رواية ملاك الجاسر والفهد البارت الحادي عشر 11 بقلم رنا احمد عماد
رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل الحادي عشر 11
في فيلا فهد ...
ملاك بعصبية/ايه الي بتقوله ده ي فهد غصبن عن عين اخوها ازي ي عني ده علي اساس ان اخوها عيل صغير ده راجلها وسندها في الدنيا واكيد عارف مصلحتها كويس .
فهد بحده /نعم راجلها باماره ايه أن شاء الله لما مش عارف أخته فيها ولا ايه ولا حاسس بيها وعايز يتبعها والسلام ده خساره يتقال عليه اخ اصلا .
ملاك بغيظ /جاسر مش كده ي فهد طول عمره اخ لينا وعمره مقصر .
فهد بغيظ/والنبي اسكتي انتي لازم تتدافعي عنه وخلاص انتي المفروض انك تساعديها أنها تتجوز الإنسان الي بتحبه ده لو بنت عمك بجد وبتحبيها .
مالك برجاء وتوسل /ابوس ايدك ي ملاك ساعديني انا مش قادر اعيش من غيرها ولا هي كمان ارجوكي ي ملاك صدقيني هتيجي تشكرك علي انك قربتينا من بعض .
ملاك بزفر/ي جماعه مش هينفع دي فرحها بعد كام يوم ازي بس .
فهد بخبث ومكر/لما تبصي الهدف الأساسي وهو أن احنا نسعدها ونجمعها مع حبيبها ساعتها كل حاجه تعدي وتهون وبصراحه عريسها ده معندوش ريحه الدم ي عني مش حاسس انها مش عايزاه وبتحب غيره بكره لما نروح الحاره هقولك تعملي ايه بالظبط احنا بنعمل خير ي ملاك صدقيني .
ملاك بقلق /ربنا يستر .
في الكافيه ...
كانت تنظر إليه بدموع يغمرها السعاده .
داليا بسعاده وعشق/بجد ي جاسر بجد.
جاسر وهو يقبل رأسها بمكر /طبعا ي روحي امال حبنا ده آخرته ايه لازم جواز .
داليا بسعاده كبيره/حبيبي ي جاسر اوعدك اني هفضل من ايدك دي ل ايدك دي .
جاسر بخبث ومكر/هو ده الكلام انا احب حبيبتي تبقا تحت طوعي تسمع كلامي ويتنفذ بالحرف الواحد.
داليا بعشق وهيام/وانا ملك ايديك ورهن اشارتك ي حبيبي.
جاسر بخبث /طب جهزي نفسك ي برنسيسه لاني هطلبك من فهد بكره إن شاء الله.
داليا بسعاده /يارب عجل ببكره ده يارب وأبقا مرائتك في اسرع وقت .
جاسر بضحك /هههه قريب يا مجنونه .
داليا بعشق وهيام/بحبك ي جاسر بحبك .
جاسر بخبث /وانا بعشقك ي روحي ..
في شقه جاسر ....
في غرفه رحمه ...
كانت تجلس وهي تبكي بدموع وقهره فيقترب الوقت وكأنه يقف ضدها ويبعدها عن من عشقت .
ناديه بعصبية/انتي ي اختي هتفضلي قاعده كده ولا ايه.
رحمه بدموع ووجع/خير ي أما أنا عملت ايه.
ناديه بغيظ /عملك اسود ومنيل قومي ي اختي ورانا مليون حاجه نعملها قومي قيسي قمصان النوم دي وحصليني دلع بنات فاضي .
رحمه بدموع وقهره وهي تقطع القمصان /أن متزينتش ل مالك مش هيكون لغيره يارب اموت قبل ماكون ل غيرك ي مالك يارررررب .....
في شقه اكمل ...
كانت تجلس وهي تهز قدميها بغيظ اما اكمل فكان يقف وهو يكتم ضحكاته بصعوبه ليقترب منها بخبث /ممكن افهم ايه الي عملتيه ده ازي تتضربي البنت بالشكل ده ايه الي دخلك اصلا في الموضوع .
تقي بغضب جحيمي/بقولك ايه انت كمان متجنينيش ايه الي دخلني امال كنت عايزني اعمل ايه أن شاء الله والهانم بكل قله حياه عايزه تاخدك علي جوه ولا كان فيه حماره واقفه هنا وليها حق فيك .
اكمل بخبث ومكر وهو مستمتع بغيرتها /انتي ملكيش اي حق فيا واعملي حسابك انك متتدخليش في أي حاجه تخصني بعد كده .
