رواية الوسيم والقلبوظة البارت التاسع 9 بقلم رنا احمد عماد
رواية الوسيم والقلبوظة الفصل التاسع 9
في المستشفي ....
كانوا يجلسون وهم ياخذون أنفاسهم بصعوبه .
نسمه بضحك /هههههه ايه رايك ي حماتي ظبطتنا البت احلي تظبيطه ههههه.
نور بضحك /هههههه يخربيتك ي بت ي نسمه صغيرتيني 20سنه .
نسمه بابتسامه/حضرتك زي القمر المنور .
نور بخبث ومكر /بس قوليلي عاد مسكتي في رقبه البت دي .
نسمه بلامبالاه /ابدا أصلها كانت بتعاكس وبتتغزل في عاصي و .
سكتت سريعا عندما علمت ماتفوهت به فقد اعترف قلبها بعشقه له وغيرتها عليه .
نور بابتسامه وسعاده /بتحبيه جوي علي كده صوح اتكلمي عاد ي بت نشفتي ريقي قولي .
نسمه بوجع ومراره/خايفه ي طنط نور خايفه احب عاصي واقع في حبه واخرتها يكون بعده عني وحرماني منه طول العمر .
نور وهي تحتضنها بحنان/واه عاد ليه بتقويلي كده ي ضنايا ليه البعد والفراق .
نسمه بدموع ووجع/علشان دي الحقيقه ي طنط نور انتي شايفه انا عامله ازي زي البلونه وشوفي عاصي احلا واحده تبوس تراب رجليه مش هينفع ي طنط نور اخرتها هتكون كده وانا عارفه .
نور بابتسامه وسعاده/كل الي قولتيه ده كلام فاضي مالوش لازمه انتي زي القمر ي نسمه كل واحد في الدنيا دي ربنا خلقه زي ماهو كده كل انسان فيه عيوب محدش كامل وعلي فكره الشكل مش كل حاجه ي نسمه المهم الروح وانتي مشاء الله روحك حلوه وخفيفه ومحبوبه خالي بالك من عاصي ي نسمه اوعي يروح منك فاهمه ..
نسمه بقوه وثبات /حاضر ي طنط .
في الخارج ...
كابر بابتسامه /حمد لله على سلامه نسمه مره تانيه ي عاطف بيه بس انا لازم انزل الصعيد ضروري .
عاطف بابتسامه /شكرا جدا ي كابر باشا براحتك .
عاصي بابتسامه /انزل ي بابا انا عارف انك عايز تشوف موضوع ياسين وانا هجز كل حاجه واجيب نسمه وماما وعمي عاطف وتنزل علطول علشان الفرح .
كابر بابتسامه /طيب ي حبيبى ربنا يتمملكم بخير .
في الصعيد ...
في غرفه ياسين ....
كان يجلس وهو يضغط علي رأسه الذي تالمه بشده لتقاطعه فيروز بابتسامه.
/قلب ماما العشاء جاهز.
ياسين بعصبية والم/مش عايز ي امي مش عايز .
فيروز بقلق /مالك ي ياسين فيك ايه ي حبيبي .
ياسين بعصبية/مفيش ي امي تعبان شويه وهنام .
كادر بغضب /فيه ايه ياض صوتك عالي علي امك ليه شكلي هقطعلك لسانك ده .
فيروز بقلق/خلاص عاد ي كادر يمكن نعسان ولا فيه حاجه مضيقاه يلا بينا احنا .
كادر بحده /ماشي ي فيروز اسمع ي ي باشا جدك اتصل وجاي في الطريق وبيقولك جهز حالك علشان تروحوا تتطلبوا ست الحسن والجمال مع اني عارف زين أن الجوازه دي مش هتجيب غير الفقر والقرف يلا ي فيروز .
ياسين وهو يكاد يجن /ياربي ايه بس الي حصلي .
في الجنينه ..
كانت تقف سكينه وهي تنتظر رحاب .
رحاب بقلق/واه عاد ايه الي جابك دلوقتي ي سكينه.
سكينه بجديه /اسمعي عاد الي هقولك عليه ده زين ي رحاب الي متتساما الي اسمها عفت عايزه تعمل عمل ل عاصي بيه علشان تجيبه تحت رجليها .
رحاب وهي تلطم علي خديها بغيظ /ي نهار اسود اه ي بنت المؤذيه .
سكينه بجديه /المهم دلوقتي اسمعي انا هجيب اي جلابيه رجالي وهطينها بحيث انها تبان أنها مش جديده وهومها أنها بتاعه عاصي بيه بيلبسها دايما لما يكون هنه انا مش ممكن تخليها تاذي عاصي باشا ابدا .
