Ads by Google X

رواية ماسة الادهم الفصل التاسع 9 بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

     رواية ماسة الادهم الفصل التاسع بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الفصل التاسع  

قفل سعد مع ادهم وقعد علي مكتب وقال لماسه 
سعد ..بصي يا دكتوره ماسه مستر ادهم  مع الملف وهو دلوقتي في الشركه فا حضرتك تقدري تروحي تخدي الملف بتاعك من هناك 
ماسه بغيظ ..طيب ينفع تكتبلي العنوان  الشركه 
سعد ..ماشي واخد ورقه من علي المكتب وكتب عنون الشركه 
اتفضلي العنوان اهو 
ماسه بابتسامه شكر...شكرا جدا ليك 
سعد ..علي ايه يا بنتي انا معملتش حاجه 
وخرجه ماسه من المكتب 
ونزلت بسرعه رحمه شفتها وحاولت تلحقها ولكن ماسه ركبت العربيه ومشيت 
رحمه خبط باديها اوف هي مستعجله ليه 
ومشيت هي كمان دخلت مكتبها 
         ______________________ ماسه الادهم
                                       بقلم :هند على
عند اسر في المكتب 
و بيقراء  اوراق وبين عليه التعب والارهاق  وخالص الشغل اللي في ايدو  اوف ايه الصدع ده ورن اسر علي السكرتيره
اسر ..اسراء هاتي كوب قهوه ومسكن  حالا 
اسراء ... حاضر يا مستر اسر 
وقفل اسر مع اسراء 
وبعد قليل خبط اسراء واسر سمح ليها بدخول 
اسر ..ادخل 
اسراء...مالك يا اسر فيك ايه  اتفضل خد المسكن ده 
اسر اخد المسكن من اسراء  
اسراء ..اسر انتي شكلك تعبان روح استريح 
اسر..ماشي لو في اي حاجه ابعتيلي ماشي 
اسراء.. ماشي 
واسر اخد الجاكت البدله من علي الكرسي ولبسه وخرج وهو خارج خبط في حد 
                  _________________ماسه الادهم 
                                   بقلم.. هند علي
   وصلت ماسه الي الشركه ودخلت لاني سبق وادهم اعطي اذن الامن باول ما تيجي ماسه يدخلوها
ودخلت ماسه اللي الشركه وهي مبهوره بجمالها هذا اقل حاجه عند ادهم 🤣🤣🤣
جوزهوني انا موفق ولله تعالي وهجوزك يخربيتك جمال امك جمل يابا جمل ههههههه احييييه احنا في رمضان بطلوا معاكسه  بقا استغفر الله العظيم ههههه
ودخلت ماسه وتخبط في شخص اكيد عرفت مين ايوه اللي جي في دمغم اسر 
ماسه ..اسف 
اسر بتعب ..عادي ولا يهمك وركز اكتر وقال انتي ايه اللي جابك هنا ده ادهم لو شافك هيدفنك الحقي امشي بسرعه 
ماسه مستعجبه من هذا الشخص مين حضرتك 
اسر ...انا اسر اخو ادهم  نصيحه مني انك تمشي من هنا قبل ما ادهم يشوفك 
ماسه ...اهل اتشرفت بحضرتك بس انا جاي اخد ورق مهم من البشمهندس ادهم متقلقيش ميقدرش يعمل حاجه 
اسر... انا حظرتك من ادهم فا خلي بالك 
ماسه ..معقول اخو البشمهدس بيحظرني من اخو 
اسر... انتي متعرفيش ادهم عامل ازي لما بينتقم من حد 
وكل هذا الحديث شخص بيرقبو من شاشه الابتوب  وكانت ادهم 
ادهم بغضب رن علي اسر 
اسر وهو  بتكلم مع ماسه جالو فون وبص علي الشاشه وبلع ريقو نهار اسود ده ادهم ورد بسرعه الو يا ادهم في حاجه 
ادهم بغضب ...امشي شوف كنت رايح فين انتي فهم 
اسر ..ماشي سلام وقفل وقال لماسه أنا لزم امشي بسرعه 
بنصحك خدي بالك من نفسك
ماسه بابتسامه ..مرسي لحضرتك انك حظرتني شكر بجد 
اسر... علي ايه ده واجبي بعد اذنك انا لازم  امشي 
مشي اسر وطلعت ماسه كما وصفه لها مكتب  الاستقبال 
اطلعي يختي علي راي المثل  جاءلك الموت يا تارك الصلاه 🤣🤣🤣🤣 
