Ads by Google X

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثالث3بقلم نوسه حمادة

الصفحة الرئيسية

  رواية جذبتني بعيونها الخضراء بقلم نوسه حمادة 


رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثالث3


بسمله بغيظ:انا اي الي جبني هنا ازاي حضرتك دي غرفتي انا انا مش فاهمه بقاا اي الي بتعمله هنا
محمد بخبث:اطلعي بره 
بسمله :نعم اي اطلع برا دي انت فعلا مجنون 
محمد ببرود:يعني مش عايزه تطلعي 
بسمله:لاء مش هطلع انتي الي مفروض تمشي مش انا
قرب محمد منها ولا يوجد بينهما اي مسافه 
محمد بخبث: شكلي كدا هقرر الي عملته  تاني 
بسمله خجلت من هذا الكلام الذي تسمعه 
وخرجت من هذه الغرفه بغيظ
بسمله:قليل الادب ومشفش تربييه 
............
وعلي الناحيه الأخري في بيت ميار 
ميار :فينك يا بسمله باتري الوقتي وصلتي ولا اي 
امسك روان بهاتفها لكي تتصل بصديقتها
ميار:اي دا رقم مين دا الي بتصل 
ميار:الو 
البنت:وحشاني كتيرر انا زعلانه منك اووي انك مسالتيش عليااا 
مياار بفرح:مين لورا انتي الي فينك وحشاني كتير اووي يا بنتي  اخبارك اي طمنيني عليكي 
لورا :الحمد الله انتي الي اخبارك اي ياروحي 
لورا:بقوللك فين بسمله هيا كمان زيك مبتسالش علياا 
مياار :انتي عرفه بسمله في الشخص مش فاضيه 
لورا بمرح:هيا علطول بشغل كدااا 
لورا:انا هكلمك تاني يا مياار لاني مشغوله دلوقتي 
ميار:تمام يا حببتي 
أغلقت ميار الهاتف لتجد هاتفها يرن مره ثانيه 
ميار:انتي لحقتي ترني تاني يا بت يا لورا ولا اي 
ميار:لاء دي مش لورا ارد ولا لاء
ميار:ايوه يا زياد في اي 
زياد :امير باشا طلب انك هتروحي مع بسمله الشغل 
ميااار :ب...بس انا 
زياد :مفيش انا تمام 
أغلقت ميار هاتفها ببرود 
ميار:هو اي يعني هروح معها فعلا انا لازم اروح  عشان بسمله هناك  
..................
وعلي الناحيه الأخري من الفندق كانت تجلس علي الاريكه بتعب 
بسمله:طب انا اعمل اي دلوقتي 
ثم رن هاتفها 
بسمله:اي يا ميار فينك من الصبح مرنتيش يعني 
ميار:عايزه اقوللك حاجه هتبسطك اووي 
بسمله بحزن:ميار انا زهقانه اووي بقوللك اي فاكره الشاب الي انا قبلته في النادي 
ميااار:اه  الواد المز دا قمر اووي يخربيت جميله 
بسمله:مديقنيييييش يا ميار هو انا بكلمك عشان تقوليلي مز 
ميار:بصي بس انا هجيللك دلوقتي 
بسمله بعدم فهم:هتيجي ازاي وتعملي اي
ميار:امير باشا طلب أن اكون معاكي 
بسمله:طب هتيجي يا نصحه ونا ونتي هنقعد فين مفيش ولا اوضه فاضيه
ميار :ازاي هو قالي أنه حجزلي غرفه 
بسمله:خلاص تمام انا مستنياكي تمام 
ميار:تمام يا حببتي 
ذهبت بسمله الي المسبح وقعدت علي الناحيه الخاصه به
................
علي الناحيه الأخري جلست نرمين بفرح شديد وهيا تتناول القهوه 
هما كدا خلاص بقا هيتصلحوا 
افتكرت ماذا فعلته قبل 
نرمين:انت في هنا غرفه محجوزه باسم محمد ابلكچي وغرفه تاني محجوزه باسم بسمله حسام 
العميل: اه يا فندم غرفه وحده بس يا فندم الي محجوزه باسم محمد باشا انما بسمله مفيش باسم دا عندنا 
نرمين بفرح:تمام 
بااااااك 
نرمين:يعني يا محمد طلعت وقائع في الحب واحنا منعرفش  ماشي اما نشوف بقاا
................ 
علي الناحيه الأخري يرن هاتفه 
محمدبغيظ:اي يابني عايز اي 
خالد:انا تحت يامحمد متنزل كدا في حاجه ضروريه 
محمد:حاجه اي 
خالد :انزل بس كدا يلا 
اغلق هاتفه بعدم فهم ماذا يريد صاحبه منه 
خالد:محمد انا هنا 
وجد محمد صاحبه يقعد علي ناحيه المسبح
اتجه اليه محمد:خيرر عايز اي 
خالد:مفيش عايزك بس نقعد مع بعض شويه
محمد بغيظ:انت عارف لولا أنك صحبي كنت ضربتك 
خالد بإعجاب:شايف يابني القمر الي قاعد هناك دا 
