Ads by Google X

رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل الرابع عشر 14 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملاك الجاسر والفهد البارت الرابع عشر 14 بقلم رنا احمد عماد

رواية ملاك الجاسر والفهد كاملة

رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل الرابع عشر 14


في شقه جاسر ...
كان يقف وهو ينظر إليه بصدمه فكيف استطاع معرفه ذلك السر الخفي هل من المعقول أن تكون ملاك قد افشت ذلك السر بالطبع لا ليتحدث بجديه وثبات واضح /حضرتك عرفت موضوع الصقر ده منين .
عامر بابتسامه/معلش الهيبه برضه ي باشا كانت باينه اوي شكيت فيك من اول لحظه شوفتك فيها شكلك مش سواق خالص السواق كانت وجهه زي الورشه كده الي انت فاتحها علشان تفضل محافظ علي السر ده بس الحقيقه انا مش عارف انت مصمم تخفي الموضوع ده ليه ليه مصمم تفضل كده علي الهامش ي سياده المقدم .
جاسر بجديه /لاني ظابط مخابرات وده من اساس شغلي واتمنا أن حضرتك متقولش ل حد لحد مهيجي الوقت المناسب والموضوع هيتعرف مهمه عندي لازم تخلص الاول .
عامر بحده /انتقامك من فهد وداليا مش كده انت فاكر اني هسيبك تتدمر احفادي .
جاسر بوجع ومراره يحاول أن يخفيهم ليتحدث بغضب جحيمي/وانت شايف اني معنديش سبب يخليني انتقم منهم بعد الي عملته امهم .
عامر بغضب شديد/هما ملهمش ذنب في أي حاجه واظن ابوك مكنش عيل صغير هرب مع نرجس بمزاجه ولا أنه حبها .
جاسر بغضب /طليقه ابنك هي الي لعبت عليه وخادت ابونا ودمرت حياتنا وقهرت امي وللاسف حاولت اوصلهم كتير علشان اعرف هما فين وانتقامي يكون منهم هما لكن ولادها موجودين وهما الي هيدفعوا تمن الي امهم عملته .
عامر بحده /مش هسمحلك ي سياده المقدم زي مانتوا اتاذيتوا من الي حصل احفادي كمان اتاذوا أن امهم سابتهم وهربت مع واحد غير ابوهم قاتلهم مش انت وأخواتك بس الي مجني عليكم ي جاسر سعيد ونرجس هما الي مفكروش غير في نفسهم وكلمه اخيره ي سياده المقدم انا مش هسمحلك انك تاذي احفادي فهد كان عنده حق انا للحظه حاسيت فعلا انك بتحب داليا بس واضح اني غلطان سلام ي جاسر .
جاسر بوجع وكسره/حتي دي فشلت اني انتقم منها وحبتها بجد وبعدها عني ودموعها ووجعها بيكونوا انتقام مني أنا.
ليضغط علي يده بغضب شديد وقهره وهو يتذكر ذلك اليله الؤلمه الذي رحل فيها والده الي ذلك المراه ....
فلاش باك ....
ليلا ..
كان يخرج جاسر من غرفته لكي يشرب لينتبه الي ذلك الصوت الذي يأتي من غرفه والده ليقترب من الغرفه لينصدم مماسمع ..
في الغرفه ...
حمدي بغضب شديد/انت اتجننت ي سعيد عايز تسيب مرائتك وولادك وتمشي مع خرابه البيوت دي .
سعيد بحده /اتكلم عنها كويس ي حمدي انا ونرجس بنحب بعض ايه المشكله .
حمدي بغضب شديد/حب في عينك انت وهي وعيالكم الغلابه دول هتسبيهم لمين انا مشوفتش بجاحه كده والله .
سعيد بجديه /ولادنا ليهم رب كريم انا عارف انك هتاخد بالك منهم ي حمدي بس صدقني انا من غير نرجس مش هعرف اعيش .
حمدي بحده /انا بصراحه قرفان منك ي سعيد روح انت وهي ربنا بقا يحاسبكم هو علي ولادكم الي مفكرتوش فيهم .
سعيد بسعاده /سلام ي اخويا لاني رايح السعاده .
باك ....
جاسر بدموع وقهره /ي ترا بقا عيشت السعاده من غيرنا ربنا يسامحك بقا بس انا عمري مهسامحك .
رحمه وهي تمسح دموعها سريعا /مساء الخير ي جاسر .