رحاب باستغراب /واه طب مانتي عارفه هتعملي ايه زين عايزه مني ايه .
سكينه بحده /الحربايه دي عرفت بقربتي انا وانتي وصممت انك انتي الوحيده الي تقدري تجيب أطر سي عاصي وهددتيني وانتي عرفاها مؤذيه ومتعرفش ربنا واحنا لازم نامن نفسينا منها لحد مانخلصوا منهم خالص واخاد طار ابويا الي قتلوه قدام عيني وانتي لازما تساعديني ي رحاب .
رحاب بجديه /انا اساعدك برموش عنيا ي خيتي ولا يهمك اعتبريه حصل .
في شركه طاهر ...
في مكتبه ...
كان ينتظره حازم بعدما أصر علي طلب يد ندا ومساعدتها لتخطي كل شي سويا فالعشق يجعل كل شي سهلا ...
طاهر بابتسامه /اهلا وسهلا ي حازم ي ابني .
حازم بابتسامه/اهلا وسهلا بحضرتك واضح أن السكرتيره عرفتك عليا كويس.
طاهر وهو يجلس علي كرسيه /ي عني وكفايه انك صديق وشريك عاصي عبد الحي ده كفايه اني اتاكد انك ابن ناس وشخص محترم .
حازم بسعاده /شكرا جدا ل حضرتك ي طاهر بيه اولا انا مبحبش اللف والدوران انا جاي اطلب من حضرتك ايد ندا بنتك .
طاهر بسعاده وطمع /ندا بنتي ده شرف كبير ليا انا اكيد مش هتلاقي ليها عريس احسن منك .
حازم بابتسامه/تمام حضرتك إن شاء الله النهارده هاجي رسمي اطلبها من حضرتك عن اذنك.
طاهر بطمع /ايوه ده انت جتلي في الوقت المناسب ده انا عليا ديون قد كده ..
في المستشفي ....
في غرفه نسمه ...
كان يجلس عاصي بجانب نسمه وهو يطعمها بابتسامه وسعاده .
/الف هنا وشفاء .
نسمه بعشق قد تأكدت منه /تسلم ي عاصي بجد مش عارفه اقولك ايه علي اهتمامك بيا .
عاصي بعشق /امال لو مكنش اهتم بالقبلوظه بتاعتي الي ملت حياتي كلها .
نسمه بغيظ /قصدك ايه ي عاصي تلميحك مش مريحني .
عاصي بضحك /هههههه لا طبعا والله مقصدي مليتي حياتي سعاده وهنا وبعدين يلا بقا ي عروسه ورنا حجات كتير قبل الفرح .
ندا وعي تفتح الباب بمرح /انا جيت .
نسمه بغيظ /مش وقتك خالص علي فكره .
ندا بضحك /ههههه ماشي ي عم من لاقا أحبابه المهم حمد لله على السلامه ي قلبي .
حازم بعشق /وانا اقول اول مدخلت المستشفي كلها منوره ليه اتاري القمر فيها .
نسمه بغيظ /ي محن ي محن جرا ايه ي عم انت دي مستشفي مش الكورنيش .
حازم بغيظ /ي ساتر الله يكون في عونك ي عاصي .
عاصي بعشق /علي قلبي زي العسل واي حاجه منها استحملها .
حازم بابتسامه/ماشي ي سيدي وانتي ي نسمه شدي حيلك بقا علشان تحضري فرح صاحبتك الي هيكون بالكتير مع فرحك انتي وعاصي لاني مش هقدر استنا اكتر من كده .
ندا باستغراب/انت بتقول ايه ي حازم .
حازم وهو يقبل يدها بعشق /اقصدي اني بعشقك وخلاص مبقتش اقادر استغنا عنك ومش هسيبك ابدا علشان كده طلبتك من طاهر بيه وهو وافق .
نسمه بمرح وسعاده /اوووووووه هو ده .
عاصي بسعاده /الف مبروك ي صاحبي .
ندا بارتباك شديد/ايه لا طبعا انا مش موافقه .
نسمه بغيظ /لا يبت باين عليكي انك مش موافقه ده انتي هتموتي عليه ي بت اشطا انا خلاص خفيت واحنا لازم نجهز لفرحنا سواء .
عاصي بسعاده وعشق /صح ي نسمتي .
حازم بهمس ل ندا /بحبك والله العظيم .
في الصعيد ....
في فيلا الدهشان ...