وطلعت ماسه اللي مكتب ادهم وبصت في الساعة بتاعتها وقالت الحمد لله شكل هالحق اروح اقدم في مستشفى التانيه  واخلص من الهم  ده 
وقفت قدام مكتب ادهم  وقالت ربنا يستر 
وخبط ماسه 
ودخلت ماسه  وعينيها جات علي الشخص الواقف  ما هو اللي  ادهم حاطط ايد في جيب البنطلون عند لوح الزوجاج   اللي وراء المكتب ضهره  لبس قميص ابيض لا يليق اللي با ادهم  يبرز جميع عضلات جسمه الرياضي ورافع اكمام القميص لتبرز عروق يديه  البارزه  قطع تأملها هذا الوسيم  قائلا 
هتفضلي سرحانه كده كتير 
حمحمه ماسه ..احم لا مش سرحانه 
ادهم وهو يجلس بكبرياء ..اممم ماشي اتفضلي اقعدي 
ماسه ..انا مش جايه اقعد انا جايه اخد الملف بتاعي وامشي  
ادهم ...تق تق يا حلوه  اقعدي كده استهدي لا يطق لك عرق ولا حاجه قالها بستفزاز 
ماسه ..لو سمحتي أنا عوزه الملف بتاعي وخلص مش فاضيه لشغل الاستفزاز ده 
ضحك ادهم ...هههه ومسك قلم و بيلعب بيه متعمد استفززها اكتر وان مخلصتيش الشغل ده هتعملي ايه 
ماسه بنرفزه وخبط علي مكتب بغضب قالت متحولش استفزني اكتر من كده يا بشمهندس انتي فاهم
قام ادهم وذهب ناحيتها لا يا حلو اهدي وقرب اكتر منها مش فاصل غير بعض  غير بعض السنتيمتر
ماسه بقلق وحولت تبعد ادهم زقه عليه لتنصدم ماسه بصدرو العريض 
ايه القطه المخربشه رحت فين 
ماسه ويتحول تبعد نفسها أبعد لو سمحت 
ادهم قرب اكتر وقال بهمس وأن مبعتش 
ماسه  وحاولت زقه عشان تبعدي عنها ولاكن كان جسده صغير عن جسم الوحش هذا وقرب اكتر ماسه غمضه عنها في تلك للحظه وقرب من ودنها وقال بهمس وفي تلك  فتحت ماسه عيونه علي وسع من الصدمه و
                    ___________ماسه الادهم 
                                 بقلم هند على
في مستشفى A.f
في مكتب رهف 
رهف بتحول ترن علي ماسه مش بترد 
رحمه ..ايه عرفتي توصلها 
رهف ..لا مش بترد يا خط مشغول وبعد كده مش بترد 
رحمه ..شكله في حتي مفيش تغطيه 
رهف ..ممكن اوف 
رحمه ..كأنني هنا بس ملحقتهاش  وكانت بنادي عليها بس كانت مستعجله ولما سالت هي كنت هنا ليه 
لقتها كانت بتسال علي السكرتيره علي بشمهندس ادهم وانا خايف يحسن يكون مهددها ولا حاجه 
رهف... أن شاء الله خير 
رحمه ..هقوم انا علشان ورايه عمليه 
رهف ...ماشي 
ومشيت رحمه وكل وحد بيفكر ازي هوصل لماسه علشان يحذرها ولكن فات الاوان🤣🤣🤣
خالصت البارت
اقتباس صغير 👌👌
ادخلي يا عروسه 
ماسه وقفه خايفه 
ادهم بسخريه ...ايه وقفه ليه كده هههه  وضحك بسخريه  فكره اقولك كلم حب واهبل ده مفكراني نسيت اللي حصل زمان لا يا ماما فوقي ده أنا هوركي النجوم في عز الظهر ادخلي جوه  وزقها وقعت في الارض وماسه بتعيط 
وادهم نزل لمستواه وقال انتي لسه شفتي حاجه وقرب اكتر وقال بصوت فحيح الافعي
هنتقم منك وخليكي تتمني الموت الف مره متلقهوش 
وخليكي هنا شبه الخدمه  تق تق ده الخدم أنصف منك بس  وبصله نظرت احتقار وقرف 
ماسه سامعه الكلم ودمعه نزله في صمت واستجمعت بعض القوه وشجاعتها وقالت أنا مش خدمه لحد انتي فاهم
ادهم ضحك ومسكها من شعرها وقربها منه ..لا تحبيني قطه شرسه ومخربشه بس اللي ميعيطش في الاخر 
ماسه شعرها وجعها من قبضه ايدو قالت ...ابعد عني سيب شعرا انتي بتوجعني اه وبتدت تعيط من وجع شعرها 
