رواية صغيرتي علمتني الحب البارت السادس 6 بقلم بسملة بدوي
رواية صغيرتي علمتني الحب الفصل السادس 6
خاف عليها فِ بدايه الامر ولكن فكر انها تُمثل..... بطلي تمثيل المسرحيه الهابطه دي مش هتنجدك مني لم يتلقى منها اي ردت فعل مد ايده ويهُزها برقه لم تستجيب اخذ يهُزها بجنون وقلبُه ينخلع من شده خوفها عليها.... اليساااااا
صرخ بها بهلع ولڪن صُدم عندما رأها ترفرف برموشها بحركه لا اراديه ابتسم بخبث وتوعد لها..... بق كدا دا انا قلبي كان هيُقف طيب انتي الي جبتيه لِ نفسڪ... بِعد عنها ووقف بالجهه الاُخرى من السرير وفتح باب الحمام وقفلُه تاني ..
بينما تلك المسكينه نهضت من على السرير بفرحه وفجأه صرخت اما لقيته واقف بالجهه المعاكسه ليها وملامحه متهكمه وبتوعد ليها صرخت بخوف.... ااا ا ثانيه ثانيه استنى افهمك بس
باشر بالتقدم منها وهي تتراجع بخوف.... ارجوك اقف انا بجد ماكنتش بمثل
رفع حاجبه باستنكار.... لا واللهِ امي هي الي كانت بتمثل
اجابت بمرح..... انت ادرى بق بأمك ااا اقصد صدقني
قاطعها ببرود...... خلاص اسڪُتي وبالمناسبه انا بس كنت بخوفك مش اكتر انا مستحيل اقرب منك ومش انا الي يفرض نفسه او يُجبر واحده على قربه منها والي حصل دا ما بتتكررش وماتنسييش مقامك بعد كدا
تجمعت الدموع فِ عينيها من قساوه كلماته للحظه كان سيضعف وبأخُذها باحضانه ويمسح لها دموعها الي تألمُه ويجرح رجولته ولكن كلماتها ترددت في عقله.... النهارده فِ حفله مهمه ادُخلي اجهزي
ابتسمت بسعاده طفوليه لكن ثواني وعبست.... ااا بس بس انا يعني معنديش يعني ااا
ابتسم على مظهرها الطفولي كانت تُحرك يديها وتتكلم بطريقه طفوليه نفض تلك الافكار من رأسه ورد ببرود... عارف انا قولت لتالا تجبلك فستان معاها و
اليسا بغضب طفولي..... ايه طلبت من الحيربوزه دي اي فستان ليييه يا سيدي بس
ضحك بعدم وعي وهي سرحت بهيام فِ ضحكته الرجوليه.... هههه حيربو اي انتي مش طبيعيه بجد
اجابت بمرح...... هههه قيصريه ههعهعهع
ديب بغضب مُزيف..... انتي هتصاااحبيني اخلصي البسي وبطلي شُغل الاطفال دا انا مش فااايقلُه
بلعت ريقها بخوف..... ط طيب ماتزوقش ماشيه دا انت عامل زي البحر غدار وملكش امان مش كنت بتضحك من شويه فجاه كدا قلبت اعووذ بالله ياشيخ
كتم ضحكته بصعوبه ورسم الجديه..... بتقولي حاجه؟
شوحت بيدها في الهواء.... بكُح بعيييد عنك عقابك اقصد ماتشووفهاش ولا تجربها و
ديب بنفاذ صبر..... هش هش هش انتِ اي بالعه راديو.. انا مش فاضي لشُغل الاطفال دا فا اخلصي يااالا وانجزييي عشان مافضلش كتير والحفله تبدأ
قوست شفتيها بطفوله..... دا انت بارد ومشيت وهي بتبرطم بطفوله اما هو فَ افرج عن ضحكاته ولكن فجأه استعاد جموده. وبروده.... البت دي خطر عليا.. غريبه بشكل يجنن الواحد بس عملت معجزه اهي وضحكتني ههه واللهِ ماضحكت كدا من زمن هههه
بقلمي بسمله بدوي
بعد قليل خرجت بخجل ..... اا انا جهزت
ديب بعدم اهتمام وهو ينظر في هاتفه.... طيب قدامي يالا
حزنت من عدم اهتمامه.... حاضر
اغلق هاتفه وقام بوضعه فِ جيبه ونظر لها بعدم اكتراث ولكن صُدم بشده من منظرها لدرجه لم يستطع التحدُث وبق ينظر لها بنبهار وافتنان بجمالها لم يقدر على اخفاءُه..... ااا انتِ مين
اجابته بخجل من نظراته..... ااا انت تعبان ولا اي؟ انا اليسا م مراتك قالتها بخجل شديد
ابتسم على جملتها واستعاد رابطه اجشه.... لا مش تعبان بس شكلك اتحولتي
عصبتها جملته واندفعت بتجاهه..... تقصد اي اني كنت وحشه ولا اي
ضحك بشده...... هههه يابنتي اهدي بقَ وبعدين انا قولت كدا انا بقول ان شكلك حلو في الفستان
ابتسمت بخجل...... مرسي وتقدمت بتجاه الباب لكي تهرب من نظراته وفجأه وجدت يد يلتف حولين خسرها بتملك..... نهااار ابوكي اسووود اي القرف داااا
برقت بصدمه وخوف..... قرف قرف اي ما انت قايل لسا انه حلو و
قاطعها بغيره اعمته...... ولا حلو ولا نيله بالعكس دا زي الزفت وظهره عريان اوي حالا تدخُلي تغيري
صرخت ببكاء...... انت لا يمكن تكون طبيعي انت عندك انفصام في الشخصيه
امسك بمعصمها بشده المتها...... انتي شكلك نسيتي نفسك باين يابت انتي لو نسيتي افكرك انا متجوزك بفلوسي يعني زيك زي اي كُرسي او اثاث في البيت ماااسمعش منك غير حاضر ونعم وبس والا ورحمه ابويااا هتشوفي وش يكرهك حيااتك واليوم الي شوفتيني فييه انااا مااانستش لعبتك ****** انت وجدك.. واما اقووولك غيري الارف داااا يبق تقولي حاااضر وتغيره فاااااهمه
هز رأسها بخوف.... ح حاضر
انا ناااازل خمس دقايق لو مالقتكيش قدامي هطلع اجيبك من شعرك مفهووووم وشعرك دا يتلم احسنلك
تسريع الاحداث
كانت تقف ف اغلى الدرج تتابع من اعلى الحفل بنبهار... ثواني وتوجهت الاضواء عليها من شده جمالها بين نظرات الرجال الهائمه ونظرات الغيره في عيون النساء فجأه احترق قلبها بنا*ر الغيره وهي ترا تالا تتشبط في زراع ديب وتتمايل عليه بأغراء..... اتسهوكي ياختي اتسهوكي والبيه على هواه الي بيحصل ماشي ماشي اما وريتكو ما يبقاش اسمي اليسا
تقدمت برقه وبدلال اتجاه ديب حيث كان يقف مع شخص ومعه تالا..... السلام عليكم
ضحكت تالا بستهزاء..... هههه سوو لوكل هاي ياحبيبتي
نظر لها ديب لِ تالا بغضب وتوعد بينما ردت اليسا بغيظ..... هو ايه الي بيضحك وبعدين مش داخله على مسلمين برضو وعلى كف*ره انا اصلا شكله فيكي
ضحك الشاب وعيناه تصرخ باعجاب..... هههه وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته... انتي مين اول مره اشوفك
تالا بخبث..... دي بنت بن عم انطي قسمت ومقديه كام يوم تغير جو معانا هنا صح يا حبيبي
ديب ببرود..... صح
اليسا بصتله بصدمه من انكاره بجوازهم وجريت وسابتهم...
بعد شويه بتبص لقيت ديب وتالا بيرقصوا نا*ر الغيره اشتعلت بقلبها...... اما دفعتك التمن وخليتك تتمنى بس نظره مني مابيبقاش اسمي اليسا المغربي يابن رشوان انت والحربايه الي معاك
تسمحيلي بالرقصه دي ياهانم
بصت ناحيه الصوت لقيته شاب باواخر العشرينات وسيم جدا ولكن ديب اوسم بعيون زرقا وشعر اسود....تذكرت تهديد ديب لها بانها لا ترقص ولا تسمح لحد بالاقتراب منها ابتسمت بخبث وهي تراه يرقص هو وتالا..... شور
امسك بيدها وذهبوا لِ ساحه الرقص وبقيت تتمايل على صوت الموسيقى وتضحك بدلال وخبث لكي تشد انتباه ديب وينظر باتجاهها ولكن لم يفعل فجأه شعرت بالخوف من الشاب الي بترقص معاه من لمساته وكان يقربها منه بشده وكان ان 😘 ولكن هناك يد قويه اطاحت به بعيدا عنه وكان هذا ديب.... ياااابن ال**** ياا***** نهار ابوك ***** يا ***** ونزل ضرب فيه
ارتفع همهمات الضيوف على سبب غضبه وما العلاقه بينهم حتى يفعل كل هذا بالشاب من اجلها.... صرخ بهم بنفعال.... دي اليسااااا مرااااتي اغمض عينيه بغضب لم يرد اخبارهم بزواجه منها لاسباب كثيره واهمها خوفه عليها من ان يأخذوها نقطه ضعف له... نظر باتجاه اليسا بتوعد ووو
ياترى ناوي على اي ﯾ ديب يا رشوان انا مش مطمنه😂🥲.
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية صغيرتي علمتني الحب" اضغط على أسم الرواية