Ads by Google X

رواية طفلتي الفصل الثاني عشر والاخير 12 بقلم مروة مرزوق

الصفحة الرئيسية

   رواية طفلتي الفصل الثاني عشر والاخير  بقلم مروة مرزوق

 رواية طفلتي الفصل الثاني عشر والاخير 

الخاله..... قبل خمس سنين كانت الحا*دثه ليكي انتي وامك انا مكنتش مخططه إني اقـ...ــتل ابوكي لا كنت مخططه إنك انتي وامك تمو*توا وانا هفضل جنبه اخفف عنه وابدا اوقعه في حبي بس ضحى بحياته علشان ينقذك انتي ودلوقتي انتي هتحصليه هو وأمك
رؤى بدموع....... عمره الشـ..ــر ما هينتصر على الخير يا خالتي عمره وحقيقتك أنا كشفتها لجدي ودلوقتي هتشوفي د*مار الشر قدام عيونك، أنا كنت بعتبرك أمي التانيه كنت بحبك لدرجه إني كنت بنام في حضنك واسيب حضن ماما ليه كدا حتى بعد الحا*دثه أنا مسلمتش منك فضلت تلت سنين في مصحه عقليه بأمريكا وكل دا وجدي مكنش عارف اني هناك بتعذ*ب بأمر منك جلسات كهربه علشان امو*ت بالبطي انتي ايه
الخاله بشر........ أنا ابلــ...ــيس ذات نفسه انا ميهمنيش إذا انكشفت دلوقتي ولا لااه كل اللي يهمني اقضي على حب محمد و ملاك وبمو*تك انتي هحقق الحلم دا
رؤى بكره....... بكر*هك بكر*هك واعرفي إن ربنا مش هيسيب حقنا خالص وبكره الايام تقولك
الخاله بسخرية........ بس للأسف مش هتكوني موجوده بأي يا هههههه بنت أختي
رؤى بدموع.......... لا لا ليه
وفجأة ظهر لرؤي نهايه التل
رؤى بصت ليه بصدمة وخوف
رؤى بدموع...... معقول تكون دي النهايه ليا طب ورامي أنا كنت راسمه حياه حلوه لينا مع بعضنا خلاص كدا
رؤى فتحت الباب ونطت من العربيه وراسها اتخـ.. ــبطت في صخره كبيره وبدأت تنز*ف بشده والعربيه وقعت من علي التل وا*نفجرت
رؤى قبل ما تغيب عن الوعي شافت حد بيجري عليها غمضت عيونها ومحستش بحاجة من بعدها
رامي كان بيحاول يوصل لرؤي من بعد ما تتبع موقع تليفونها وكان معاه فهد وأحمد وملك
وصلوا لقمه التل وشافوا عربيه رؤى وهي بتتحر*ق
رامي بصدمه وخوف....... رؤى لااااااااااااااااااا
ملك بصت الناحيه التانيه شافت رؤى غرقانه في د*مها
ملك راحت ليها وصرخت
ملك بدموع...... رامي الحق رؤى
رامي شاف رؤى قلبه اكنه وقف و روحه راحت من الدنيا دي طلع جرى عليها
رامي بدموع....... رؤى حبيبتي أنا رامي فتحي عيونك لا لا مستحيل تروحي مني لا مستحيل وشالها وطلع بيها على أقرب مستشفى وهدومه كلها مليانه بد*م رؤى
دخلت رؤى غرفه العمليات والكل واقف برا علي أعصابه ورامي قاعد بعيد عن الكل وحاطط راسه بين ايده ومشهد رؤى وهي غرقانه في د*مها مش مفارق مخيلته
كان ماشي وشافها واقفه وعايشه
محمد بخبث....... طلعتي عايشه يا ملك اممم ماشي عمي في المستشفى هخليه يجي ويشوف بنته اللي عايشه مع شاب ويا عالم ممكن في الحر*ام وابتسم بخبث وراح لعمه وبلغه وعمه غضبه زاد وراح ليها
ملك كانت بتعيط ومنهاره
فهد راح وحضنها وهي اتشبثت فيه
فهد....... اهدي يا حبيبتي هتكون بخير
