رواية اسير براءتها البارت السادس 6 بقلم ندا الشرقاوي
رواية اسير براءتها الفصل السادس 6
لكن يد من حديد مسكت يده
معتز...... متخلقش اللي يمد ايده علي مرات معتز الشامي
شاهين بتوتر..... معتز بيه اهلا يا جوز بنتي
معتز وجه كلامه لنواره.... ادخلي هاتي الكتب وسلمى علي والدتك علشان نمشي
هزت نواره راسها تدل علي الموافقه دخلت غرفه والدتها بسرعه وغلقت الباب
نواره...... ماما.. ماما
الام بتعب (رشا).... نواره سمحيني يابنتي
نواره بحزن علي والدتها..... ياامي مسمحاكي انتي مبتخديش العلاج
رشا بكذب..... بخده يابنتي
نواره.... بتخديه ازاي وانا لما مشيت كان فاصل حبيتين او تلاته
رشا..... انا كويسه ياعين امك معتز عامل اي معاكي
نواره بفرحه..... بيعاملني كويس اوي حتي هيسيني اكمل تعليم استني
طلعت نواره بره
نوااره.... معتز معتز
معتز وهو يقف بجانب الباب..... ايوه ياحبيبتي
نواره..... واقف بعيد ليه تعال سلم علي ماما
معتز.... حاضر
دخل معتز واقترب من رشا وانحنا قبل يداها قائلا بحنان.... اذيك ياامي
رشا..... بخير يابني شكرا علي معاملتك لنواره
معتز بابتسامة..... شكر علي اي نواره في قلبي
رشا..... تسلم يابني
نواره..... معتز تعال نجيب الكتب بتاعتي
معتز...... تعالي ياقمري بعد اذن حضرتك
دخلوا غرفه نواره كانت صغيره يوجد فيها فراش صغير ومكتب يوجد عليه الكثير من الكتب
معتز..... اممم شكل بنوتي الحلوه بتزاكر كتير
نواره بحزن..... كان زمان
معتز...... ودلوقتي برده هتزكري وانا معاكي
نواره...... ان شاء الله
وقف معتز واقترب منها وحاصرها بين الحائط وصدره العريض
معتز..... تعرفي لون عيونك حلو اوي
نواره بتوتر..... معتز ابعد
معتز ويده علي خصرها...... ليه بس دا انتي مراتي حلالي هو حرام
نواره..... ابعد عيب كده
معتز دفن راسه في عنقها...... ولو مبعدتش
نواره..... والله اعيط
معتز بضحك عليها..... بس يامجنونه
نواره بطفوليه..... ابعد بقا
معتز لاعب حاجبيه لها قائلا....... مش باااعد
نواره.... ابعد بابا هيدخل
معتز..... بت هو انتي جايبه زميك الاوضه انا جوزك
....... ابله نواااره
نواره خبت راسها في صدره سريها.... يامصبتي
معتز بصدمه..... مصبتك
دخل طفل في السابعه من عمره
نواره..... حموزه
حمزه..... اول ما ماما قالت انك جيتي جتلك بسرعه واقترب لاحتضانها
نزلت لمستواه وعانقته بشده
معتز بغيره..... مين دا
حمزه بغضب..... انت بقا جوزها
معتز..... اه ياحنين
حمزه..... كان لازم تتجوزها احنا متفقين عشرين سنه واتجوزها اناا
معتز......... نعم ياخويا
حمزه...... تعالي معايا ياابله جبتلك حاجه جميله
نواره.... تعال ياحبيبي
معتز في سره.... حبك برص يابعيده
حمزه..... بصي جبتلك الشكولاته بمصروفي كله علشان انتي وحشتيني
نواره.... وانت كمان ياحبيبي
معتز........ نوااااره
نواره.... قصدي وانت كمام ياحمزه
معتز بعصبيه...... نوااااره
حمزه.... الراجل دا دمه تقيل مستحملاه ازاي دا شبه الحيطه
معتز..... ولا اسكت
حمزه قام واتحه ناحيه معتز وبكل قوته ضرب معتز في قدميه
معتز بوجع..... ياقرد ياصغير
كانت نواره كتمه ضحكتها
معتز بزعيق..... قومي هاتي الكتب وسلمي علي والدتك ويااالا
ارتعبت نواره من صوته العالي وفي ثانيه جائت بحقيبه الكتب
نزلت نواره بعد ما ودعت والدتها
انحنا معتز ونزل لمستوي الطفل قائلا.... بتحبها
حمزه.... اوي بس هيا هتمشي تاني
معتز..... هجبها تشوفك تاني متزعلش مني بس هيا حبيبتي
تردي حد ياخد حبيبتك
حمزه بغيظ.... ما انت اخدتها بس خلي بالك منها انا كنت بسمع ابله نواره بتعيط وتصرخ بس بكون خايف
معتز باستغراب..... بتصرخ ليه نواره
حمزه..... علشان
نواره..... حمزه مامتك بتنادي
حمزه..... حاضر جاي باي ياعمو
معتز بسرعه..... استني بس
نزلت نواره وخلفها معتز
نواره بنوع من المرح....... ميزوو
معتز ببرود...... اركبي يانواره وعدي ليلتك
نواره..... طب عملت اي
معتز..... مبحبش اعيد الكلمة مرتين قولت ارررركبي
اتنفضت من علو صوته لاول مره واتجهت الي السياره
معتز...... هنطلع علي الشقه نلم الهدوم وننزل علي البلد ومش عاوز اسمع كلمه
اومئت نواره براسها
وطول الطريق كانت نواره تنظر الي الطريق بشرود وصلوا الي
العماره
معتز..... انا هطلع اجيب الشنط خليكي هنا
اومئت له بسكوت
طلع معتز واخد الشنط وقف الشقه ونزل
نواره..... معتز
معتز....... نواره انا مش حابب اتعصب عليكي لو سمحت فا اسكتي لحد ما نوصل
نواره...... هسكت كل دا
معتز....... بت اتهدي بقا بدل ما امد ايدي عليكي
نواره بخوف لضربها...... حاضر
وانكمشت في نفسها
معتز مسح علي وجهه بندم..... متزعليش انا عمري ما همد ايدي عليكي بس متعودتش اني ازعق فيكي ولا ازعلك فا نوصل ونتكلم بهدوء لو سمحت
نواره....... ماشي بس اضحك كده ضحكتك جميله
ابتسم معتز قائلا...... بذمتك جميله
نواره.... خالص
معتز..... طب يالا نتحرك علشان نلحق نوصل
نواره....... حاضر
في الصعيد
شهيره بغل ....... اصبري عليا يرجعوا وانا بنفسي هخليه يطلقها ويرميها بره البيت
شاديه....... ياخالتي فين من ساعه ما قولي هتجوزهولي
شهيره... الصبر يابنت اختي
عند معتز ونواره
نواره...... معتز
معتز..... نعم يانواره
نواره...... حسه بوجع في قلبي حسه ان في حاجه هتحصل
معتز بمرح...... اي يانواره احنا كويسين اهو
ثواني وبدا صوت طلقات النار واصيب معتز
نواره بصراااخ....... معتزززززز
وانقلبت السياره بهم
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية اسير براءتها" اضغط على أسم الرواية