محمد :مين!!!
التفت محمد ليري ما القمر الذي يتكلم عنه صاحبه 
وجد بسمله قاعده علي ناحيه المسبح 
محمد بخبث:امشي انت يا خالد الوقتي 
خالد بعدم فهم:لي
محمد ببرود :هو انا مش بقوللك امشي 
خالد :ح...حاضر يا محمد 
اتجه محمد ناحيه المسبح وعيونه علي بسمله التي قاعده يزداد عليا التعب 
محمد:هو انتي كل اما اروح في مكان القيقي في 
بسمله بخضه :انت بتعمل اي هنا 
صعدت بسمله من مكانها
بسمله:نعم انت كمان هتقولي امشي من هنا انت بجد انسان بارد اووي مش بطيقك انا اي دا 
محمد:  انا باين علياا كدا 
بسمله بتحدي:ايوه بارد 
اتجه محمد إليها 
بسمله بتوتر:لو مسحمت ابعدد اي دا 
   ودفعها الي مياه المسبح بقوه 
   ‏بسمله بشهفه:انت مجنون الي الي انت عملته دا 
   ‏محمد بخبث: عشان صوتك دا ميعلاش تاني علشان تعرفي انتي بتكلمي مين 
   ‏بسمله بغيط : بكلم مين يعني  انت مستفز اووي و....
   ‏وقبل أن تكمل كلامها 
   ‏محمد بغيظ:بقوللك اي متخلنيش اعمل حاجه مش هتعجبك 
   ‏بسمله بحزن:انت عايزه مني اني 
   ‏محمد بعدم اهتمام لها  رن هاتفه  
   ‏محمد: وصلتي ولا لاء يا حببتي 
   ‏ ذهب محمد ليكمل مكالمته وترك تللك الحزينه التي في مياه المسبح 
   ‏بسمله بغيظ وهي تقلد كلامه:وصلتي ياحبيبتي اه  تلفوني راح فين  تلفوني  
   ‏...........................
   ‏وصلت مياار الي الفندق 
   ‏ميار:فينك يا بسمله 
   ‏امسكت ميار بهاتفها لترن علي صديقتها 
   ‏ميار:اي دا مقفول 
   ‏اتجهت ميار الي الفندق لتري بسمله 
بينما بسمله خرجت من المسبح وملابسها مبللوله 
بسمله بحزن:اعمل اي انا دلوقتي بس 
ذهبت بسمله أحدي غرف تغير الملابس لتغير ملابسها 
ارتدت ملابسها وتبدو في غايه الجمال والوسامه 
بسمله:فينك يا ميار دلوقتي انتي فين بس 
بينما روان التي تبحث عنها صديقتها رن هاتفها 
ميار:ايوه يا أمير باشا 
امير:وصلتي يا ميار ولا لسه
ميار:وصلت يا فندم 
امير : تمام 
ميار:حضرتك ادتلي ملف انهارده حضرتك مقلتليش انا هعمل اي فيه
امير :الملف دا هتديه لمحمد باشا  وحافظي علي الملف عشان الملف دا ضروري
ميار بعدم فهم:مين دا يا فندم انا معرفهوش انا مش فاهمه ممكن توضحلي اكتر 
امير بجديه: انتي هتنزلي الكافيه الي في الفندق هتلقيه موجود هناك تسلميه الملف وبس هو هيكون مستني 
ميار بجديه:حاضر يا فندم 
اتجهت ميار الي الكافيه الذي قال لها امير 
ميار:القيقي فين بس يا ......
ميار :بسمله بسمله 
اتجهت بسمله الي ميار 
ميار:كنتي فين لاحظت ميار أن  بسمله تعبانه 
ميار بقلق:مالك يا حببتي  انت كويسه
بسمله بتعب:انا كويسه بس محتاج ارتاح شويه انا عايزه انام
ميار: تمام يا حببتي اتفضلي انتي كرت الوضع اهو ونتي روحي ارتاحي الاوضه رقم........
بسمله:انتي رايحه فين
ميار بجديه:امير باشا ادالي الملف دا وقالي هديه لمدير الصفقه
بسمله:تمام 
ذهبت ميار لتتابع بما قال لها أن مير  
ميار بتوتر:هو فين دا 
ميار: ايوه اكيد شكله هو
كان محمد يجلس بغروره ووسامته 
أحدي الفتيات تهمس لبعضبها ويحكون عن جماله
لم يلتفت محمد لكلامهم 
ميار:مساء الخير يا فندم حضرتك انا...........
لم تكمل جملتها نظرت له بشهقه 
محمد:انتي كويسه
ميار:ايوه انا انا.... اي حضرتك دا الملف الي امير باشا قالي اديه لحضرتك 
وضعت ميار الملف  وذهبت بأسرع 
ميار:يلهوووووووي يلهوي ايدا دا بجد  ولو بسمله عرفت اني مدير الصفقه دي هو الشخص الي مش طيقاه وبتكره 
مش عرفه اقول اي 

يتبع الفصل  الرابع 4 : اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية جذبتني بعيونها الخضراء " اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent