رواية انين الفصل السابع بقلم رحمة محمد
رواية انين الفصل السابع
فارس وانين راحوا علي العنوان الي رنا قالت عليه لانين وكان معاهم ريم وانين كل شويه تقول لفارس : سرع شويه يافارس
وفارس ساق بسرعه رهيبه...
عند رنا كانت قاعده جمب وليد ومخضوضه عليه لما شافته مجبس ومش قادر يحرك دراعه ونايم علي السرير بتعب وصاحبه هو الي فتحلها وراح يعملها عصير
رنا بدموع : سلامتك ياوليد.. الف سلامه عليك
وليد بتعب مزيف : اااه... الله يسلمك
رنا اتخضت عليه وهي بتلمس دراعه : بيوجعك.. تحب نروح المستشفي
وليد اتوتر و رد بسرعه : لا.. لا م م مستشفي ليه.. مفيش داعي للمستشفي اناا... انا كويس ياروحي ماتخفيش
صاحبه رامي جيه و قدم العصير لرنا وهي بتاخده ضحك لوليد بخبث من غير ماتاخد بالها ووليد فهم وبعد كده سابهم ومشي
عند فارس بيسوق بسرعه رهيب بس فجاءه عربيه عطلته نفخ بضيق وبعد شويه العربيه مشت وكمل سواقه
رنا بعد ما شربت العصير حاسه ان دماغها تقلت ومش شايفه قدامها وهوب محستش بنفسها نامت وليد كان مراقبها بنظرات خبيثه ولما اتاكد انها راحت في النوم ومش فايقه ضحك بخبث وشال العصير من ايديها وقلع الجبس الي في ايده طبعا كان لعبه مش حقيقي وقرب من رنا وشالها حطاها علي السرير وفك زراير القميص بتاعه وو
فارس وصل عند عنوان الشقه هو وانين طلعوا اما ريم ماطلعتش معاهم واستخبت علشان وليد مايشوفهاش فارس قرب من الشقه وقعد يخبط بقوه جوه وليد سمع خبط علي الباب فكره رامي صاحبه الي كان معاه من شويه لبس قميصه بس سابه مفتوح وفتح الباب وهوب بوكس في وشه خلاه ينزف وانين جريت جوه تشوف رنا فارس كان مسك وليد ولسه هيضربه تاني سمع صريخ انين ساب وليد ورمي في الأرض وجري علي جوه واتصدم من المنظر الي شافه رنا نايمه علي السرير وهدومها علي الارض وفي دم علي السرير انين اول ماشافت المنظر حاطه ايديها علي بوقها وبتعيط جامد علشان صحبتها ولقوا رنا بداءت تفوق واول ماشافت الدم الي حواليها وهدومها مرمياه علي الارض صرخت وفارس الصدمه ملكته مش عارف يقول ايه ولا يعمل ايه
وليد استغل صدمتهم واقدر انه يهرب بس وهو بيهرب لقاه ريم في وشه استغرب وقالها : رر ريم.. انتي بتعملي ايه هنا
ريم بتوتر :..ها.. لامفيش اصل اكنتبكلمك و لقيت تليفونك مقفول فاقلقت عليك قولت اجي اشوفك
وليد : ااه.. هاتلقيها فاصل شحن... في حاجه
ريم : الواد ياسر قالي انهم جايبين حاجه هتعجبك اوي تعالي نروحله يلا
وليد : تمام.. يلا بينا وراح مع ريم وهو بيضحك بشر انه مفكر كده دمر حياه رنا
عند رنا قعدت تعيط جامد وانين واخدها في حضنها وفارس قاعد قدامها ووشه مليان غضب عايز يقتل وليد
انين بدموع : اهدي ياحبيبتي اهدي
رنا باءنهيار : اهدا ايه... اهدا ايه يا انين.. انا لحد دلوقتي مش مصدقه الي حصل... مش مصدقه ان وليد عمل كده... ليه ياانين.. ليه يعمل فيا كده بعد ما حبيته واطمنتله... لييه.... ده لو اهلي عرفوا الي حصل ده.. هيقتلوني
انين : وانتي ذنبك ايه بس.. انتي ضحيه لواحد واطي مايستهلكيش
رنا بدموع : انا خايفه اوي... بابا يعرف ياانين .. او حد يقوله
فارس واخيرا نطق: اهدي وماتخفيش محدش هيعرف حاجه
رنا بدموع : ازاي..
