رواية ملاك الجاسر والفهد البارت الثالث عشر 13 بقلم رنا احمد عماد
رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل الثالث عشر 13
في فيلا فهد ...
كان الصمت هو سيد الموقف كان الجميع ينظر إلي بعضه بريبه اما ذلك المسكينه كانت تنظر بدموع لا تتوقف ي الله ما ذلك الاختيار الصعب كيف عليا أن أختار بين الشمس والقمر الاخ الذي هو السند والضهر والحبيب الذي اناري قلبي وعيوني بذلك العشق 💞💞💞 ماذا افعل يالله ساعدني .
ملاك بدموع وصراخ/ايه الي بتقوله ده ي فهد ازي تعمل ف اختك كده ليه الاختيار الصعب ده .
فهد بحده وغيظ/ملاك متتدخليش في الموضوع ده خالص انتي مش فاهمه حاجه.
جاسر بحده /انت فاكر بالي بتعمله ده هتقدر تبعدنا عن بعض مش هيحصل ي فهد .
فهد بثقه وثبات/قولتي ايه ي داليا .
داليا بدموع وقهر وهي تنظر إلي جاسر باعتزار/انا انا اسفه ي جاسر بس فهد مش بس اخويا ده ابويا الي رباني بس انا عمري مهحب غيرك وان مكنتش ليك مش هكون ل غيرك ابدا ...
لتسرع الي الاعلي بدموع وقلبا ينزف الما اما فهد ينظر إليه بانتصار وثبات أما الأخري كانت نظراته إليه نظره ناريه توحي بأن القادم سيحمل الاسؤاء ليسير جاسر الي الخارج وهو يضغط علي يده بغضب ليجلس فهد واخيرا قد يأخذ أنفاسه بصعوبه .
ملاك بدمع وغيظ /ليه عملت كده ي فهد ليه كسرت قلب اختك بالطريقه دي ليه .
فهد بشرود /يتكسر قلبها دلوقتي وبعدين يداوا لكن لو كان انتكسر بعد كده كان هيبقى مصيرها الموت ي الجنون وان ليمكن كنت هسيب ابن عمك يدمر اختي .
ملاك بعصبية وضيق/انت ليه دايما شايف جاسر منافس ليك ليه بتكرهه كده ي فهد ودائما حاسه انكم أعداء.
فهد بغيره وعصبيه /بسببك ي هانم جاسر باشا بيحبك مش قادر يصدق اني اتجوزتك وخادتك منه علشان كده قرب من اختي ووقعها في حبه علشان يكسرني بيها علشان ينتقم مني بس ده بعده قسما بالله اقتله لو فكر يقرب منها تاني .
ملاك بزهول وصدمه /انت بتقول ايه جاسر بيحبني كاخته ده هو الي مربيني الكلام ده مش حقيقي .
فهدبسخريه/لا ي شيخه زي أخته انتي عيله مش فاهمه حاجه خالص .
ملاك بغيظ وتوعد /عيله طيب ماشي هنشوف العيله دي هتعمل ايه فيك ي فهد بيه .
لتصعد الي الاعلي تحت نظراته المستغربه فماذا تحاول أن تفعل ...
علي ضفاف النيل.....
كان يجلس جاسر بدمع يتلألأ في عيناه وغضب ووجع شديد يجتاح قلبه ليحدث ذاته .
(ايه مالك اتصدمت ماهي كانت لازم هتختار اخوها انتي ايه الي مضايقك اوي كده انت لو عاوزها عارف انت هتاخدها ازي ولا دموعها وقهرتها وحبها ليك فوقوك من الي كنت ناوي تعمله فيها انها ملهاش ذنب في الحرب الي بينك وبين فهد بس ازي هي أخته هما الاتنين تعذيبهم هدف قدام عنيا ولازم أوصله باي تمن ...
في شقه اكمل ..
تقي بغيظ شديد/اه الواطي بقا يعمل كده ولا يهمك سبيه يروح في ستين داهيه .
نجوي بحزن /سيبك مني أنا فهميني بقا اتجوزني اكمل ازي ايه الي حصل .
تقي بعشق وسعاده /قصدك اخيرا لقيت روحي وخلاص سمحني علي الي عملته زمان اكمل ده هديه ربنا ليا حد كده زي الملاك بحبه اوي ي نجوي اوي .
نجوي بحقد وغل وهي تحدث ذاتها/اه اتجوزت الي بتحبه وراجل قمر زي ده وانا يطلقني ويرميني في الشارع بس علي مين انا هعرف ازي اخده منك واخرب حياتك ي تقي .
في غرفه فهد ....
كان يسير الي الداخل وهو يبحث عنها لينصدم وهو يرا ذلك الانثي متفجره الانوثه والجمال ليصعق فهل من المعقول أن تكون هذه ملاك البريئه بالطبع لا فذلك انثي مثيره تنتقم منه اشد انتقام لتقترب منه بدلال ودلع/ها لسه برضه عيله في نظرك .
فهد وهو يبلع ريقه بصعوبه /قطع لسان الي يقول كده ده انتي فرسه جميله .
ملاك بدلال ونعومه/لا بعد الشر عليه متقولش عليه كده ده حبيبي ومالك قلبي .
فهد وهو يحملها بعشق /خلاص طالما هو حبيبك يبقي تعالي في حضنه .
ملاك وهي تلمس وجهه برقه /وانا مش عايزه أخرج من حضنه ابدا ..
لياخذها فهد الي أحضانه ليعاملها بكل نعومه ورقه فذلك الذي بين احضان ذلك الطفله ليس فهد الحديدي وأنما فهد الذي وقع في العشق لتصبح ملاك واخيرا زوجه فهد شرعا وقانونا.
في غرفه داليا ...
كانت تجلس أرضا بدموع وشهقات لا تتوقف فقد خسرت ما كانت تتمناه من هذه الدنيا حقا انها تعشقه وبشده ليقاطعها جدها وهو يحتضنها بحنان .
/اهدي يروحي اهدي محدش عارف الخير فين ي بنتي .
داليا بدموع توجع القلب /بحبه اوي ي جدو اوي جاسر هو الي غيرني هو الي ساعدني اني اشوف الصح من الغلط هو الي لحقني قبل ماضيع ليه أبيه فهد عمل كده ليه فرقنا ليه .
عامر بابتسامه حانيه/انتي عارفه فهد بيحبك قد ايه وبيعتبرك بنته وبيخاف عليكي جاسر احنا لسه منعرفوش اوي وبعدين محدش عارف النصيب فين .
داليا بدموع ومراره /الظاهر اني مش هرتاح غير لما اموت واخلص .
عامر بابتسامه وحنان /بعد الشر عليكي ي قلب جدك أن شاء الله هتشوفي السعاده الي تنمنيها ي حبيبتي .
في شقه جاسر ..
ناديه بلهفه /خير ي جاسر عملت ايه وافقوا صح .
جاسر بضيق /انتي شايفه ايه .
ناديه بعبوث /ي عني ايه رفضوك وهما هيلاقوا احسن منك فين وهي ملاك كان حيلتها ايه اصلا علشان فهد الحديدي يتجوزها .
جاسر بزفر /امي عايزه انام لو سمحتي ممكن.
ناديه بعصبية/حاضر ي اخويا .
جاسر وهو يسمع ذلك الريكورد بصوت داليا الباكي
❤️❤️❤️بحبك وهفضل احبك ل حد ماموت بكره امتحاني لو جيت وشوفتك هكون اسعد انسانه في الدنيا تصبح علي خير ي أغلا مافي حياتي .
كان يسمعها بابتسامه حانيه لم يعلم لماذا صوتها الباكي قد أوجع قلبه بذلك الشكل يشعر وكأنه يريد أن يأخذها في أحضانه ويطمانها ماذا يحدث فمن الواضح أن العشق الحقيقي قد بدأ بالتسلل الي قلب جاسر ليسيطر عليه وبقوه .....
في غرفه فهد ....
بعد وقت طويل ...
فهد وهو ياخذ ملاك في أحضانه وهو ينظر إليها بقلق/ملاك مبسوطه راضيه عن الي حصل ي عني مش ندمانه .
ملاك بابتسامه وسعاده/اوعا تقول كده ي فهد انت في عيني اجمل راجل في الدنيا حمايا الي بتحما في ضله فهد انا بحبك بحبك اوي .
فهد بعشق وسعاده /هشش بعد الكلمه دي مش عايز اسمع حاجه تاني وانا كمان بحبك ي ملاكي بحبك اوي .
ملاك وهي تشدد من احتضانه بعشق /روح ملاك انت
علشان خاطري فكر تاني في موضوع داليا وجاسر .
فهد بتنهيده عاليه وابتسامه ساحره/ملاك سيبك من الموضوع ده ممكن خلينا فينا احنا .