ملك بدموع....... أنا بعتبرها اختي يا فهد يا رب تكون بخير وترجع لينا بالسلامه يا رب
فهد با*س رأسها وضمها اكتر ليه بس لاقي الايد اللي بتشدها وبطلعها من حضنه
ملك بصدمه وخوف...... بابا
طخخخخخخ قلم نزل على وش ملك
ابوها بغضب.......... انتي عايشه ماشيه مع واحد يا زبا*له ليه ممو*تيش ليه بس كويس إنك عايشه انتي هتتجوزي ابن عمك محمد هو دا اللي هيعرف ير*بيكي
ملك بدموع....... بابا اسمعني
الأب...... اخرسي متقوليش بابا دي خالص أنا ميشرفتيش انك تكوني بنتي وجه يضر*بها تاني فهد مسك ايده وخبي ملك ورا ضهره
فهد بغضب........ ايدك يا باشا متتمدش عليها
الأب....... بنتي وبعلمها الأدب انت دخلك ايه
فهد ببرود....... مراتي وبدافع عنها انت عايز ايه
الأب بصدمه....... مراتك
محمد بصدمه....... مراته
فهد........ لو لا إنك أبوها لكنت عرفتك الرأي تمد ايدك على مرات فهد الأنصاري بس للأسف انت أبوها واعمل حسابك لو قربت منها تاني شاف غرفه العمليات دي أن شاء الله هتكون هناك
محمد بغضب........ ملك ليا أنا وبس وترك المكان ومشى وهو يتوعد بأن يرجعها له
الأب بصلها بغضب............ اعرفي إني غضبان عليكي ليوم الدين يا ملك وتركها وذهب
ملك انهارت على الأرض وأخذت تبكي بشده فهد راح وفضل يهديها
بعد أربع ساعات الدكتور المسئول عن حاله رؤى طلع من غرفه العمليات
رامي....... مراتي بقت بخير مش كدا
الدكتور....... استاذ رامي انا مش هخبي عليك حاله المدام رؤى خطيره جدا هي خسرت د*م كتير وحصل معاها نز*يف داخلي احنا لحد دلوقتي بنحاول نسيطر على الوضع بس
رامي........ بس ايه
الدكتور....... المدام رؤى لو مفقتش واقتها احتمال كبير تدخل في غيبوبة و وقتها مش هنكون عارفين امتى هتفوق انصدم الدكتور لما لاقي رامي بيشده من هدومه وعيونه بقت حمره من كتر الغضب الشديد
رامي بغضب....... مراتي لو جرالها حاجة اوعدك انك هتاخد غرفه في المستشفى دي وذقه
الدكتور هرب من قدام رامي اللي اتحول بجد
ملك كانت بتشرب وفجأة لقت اللي بيحط حاجة على وشها كانت بتقاوم بس لقت أن الشخص دا أقوى منها وقعت الكوبايه اللي في ايدها واغمي عليها
فهد شاف شخص بيشيل ملك وبيطلع بيها بدأ يلحقه بس اختفى فجأة
بعد مده وصل الشخص دا لشقه مفروشه وشال ملك ودخل بيها الشقه دي وحطها على السرير وأخذ ينظر لها نظرات كلها شهو*ه و وقا*حة
محمد بخبث.......... هتكوني ليا يا ملك سوا برضاكي أو غصب عنك وبدأ يفك أزرار قميصه وبدأ يقرب من ملك
وووووووووووو
بدأ محمد يقرب من ملك اللي غايبه عن الوعي ولسه بيمد ايده لاقي ايده قويه ماسكة ايده وعيون بتشع شراره وغضب عيون احمرت من كتر الغضب وكانت تلك عيون فهد
فهد مسكه و بدأ ضر*ب فيه ومحمد لا حول له ولا قوة
فهد بغضب...... يا ابن ********** الزاي تمد ايدك عليها يا زبا*له يا*********يا*لعن***********
ملك بدأت تفوق وشافت محمد وهو قا*لع قميصه وفهد نازل ضر*ب فيه عيونها دمعت