فارس بجمود : انا عندي حل
انين : ايه هو
فارس : نتجوز
انين اتفاجءت ورنا كمان وقالتله: نتجوز؟!!
فارس : ايوه نتجوز ومتخافيش مش عرفي.. عند مأذون وهيبقي جواز علي ورق بس .. ده هيبقي حل موءقت...
انين : صح يافارس.. ده اسلم حل ليكوا
رنا بعصبيه : صح ايه... لا طبعا مش موافقه و
فارس قطعها وهو بيبصلها بنظرات تموتها : هو انتي ليكي عين تكلمي وتقولي موافقه ولا مش موافقه....وبعدين انا مش باخد رايك انا هنفذ الي بقوله... واوعي تكوني مفكره اني عايز اتجوزك.... انا بساعدك بس مش اكتر وعلشان ابوكي ميستهلش بنت مستهتره زيك.. هتجوزك لمده وبعد كده نطلق
رنا عيطت اكتر علي كلامه ليها ومسحت دموعها وقالت بشجاعه : شكرا.. مش عايزه منك اناا
فارس قطعها بعصبيه : بقولك ايه انا مش عايز كلام كتير.. الي اقوله يتنفذ سامعه..... ويلا علشان نمشي من هنا
انين بصت لفارس يعني براحه عليها بس هو تجاهل بصتها ومشي نزل تحت حزين هو عارف ومتاكد انها مظلومه بس الي شافه كان صعبه عليه يتحمله
انين اخدتها ومشيوا ركبوا العربيه وراحوا عند ماءذون ولقوا فارس بيتصل علي واحد صاحبه قاله يجي بسرعه في المكان الي هو فيه وجيه وكتبوا الكتاب الشهود كانت انين و صديق فارس معاه في الشرطي اصبحت رنا مراته وبعد ماخلصوا فارس خاد رنا ووصل انين بيتها وبعد كده فارس روح بيته بعد ماوصل رنا وقالها : كل حاجه هتبقي ماشيه طبيعيه... ابوكي ميعرفش حاجه.. ولا تخليه يحس بحاجه تمام
رنا : ت تمام
رنا نزلت من العربيه وفارس مشي ورنا دخلت بيتها لقت امها
فاطيما بقلق : رنا.. كنتي فين يابنتي قلقتيتي عليكي
رنا : معلش ياماما اصل بعد ما خلصت محاضرات.. روحت قعد مع اصحابي شويه بعد الجامعه ونسيت نفسي والوقت خادني
فاطيما : طيب ياقلبي روحي نامي شكلك تعبانه
رنا : حاضر ياماما
فاطيما : رنا
رنا بلعت ريقها وقالت بصوت فيه باحه : نعم ياماما
فاطيما : انتي تعشيتي
رنا : اه اكلت مع اصحابي.. انا هطلع انام شويه ارتاح عن اذنك
رنا طلعت فوق في اوضتها وقفلت الباب وقعدت علي السرير لأنها كانت كاتمه الدموع قدام مامتها ماصدقت دخلت اوضتها قعدت تعيط وكتمت نفسها علشان مامتها ما تسمعهاش..
********************************************
عند انين وصلت البيت وطلعت المفتاح وفتحت الباب لقت مامتها قاعده علي السفره اول ماشافت انين جريت عليها بلهفه وقالت : كنتي فين ياانين كل ده.. قلقتيني عليكي يابنتي
انين حطت المفتاح علي الترابيزه واتكلمت بحزن : معلش ياماما اني اتاخرت.. بس غصبن عني والله
شاديه : مالك ياانين ياحبيبتي.. حد زعلك
انين : لا ياماما مفيش حاجه.. بس زعلان شويه علي صحبتي
شاديه : مالها صحبتك
انين بحزن : تعبانه اوي ياماما
شاديه : الف سلامه عليها
انين بحزن ودمعت لما افتكرت صحبتها : ادعيلها ونبي ياماما..
شاديه خادتها في حضنها : ماتخفيش ياحبيبتي انشاءالله هتبقي كويسه
انين : يارب ياماما يارب وخرجت من حضن مامتها وبصت مالقتش ابوها فا سالت امها : هو بابا لسه في الشغل
شاديه : لا ياحبيبتي.. ابوكي جيه من زمان واتعشا ونام
انين : طيب انا هخش انام علشان تعبانه اوي
شاديه : طب مش هتتعشي
انين : لا مليش نفس تصبحي على خير
شاديه : وانتي من اهله ياحبيبتي
انين دخلت اوضتها وغيرت هدومها ونامت
**********************************************
في البار
وليد قاعد مع أصحابه كالعاده وبيشربوا ويسكروا بس المره دي بزياده وقاعد يضحك ويكلم مع أصحابه علي رنا والي عمله معها...
فلاش باك
وليد بعد مااتاكد ان رنا فقدت الواعي ابتسم بخبث وفتح الدرج بتاع الكوميدينو وطلع منه لون احمر ورشه علي السرير وشال رنا ونايمها علي السرير وفك زراير القميص وقلعها البلوزه ورمها علي الارض وجاب تليفونه وعامل فيديو ليها وهي بالمنظر ده وبعد ماخلص بصلها بسخريه
نرجع للواقع...
وحكي لاصحابه كل الي حصل من اول ما رنا جاتله لحد ما شاف ريم وخادته علي البار وطبعا كل كلمه قالها وليد كانت متسجله بواسطه ريم
ياسر بصله وقاله : طب افرض عرفوا انها لسه بنت... وانت معملتش حاجه فيها ومقربتلهاش الي هيحصل
وليد بيشرب ومش داري بنفسه : ما يعملوا الي يعملوا.... بقولك ايه ماضيعليش الدماااغ الي عاملها
ياسر : طب ماقولتليش انت ناوي تعمل ايه مع رنا
وليد : هطلب منها فلوس.... الي اتفقت عليها مع بابا
ياسر استغرب : فلوس؟ فلوس ايه دي
وليد : ده سر بيني وبين بابا
ياسر : سر ايه مش فاهم حاجة
هقولك... انا متفق مع بابا اني علشان اجيب مناخير فهد ابوها الأرض اذله ببنته.. وبعد كده اخد فلوس منها
ياسر : طب افرض انها مردتيش تعطيك
وليد ضحك بسخريه : مش هتقدر.. لان ساعتها هنشر الفيديو الي مصورهولها وافضحها..
(وطبعا كل ده كان متسجل)
ياسر : طيب هو انتوا ليه عاوزين تنتقموا من فهد ده
وليد بسكر : ياعم ايه الاسئله الكتيره دي هو انا في امتحان..
ياسر : ايه ياعم.. بندرتش معاك شويه
وليد بداء يتعصب ريم لحظت قررت انها تهدي الدنيا وتعطيه كأس : ماتعكرش مزاجه ياياسر... خد اشرب وروق كده
وليد اخد منها الكاس وبصت لياسر وابتسمت بخبث فافهم انها حطت لوليد كيس هيروين في المشروب الي هيشربه علشان يبقي مدمن وليد بعد ماشربه مسك بطنه وموطي راسه ياسر بقلق مزيف : مالك
وليد وهو ماسك بطنه : مش عارف
وفاجءه جري علي الحمام وريم وياسر ضحكوا لبعض بخبث وجريوا وراه ودخل الحمام وكان بيرجع
ياسر : انتي حطيتي الكيس كله ولا ايه.... كده هيروح مننا
ريم بصتله وضحكت بسخريه : خايف عليه
ياسر : مش حكايه خايف عليه.. بس مش عاوزه يموت دلوقتي
ريم : ماتخفش...مش هيموت.. هو بيبقي كده في أوله... بعد كده هيتعود عليه
ياسر : تمام
لقوا وليد خارج من الحمام وشه اصفر وعنيه حمرا وبيكح جامد وكان هيقع بس ياسر سانده وقاله : انت كويس؟
وليد بيكح جامد ومش قادر يكلم ياسر بص لريم وقال : ساعديني ياريم...نركبه العربيه علشان يروح
وليد : لا لاا خليك هروح انا
ياسر : ياعم انت شكلك تعبان اوي ومش قادر توقف ... اسمع الكلام يلا ياريم ساعديني
وخاده ياسر قبل مايعترض ريم ساندت وليد مع ياسر وخرجوا ركبوا العربيه ومشيوا وصلوا وليد بيته وساندوا لحد ماوصلوا قدام البيت وياسر قال لوليد : معاك المفتاح.. ولا نخبط علي الباب
وليد بسكر : لا مش معايا
ياسر خبط علي الباب فضل يخبط كتير وبعدين قال بزهق : هو مفيش حد احنا ولا ايه
وقبل ما وليد يتكلم لقوا الباب اتفتح كانت واحده من الخدامين فتحت الباب لقت ياسر ساند وليد وريم معاه ودخلوا جوه ووليد كان بيكح الخدامه اول ماشافت وليد كده قالت لياسر : ماله سي وليد
ياسر : مفيش تعبان شويه بس... هطلعوا اوضه يرتاح وهيبقي كويس....
الخدامه : طب اچيبله دكتور يكشف عليه
ياسر رد بسرعه هو مش عايز وليد يخف : لا مفيش داعي للدكتور هو بس يطلع اوضه وبكره هيبقي كويس... ممكن بس تيجي معايا توريني اوضه فين
الخدامه : حاضر
ياسر وريم والخدامه طلعوا والخدامه ومشت وريتلهم اوضه وليد وياسر وريم حطوا وليد علي السرير و نزلوا تحت وقابلوا الخدامه الي سالتهم : هو ايه الي ياحوصل يااستاذ...
ياسر : ياسر اسمي ياسر....مفيش بس تعب شويه واحنا قاعدين مع بعض هو يرتاح بش وبكره هيبقي كويس.. عن اذنك
ياسر خاد ريم وركبوا العربيه وميشيوا وياسر لاحظ ان ريم مضايق فسالها مالك قالتله بضيق : مفيش
ياسر : مالك ياريم
ريم بمضايقه وغيره : قعد تكلم مع الخدامه وكمان بتقولها اسمك.. واشمعنا سالتك انت وماسالتنيش ها وانت بتكلم معها اوي
ياسر بضيق : بذمتك.. ده وقت غيره..
ريم سكتت ياسر : ماتردي.. ده وقته؟!..
ريم بضيق : معرفش
ياسر : ريم بصيلي... انتي عارفه انا بحبك اد ايه... وموعدك ان بعد ما نخلص الموضوع ده هنجوز صح
ريم : صح
ياسر : طيب لما هو صح وانتي عارفه كده.. لزمتها ايه بقي الغيره ريم سكتت وهو اتنهد وقال : المهم خاد الفيديو من وليد
ريم : اه
ياسر : تمام... هتقولي لانين علي الفيديو ولا لا
ريم : هقولها اكيد
ياسر : تمام... تصبحي على خير
ريم :وانت من اهل الخير
وفتحت باب العربيه ومشت وهو اتنهد وقال بشر : نهايتك قربت اوي ياابن شاكر وساق العربيه ومشي
**********************************************
تاني يوم عند شاكر قام من النوم خاد دش سريع ولبس بنطلون وعليه قميص وسرح شعره ونزل لقي امه ومراته قاعدين علي السفره قال صباح الخير لمراته ومالش لامه وأمه اضايقت اوي وزعلانه انه من ساعه الي حصل والكلام الي قاله ليها وهو مش بيكلمها خالص مراته بدلع : صباح النور ياشاكر.. يلا اجعد افطر
شاكر : لا مليش نفس انا هروح الشغل
فوزيه اكلمت : تروح الشغل من غير ماتفطر
شاكر بصلها ومردش عليها وناديه فرحت اوي انه مردتيش
ناديه وهي بتقرب منه : هتتاخر؟
شاكر :مش عارف بس يمكن اتأخر شويه انهارده.. وسالها لما ملقاش وليد : وليد فين
ناديه : وليد راح الجامعه
شاكر : طيب ماشي انا همشي انا
وقالت وهي قاصده تغيظ فوزيه : ماشي... تروح وترجع بالسلامة ياحبيبي...
شاكر : الله يسلمك.. يلا سلام
شاكر مشي وناديه ضحكت لفوزيه بخبث وكملت فطار وفوزيه مقدرتش قامت من علي السفره وطلعت فوق في اوضتها ورزعت الباب بقوه ناديه ضحكه بسخريه
عند فوزيه كانت قاعد علي السرير وهي زعلانه وسرحان كده فاقت من شرودها علي صوت تليفونها بصت لقت رقم قررت انها ترد
فوزيه : الو..
المتصل : الو.. ازيك يافوزيه
فوزيه بلعت ريقها بصعوبه لما عارفت الصوت ده مين وقالت : م م مراد..
مراد : ايوووه... مراد الجارحي.. فاكراه يافوزيه
فوزيه بصدمه : مش معقول... انت لسه عايش
مراد : مش معقول ليه.. طبعا لسه عايش.. بس ده بسبب حظك الاسود
فوزيه مصدومه : ازاي؟!!
مراد ضحكه بسخريه وقال : انا اقولك ازاي وسكت شويه وبعدين قال : الواد الي كلفتي انه يقتلني... جالي في اليوم الي كان هيقتلني فيه وقالي علي كل حاجه بس الواضح يافوزيه انك ليكي حبايب كتير اوي.. عارف مين الي ساعدني اعرف انك ناويه تقتليني ؟
فوزيه : مين
مراد : ناديه بنت اختك... سحر
فوزيه : ناديه؟! مرات ابني
مراد : ايوه.. هي... واضح انها بتحبك اوي.. جتلي وقالتلي علي كل حاجه انا طبعا مكنتش مصدقها بس لما سمعت التسجيل الي عملته ليكي اتصدم وصدقت لانه صوتك
فوزيه بصدمه : وناديه تعمل كده ليه
مراد ضحك بسخريه : شكلك ناسيه.. الي عملتيه في امها زمااان
فوزيه بتوتر : عملت ايه.. انا معملتش حاجه
مراد : لا عملتي.. عملتي يافوزيه وعارفه كويس ان سحر مامتتش موته طبيعيه.. سحر ماتت مقتوله.. وانتي الي دبرتلها الموته
فوزيه اتصدمت واتوترت : ايه الكلام الي بتقوله ده.. مين قالك الكلام الفارغ ده
مراد : هو نفسه الي قالي انك عايزه تقتليني وتتخلصي مني
فوزيه مصدومه وساكته مراد بعصبيه : ايه لسانك القطه كلته ولا ايه.. ولا اتخرستي من الصدمه
فوزيه واخيرا اتكلمت : د د ده كداب اكيد.. انا مستحيل اعمل كده في اختي
مراد : لا عملتي يافوزيه.. عملتي.. واتفقتي معاه انك تقتليها.. باءماره الحادثه تخليها قضاء وقدر... فوزيه بلعت ريقها بصعوبه وهو اكمل : اعترف عليكي يافوزيه خلاص وكشفك ومعاه ادله تثبت كلامه كمان ومسجل اتفاقك معاه
فوزيه الصدمه مسيطره عليها لسه مش عارفه تقول ايه مراد لاحظ ده وضحك بخبث : كنت عايزه تتخلصي مني يافوزيه.... بس لا مش هيحصل.. انا عملك الاسود الي مش هتقدري تتخلصي منه ابدا وصندوقك الي مخبيه فيه أعمالك وأسرارك وبلاويكي... وضحك بسخريه : لسه المشوار بينا طويل يافوزيه وحقي لسه هاخده منك وقفل في وشها
ملحوظه بس علشان الي مش فاهم ( ناديه ابوها مات وهي عندها سنتين يعني كانت صغيره وامها ماتت بعدها بكام شهر ماتت مقتوله وكان السبب في كده اختها وناديه عمتها اسمها عزيزه اخت ابوها لما عرفت ان صادق مات ابوه ناديه وسحر ماتت واصبحت ناديه وحيده اخادتها تربيها هي وجوزها زين وقالتلها ياماما وكبرت وكانت طيبه معها اوي وحبيتها ولأن عزيزه مكنتش بتخلف فا قررت انها تربي ناديه ولما ناديه سالت عن مامتها عمتها قالتلها انها ماتت بس بعد كده وعرفت ان امها ما مامتتش موته طبيعيه ماتت مقتوله ولما عرفت ان خالتها هي الي عملت كده توعدت ليها وبداءت تخططللها بقي)
نكمل....
فوزيه قعدت مصدومه وتفتكر الي حصل زمان....
فلاش باك
سحر راحت لفوزيه تقولها تبعد عن مراد علشان بتحبه وهي ست مجوزه وسحر بتحب مراد من قبل حتي ماتجوز ابوه ناديه ولما ابوه ناديه مات وناديه كان كان عندها سنتين حبت مراد وهو حبها بس فوزيه لما عرفت ان سحر اختها بتحب مراد وجايه تهددها...
