رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الحادي عشر بقلم رنا سعيد
رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الحادي عشر
جنا وبدون قصد فتحت مكتب مالك من غير ماتخبط
جنا:صباح الخ
وفجاء سكتت من الصد"مه من الابيحصل قد"مها كانت جاسمين بتحض"ن مالك وقبل"ته من رقب"ته وبتقتر"ب تقب"له من شفا"يفه وجنا دمو"عها نزلت علي خديها ومسحتها بسرعه وكانت لسه هتمشي بس ايد مسكتها
وجنا لفت وشها وكان مالك
مالك بغضب بعصبيه:انتي ازي تفتحي باب المكتب كده من غير ماتخبطي اي قلت الذوق دي
جنا بقوه وبحده:اسفه مكنش قصدي
مالك بغضب:اتفضلي روحي علي مكتبك ومدخليش حد غير لما تقوليلي
جنا بحده:تمام
وجنا ذهبت واعقدت علي مكتبها
:اي الجميل ماله اعقد مبوز ليه كده
جنا ببتسامه:سيف اخبارك اي
سيف:الحمدالله بخير وانتي
جنا:تمام سيف عايزك في موضوع مش انت صاحب الشركه هنا برضوا
سيف:ايوه موضوع اي بقا
جنا:صحبتي عايزه تيجي تشتغل هنا معايا
سيف:تنورنا
جنا بفرحه:يعني اقولها تيجي
سيف ببتسامه:ايوه ولو عايزه تيجي من بكرا كمان تيجي
جنا:تمام
سيف:بس لو جات هتكون سكرتيرتي الخاصه عشان انا محتاج سكرتيره
جنا بتفكير:طب ينفع اجي انا اكون سكرتيرتك الخاصه وهي تيجي مكاني
سيف:قولي لي مالك الاول وشوفي هيقولك اي ولو وافق
يبقا تمام
جنا بفرحه:تمام هقوله النهارده
سيف ببتسامه:ماشي انا رايح مكتبي عايزه حاجه
جنا ببتسامه:لا شكرا ربنا معاك ومعانا
سيف:يارب
وسيف مشي
جنا:سبحان الله في فراق بينك وبين مالك كبير اوي
وفجاء جاسمين خرجت من مكتب مالك وبصت علي جنا من تحت لفوق ومشيت
تليفون الاراضي رن
جنا بجديه:الو يامستر مالك
مالك:تعالي عايزك
جنا:اممم جايه
وجنا ذهبت عند مالك وخبطت علي المكتب واستاذن لها بدخول
جنا بجديه:حضرتك طلبتني نعم
مالك ببتسامه جانبيه:ومالك بتقوليها من غير نفس كده ليه
جنا بجديه اكثر:نعم
مالك وقام واقف ولف حواليها
مالك ببتسامه جانبيه:بس اي الشياكه دي ياارض تهدي ماعليكي هدي
جنا بضيق وبحده:حضرتك طلبتني نعم حضرتك عايز اي
مالك بضيق من اسلوبها وبااستفزاز:هو الجميل غيران وزعلان من الحصل من شوي ولا اي
جنا بضيق اكثر وبعدم فهم وبحده:اقصدك اي
مالك ببتسامه خبيثه:اقصدي يعني علي الجاسمين عملته من شوي
جنا بضيق وبحده:حضرتك انا ليه اغير او ازعل دي خطبيتك وانتوا حريين مع بعض
مالك واعقد علي كرسي وببتسامه جانبيه:امممم اومال مالك مضايقه كده ليه مني
جنا بحده:وحضرتك اضايق ليه منك
مالك ببتسامه خبيثه:اممممم المهم
جنا بحده:نعم
مالك:في حفله النهارده لكل الشركه معمولها في قصري عشان كسبت الصفقه جديده ومهمه فابلغي كل الشركه بالحفله دي وقوليلهم الحفله هتبدا الساعه ٩ تمام
جنا بحده:تمام عن اذنك
وجنا ذهبت من مكتب مالك
وبلغت المواظفين بالحفله وراجعت تاني مكتبها
وبعد فتره جاء وقت ذهاب المواظفين من عملهم
جنا:مستر مالك انا عايزه اكون سكرتيرة سيف وجنه صحبتي تكون سكرتيرتك حضرتك موافق
مالك قام من علي المكتب وبعصبيه:اي ال انتي بتقولي دها
وجنه مين دي
جنا:انا قولت لي سيف ان صحبتي تيجي تشتغل هنا وهو وافق وقالي هتيجي وتكون سكرتيرته الخاصه وانا قولتله انا اجي مكانها وجنه تيجي مكاني حضرتك وهو قالي اقولك انت
مالك بعصبيه:لا مش موافق
جنا:بس ليه حضرتك
مالك بعصبيه اكثر:ملكيش فيه ويلا اتفضلي امشي بقا
جنا بضيق والدموع اجمعت في عينها من اسلوبه:تمام
وجنا مشيت وراكبت مع سائق بتاعها
وبعد فتره
جاء وقت المساء
احمد:جنا يلا اجهزي عشان نروح حفلة مالك
جنا بصدمه:بابا انت رايح
احمد:اها ما مالك اتصال بيه وعزمني
جنا:بابا بس انا مش قدرها اروح
احمد:بس مالك كده هيزعل منك
جنا:بابا مش رايحه انا طالعه انام عن اذنك
وجنا طلعت علي اوضتها
وبعد فتره
في قصر مالك
جاسمين:مالك الحفله حلوه اوي
مالك ببتسامه:بجد
جاسمين:اها والله تحفه اوي
وفجاء احمد الشرقاوي داخل عليهم
مالك وذهب يستقبله
مالك وحضن احمد:ازيك يادكتور احمد
احمد:الحمدالله بخير ياحبيبي اومال فين هيثم
مالك:واقف هناك اهو اتفضل
احمد:تمام ماشي
مالك بحراج:عمو احمد اومال انسه جنا مجتش معاك ليه
احمد ببتسامه:جنا
وفجاء صوت قاطعه
:انا اهو يامستر مالك
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية اوقعت في حب مجنونة" اضغط على أسم الرواية