كانت تقف عفت تنتظر سكينه بغيظ شديد من تأخيرها حتى اتت
عفت بغضب /كل ده تأخير كنتي فين ي بت .
سكينه بخبث /واه عاد ي ستي مش عقبال البت ماعرفت تخرج بالحاجه .
عفت بغيظ /قصره المهم عملتي ايه .
سكينه بمكر /خودي ي هانم لسه عرقه فيها وهو ده المطلوب .
عفت بسعاده /طب خلاص روحي انتي عاد يااه اخيرا هتكون ليا ي عاصي اروح ل نرجس خليني اخلص .
مراد بجديه /عفت زين اني لاقيتك .
عفت باستغراب /خير ي مراد فيه ايه عاد .
مراد بجديه/كابر ابو كادر كلمني قال إنه هيجي ومعاه ياسين علشان نتحددوا في موضوع مهم طبعا جاين علشان مهره وانا عملت اني مرحب علي الاخر دي فرصتنا علشان نضربوا عصفورين بحجر الواد صالح قالي أنه عطاله كتير من الحبوب وان السم بقا في دمه ومش قادر يسيطر علي حاله وهي دي فرصتنا .
عفت بشر /تمام ي اخويا .
سكينه وهي تراقبهم من بعيد /ي ترا بتخططوا لايه ي حيه انتي وهو لازما اعرف .
في دوار نور .....
كان يقف ياسين أمام كابر وهو يشعر بالصداع الشديد .
كابر بابتسامه /الف مبروك ي ولدي انزل عاد هات الهدايا علشان نروح تطلبوا عروستك .
ياسين بتعب شديد/حاضر ي جدي عن اذنك .
كابر بقلق /مالك ي ياسين فيه ايه .
ياسين بتعب وضيق /ها ابدا ابدا ي جدي صداع جامد شويه عن اذنك .
في الخارج ...
كان يسير ياسين وهو يشعر بأن رأسه قد تنفجر ليخرج له ذلك الشيطان .
صالح بشر /ياسين اخبارك ايه ي صاحبي .
ياسين بالم شديد /هتجنن عاد ي صالح من اخر مره كنا فيها في الجامعه وراسي هتنفجر مش عارف من ايه واصل.
صالح بخبث / واه ده انت وقعت من السماء ليا امسك عاد الدواء ده هيخلي راسك تخف في دقائق مانت عارف أن الصداع مش بيسيبني واصل فدايما معايا امسك ي راجل امسك .
ياسين وهو يشرب الدواء /تسلم ي اخويا يلا سلام .
صالح بخبث /مع السلامه ي صاحبي ي نهار اسود ده الشريط خلص مانا بعت منه واستفدت كتير لو اختي سكينه عرفت هطين عيشتي انا اروح ل مراد بيه وافهمه اني عطيته كله ل ياسين اكيد هيتبسط مني جوي واخليه يجبلي شريط تاني .
في فيلا طاهر .....
كان يجلس عاصي وحازم مع طاهر وسماح .
طاهر بابتسامه وخبث /نورتوني ي جماعه والله الفيلا كلها نورت ندا ونسمه زمانهم جاين من عند الكوافير .
عاصي بابتسامه /ده نورك ي طاهر بيه .
سماح بغرور وحقد /مش عارفه ايه الي عجبك فيها بس يلا كان زمان مامي الله يرحمها كانت تقولي النصيب دايما بيكون خارج التوقع .
عاصي بغيظ واستفزاز /ده علي كده حضرتك بنت ناس أغنياء مع أنه مش باين خالص .
سماح بغيظ وغرور /لا طبعا والدي كان من أكبر أصحاب محلات الدهب في مصر ووالدتي كانت سيدت اعمال كبيره اوي والفيلا بتاعتنا في الساحل الشمالي .
نسمه بغيظ وصدمه /ايه ده سماح بنت عم عباس الفررراجي ايه .
ندا بصدمه /ايه بتقويلي ايه ي نسمه ..
عاصي بصدمه /فرراجي ايه ي بنتي دي لسه حالا بتقول أن والدها صاحب محل دهب وعندهم فيلا في الساحل الشمالي .
حازم باستغراب /انتي اكيد فاهمه غلط ي نسمه .
نسمه بمرح وهي تلوح بيدها /ههههه عم عباس فرخه بقا صاحب محل دهب وعايشين في الساحل الشمالي ي بت سميحه جناح ده انتوا بتناموا جنب اقفاص الفراخ ي بت .. يتتتبع .
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية الوسيم والقلبوظة" اضغط على أسم الرواية