جاسر بقلق شديد/ايه مالك فيكي ايه .
رحمه وهي تنفجر بالدموع /احضني ي جاسر احضني اوي .
جاسر وهو يحتضنها بحنان/ايه ي قلب اخوكي مالك فيكي ايه ي نور عيني.
رحمه بدموع ووجع/تعبانه اوي ي جاسر اوي محتاجه اتكلم معاك ارجوك اسمعني .
جاسر بحنان /تعالي ي حبيبتي تعالي ..
في أحدا الكافيهات الفاخمه....
فهد بابتسامه وسعاده/حبيبتي مبسوطه اوي .
ملاك وهي تمسك يده بحب وعشق /روح قلبي ازي مكونش مبسوطه وانا معاك ي حبيبي وعارف هبقا مبسوطه اكتر امتا لما نخلف ولد قمور شبه ابوه كده .
فهد بارتباك وقلق /ربنا يسهل .
ملاك بحزن /مالك ي فهد شكلك مش مبسوط انت مش عايز تخلف مني .
فهد وهو يقبل يدها بعشق /اوعي تقويلي كده ي روحي خلينا في الموضوع المهم مدرستك ي هانم الي سبتيها.
ملاك بحزن /والله الموضوع ده خنقني اوي ي فهد عايزه بجد اكمل تعليمي .
فهد بابتسامه /ومين قال انك مش هتكمليه انا قدمتلك في مدرسه جنب الشركه بتاعتي علشان القمر يكمل تعليمه .
ملاك بطفوله وبراءه/حبيبي ربنا يخليك ليا ي يارب .
صوفيا بخبث وغل /ايه ده فهد بجد وحشتوني اوي ي بيبي .
ملاك بدموع وصراخ/مين دي ي فهد .
فهد بغيظ شديد/مفيش ي حبيبتي دي واحده كده ملهاش قيمه ..
صوفيا بضحكه عاليه/هههههه لا بجد الله يرحم لما كنت بتترمي تحت رجلي .
فهد بغضب جحيمي/مين ده الي كان بيترمي تحت رجلك ي بنت الكلب .
ملاك بدموع وصراخ/فهد ايه الي بيحصل ده مين دي .
صوفيا بغل وحقد /انا كنت مراته ي حبيبتي وكنت شايله ابنه في بطني بس لاسف محصلش نصيب .
ملاك بدموع وقهره وهي تسير للخارج /انا بكرهك ي فهد بكرهك.
فهد وهو يصفع صوفيا بحده /قسما بالله العظيم لوريكي الويل .
صوفيا بكره وانتقام /انت وريتني بما فيه الكفاية الدور الجاي عليا انا ي فهد انا هعرف ازي اكسرك مائه حته .
في شقه اكمل ....
اكمل بغضب /هي الهانم هتفضل نايمه كده كتير .
تقي بتعب ونعاس /فيه ايه بس ي اكمل .
اكمل بغضب /فيه أن الهانم مبقاش وراها غير بنت عمها الي بتفضل معاها طول اليوم وتيجي بليل وتنام  وانا اتفلق مش كده .
تقي بتعب وزهق /اكمل انا بجد تعبانه ي حبيبي معلش سبني انام النهارده والصبح نتكلم .
اكمل بزهق /نامي ي اختي نامي .
في الخارج ...
في البلكونه .
كان يجلس اكمل بزهق لتقترب منه نجوي بخبث ومكر .
/ايه مالك شكلك زهقان ومش طايق نفسك .
اكمل بارتباك وهو يشعر بأنه سيضعف /مفيش شويه مشاكل في الشغل .
نجوي وهي تقترب منه بدلع ودلال/ملعون ابو الشغل الي يخليك حزين كده انت اهم من اي حاجه في الدنيا انت راجل المفروض يتشال علي الرأس والواحده تخدمه بعنيها حالا هحضرلك العشاء اكيد جعان ..
اكمل بحسره /واحده فاكره اني مكالتش والتقنيه نايمه ولا سأله في حاجه .  
في شقه جاسر ...
جاسر بذهول /انتي اتجننتي ي بت بتقولي ايه عايز تسيبي ماهر ازي مش فاهم .
رحمه بدموع وتوسل/ابوس ايدك ي جاسر انا مش عايزه اتجوزه حاولت كتير اعرفه بس هو مفهمش ابوس ايدك ي اخويا انا مش عايزاه والا والله هموت نفسي .
جاسر بحده /اخرسي ي بت بعد الشر عليكي خلاص الي انتي عايزاه هيحصل .
رحمه بلهفه وسعاده /بجد ي جاسر بجد .
جاسر وهو يقبل رأسها بحنان /بجد ي مجنونه هو انا عندي اغلا منك في الدنيا ي قلب اخوكي .
رحمه بسعاده لا توصف /ربنا يخليك ليا ي جاسر .
في فيلا فهد .
في غرفه فهد ..
فهد بابتسامه وهو يقبل يدها/علي فكره الدموع دي تقتلني وانتي عارفه كده .
ملاك بدموع وصراخ /ايوه مانا المفروض افرح أن جوزي بيخوني .
فهد بابتسامه /اوعي تساميها خيانه كل علاقتي دي كانت قبل ماعرفك واتجوزك لكن دلوقتي قسما بالله ي ملاك مافيه غيرك في قلبي ارجوكي ي ملاك متخليش حد يفرق بينا ارجوكي.
ملاك بابتسامه طفله استطاع أن يراضيها /خلاص ي روحي مصدقاك وكفايه انك ليه لوحدي .
فهد بخبث وغمزه وهو يشدد من احتضانها /بس انا لازم اصالحك وهصلحك في حضني دلوقتي حالا ..
في الحاره ...
كان يقف جاسر وهو يبحث عن ماهر لينصدم مما يرفع فكان يقف ماهر وهو يغازل أحدا الفتيات بضحك وغزل ليقترب منه بحده .
جاسر بغضب /ايه الي بتعمله ده ي ماهر .
ماهر بضيق وزهق /ايه الي عملته ي ابن خالتي .
جاسر بحده /المسخره الي انا شايفها دي .
ماهر بضيق /وانت مالك ي جاسر .
جاسر بغضب جحيمي/انت ناسي انك خطيب اختي .
ماهر بسخرية/ههههه اختك لا بجد هي فين اختك دي أن شاء الله الجوازه دي مش نافعه ي جاسر اختك دي واطيه مبيطمرش فيها حاجه شاكلها كده شيفالها شوفه تانيه .
جاسر وهو يلكمه بغضب جحيمي/اخرس ي واطي فعلا رحمه كان معاها حق لما قالت مش عيزاك حاجتك راحت بيت امك خلاص علشان نتعرف أنها هي الي سبتك .
في فيلا فهد ....
فتحيه بطمع وجشع /يلهههوي شايف العز ي حمدي مش الخرابه الي احنا عايشين فيها .
حمدي بغيظ /احمدي ربنا ي وليه .
ملاك بسعاده وفرح/بابا حبيبي وحشتني اوي .
حمدي بسعاده وحنان /وانتي كمان ي قلب ابوكي.
فهد بغيظ واستفزاز /فتحيه روحي ساعدي الناس في المطبخ اصلهم محتاجين مساعده .
فتحيه وهي تشعر بداخلها بنار تؤد احراقه بها فهو دائما يتعمد اهانتها /حاضر ي فهد بيه .
فهد بتوعد وغيظ/ولسه ده انا هوريكي الويل .
في شقه اكمل .....
تقي بغيظ وغيره /ي عني هي الي حضرتلك العشاء وقاعدت معاك كمان .
اكمل بغيظ /والله الست كتر خيرها أنها سالت فيا الدور والباقي علي الي نامت ومش سأله في جوزها .
تقي بغيظ شديد/ماشي ي اكمل ماشى براحتك .
اكمل بجديه وثبات /خلاص غيرانه عليا منها اطرديتها من هنا.
تقي بارتباك شديد/مقدرش ي اكمل دي مهما كان بنت عمي .
اكمل بحسره ووجع /كده يبقي خلاص متكلميش خليها تنفعك بقا  .
بعد مرور أسبوعين .....
في غرفه داليا ....
كانت تجلس بدموع وقهره واشتياق الي معشوقها .
/خلاص ي جاسر مبقتش طيقني لدرجه دي اسبوعين بحالهم ارن عليك مش عايز تعبرني بس انا بقا مش هفضل كده في العذاب ده انا هخلص نفسي من العذاب والوجع ده ...
لتنظر بهذيان الي ذلك العقاقير الطبية لتقترب منها وعي تنظر إليها بدموع فقد قررت إنهاء حياتها ...
في شركه فهد...
اكمل بجديه /الشحنه خلاص علي وصول ي فهد .
فهد بزفر /اوووف مش عارف اعمل ايه في المصيبه دي انا خلاص من ساعه محبيت ملاك مبقتش عايز اعمل اي حاجه غلط .
اكمل بابتسامه /اتغيرت ي صاحبي الحب خلاص سيطر عليك .
فهد بعشق /الحب ده اجمل حاجه في الدنيا ملاك غيرت حياتي خلتني واحد تاني خالص .
اكمل بابتسامه /ربنا يخليكم لبعض يارب بس احنا لازم تخلص من الموضوع ده ي فهد انت عارف دول محدش يقدر يهزر معاهم .
فهد بضيق وخنقه /حتي لو اضطريت اعمل كده خلاص هتكون اخر مره انا زمان مكانش عندي الي اخاف عليه لكن دلوقتي لا .
اكمل باستغراب /ايه ده جدك بيرن عليا ليه .
فهد بتذكر /ايوه صح تليفوني علي الساخن هات ارد عليه ايوه ي جدي ليكمل بفزع ايه داليا مالها انا جاي حالا جاي حالا ...
في المستشفي ...
ملاك بدموع ووجع/داليا حاولت تنتحر ي فهد ذنبها في رقبتك انت الي بعدتها عن حبيبها .
فهد بعصبية ورعب علي أخته /ملاك ارجوكي ارحميني كفايه الي انا فيه تعالي نجيب حاجات ليها من البيت  .
جاسر بخوف والم شديد بعدما تأكدت من رحيل فهد /داليا اخبارها ايه دلوقتي .
عامر بابتسامه/واضح انك بتحبها .
جاسر بزفر فهو يريد الاطمئنان عليها /ايوه بحبها ي عامر بيه ودي حقيقه مش هانكرهها ممكن اطمن عليها .
عامر بابتسامه/ممكن طبعا انا هنزل اشوف الحسابات .
في سياره فهد ...
ملاك وهي تتحدث في الهاتف بهمس/ايوه حضرتك هاجي استلمها بكره إن شاء الله عايزها زي ماطلبت شكرا جدا ل حضرتك .
فهد بحده /بتكلمي مين .
ملاك بارتباك شديد/ها لا ابدا دي واحده من اصحابي في المدرسه يلا بقا علشان منتاخرش.
فهد بحده وشك /ماشي ي ملاك ..
في السنترال ...
صوفيا بحده /ها ي رامي هتعرف تعمل الي قولتلك عليه .
رامي بخبث /والله انا أقدر بس لما اشوف المعلوم الاول .
صوفيا بحده وغيظ /هديك كل الي انت عاوزه بس خلصني .
رامي وهو يشرب سيجارته /اطمني هخليه يتأكد أنها بتخونه ويشوف ده بعنيه كمان بس سبيلي رقمه .
صوفيا وهي تخرج الأموال من شنتطها بلهفه /عنيا امسك وبعد ما تخلص الموضوع ده ليك قدهم .
رامي بجشغ وطمع /هو ده الكلام اعتبريه حصل ..
في المستشفي ..
في الغرفه ..
كانت تغفا ذلك الملاك في عالم اخر ليقترب منها وهو يقبل يدها بدموع ..
/انا اسف ي حبيبتي سمحيني ياريتني كنت أنا انا السبب في الي انتي فيه بس انا بحبك اوي والله ي داليا اوي صدقيني بعدك عني كانت نار بتكوي فيا بس فوقي انتي بس وكل حاجه هتتعدل .
صوفيا بخبث ومكر/جاسر .
جاسر بغضب شديد/انت ايه الي جابك هنا .
صوفيا بمكر /توتو جرا ايه ي جاسر احنا مش بينا اتفاق وادينا ماشين فيه حلاوه اهو مشاء الله عليك نفذت كلامي بالحرف الواحد انتقمت من فهد في أخته واهي ووصلت للانتحار ومش بس كده عندي ليك هديه ملاك هتكون ليك والنهارده هتشوف فهد وهو بيتكسر مائه حته ..
جاسر بغضب جحيمي/قصدك ايه ايه الي دبرتيه بالظبط .
صوفيا بخبث /تو تو هتنصدم لما تعرف بجد الخطه هتعجبك اوي احنا كان اتفاقنا أننا ننتقم من فهد وندمره وادينا مكملين ولسه .
لم يعايروا بمن تتوعد لهم بعدما افيقت وسمعت كل شي ..


google-playkhamsatmostaqltradent