ملك بصدمه...... معقول يكون لمسني لا لا لااااااااااا
فهد ذق محمد وراح لملك اللي كانت غايبه عن الواقع وعماله تصرخ
فهد..... اهدي يا ملك الحيو*ان دا مقربش ليكي اهدي يا روحي وحضنها
ملك دخلت في أحضان فهد أكتر كأنها تريد ان تختفي من أنظار العالم 
ملك هدأت قليلا ونظرت لفهد
ملك بدموع..... يعني يعني مفيش حاجة حصلت 
فهد بابتسامة....... لا يا روحي انا الوحيد اللي ليا الحق وغمز ليها 
ملك ابتسمت بخجل 
الشرطه جات وقبضت على محمد وأبو ملك لأنه كان مشترك في الخطه دي مع محمد 
فهد وملك رجعوا المستشفى عند رامي 
فهد..... رامي رؤى عامله ايه 
رامي بدموع...... رؤى بتروح مني يا فهد بتروح مني الدكتور بيقول ان قلبها و*قف لحد دلوقتي مرتين وفي خطر عليها كبير فهد رؤى لو حصلها حاجة أنا ممكن امو*ت انا مقدرش اعيش من غيرها دي بقت حياتي يا فهد 
فهد بحزن على حال أخيه......... طب اهدي هي هتكون بخير بس دلوقتي المهم لازم نعرف ايه اللي حصل ليها وسبب الحادثة دا ايه
الجد....... انا عارف مين اللي عمل كدا 
رامي بغضب......... مين يا جدي 
الجد....... نفس الشخص اللي كان المسئول عن مو*ت ابني ومراته وابنهم اللي كان في الطريق نفس الشخص اللي خلى رؤى تتعذ*ب في المستشفى في أمريكا 
رامي افتكر لما رؤى قالت ليه على كل دا بس مقلتش مين السبب 
رامي بغضب........ مين اللي عمل كل دا 
الجد........ خالتها 
لينصدم الجميع 
_ايوه انا اللي عملت كدا 
رامي بغضب...... انتي بتكوني خالتها 
الخاله...... ايوه أنا بكون خالتها
ملك بغضب....... وانتي ايه اللي جابك هنا 
أحمد اتصل على الشرطه 
الخاله........ جايه اعرف إذا ما*تت ولا لسه انا ميهمنيش إذا دخلت السجن ولا لااه بس يهمني مو*ت رؤى 
رامي خبط الحيط بغضب كبير 
رامي بغضب......... انتي ايه دي بنت اختك ليه الكر*ه دا 
الخاله.......... نفس السؤال اللي سألته رؤى قبل ما تنط من العربيه بدقايق بس للأسف مما*تتش وخلصت منها 
قاطع كلامهم خروج الطبيب المسئول عن رؤى 
الدكتور..........رامي بيه المدام رؤى اتكتب ليها عمر جديد هي دلوقتى اتعدت مرحلة الخـ...ــطر الحمدلله 
رامي عيونه دمعت وشكر ربنا انه رجعله رؤى وملك حضنت فهد من الفرحة وعيونها دمعوا وأحمد حضن جده 
الخاله بغضب....... لا الزاي دا يحصل مستحيل تعيش لا حب محمد و ملاك لازم يمو*ت لا ايوه لازم يمو*ت 
الشرطه جات وقبضت على خالة رؤى اللي اتجننت فعلا 
الكل دخل لرؤي وهي بدأت تفوق من المخدر بعد مده 
رامي بدموع......... رؤى حبيبتي 
رؤى بألم......... اااااه أنا فين وانت مين 
لينصدم الكل
رؤى ببراءة.......... ابيه رامي ولا بابا رامي ولا حبيب قلبي رامي، رامي 
رامي حضنها بشده وكأن روحه رجعت ليه من جديد 
رامي بابتسامة........لا انا ابو عيالنا وغمز ليها 
ليحمر وجه رؤى خجلا 
رؤى بحب......... بحبك 
رامي بعشق......... بعشقك 