فوزيه ببجاحه : هتعملي ايه يعني
سحر بتهديد : هقول لجوزك وهو بقي يتصرف
فوزيه برفعت حاجب: انتي بتهدديني ياسحر
سحر ببرود: سميها زي ماتسميها... اخر تحذير ليك ابعدي عن مراد قالت كلامها ومشت
فوزيه بعد ما سحر مشت توعدت ليها وقالت : تمام.. يبقي انتي الي اخترتي ياسحر
وبعدها فوزيه كلمت مراد واتفقت معاه علي قتل جوزها وهو وافق وقتلت جوزها وبعدها بكام يوم لما عرفت ان مراد بيروح لسحر وبيحبها قررت انها تنتقم منهم بس الاول تتاكد
فوزيه كانت قاعده مع مراد وبتشوفه ايه رد فعله لما تقوله انها عايزه تتخلص من سحر اختها
مراد بعصبيه فهو بيحب سحر ومش بيحب فوزيه لأنها انانيه وسحر طيبه واجمل منها : انتي اتجننتي.. عايزه تقتلي اختك
فوزيه : ومالك انتعصبت اكده ليه
مراد : انتي عارفه انتي بتكملي عن مين.. دي اختك.. ومش عايزه اتعصب.. عايزه تقتليها ليه عملتلك ايه
فوزيه : وانت مالك... انا عايزه اقتلها واخلصها.. ها هتساعدني ولا اشوف حد غيرك
مراد فكر لو رفض هتجيب حد تاني يقتلها لا انا أوافق وامثل عليها انها ماتت وادفن جثه تانيه غيرها فاق من شروده علي صوتها : ها.. قولت ايه
مراد ضحك بخبث : هساعدك
فوزيه : ما كان من الاول
مراد مشي من عندها كان مسجل كل كلمه قالتها وقرر انه يشوف سحر شاف سحر وقالها وهي اتصدمت ازاي اختها عايزه تعمل فيها كده
تاني يوم مراد راح لفوزيه لما طلبته انه يجي عندها عايزاه في موضوع
مراد : في ايه يافوزيه
فوزيه : انا.. سرفت نظر عن قتل سحر
مراد اتفاجيء بس من جواه مش مصدقها وقال : انتي بتتكلمي جد
فوزيه : ايوه بكلم جد
مراد ضحك بسخريه : وايه الي خلاكي ترجعي في كلامك
فوزيه ضحكت بخبث بس دارتها علشان مراد مايخدش باله : مفيش والله يامراد.. بس لما قعد مع نفسي اكده جولت يابت ماينفعش تعملي في سحر كده دي مهما كان اختك بردك
مراد بصلها كده وقال : طب والله كويس.. انك فكرتي ورجعتي في كلامك وعرفتي انها اختك
فوزيه : امال.. دي اختي حبيبتي وعمر الدم مايبجي مياه ابدا
مراد مش مستريح ليها حاسس ان وراه الهدوء والعقل ده مصيبه بس تجاهل ده وسابها ومشي
فوزيه بعد مامشي ضحكت بشر وكلمت واحد
فوزيه بشر : تعالي عندي عاوزاك في حاجه
المتصل : امرك ياهانم
فوزيه : تمام.. هستناك متتاخرش
المتصل : تمام خمس دقايق وهبقي عندك
فوزيه : تمام وقفلت معاه وضحكت بشر وقعدت مستنياه لمده ساعه
فوزيه اول ماشافته قالت بعصبيه : كل ده خمس دقايق انا مش قايلالك متتاخرش
الراجل : معلش والله غصبن عني اصل المواص
فوزيه بعصبيه : مش عايزه رغي كتير.. المهم حد شافك وانت جاي
الراجل: لا ماتخفيش محدش شافني
فوزيه : تمام..
الراجل : ها.. كنتي عاوزاني في ايه بقي
فوزيه بشر : هعوزك في ايه يعني غير انك تقتل
الراجل : تمام.. مين المره دي
فوزيه : اختي سحر
الراجل استغرب وسال بفضول : وانتي عايزه تقتليها ليه لامؤخذه
فوزيه بعصبيه: وانت مالك.. انت ملكش دعوه انت تنفذ الي بقوله من سكان وبس
الراجل بخوف : امرك ياهانم..
فوزيه :عايزاك.. تقتلها بس محدش يعرف انها اتقتلت عايزه الحادثه تبقي قضاء وقدر فهمت
الراجل بتفهم : ااه فهمت.. يعني عايزاني اعملها كاءنها كده من عند ربنا
فوزيه : بالظبط
الراجل : تمام.. ماتقلقيش من الناحيه دي.. بس اهم حاجه فلوسي
فوزيه : خلص بس واسمع خبر موتها وهديك اضعاف الي تطلبه
الراجل عنيه لمعت : انشاءالله هسمعهولك قريب
فوزيه : تمام..
الراجل : انفذ امتي؟
فوزيه بشر : يومين بالظبط ونفذ
الراجل : تمام.. توءمري بحاجه تانيه
فوزيه : لا.. امشي انت
الراجل مشي خطوتين وبعدين رجع تاني لفوزيه : بعد يومين صح
فوزيه : اه.. واسمع مش عايزه اي غلطه ولا حد يشك في حاجه فاهم
الراجل : متقلقيش ياهانم... الحادثه هتبقي قضاء وقدر
فوزيه : جدع
الراجل : سلام
فوزيه تاني يوم لقت مراد بيقولها انه مسافر عنده شغل فرحت وضحكت بخبث وكلمت الراجل الي اتفقت معاه انه يقتل اختها وقالتله نفذ انهارده قالها : الله.. مش قولتيلي نفذ بعد يومين
زعقت فيه وقالتله : قولتلك قبل كده تنفذ الي اقولك عليه من سكات سامع
الراجل قالها : حاضر ياهانم
قفلت معاه وعلي وشها ابتسامه مليانه شر
والراجل بعد ماخلص كلمها وقالها : تم ياهانم الي قولتي عليه اتنفذ
فوزيه بفرحه : يعني هسمع خبر موتها
الراجل : قريب اوي
فوزيه : تمام.. تعالي بقي علشان تاخد فلوسك
فوزيه فرحت اوي وقابلت الراجل واعطتيتله أضعاف الي طلبه وهو فرح ومشي وعده ايام وفوزيه بعد موت سحر بتمثل الحزن علي اختها وهي من جواها فرحانه ومراد عرف بخبر موت سحر وزعل علشانها بس بعد فتره عرف انها ما ماتتش موته طبيعيه وماتت مقتوله ولما عرف مين الي قتلها زعل وهو كان عارف انها بتخطط لمصيبه وعده ايام ومراد بقي متغير معاها وحتي كلامه مابقاش زي الاول وكانت عايزه تخلص منه بس كانت عايزه تخلص من اختها الأول وبعد كده مراد فا كلفت واحد يقتله بس حظها الأسود بنت اختها سمعتها وسجلتلها وهي بتتفق مع نفس الراجل الي قتل جوزها واختها وانكشفت وبعد كده ناديه قررت تقول لمراد الي حصل..... (واظن انتوا عارفين الباقي)
نرجع للواقع.....
عيطت لما افتكرت الي حصل ومصدومه ومش قادره تستوعب ان لسه مراد عايش مامتش وانه عارف انها الي قاتلت اختها
**********************************************
انين مامتها صحت علشان الجامعه قامت من النوم غسلت وشها ولبست وقعدت تفطر مع مامتها
انين : ماما.. انا ممكن اتأخر شويه انهارده
شاديه : ليه ياانين رايحه فين
انين : مفيش.. بعد الجامعه هروح اطمن علي رنا
شاديه : طيب ياحبيبتي.. روحي.. بس خلي بالك من نفسك
انين : حاضر
شاديه : اخلي حسين يجي معاكي
انين : لا ياماما مفيش داعي تتعبي بابا انا هروح لوحدي
شاديه : ماشي ياحبيبتي براحتك
انين خلصت اكل وقامت خادت كتبها ومشت ووصلت الجامعه
**********************************************
عند رنا قاعده في اوضتها لقت تليفونها عمل صوت رساله علي الواتس اب مسكته وفتحتها لقته من رقم وليد بعتلها الفيديو بتاعتها ورساله بيقول فيها كلميني عاوزك رنا اتصدمت اول ماشافت الفيديو وعيطت جامد وقررت انها تكلمه تشوفه عاوز ايه وكلمته وليد رد عليها وقال بخبث: شوفتيه الفيديو.. حلو مش كده
رنا بعياط : تصدق انك.. حيوان وحقير
وليد ببرود : وقليل الأدب كمان... بقولك ايه اسمعي الكلمتين دول... هتسمعي الكلام وتبقي زي الشاطره كده وتنفذي الي هقولك عليه الفيديو ده همسحه... اما بقي لو الشيطان لعب في عقلك وماسمعتيش الكلام.. الفيديو ده ياحلوه هيتنشر.. واول واحد هيشوفه ابوكي فهد باشا.. وشوفي بقي لما يشوف الفيديو ده هيعمل فيكي ايه
رنا ردد بسرعه بدموع : لا ونبي ابوس ايدك بلاش بابا.. انا هعملك الي انت عاوزه بس بلاش بابا يعرف حاجه
وليد ضحك بسخريه : يبقي تسمعي الكلام زي الشاطره وتنفذي الي هقولك عليه
رنا بدموع : حاضر ...كل الي انت عاوزه هعمله
وليد : جدعه...