تفي بغيظ شديد/لا بقا ي حبيبي انا ليا حق فيك اكتر من اي حد انت ملكي ي اكمل سامع ملكي والي حصل زمان كان غصبن عني ومسيرك هتعرف السبب لكن انا مرائتك غصبن عنك وعن اي حد .
اكمل وهو يحملها بخبث ومكر /حيث كده بقا يبقي تثبتي حبك ليا ولا ايه.
تقي وهي تقبل وجنته بعشق وسعاده /مستعده اثبت ..
اكمل بغمزه وهو يسير بها الداخل الغرفه /يبقا استعنا بقا علي الشقا بالله .
تقي بخجل وارتباك/اكمل .
اكمل بابتسامه ساحره /هشش مش عايز اسمع صوتك ..
في فيلا فهد ...
في غرفته ...
كانت تجلس ملاك وعي ترتدي بيجامتها الكرتونيه الطفوليه فكان مظهرها طفولي ليقترب منها فهد وهو يقبل رأسها بحنان.
/ايه القمر ده .
ملاك بابتسامه باهته /شكرا ي فهد .
فهد بتنهيده /لسه برضه موضوع رحمه شغلك ي حبيبتي هو ده الصح .
ملاك بحزن شديد/انا نفسي أسعدها بس حاسه اني بخون مرات عمي وجاسر.
فهد بغيظ وغيره /مكمن بقا تبطلي اسمه الي علي لسانك كل شويه ده .
ملاك بضحكه ساحره/ههههه بتغير عليا من اخويا ي فهد ..
فهد بغيظ وضيق وهو يحدث ذاته /ماهو المصيبه أنه مش شايفك أخته ي ملاك .
ملاك باستغراب /فهد سرحت في ايه مالك .
فهد بابتسامه /ابدا ي حبيبتي مفيش المهم بقا مش أن الاوان حبيبي يرضا عليا .
ملاك بخجل وارتباك/قصدك ايه ي فهد .
فهد بجديه /ملاك انتي مش صغيره اوي وفاهمه انا قصدي احنا متجوزين وفيه بينا علاقه حللها ربنا لازم تحصل وانا عايزك فهماني ي ملاك .
ملاك بارتباك وخجل /فهماك ي فهد فهماك انا اسفه اني منعت نفسي عنك كل ده .
وفهد وهو يقبل يدها بحنان/ابدا ي روحي انا عايز كل حاجه برضاكي .
ملاك بحب وحنان/انا بحبك ي فهد بحبك .
ليحتضنها فهد بابتسامه ساحره وحنان لتمتم في أذنيه بخجل /دقائق وهكون جاهزه .
فهد بابتسامه /براحتك ي روحي هنزل اشوف جدي واضح أن الحاجه الي طلبتها للحاره وصلت مش هتاخر ي حياتي .
في الحاره ...
في السياره ...
جاسر بابتسامه/ها ي ستي شوفتي بيتي وارتاحتي .
داليا بابتسامه وسعاده/طبعا مش لازم اشوف بيت حبيبى.
جاسر بخبث ومكر/خودي بالك أن دي الحاره الي هتعيشي فيها انسي الفيلا خالص .
داليا بعشق وهيام/انا اعيش معاك في أي حته يروحي بالنسبه الي هتكون الجنه.
جاسر بابتسامه/ماشي ي ستي خالي بالك من نفسك وكلميني اول ماتوصلي .
داليا بابتسامه/امرك .
في الاعلي ...
كان يسير جاسر الي الداخل لتسرع اليه ناديه بجديه وفضول /واد ي جاسر مين القمر الي كانت معاك تحت دي شوفتها من الشباك .
جاسر وهو يخلع جاكيته بتعب /امي مش وقته انا عايز أنام .
ناديه بغيظ /هسيبك تنام ي اخويا بس قولي الاول مين دي قول .
جاسر بزهق/دي داليا اخت فهد .
ناديه باستغراب /فهد جوز ملاك .
جاسر بغيظ وحده/ي عني لازم تقويلي زفت جوزها ايوه ي ستي هو فيه اسئله تانيه .
ناديه بجديه /الكلام ده مش داخل دماغي فيه ايه بينك وبين البت دي ي جاسر ومتقوليش شغل فاهم .
جاسر بزفر /لا ي امي مش شغل أن شاء الله هتكون مراتي ارتاحتي كده .