أحمد بوجع...... جعااااااااااان 
ليضحك الجميع
محمد وابو ملك اتحكم عليهم بالسجن عشر سنوات وخالت رؤى اتحكم عليها بالاعد*ام 
أحمد اتعرف على سما واتاكد إنه بيحبها وهي كمان كانت بيتحبه الجد قرر يبني ميتم زي ما ابنه محمد كان نفسه يجمع الأطفال ويربيهم 
علا للأسف الخاله قتــ...ـلتها ومكنتش حامل ودا كان تقرير الطب الشرعي
دلوقتى بعد مرور سنه على الأحداث دي كانوا واقفين قدام المرايا بفساتين الزفاف 
ملك بابتسامة............ عدي سنه 
رؤى بابتسامه........ فيها اتعرفنا على ناس كتيره وحبناهم وفيها الشر انهزم والخير انتصر 
سما بابتسامة.......... فيها الحب هزم الكر*ه وانتصر صنعنا ذكريات كتيره حلوه نقدر نحكيها قدام لأولادنا 
ملك بابتسامة........... فيها عرفنا ان مهما الشر كان قوي الخير أقوى منه فيها عرفنا ان الحق بيظهر ديما 
رؤى.......... عرفنا أن السعادة بايدنا نقدر نجيبها بس محتاجين صبر 
سما......... والحب بيبقى قدام عيونا بس محتاج قلب يشوفه مش عقل، المظاهر ممكن تخد*ع 
ملك..... يااااه حصل حاجات كتيره اوي بس رغم كل دا احنا فضلنا متمسكين ببعض و النهاردة فرحنا 
دخل الشباب ببدلاتهم وطلتهم الجذابه وكل واحد خاد ايد عروسته ونزل 
رامي بحب....... دخلتي حياتي غيرتيها يا رؤى بقيت احسن من نفسي علشان اكسبك وأفضل معاكي 
رؤى بحب...... وانت خلتني احس بالأمان والراحة معاك يا رامي بحبك يا غالي
فهد...... دخلتي حياتي يا ملك وبدلتيها تماما بقي يومي كله مشوق انا عايزك تفضلي جنبي طول حياتك عايز اصحى على عيونك وابتسامتك
ملك.........كنت فاقده الأمل في حريتي طلعت ليا من العدم وانقذتني وخليت قلبي يحبك ويتعلق بيك بحبك يا فهد
أحمد....... كنت مفكر أن الجواز و*جع دماغ شوفت ملك و رؤى ورامي وفهد شوفت السعاده اللي كانت في عيونهم قولت ادور انا كمان عليها لقيت قلبي يرسم صوره ليكي
سما......... أو مره شوفتك فيها يوم لما عملنا المقلب فيكوا بس وقتها حسيت بحاجة بتشدني ليك معرفش كانت ايه بس حبيت الشعور دا اتلاليه كان الحب انا حبيتك يا أحمد
نزلوا الفرح اللي كان حاجة كدا عظمه
رامي كان ماسك المايك
رامي.........رؤي
لتلتفت رؤى إلى رامي
رامي...... حابب اقول ليكي حاجة مهما افترقنا أو بعدنا عن بعضنا طريقنا هيفضل واحد متزعليش لو بعدنا عن بعض لأننا هنرجع نتلاقى تاني
رؤى عيونها دمعت
رامي........بحبك يا طفلتي بحبك يا مجنونتي بحبك يا ملكة قلبي وكياني اوعي تفكري انك لوحدك لا قلبي وعقلي و روحي معاكي حبك سكن في قلبي تقبلي تكوني حياتي يا حياتي
وراح أتقدم ناحيه رؤى ورقع على رجله ومد ايده
رامي بحب....... بحبك
رؤى بدموع..... بعشقك وحضنته
الكل سقف والفرحة اترسمت بكل كبير

تمت الرواية كاملة
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية طفلتي" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent