحة شوية .
اسد / لا مش براحة و اسكتي انتي بقي ..يلا يا علي .
و فعلا دخلوا الدوااااااااار و كتبوا الكتااااااااب 😜😉❤️
و اخيراااااا حور بقت حرم اسد العقاد 🥳💕
بجد انا فرحانة جدا بكلامكوا الحلو اووووي ❤️
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشقت حورية" اضغط على اسم الرواية