رنا : قول الي انت عاوزه
وليد : هطلب منك طلبين بس
رنا :طلبين مره واحده ... اتفضل قول طلباتك
وليد : الطلب الاول تجبيلي 10 مليون جنيه
رنا بصدمه : كااام؟!!
وليد : 10 مليون جنيه
رنا بدموع : وانا اجيبهم منين دول
وليد ببرود : اظن مبلغ زي دي.. مش هتحتاري تجيبي منين.. وانتي ابوكي فهد باشا الميلياردير
رنا : انا مقدرش اقول لبابا علي المبلغ ده.. لاني لو قولتله هيسالني عايزه ليه
وليد ببرود : مليش فيه.. اتصرفي ياحلوه...
رنا بدموع : طب قللهم شويه
وليد ببرود : لا مفيش تقليل.. هما 10 مليون جنيه.. وده الطلب الأول الطلب التاني بقي.. في ورق ثفقه عندك ابوكي عاوزه يتبعت مع الفلوس
رنا بتساؤل : وانت عاوزه في ايه
وليد : من غير اسئله كتير.. تنفذي الي بقولك عليه والا..
رنا : لا لا خلاص.. هجبهولك مع الفلوس
وليد : جدعه... هسيبك بقي كام يوم تدبري المبلغ.. تمام.. بس اسمعي لو طنشتي ولا عقلك وزك انا هنشر الفيديو واول واحد هبعته ليه فهد باشا ابوكي
رنا بترجي : لا لا بلاش بابا... انا اول ما هجمع المبلغ علي طول هكلمك
وليد : تمام.. متنسيش ومع الفلوس الأوراق الي طلبتها
رنا :حاضر مش هنسي
وليد : سلام ياحلوه
وليد قفل مع رنا وضحك بخبث وكان معاه ياسر صاحبه وسجله كل كلمه قالها من غير ماياخد باله
رنا قفلت مع وليد وقعدت تعيط وتفكر هتجيب المبلغ ده وهتجيب الورق الي طلبه ده ازاي لحد ماجيه في بالها انين وكلمتها
رنا ببكاء : انين الحقيني
انين اتخضت عليها : في ايه يارنا الي حصل
رنا : انتي فين
انين : انا في الجامعه
رنا : انا عايزه اكلم معاكي.. لازم اشوفك ضروري
انين : انا اصلا كده كده كنت جايلك..
رنا : انا مستنياكي
انين: تمام هخلص المحاضره واجيلك
رنا قفلت مع انين وانين قلقانه عليها وبعد شويه راحت محاضرتها نسرع في الاحداث شويه انين خلصت محاضرتها وخرجت وعلشان رنا عايشه في الصعيد وانين في مصر انين اخدت تاكسي ووصلت الصعيد بعد كام ساعه وقالت لتاكسي علي العنوان ووصلت عند بيت رنا ومامتها فتحتلها ورحبت بيها
انين : ازاي حضرتك ياطنط.. رنا صاحيه
فاطيما بمحبه : اه ياحبيبتي فوق في اوضتها
انين : طب بعد اذنك ياطنط هطلعلها فوق
فاطيما : خدي راحتك ياحبيبتي البيت بيتك
انين طلعت فوق بتخبط ملقتش رد خبطت تاني ملقتش رد قلقت فتحت الاوضه واتصدمت لما لقيت رنا وقعه علي الارض وقاطعه شراينها
انين بصدمه : رناااا؟!
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية انين" اضغط على اسم الرواية