رواية ملاك الجاسر والفهد البارت العاشر 10 بقلم رنا احمد عماد
رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل العاشر 10
في المستشفي..
في غرفه صافي ...
جاسر بانتباه وجديه /قصدك ايه بأن داليا هي نقطه ضعف فهد.
صوفيا بحقد وغل /فهد علي قد جبروته ده معاها بيبقي قطه بيعتبرها بنته هي الي هتكسره .
جاسر بخبث ومكر/طب والله فكره اهو الواحد يروق علي نفسه شويه واقدر اشفي غليلي منه .
صوفيا بكره وانتقام /وانا معاك في الخطه دي اتفقنا .
جاسر بخبث /اتفاقنا ..
علي ضفاف النيل..
كانوا يجلسون فهد وأكمل ..
اكمل بغيظ وعصبيه /ممكن افهم تقصد ايه بنظراتك دي علشان انا قرفان لوحدي .
فهد بخبث واستفزاز /تفهم انك واقع لسه في حب تقي واوعا تقولي انك عملت كده علشان جوز عمتك لاني مش هصدقك لو مكنتش عاوزها مكنش وافقت متافورش ها .
اكمل بغيظ /طيب ي فهمني اعترفت ي سيدي بس للاسف مش قادر اتخطا الي حصل ..
فهد بزفر /هتتخطا مع الوقت ي اكمل تقي دلوقتي بقت مراتك وملكك والي جاي بعد كده سهل دورك بقا انك تنسا الي فات وتبدا من جديد ي صاحبي .
اكمل بتنهيده /ماشي قولي هتعمل ايه مع البت صوفيا .
فهد بغيظ شديد/تغور في ستين داهيه ولا هتقدر تعمل حاجه هي عارفه أن باشاره واحده مني اخفيها من علي وش الدنيا .
اكمل باستغراب /امال ايه الي مضايقك اوي كده .
فهد بغيظ شديد /عرفت أن خيري بدران هيعرض المشروع في المزاد بعد اربع شهور .
اكمل بجديه/ايوه عرفت ومردتش اقولك علشان عارف انك هتتضايق .
فهد بغيظ وحده /ده انا اموت فيها المشروع ده الي هيخلينا من أصحاب الملايين بجد ي اكمل وجدي معقد الأمور علي الاخر وست ملاك سايقه العوج فيها بس خلاص ي انا ي هي .
في شقه حمدي ....
كانت تجلس فتحيه بغيظ شديد فماذا استفادت الان من ذلك الزواج ...
فتحيه بغيظ شديد/جرا ايه ي راجل احنا هتفضل كده ولا ايه.
حمدي بزهق/عايزه ايه مش فاهم .
فتحيه بخبث ومكر/قصدي المصروف مبقاش يكفي ومحتاجين مصاريف كتير .
حمدي بضيق /وده من امتا إن شاء الله ماطول عمره بيكفي وماشين بيه ومستوره والحمد لله.
فتحيه بغيظ /لا بقا مش بيكفي ولا حاجه وبصريح العباره بقا حرام تبقا بنتنا متجوزه الجوازه العلوي دي وعايشه في العز ده واحنا في الفقر ده .
حمدي بغضب/اه قولي كده اسمعي ي وليه ملاك ملكيش دعوه بيها خالص فاهمه وعجبك تعيشي علي قدنا اهلا وسهلا مش عاجبك في ستين داهيه الباب يفوت جمل .
فتحيه بغيظ وتوعد /ماشي ي حمدي ماشي بس انا بقا مش هسكت ومش هسيب البت دي تتهناء بكل ده لوحدها.
في فيلا فهد ..
في غرفته ...
كان يسير بعصبية لتنفزع هي من النوم بشده لتبتسم بداخلها بمكر لتبدأ في البكاء المصتنع ليسرع إليها بغيظ.
فهد بغيظ شديد/فيه ايه مالك بتعيطي ليه انا عملتلك حاجه.
ملاك بخبث ومكر/اه اتخضيت لما فتحت الباب كده اتخضيت .
فهد بزفر /خلاص خلاص محصلش حاجه.
ملاك بمكر /لا عايزه اشرب عصير برتقان .
فهد بغيظ /نعم ي اختي .
ملاك بخبث وهي مكلمه في مسرحيتها /اه بابا لما كنت اتخض كان يعملي عصير برتقان يروق اعصابي .
فهد بنفاذ صبر/حاضر ي ملاك هنزل اعملك كوبايه العصير أما اشوف اخرتها .
ملاك بهمس وهي تكتم ضحكاتها/ولسه ي فهد مش هتتطولني بالساهل ابدا .
في المطبخ ..
كان يقف فهد وهو يعد العصير لتقاطعه داليا باستغراب .
داليا باستغراب /ابيه فهد بتعمل ايه دلوقتي .
فهد بارتباك وزهق /بعمل عصير برتقان .
داليا بدهشه /عصير برتقان بس حضرتك مش بتحبوه .
فهد بنفاذ صبر/جرا ايه ي داليا انتي هتحققي معايا بعمله ل ملاك ي ستي وعلي العموم انا خلصت وسايبلك المطبخ وطالع .
داليا بابتسامه /اوووه ملاك ههههه بقا فهد الحديدي بنفسه واقف في المطبخ يعمل عصير ل حد والله طلعتي قويه ي ملاك .
في غرفه فهد وملاك ....
كانت تجلس ملاك وهي تتدعي الخوف والتعب ليقترب منها فهد بزفر /اتفضلي العصير اشربي .
ملاك وهي تشربه يتلذذ /الله حلو اوي تسلم ايدك يلا بقا .
فهد باستغراب /يلا ايه .
ملاك بابتسامه /يلا خدني في حضنك .
فهد وهو يخلع ملابسه بغمزه /انا بقول كده برضه .
ملاك وعي تتضع يدها علي أعينها بخجل /ايه الي بتعمله ده انا قولت تنيمني في حضنك عايزه انام ..
فهد بغيظ شديد/انيمك وايه كمان ي اختي تحبي اجبلك الرضعه بالمره .
ملاك بخبث ومكر /اهي اهي الله يسامحك ي فهد بتتريق عليا انت مبتحبنيش وديني عند ابويا يلا .
فهد بضحكه عاليه/هههههه برغم اني هطق منك بس بصراحه كل يوم بتأكد اني اتجوزت عيله فعلا .
ملاك بغيظ طفولي /عيله كتر خيرك ي ابن الناس .
فهد وهو يقبلها بعشق /اقسم بالله احلا عيله في الدنيا كلها ي خلاثي علي العسل بتاعي ي ناس .
ملاك وهي تحتضنه بجراءه اصدمته /انا عايزه افضل في حضنك علطول ي فهد .
فهد بابتسامه حنونه /تعالي ي ستي انيمك في حضني .
لتسرع اليه ملاك لتغفا داخل أحضانه ليحدث نفسه باستغراب من حالته ..
/انت ايه الي جرالك ي فهد عملت فيك ايه العيله دي من امتا وانت بتخاف علي حد او كده دي زي مايكون عرفاك كويس وبتتفنن تحرك مشاعرك لا ي فهد فوق انت مش بتاع كلام فاضي من ده خليك فاكر الهدف الي اتجوزتها علشانه وحققه في اقرب وقت........
في شقه جاسر ..
تحديدا غرفته ....
كان يجلس وهو يمسك هاتفه بمكر وخبث ليبدأ في خطتته ليرن عليها وينتظر ردها ..
في غرفه داليا ...
كانت تجلس وهي تتفحص ملابسها المحتشمه الذي قررت أن ترتديها ليقاطعها رنه هاتفها لتبتسم تلقائيا من ذلك الاسم فابدات أن تعترف لذاتها أن قربها منه يمنحها السعاده لترد سريعا ..
/الو .
جاسر بمكر وخبث/اسف لو كنت ازعجتك صدقيني لو ده حصل مش مكمن اسامح نفسي ابدا .
داليا وهي تشعر بقلبها ينبض بشده لسماع صوته المحبب لها لتتحدث برقه وارتباك سريعا ..
/والله العظيم انا كنت صاحيه وانت مازعجتنيش وعلشان خاطري اوعا تانب نفسك .
جاسر بابتسامه خبيثه وهو يشعر بتأثيره عليها /خلاص إذا كان كده ماشي بس انا كنت متصل علشان اقولك اني مش فاضي بكره الصبح كله معلش مش هقدر اوصلك الجامعه بكره .
داليا بهمس وحزن شديد/جامعه ايه بس وزفت ايه انا عيزاك انت .
جاسر بخبث /بتقويلي ايه.
داليا بارتباك /ها لا ابدا خلاص براحتك انا اصلا مش رايحه الجامعه بكره بس لازم بكره بليل تكون موجود علشان توديني عيد ميلاد صحبتي.
جاسر بمكر /بس كده تحت امرك سلام .
داليا وهي تتضم الهاتف الي صدرها بهيام /سلام ي حبيبي هتعمل فيا ايه تاني ي جاسر ....
في شقه اكمل ...
كان يسير الي الداخل ليفزع من صوت تقي وهي تتالم ليسرع الي المطبخ .
اكمل بفزع وخوف /تقي مالك فيكي ايه .
تقي بدموع والم /ايدي ي اكمل اتلسعت وجعاني اوي .
اكمل بخوف وحنان / طب تعالي اقعدي اقعدي هنا لحد ماجيب الدواء .
تقي وهي تتمسك به بدموع /انت دوايا ي اكمل مجرد ملمست ايدي حاسيت أنها خلاص خفت سمحني ي اكمل سمحني .
اكمل بارتباك وحس أن هو هيضعف /مش وقته الكلام ده لما اشوف ايدك الاول وريني كده ايدك .
تقي بدموع والم بعد اكمل مربط أيدها/شكرا .
اكمل بجديه وهو بيتمنا ياخدها في حضنه لكن لازم يعاقبها شويه /العفو متتدخلش المطبخ خالص انا هبعت اجيب اكل .
ليقاطعهم دخول فتاه بدلع شديد /كيمو حبيبي وحشتني .
اكمل بخبث ومكر/لولو انتي اكتر ي روحي.
لولو بضيق /ايه ده هو انتي انتي بتعملي ايه هنا مشيها ي كيمو علشان عيزاك جوه براحتنا .
تقي بغضب جحيمي وغيره وهي تمسكها من شعرها بغل /مشيها ليه ي اختي فكراني بالاجره زيك س تربيه الشوارع تعالي بقا وانا هوريكي شغلك يروح كيمو تعالي ي اختي .
مالك بضحك /ههههه اللهم اغفر لها وارحمها.
اكمل بسعاده وعشق لذلك المجنونه /امين ....
في فيلا فهد ..
في غرفته ....
كانت تقف ملاك وهي تسرح شعرها الحريري الطويل ليختضنها من الخلف وهو يقبل رقبتها بحنان /زي القمر المنور معقول القمر ده بتاعي انا .
ملاك بغرور وثقه/وانت ملكه علي فكره وعايزه منك طلب قد كده .
فهد بزفر /لا بقا طلباتك كترت اوي بصراحه .
ملاك بعبوث طفله /خلاص انا زعلانه منك .
فهد بضحكه ساحره/ههههه ياربي علي الطفله دي علي العموم اؤمري .
ملاك بطفوله وبراءه/بصراحه طول عمري كنت نادره ندر ل امي الله يرحمها أن فيه ناس غلابه كتيره في الحاره عندنا محتاجين اوي ساعات مبيلقوش الرغيف الحاف وكنت دائما اقول لما يكون معايا فلوس هجبلهم اي حاجه تساعدهم علي روح ماما .
فهد وهو يقبل يدها بحنان /انتي طيبه اوي ي ملاك كل الي انتي عايزاه هيحصل بس انا لازم اروح الشركه دلوقتي وهرجع علطول .
ملاك بابتسامه وبراءه/ماشي ي حبيبي.
في شقه اكمل ...
اكمل بغضب شديد/نعم ي اخويا انت اكيد اتجننت صح كده .
مالك بزفر /ليه بس ي اكمل انا بحبها وهي بتحبني ي عني مش حرام الي بيحصل فينا وأننا نتحرم من بعض .
اكمل بحده /انت عبيط يلا عيازني اروح لواحده هتتجوز بعد كام يوم معلش احنا عايزين نجوزها ل اخويا وقولوا للعريس ده معلش فرصه تانيه أن شاء الله انت باين عليك اتجننت ومحتاجه تفوق جاتك القرف.
مالك بزفر وضيق /اوووف مفيش غيره فهد هو هيساعدني ويحللي الموضوع مستحيل اسيبك ل غيري ي رحمه مستحيل .
من ام فيلا فهد ...
كان يقف جاسر بوسامه وشياكه حقا كان في قمه جاذبيته لينصدم من ذلك الحوريه الذي تنزل الدرج بفستانها الاحمر وحجابها الابيض فكانت في قمه جمالها لتقف أمامه وعيناها في عيناه .
جاسر بخبث /مشاء الله زي القمر .
داليا بسعاده وعشق/ايه رايك عجبتك .
جاسر بخبث وهو ينظر في عريضه عيناها بدقه /يهمك راي .
داليا بعشق وهيام /طبعا يهمني رايك ورضاك عليا كمان .
جاسر بابتسامه/توتو ده انا كده هتغر اوي بقا .
ملاك بمرح وغمزه/ياسلام ي سلام علي عصفورين الكناريا ايه الحلاوه دي ي اخت جوزي ايه القمر ده ي ابن عمي.
جاسر باشتياق كبير لها/لوكا وحشتيني اوي .
ملاك وهي تحتضنه باخوه /وانت كمان ي اخويا وحشتني اوي ي جاسر بس ايه بقا النظام .
جاسر بضحك /نظام ايه .
ملاك بغمزه /رايحين فين كده انت وهي.
داليا بارتباك /رايحين عيد ميلاد واحده صاحبتي .
ملاك بخبث /والله طب واخده جاسر معاكي ليه ثواني واخلي فهد يجي يوديكي .
داليا بغيظ شديد/لا ي ملاك انا مش عايزه فهد يعرف اصلا هيفضل يقولي متروحيش ومتاخريش وانا بصراحه عايزه اروح بقا .
ملاك بابتسامه /خلاص روحه واتبسطوا .
جاسر بابتسامه/سلام ي لوكا.
ملاك وهي تهمس في اذنيها /استغلي ي بت الفرصه اهو معاكي اهو لوحدكم اوعي تتضيعيه من ايدك يلا طيري ربنا يسعدكم يارب ....
في أحدا الكافيهات الفاخمه......
داليا بابتسامه /تصدق هنا احلا من العيد ميلاد بكتير .
جاسر بابتسامه/ي ستي ده عالم ملزقه ومش طايقه نفسها اصلا .
داليا بضحكه خفيفه/فيه ده عندك حق وكفايه اصلا اني معاك ي جاسر .
جاسر بخبث /طيب ايه ممكن البرنسيس داليا تسمحلي بالرقصه دي .
داليا بعشق وحب/البرنسيس داليا كلها رهن اشارتك .
ليرقصوا علي ذلك الموسيقي الهادئه وهم ينظرون إلي أعين بعض بدقه .
داليا بعشق /عايز تعمل فيا تاني ي جاسر انا ازي حبيتك بالسرعه دي .
جاسر بابتسامه هادئه /لاني اتحب بسرعه فعلا .
داليا بابتسامه وسعاده/ياه مغرور اوي اوي .
جاسر بابتسامه/طب بذمتك لما تكون واحده زيك بين ايديا وكل كلمه بتقولها بتاكدلي أنها ملكي وبتاعتي عيزاني اعمل ايه لازم اتغر..
داليا بعشق وهيام /بحبك اوي ي جاسر اوي .
جاسر وهو يقبل يدها بثبات /تتجوزيني ي داليا .
داليا بسعاده وعشق/بتقول ايه ....
في فيلا فهد ....
فهد بغيظ شديد/اوووف قسما بالله شويه كمان وهقوم ارميك بره انا ماليش خلق اصلا .
مالك بزفر /فيه ايه ي جدعان هو محدش طيقني ليه .
فهد بغيظ /ماهو الي بتقوله ده ميتعقلش وانسا اصلا محدش هيساعدك فيه انساها بقا وشوف حياتك مع واحده جديده.
مالك بدهشه/ملاك .
ملاك بصدمه /مالك .
فهد باستغراب /انتوا تعرفوا بعض .
مالك بتنهيده/ايوه ملاك تبقا بنت عم رحمه الي انا عماله اكلمك عنها .
ملاك بجديه /انت لسه برضه مصمم علي الموضوع ده ي مالك سيبها بقا مع ماهر وربنا يسعدهم .
مالك بضيق /ده علي اساس انك مش عارفه ي ملاك انا وهي بنحب بعض ازي دي بتموت كل دقيقه وكله من اخوها هو الي معقد الدنيا .
فهد بجديه/ثانيه واحده هي رحمه اخت جاسر .
ملاك بنتهيده /ايوه ي فهد احنا ملناش الي عم واحد عمي سعيد الله يرحمه ابوه جاسر ورحمه .
فهد بخبث ومكر وانتقام من جاسر /طب قسما بالله لوجوزهالك ي مالك وغصبن عن عين اخوها ........
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية ملاك الجاسر والفهد) اضغط على أسم الرواية