ملاك وهي تقبل يده بحب/انا معاك ي نور عيني بس كمان لازم نفكر في الي حوالينا زي رحمه ومالك .
فهد بابتسامه ساحره/دول بالذات مش ناسيهم علشان هيبقوا زينا كده عاشقين بعض وعايشين في سعاده لأنهم بيحبوا بعض واحنا لازم نساعدهم .
ملاك بابتسامه وهي تشعر بالقلق /ربنا يستر .
من أمام الجامعه ...
كان يقف وهو ينتظرها بلهفه يزفر من أفعاله لما اتا لكي يراهها ماذا تفعل لكي تحرك مشاعره لذلك الحد.
داليا بابتسامه وسعاده لا توصف /حبيبي مش قادره اصدق انك جيت .
جاسر وهو يمثل الجمود /انا جيت علشان مستقبلك ميضيعيش وأبقا أن السبب مش اكتر .
داليا بدموع والم /جاسر انا بحبك انت كل حياتي.
جاسر بسخرية وبداخله يريد أن ياخذها في أحضانه /لا ي شيخه انا مبقتش اصدق الكلام ده اصلا وإذا كنت جيت فعلشان مستقبل وعلشان ماشلش ذنبك مش اكتر لكن انتي ولا حاجه بالنسبه الي روحي لاخوكي الي فضلتيه عليا .
داليا بدموع وانهيار /حرام عليك ي جاسر يارب اموت ي شيخ علشان ترتاحوا كلكم مني .
جاسر بانفعال /بعد الشر.
وليد زميل داليا بغضب /مالك ي داليا فيه ايه حضرتك انت مين وعايز منها ايه .
جاسر بغيظ وغيره /خليك في حالك ي قمور علشان مخليش وشك شوارع .
وليد بغضب شديد/لا بقا ده انت عايز تتادب .
جاسر وهو يمسكه من رقبته بغضب وغيره/اسمع يلا انا بحب اقول الكلمه مره واحده اسمها لو جيه علي لسانك هقطعه وان فكرت تقرب منها يبقا تحفر قبرك بايدك ماشي يلا غور .
داليا وهي تتضحك من بين دموعها /هههههه بتغير عليا اوووي هههه.
جاسر بغيظ وحده/متحلميش مش الي فدماغك ده علشان رجولتي مش اكتر احنا الي بينا انتهاء اتفضلي علي الامتحان .
داليا بالم ووجع/طيب .
في شركه فهد ....
كانت تسير رحمه الي الداخل بارتباك لتوقف أمام السكرتيره.
رحمه بابتسامه /مساء الخير استاذ فهد ومدام ملاك موجودين .
السكرتيره بابتسامه /حضرتك انسه رحمه مش كده اتفضلي في مكتب فهد بيه هما منتظرين حضرتك جوه .
رحمه بابتسامه /شكرا ...
في مكتب فهد ......
رحمه بارتباك شديد/مالك انت بتعمل ايه هنا .
فهد بابتسامه /اتفضلي ي رحمه وهتفهمي كل حاجه.
رحمه بعصبية وغيظ /افهم ايه ي فهد بيه انتوا جايبني هنا ليه فيه ايه ي ملاك فهميني .
ملاك بابتسامه /اهدا ي رحمه ي حبيبتي احنا عايزين نساعدك انتي بتحبي مالك وهو كمان بيحبك .
رحمه بغيظ شديد/وبعدين قصدك ايه.
مالك بابتسامه وعشق /قصدها ان احنا هنتجوز ي رحمه انا مش هستحمل أنك تكوني ل غيري هنتجوز ونحط جاسر اخوكي وماهر ده قدام الأمر الواقع .
رحمه بعصبيه وغيظ/اخرس انا مش عايزه اسمع صوتك حد قالك أن بنت مش محترمه علشان اتجوز من ورايا اخويا وأحط راسه في الأرض جاسر الي ضحا بكل حاجه علشانا بعد مابويا هرب وسابنا انت اتجننت ي مالك .
فهد بحده /وذا كان كان اخوكي مش حاسس بيكي وعايز يرميكي لواحد مبتحبهوش مش يستاهل انك تشتري نفسك وحياتك حتي لو كان غصبن عنه.
رحمه بثبات وثقه /انا عمري ملمحت ل جاسر اني مش موافقه علي ماهر ومش عيزاه بس ماهر بقا طلعت فعلا مش عارفه قيمته لانه طلبني من اهلي في النور مش في الضلمه.
ملاك بقلق وارتباك /رحمه ارجوكي افهمي .
رحمه بعصبية / مش عايزه افهم حاجه ي بنت عمي شكرا اوي علي الي عملتيه .
مالك برجاء وتوسل /رحمه ارجوكي انا عملت كده علشان بحبك وعايزك ليا باي شكل .
رحمه بعصبية ودموع/ابعد عني ي مالك وإنساني لو كنت عايزني باي طريقه كنت وقفت في وش الكل كنت روحت ل جاسر وقولتله انا عايز اختك مراتي في النور بس لا فكرت في الاسهل انا هتجوز ابن خالتي حتي لو كنت بحبك بس الي عملته وجعني اوي ي مالك اوي عن اذنكم .
مالك بالم وضيق /الظاهر اني فعلا غلطت .
ملاك بابتسامه /صدقيني يا مالك انت محظوظ انك بتحب بنت زي رحمه فعلا هي دي الي هتصون اسمك وشرفك صح .
فهد بتنهيده غيظ /الظاهر أن جاسر واخته مش هيريحوا معانا .
مالك وهو يمسح دمعاته سريعا /هي عندها حق انا هروح ل جاسر واطلبها منه وهحاول مره واتنين وتلاته .
فهد وهو يحتتضن ملاك /شوفتي الجنان الي احنا فيه بسبب ولاد عمك .
ملاك وهي تقبل يده بحنان /ولاد عمي غلابه اوي ي فهد الظروف الي عاشوا فيها خلتهم يخافوا من كل حاجه وعلي فكره انا مبسوطه بالي رحمه عملته كده هي كبرت في نظر الكل اكتر .
فهد بابتسامه ساحره/بحبك ي ملاك بحبك اوي عمري مكنت اتخيل اني اتجوز واحده بالنضافه دي والنعومه دي عامله زي البسكوته .
ملاك بابتسامه ودلع /طب ممكن فهد باشا يعزم ملاكه بره علشان تستفرد بيه .
فهد وهو يستمتع بضعفه بين يديها /طبعا امرك ي ملاكي ...
في شقه اكمل ...
كان يسير اكمل علي الداخل وهو ينادي علي تقي لينصدم من ذلك الواقفه تلف جسدها بفوطه وتنظر إليه بمكر وخبث لينظر أرضا بإحراج لتقترب منه بشر
/معلش ي اكمل اصل الحمام في الشقه التانيه بايظ فجيت هنا تقي نعست شويه تحب اعملك اكل .
اكمل بارتباك شديد/لا ابدا شكرا .
نجوي بدلع ودلال /براحتك عن اذنك انا هروح شقتي .
اكمل بغيظ شديد /اوووف انتي طلعتيلي منين بس ي ادي المصيبه ديف وده عايز ايه دلوقتي ايوه ي ديف .
ديف بجديه /اهلا اكمل بلغ فهد أن شحنه الاسلحه هتوصل كمان يومين وعلشان يكون جاهز لاستلامها مش عايز غلطه ي اكمل فاهم .
اكمل بجديه /حاضر ي ديف هبلغه سلام .
في شقه جاسر ...
عمر اخو جاسر /جاسر فيه حد عايزك بره .
في الخارج ...
جاسر بدهشه /عامر باشا خير .
عامر بابتسامه/عايز اتكلم معاك ي جاسر.
جاسر بجديه/اتفضل اتكلم براحتك مفيش حد هنا غير اخويا الصغير .
عامر بتنهيده /لسه عندك استعداد تتجوز داليا بتحبها ي عني ولا زي مقال فهد عنك .
جاسر بغيظ وحده/ايه هو فهد باشا غير رأيه ولا ايه وانا بقا اللعبه في ايديكم مش كده .
عامر بجديه وهو ينظر إليه بدقه/انا سالتك سؤال بس عايز إجابته من جاسر مش من الصقر.
جاسر بارتباك شديد/صقر ايه قصدك ايه مش فاهمك .
عامر بثقه وقوه /الصقر مش ده برضه لقبك الخفي فهد والكل فاكرين أن عدواتك ل فهد ومحاوله انتقامك من داليا بسبب ملاك وان فهد اتجوزها بس انا بقا عارف السبب الحقيقي لكرهك ليهم السبب الي خلاك تيجي تشتغل عندنا سواق ي سياده المقدم
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية ملاك الجاسر والفهد) اضغط على أسم الرواية