ناديه بسعاده /ايوه كده ي واد ي جاسر في دي العرائس الي تفتح النفس.
جاسر بزهق وتعب /ماشي ي امي يلا تصبحي علي خير .
ناديه بغيظ/وانت من أهله ي اخويا .
جاسر وهو يحدث ذاته بغيظ /خلاص ي ملاكي هانت وهاخدك من السجن الي اتحبستي فيه .
في شقه اكمل ....
في غرفته ...
اكمل وهو يقبل رأسها بعشق /مبروك ي روحي بقيتي مراتي رسمي .
تقي بخجل وسعاده كبيره تغمرهها /الله يبارك فيك ي حبيبي عمري مكنت هكون ل غيرك ي اكمل ده انت حب عمري كله .
اكمل بمرح /اممم وحكايه العرسان دي كل شويه مقلب صح وانتي محدش اصلا كان بيعبرك مش كده .
تقي بغيظ وهي تلكزه في كتفه /كده برضه ماشي هسامحك علشان بموت فيك بس وأبوه ي سيدي كنت بعمل كل ده علشان تتحرك وتحس اني خلاص هروح منك وتخلصني من الي العذاب الي كنت فيه .
اكمل بتنهيده وهو يشدد من احتضانها /كنت مجروح منك ي تقي كنت .
تقي وهي تتضع يدها علي فمه لتمنعه من استكمال الحديث /ابوس ايدك متكملش انا مش عايزه افتكر حاجه من الي حصلت زمان وفرقتنا ارجوك .
اكمل وهو يقبلها بعشق /خلاص ي روحي مش هتكلم احنا كنا بنقول ايه بقا .
تقي بخجل وضحك /ههههه مش فاكره .
اكمل بغمزه /تعالي نفتكر سواء ..
في فيلا فهد ...
كان يسير فهد الي الاسفل لينظر بحده الي ذلك الهائمه ليتحدث بحده افزعتها ..
/كنتي فين لحد دلوقتي ي هانم .
داليا بفزع وارتباك/مفيش كنت في عيد ميلاد صحبتي ي أبيه .
فهد بحده /لوحدك ازي ليه مقولتليلش انا قولتلك قبل كده ان حياه امريكا دي خلاص انسايها وانا شايف انك بتداتي فعلا تتحسني مش عايز ازعل منك فاهمه .
داليا بارتباك وقلق /حاضر ي أبيه عن اذنك .
عامر بسعاده /ايوه كده واخيرا ي فهد بقيت زي مانا عايز وخوفت علي اختك وفهمت الي كنت بقوله .
فهد بجديه/واضح أن كان عندك حق ي جدي.
عامر بجديه/ايه كل الحاجات دي .
فهد بابتسامه /دي حاجات ل أهل حاره ملاك هي طلبتهم مني قد ايه هي حنينه ورقيقه .
عامر بخبث ومكر /برافوا عليك ي فهد عارف تمثل الدور صح اوي بتنفذلها كل حاجه وعامل فيها انك بتحبها برافو عليك علي العموم انا عند وعدي اول ماتحمل وتولد هطلقها وهكتبلك كل حاجه.
فهد بفزع ووجع /أطلقها .
عامر بخبث/ايوه مش ده كان اتفاقنا برضه انا عارف انك مستحملها بالعافيه وجاي علي نفسك معلش اول ماتولد هخلصك منها خالص بس شدوا حيلكم كده وهاتوا ولي العهد بسرعه خليك تخلص منها علطول تصبح على خير..
ليسرع فهد الي الاعلي بوجع وضيق لفكره فقدانها .
في الغرفه ....
كانت ملاك تجلس كالحوريات في انتظار فارسها ليقتحم فهد الغرفه كالاسد الجريح ليمسكها من يدها بحده افزعتها /اقلعي الزفت الي لبساه ده وشيلي القرف الي في وشك فاهمه مش عايزك بالمنظر ده تاني فاهمه ..
ملاك بدموع وخوف /ليه ي فهد انا عملت ايه انت مبتحبنيش مش عيازني .
فهد بغيظ شديد ليخفي وجعه /انتي فاكره نفسك ايه علشان فهد الحديدي يبقا عوزك ده اجمل بنات بيترموا تحت رجلي انتي مجرد عيله ملهاش لازمه فاهمه اقلعي القرف ده وتعالي نامي ومش عايز صوتك فاهمه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية ملاك الجاسر والفهد) اضغط على أسم الرواية