ادهم فاق قبضه ايده من علي شعرها وقال ...قومي يلا من وشي مش عوزه المحك ولا اشوف وشك انتي فهما ادهم سبها ورح علي الغرفه بتعتو وقفل الباب جامد 
ماسه اتخضت من صوت الباب وقعدت في الارض تعيط وبعد قليل قامت بصعوبه بدور علي غرفه بعيده عن غرفه هذا الوحش اللقب الذي حصل عليه ادهم من ماسه فهو عمل زي الوحش 
ودخلت الاوضه اول ما دخلت قعدت تصرخ وتحول تكتم صوت عيطها  وبتقطع في الفستان وتقول 
ماسه...ليه انا لسه بيحصل كل ده معايه ليه ااها يا رب اه بصوت عالي وتقطع طرحه فستان ووقعدت في الارض بقهر وبتبكي علي حالتها الذي وصلت ليه 
وقعت تعيط وبعد وقت هديت شويه وقامت اتوضت وصلاه علشان تهدي شويه 
وعلي الجهه الأخري في غرفه ادهم 
قاعد علي سرير وسامع صوت عيط ماسه وانهيارها 
وبدأ يحس بذنب وقلبه وجعو عليها وكلم كتير بيدور ما بين العقل وقلب 
العقل ... انتي هتحبها ولا ايه 
القلب ..لا لا 
العقل ..لا بس شكلك حبتها ولا ايه 
القلب ..مش عارف بس ممكن صعبانه عليها مثلا
العقل...لا مش صعبانه عليه شكلك ابتديت تحبه ومتنكرش علشان نفسك ترحلها وتخدها في حضنك ومتخلهش تعيط لاني عيطها بيقطعك بسكينه بارده وبيقتلك ببطئ 
ادهم بس بقا انتو الاتنين انا مش بحبها انا مجوزها علشان انتقم وبس انتم فاهمين وقام بغضب مشي لاوضه الرياضه علشان يطلع كل غضبه في لعب الرياضه ولكن وهو ماشي مسمعش  صوت في غرفه ماسه قلق عليه
ادهم ..ممكن يكون حصلها حاجه وقرر يدخل شيفها بتعمل ايه 
فتح الباب ودخل لقاها سجده وبتصلي وصوت شهقتها عالي حزن جدا علي اللي عمله فيها بس رجع لوعيه تاني وافتكرت أنه بينتقم منها لاني محدش يقدر يقف قصده 
وقفل الباب الغرفه ومشي الغرفه الرياضه  خلع التيشيرت اللي كان لبسه وبدأ يلعب في كيس الملاكمه  بعنف وعده اكتر من ساعه وهو بيلعب لدرجت ايدو بتنزف
عند ماسه في الغرفه بعد ما صلت وقامت غيرت من البس اللي لقتو في الدولاب ولبست بجامه ستان  من اللون الكشميري 
وجاي تنام سمعت صوت   من الغرفه اللي جنبه خافت قررت تقوم تشوف في أي فتحت الباب وخرجه برحه وفتحت باب الغرفه لقت ادهم بيضرب   في كيس الملاكمه  كان لبس تيشرت اسود بحملات وبنطلون ترنج اسود  الذي يوضح تفصل جسمه الرياضي  وعمل يضرب في كيس الملاكمه  محاسش  بدخل ماسه وقفه بتأمل في ادهم  وحبت عرق بتمرد وتنزل علي جبينه هذا الوسيم  وشعره اللي نزل علي وجهو  مخليه ووسامته تخطف الأنفاس ولكن فاقت من شرده لما لقت ادهم  اخد بالو من وجدها 
ماسه ...احم اسفه بس سمعت صوت فاجيت اشوف مين 
ادهم ...   مطلبتش توضيح اخرج باره الغرفه حالا 
ماسه كانت متنرفزه ولكن لحظت ايدو المجروحه فجريت عليه ايدك مجروحه تعالي اعقم الجرح 
ادهم ..شد ايدو من عليها مش عوز حاجه منك ابعدي عني واخرجي بره 
مشيت ماسه ورحت غرفتها وجابت صندوق الإسعافه ورحت تاني 
كان ادهم خالع التيشيرت ومبقش لبس حاجه من فوق وعضلاته بارزه 
ماسه بلعت ريقها ولفت وشه اللي الجهه الأخري 
احم لو سمحت البس حاجه عقبال ما اعقم الجرح 
ادهم اولا انا مطلبتش تعقمي ايدي 
وثاني مش قولت أخرج ومتجيش تاني 
ماسه بصته وقالت ...انا مش بعمل كده كخوف عليك ولا حاجه ده واجب اي دكتوره لو شافت حد متصاب هتعالجو وبعدين ابتدأ تعقم في الجرح  

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent